Wieści z Mobilis [A]
Re: Wieści z Mobilis [A]
Zgodnie z tym, co jest zawarte na ofertach wynajmu z Budostalu, teren Zajezdni przy Na Załęczu będzie dostępny od maja 2025. Termin ten był jednak kilkukrotnie przesuwany, jednak wobec postępu prac przy Makuszyńskiego tym razem może się udać. Bez stacji tankowania i myjni (obecnie wszystkie autobusy Mobilisu są myte na starej zajezdni) nie ma mowy o pełnej przeprowadzce.
Re: Wieści z Mobilis [A]
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-krakowie
Pytanie czy 1 maja, czy gdzieś w środku miesiąca?Już za kilka tygodni, w maju bieżącego roku Mobilis przeniesie się ostatecznie do zajezdni przy ulicy Makuszyńskiego. Dotychczasowa zajezdnia przy ulicy Na Załęczu przestanie być eksploatowana. Jednocześnie, na ulicy Makuszyńskiego powinna ruszyć stacja tankowania gazu CNG. Dzięki temu możliwe będzie wycofanie z ruchu wszystkich pojazdów z poprzedniego kontraktu, a mieszkańców będą wozić już wyłącznie nowe autobusy. Warto więc uwieczniać na zdjęciach starsze wozy AMZ i Mercedesy Conecto, ponieważ są to ich ostatnie tygodnie w liniowej eksploatacji na ulicach Krakowa.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Ciekawe co zrobią z linią 413 od maja.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Będzie doskonała okazja, żeby ją uwalić. Najpierw się zawiesi, a po wakacjach można oficjalnie zlikwidować.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Czy stacja CNG na terenie zajezdni Mobilis przy ul. Makuszyńskiego działa już na 100%, czy też ww. przewoźnik nadal posiłkuje się tankowaniem swoich autobusów na stacji przy ul. Balickiej?
Re: Wieści z Mobilis [A]
Nie wiem czy stacja już działa na 100% ale z tego co się dowiedziałem to nadal Mobilis korzysta i będzie korzystał ze stacji na Balickiej.Ankin pisze: 24 maja 2025, 9:08 Czy stacja CNG na terenie zajezdni Mobilis przy ul. Makuszyńskiego działa już na 100%, czy też ww. przewoźnik nadal posiłkuje się tankowaniem swoich autobusów na stacji przy ul. Balickiej?
Re: Wieści z Mobilis [A]
Zapewne tak działa jak informacja sprzed wielu tygodni, że stare pojazdy znikną w ciągu miesiąca z ulic Krakowa a nadal sobie śmigają na wielu liniach aż miło.Jelczyk pisze: 24 maja 2025, 10:23 Nie wiem czy stacja już działa na 100% ale z tego co się dowiedziałem to nadal Mobilis korzysta i będzie korzystał ze stacji na Balickiej.

Re: Wieści z Mobilis [A]
To są po prostu jakieś jaja. Z czym oni mają znowu problem?
Re: Wieści z Mobilis [A]
Jest znany powód takiej decyzji?Jelczyk pisze: 24 maja 2025, 10:23 Nie wiem czy stacja już działa na 100% ale z tego co się dowiedziałem to nadal Mobilis korzysta i będzie korzystał ze stacji na Balickiej.
Korzystając z okazji dopytam jeszcze o jedną kwestię.
MIanowicie przed rozpoczęciem przez Mobilis obecnego przetargu w Krakowie na łamach lovekrakow.pl (link: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/gdzie ... 58661.html) dyrektor regionalny ww. przewoźnika, w osobie Pana Parucha, wspominał że na teren nowej zajezdni na Makuszyńskiego będą dodatkowo dostarczane mobilne kontenery/butle z CNG.
Posiadasz wiedzę czy ww. dostawy nadal są realizowane?
Re: Wieści z Mobilis [A]
A dlaczego mieliby tego nie robić, jeśli za jeżdżenie tym gruzem dostają 70/80% tego co za nówkami - czyli więcej niż jeszcze rok temu dostawali za jeżdżenie tymi samymi Citarami w poprzedniej umowie?
Najgorszych sztuk Citar się pozbyli, a pozostałe chcą (moim zdaniem) jeszcze wykończyć póki im wolno. Dzięki temu oszczędzają na serwisie, oraz nie muszą jeździć na Balicką tankować, co ktoś pisał że nadal ma miejsce.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Citaro to w Mobilisie miało krótki epizod, gdy przyjechało na testy. Od 11 lat kursują tańsze Conecto.Ydhflx pisze: 24 maja 2025, 14:10 A dlaczego mieliby tego nie robić, jeśli za jeżdżenie tym gruzem dostają 70/80% tego co za nówkami - czyli więcej niż jeszcze rok temu dostawali za jeżdżenie tymi samymi Citarami w poprzedniej umowie?
