Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mnie to w ogóle zastanawia - dlaczego Tango zastępuje Pesy i Bombardiery NGT8. A jeśli już zastępujemy Pesy Lajkonikami - to wolne Pesy powinny iść na inną linię np. 3. Według mnie powinni zastąpić tylko E1+C3 na 52 Lajkonikami, a resztę z nich kierować na linie 8, 9, 13, 14, 19, 24. A nie, że kierujemy Lajkoniki na 50 i 52 BO SĄ NOWE.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Co do "52" nie mam nic przeciwko. Ale wysyłanie na "50" aż 6, 7 sztuk w weekendy to już k..wa nie trawię.damian pisze: A nie, że kierujemy Lajkoniki na 50 i 52 BO SĄ NOWE.

Jak zwykle linia przenajświę.sza. Wszystko co nowe tylko na nią. CZAS najwyższy skończyć z tym.


Mnie również.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może tylko ja tak mam, jednak jeśli chodzi o komfort, dla mnie nie ma dużej różnicy między NGT8, Krakowiakiem i Lajkonikiem. To nowe i to nowe. W dni powszednie na "50" powinny pojawiać się wyłącznie 2014N ze względu na pojemność, natomiast w weekendy mi jako pasażerowi to obojętne które z nich przyjedzie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Też myślę, że nie ma dużej różnicy w komforcie między tymi tramwajami, aczkolwiek jeśli decyduje się o wysyłaniu Stadlerów na "50" w weekendy, to pozostałe nowoczesne tramwaje, które zostały zwolnione z "50" powinny być wysłane na inne linie, a one pozostają w dużej części w zajezdni. I właśnie to jest niezbyt przyjemnym zagraniem ze strony MPK.Kaszmir pisze: 04 paź 2020, 16:25 Może tylko ja tak mam, jednak jeśli chodzi o komfort, dla mnie nie ma dużej różnicy między NGT8, Krakowiakiem i Lajkonikiem. To nowe i to nowe. W dni powszednie na "50" powinny pojawiać się wyłącznie 2014N ze względu na pojemność, natomiast w weekendy mi jako pasażerowi to obojętne które z nich przyjedzie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To proste - oficjalnie wszystkie tramwaje muszą czasem jeździć, żeby zachować sprawność technicznądamian_krk2 pisze: 04 paź 2020, 12:33 Mnie to w ogóle zastanawia - dlaczego Tango zastępuje Pesy i Bombardiery NGT8.

Bez przesady. Linia "3" w taborze 32m w pełni daje sobie radę, a miejsce 2014N to "4", "50" oraz "52".damian_krk2 pisze: 04 paź 2020, 12:33 A jeśli już zastępujemy Pesy Lajkonikami - to wolne Pesy powinny iść na inną linię np. 3.
Niestety, Lajkoników nie ma aż tak dużo, a i powinno się nimi zastępować raczej E1+c3 a nie tabor 26m. Osobiście poza niektórymi brygadami "52" widziałbym je na "9", "22" oraz "24" (obecnie E1+c3). Z "50" powinny one zniknąć całkowicie (na rzecz 2014N).damian_krk2 pisze: 04 paź 2020, 12:33 Według mnie powinni zastąpić tylko E1+C3 na 52 Lajkonikami, a resztę z nich kierować na linie 8, 9, 13, 14, 19, 24. A nie, że kierujemy Lajkoniki na 50 i 52 BO SĄ NOWE.
Osobiście uważam, że w związku z planowanym wycofaniem E1 (w związku z tym także E1 Solo) powinien wkrótce zostać ogłoszony przetarg na zakup załóżmy 12 tramwajów o długości 20m w celu obsługi linii "16" oraz "21" (26m to jednak na te linie moim zdaniem lekka przesada). W weekendy jak wiadomo "16" nie kursuje, a "21" ma zaledwie cztery brygady. Pozostałe wozy sprawdziłyby wówczas się więc idealnie na linii "50" jako tabor najnowszykucyk pisze: 04 paź 2020, 16:16Co do "52" nie mam nic przeciwko. Ale wysyłanie na "50" aż 6, 7 sztuk w weekendy to już k..wa nie trawię.damian pisze: A nie, że kierujemy Lajkoniki na 50 i 52 BO SĄ NOWE.![]()
Jak zwykle linia przenajświę.sza. Wszystko co nowe tylko na nią. CZAS najwyższy skończyć z tym.Ta obłudna praktyka miasta i MPK większości wychodzi bokiem.
![]()
Mnie również.![]()

Z tym, że jest to postępowanie trochę na opak. Nawet w weekendy największe napełnienia mają linie "4", "50" oraz "52" i to właśnie tam powinny być kierowane Krakowiaki z racji swojej długości. Lajkoniki w dni te odpowiednie są na linie takie jak: "3", "9", "13", "22" czy "24". Reszta linii (poza "10") oczywiście także z niską podłoga, co niestety w przypadku MPK jest ciężkie do wykonania :/prezes pisze: 04 paź 2020, 16:41Też myślę, że nie ma dużej różnicy w komforcie między tymi tramwajami, aczkolwiek jeśli decyduje się o wysyłaniu Stadlerów na "50" w weekendy, to pozostałe nowoczesne tramwaje, które zostały zwolnione z "50" powinny być wysłane na inne linie, a one pozostają w dużej części w zajezdni. I właśnie to jest niezbyt przyjemnym zagraniem ze strony MPK.Kaszmir pisze: 04 paź 2020, 16:25 Może tylko ja tak mam, jednak jeśli chodzi o komfort, dla mnie nie ma dużej różnicy między NGT8, Krakowiakiem i Lajkonikiem. To nowe i to nowe. W dni powszednie na "50" powinny pojawiać się wyłącznie 2014N ze względu na pojemność, natomiast w weekendy mi jako pasażerowi to obojętne które z nich przyjedzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1572
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na końcu wypowiedzi widzę żarcik, ale wcześniej napisałeś o zakupie krótkich tramwajów - mam nadzieję że to też nie było na poważnieBayer2003 pisze: 04 paź 2020, 16:56 Osobiście uważam, że w związku z planowanym wycofaniem E1 (w związku z tym także E1 Solo) powinien wkrótce zostać ogłoszony przetarg na zakup załóżmy 12 tramwajów o długości 20m w celu obsługi linii "16" oraz "21" (26m to jednak na te linie moim zdaniem lekka przesada). W weekendy jak wiadomo "16" nie kursuje, a "21" ma zaledwie cztery brygady. Pozostałe wozy sprawdziłyby wówczas się więc idealnie na linii "50" jako tabor najnowszy .

Nie karmić troli 

-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No właśnie - wszystko zaczyna się od tego, że na 50 powinny być same Pesy - ale podczas takiej sytuacji jak w czwartek, że były 4 albo 5 Lajkoników na 50 to te 5 Krakowiaków powinny były wyjechać na inne linie.Bayer2003 pisze: 04 paź 2020, 16:56To proste - oficjalnie wszystkie tramwaje muszą czasem jeździć, żeby zachować sprawność technicznądamian_krk2 pisze: 04 paź 2020, 12:33 Mnie to w ogóle zastanawia - dlaczego Tango zastępuje Pesy i Bombardiery NGT8..
Bez przesady. Linia "3" w taborze 32m w pełni daje sobie radę, a miejsce 2014N to "4", "50" oraz "52".damian_krk2 pisze: 04 paź 2020, 12:33 A jeśli już zastępujemy Pesy Lajkonikami - to wolne Pesy powinny iść na inną linię np. 3.
Niestety, Lajkoników nie ma aż tak dużo, a i powinno się nimi zastępować raczej E1+c3 a nie tabor 26m. Osobiście poza niektórymi brygadami "52" widziałbym je na "9", "22" oraz "24" (obecnie E1+c3). Z "50" powinny one zniknąć całkowicie (na rzecz 2014N).damian_krk2 pisze: 04 paź 2020, 12:33 Według mnie powinni zastąpić tylko E1+C3 na 52 Lajkonikami, a resztę z nich kierować na linie 8, 9, 13, 14, 19, 24. A nie, że kierujemy Lajkoniki na 50 i 52 BO SĄ NOWE.
Osobiście uważam, że w związku z planowanym wycofaniem E1 (w związku z tym także E1 Solo) powinien wkrótce zostać ogłoszony przetarg na zakup załóżmy 12 tramwajów o długości 20m w celu obsługi linii "16" oraz "21" (26m to jednak na te linie moim zdaniem lekka przesada). W weekendy jak wiadomo "16" nie kursuje, a "21" ma zaledwie cztery brygady. Pozostałe wozy sprawdziłyby wówczas się więc idealnie na linii "50" jako tabor najnowszykucyk pisze: 04 paź 2020, 16:16Co do "52" nie mam nic przeciwko. Ale wysyłanie na "50" aż 6, 7 sztuk w weekendy to już k..wa nie trawię.damian pisze: A nie, że kierujemy Lajkoniki na 50 i 52 BO SĄ NOWE.![]()
Jak zwykle linia przenajświę.sza. Wszystko co nowe tylko na nią. CZAS najwyższy skończyć z tym.Ta obłudna praktyka miasta i MPK większości wychodzi bokiem.
![]()
Mnie również.![]()
.
Z tym, że jest to postępowanie trochę na opak. Nawet w weekendy największe napełnienia mają linie "4", "50" oraz "52" i to właśnie tam powinny być kierowane Krakowiaki z racji swojej długości. Lajkoniki w dni te odpowiednie są na linie takie jak: "3", "9", "13", "22" czy "24". Reszta linii (poza "10") oczywiście także z niską podłoga, co niestety w przypadku MPK jest ciężkie do wykonania :/prezes pisze: 04 paź 2020, 16:41Też myślę, że nie ma dużej różnicy w komforcie między tymi tramwajami, aczkolwiek jeśli decyduje się o wysyłaniu Stadlerów na "50" w weekendy, to pozostałe nowoczesne tramwaje, które zostały zwolnione z "50" powinny być wysłane na inne linie, a one pozostają w dużej części w zajezdni. I właśnie to jest niezbyt przyjemnym zagraniem ze strony MPK.Kaszmir pisze: 04 paź 2020, 16:25 Może tylko ja tak mam, jednak jeśli chodzi o komfort, dla mnie nie ma dużej różnicy między NGT8, Krakowiakiem i Lajkonikiem. To nowe i to nowe. W dni powszednie na "50" powinny pojawiać się wyłącznie 2014N ze względu na pojemność, natomiast w weekendy mi jako pasażerowi to obojętne które z nich przyjedzie.
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Oczywiście chodzi o te Krakowiaki które zostały zastąpione Lajkonikami.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Sam nie wiem - moim zdaniem na "16" oraz "21" w pełni wystarczą tramwaje 20m, a 26m trochę by się tam marnowało. E1 Solo nie będą jeździć wiecznie, a tak Nowa Huta dostałaby fabrycznie nowy tabor (skończyłyby się zarzuty o faworyzacji pod tym względem innych części miasta). Takich 12 tramwajów nie byłoby prawdopodobnie zbyt dużym kosztem, przy czym powinny posiadać one możliwość łączenia w składy - w razie potrzeby dałoby się z nich zrobić sześć 40-metrowców. Obecnie są oczywiście inne priorytety, jednak po dostawie STL2 moim zdaniem warto byłoby rozważyć taki przetarg.pasazer_mobilisu pisze: 04 paź 2020, 18:13Na końcu wypowiedzi widzę żarcik, ale wcześniej napisałeś o zakupie krótkich tramwajów - mam nadzieję że to też nie było na poważnieBayer2003 pisze: 04 paź 2020, 16:56 Osobiście uważam, że w związku z planowanym wycofaniem E1 (w związku z tym także E1 Solo) powinien wkrótce zostać ogłoszony przetarg na zakup załóżmy 12 tramwajów o długości 20m w celu obsługi linii "16" oraz "21" (26m to jednak na te linie moim zdaniem lekka przesada). W weekendy jak wiadomo "16" nie kursuje, a "21" ma zaledwie cztery brygady. Pozostałe wozy sprawdziłyby wówczas się więc idealnie na linii "50" jako tabor najnowszy .![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1572
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W sumie się zgadzam, ale...Bayer2003 pisze: 04 paź 2020, 19:27 Sam nie wiem - moim zdaniem na "16" oraz "21" w pełni wystarczą tramwaje 20m
Katowice za 10 Moderusów o długości jednego Konstala 105Na zapłaciły 29 mln netto. Dłuższe byłyby droższe a pewnie i marzyłby Ci się bardziej renomowany producent.Bayer2003 pisze: 04 paź 2020, 19:27 Takich 12 tramwajów nie byłoby prawdopodobnie zbyt dużym kosztem
To już lepszy pomysł, ale od lat mówi się że MPK nie chce składów, a dobrze wiemy że jak się na coś uprą to nic ich zdania nie zmieni.Bayer2003 pisze: 04 paź 2020, 19:27 powinny posiadać one możliwość łączenia w składy - w razie potrzeby dałoby się z nich zrobić sześć 40-metrowców
Już bym wolał 6 "40-stek", których obecnie brakuje na "52". Nie wiadomo co czeka linie "16" i "21" - o likwidacji pierwszej mówi się często, a mamy sporo krótkiego taboru 26m który można na nie wysłać.Bayer2003 pisze: 04 paź 2020, 19:27 Obecnie są oczywiście inne priorytety, jednak po dostawie STL2 moim zdaniem warto byłoby rozważyć taki przetarg.
Nie karmić troli 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak dla mnie też wystarczy, jeśli wyślą EU8N / N8S na "16" i "21". Niby trochę za duże, jednak tak samo kilka lat temu "awansowano" linię "2".
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Osobiście uważam, że linie tramwajowe z taborem 20m to absurd, który powinien być eliminowany. "2" można zmienić w wiadomy sposób (nie piszę jaki, aby nie tworzyć w tym temacie dyskusji o tym
), "16" w obecnym kształcie nadaje się jedynie do zastąpienia autobusem do Szpitala Żeromskiego/Suchych Stawów, a "21" można spokojnie obsłużyć taborem 26m.

-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Też nie mam nic przeciwko Stadlerom na linii 52 ale jeśli faktycznie zastępują E1+C3, a ostatnio zastąpiły Krakowiaki. A linia 50 - co by tu mówić - linia zawsze faworyzowana - brakuje tylko 126N i 405N-Kr na 50. Też uważam, że Lajkoniki powinny w priorytecie obsłużyć brygady linii 9,13,22,24.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może trzeba poprosić prasę o pomoc.
Fakty na temat przydziału brygad w dni wolne soboty, niedziele i święta
1. W miniony weekend, w którym do dyspozycji w ruchu MPK Kraków miało już aż 10 najnowszych Stadlerów Tango Lajkonik. Wszystkie zostały wysłane do ruchu w sobotę i niedziele na linie 3, 18, 50, 52. Zatem wszystkie 10 Lajkoników zastąpiło wyłącznie NGT8 i 2014N. Te ostatnie zdjęte na rzecz Lajkoników nie wzbogaciły oferty innych linii tylko pozostały na terenie zajezdni.
2. Linia 9 obsługiwana była wyłącznie przez tabor z niskim członem np. na początku 2016 przez 7 brygad EU8N lub w 2019 przez cztery brygady EU8N i trzy GT8N po modernizacji. Obecnie na tej linii są trzy składy 105Na.
3. Były okresy np. w 2019 roku w którym nie wysyłano składów 105Na w weekendy. Od okresu pandemicznego wprowadzono trzy brygady na 24, trzy na 9 i dwie na 11.
4. Na linii 22 były cztery brygady niskowejściowe w 2019 po dwa EU8N i GT8N obecnie po okresie pandemicznym są tylko dwie po jednej brygadzie EU8N i GT8