Najgorszych sztuk Citar się pozbyli, a pozostałe chcą (moim zdaniem) jeszcze wykończyć póki im wolno. Dzięki temu oszczędzają na serwisie, oraz nie muszą jeździć na Balicką tankować, co ktoś pisał że nadal ma miejsce.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Za tak napisane warunki przetargu w normalnej firmie/w normalnie zarządzanym mieście, osoba odpowiedzialna za stworzenie takiego "potworka" ma pokazane drzwi i definitywnie kończy swoją przygodę w danej robocie.Ydhflx pisze: 24 maja 2025, 14:10 A dlaczego mieliby tego nie robić, jeśli za jeżdżenie tym gruzem dostają 70/80% tego co za nówkami - czyli więcej niż jeszcze rok temu dostawali za jeżdżenie tymi samymi Citarami w poprzedniej umowie? [...]

Re: Wieści z Mobilis [A]
Dokładnie. Jeśli to co napisałem jest prawdą, to mamy skandal. Natomiast jeśli to nie jest prawdą, to mamy jeszcze większy skandal oraz potencjalne ustawianie przetargu. Bo zastanówmy się: jeżeli Mobilis ma kilka miesięcy opóźnienia w wykonywaniu przewozów nowymi wozami, i posiłkuje się wozami (i zajezdnią?) z poprzedniego przetargu, to jakie szanse miałby ktoś nowy żeby złożyć ofertę i rozpocząć przewozy nie posiadając takich wozów ani zajezdni?Ankin pisze: 24 maja 2025, 15:47 Za tak napisane warunki przetargu w normalnej firmie/w normalnie zarządzanym mieście, osoba odpowiedzialna za stworzenie takiego "potworka" ma pokazane drzwi i definitywnie kończy swoją przygodę w danej robocie.no ale budżetówka to stan umysłu i całkowity brak logiki... Szkoda, że cierpią na tym zwykli pasażerowie.
ZTP celowo(?) (jeśli tak - prokuratura) i świadomie za późno (mieli 10 lat... jeśli nie wiedzą że wozy i zajezdnie trzeba zbudować, to są skrajnie niekompetentni) ogłosił przetarg, przez co nikt poza Mobilisem nie był w stanie wykonać umowy (czego dowodzi również fakt braku innych ofert, oraz że zwracano na to uwagę w pytaniach przed przetargiem), przez co Mobilis mógł zawyżyć stawkę.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Jeszcze kilka lat wstecz, to poza Mobilisem do realizacji obecnego przetargu był dodatkowo chętny co najmniej jeden podmiot, ale... po zapoznaniu się z wymaganiami miasta/ZTP, jego przedstawiciel stwierdził że najogólniej w tak krótkim czasie jaki stawia przed nim zleceniodawca/miasto, nie są w stanie wybudować od zera nowej zajezdni (jeżeli wygraliby przetarg) oraz zapewnić odpowiedni tabor do jego realizacji - wspominały nawet o tym lokalne media, ale obecnie nie jestem w stanie przytoczyć źródła, gdzie znajduje się ww. wypowiedź potencjalnego konkurenta firmy Mobilis.Ydhflx pisze: 24 maja 2025, 16:05 [...] Bo zastanówmy się: jeżeli Mobilis ma kilka miesięcy opóźnienia w wykonywaniu przewozów nowymi wozami, i posiłkuje się wozami (i zajezdnią?) z poprzedniego przetargu, to jakie szanse miałby ktoś nowy żeby złożyć ofertę i rozpocząć przewozy nie posiadając takich wozów ani zajezdni?
[...]
(czego dowodzi również fakt braku innych ofert, oraz że zwracano na to uwagę w pytaniach przed przetargiem), przez co Mobilis mógł zawyżyć stawkę.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Nowe pojazdy i zajezdnia w normalnym przetargu i w normalnych warunkach powinny funkcjonować od pół roku. Tyle czasu już obowiązuje nowy kontrakt w Krakowie. Można śmiało napisać i rzec, że mamy mega przekręt z przetargiem a co najgorsze jak zawsze nikt nie ponosi za taki stan żadnych konsekwencji. W ZTP powinno na zb.ty pysk wylecieć parę głów a Mobilis powinien ponosić porządne kary za nierealizowanie warunków zapisanych w kontrakcie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość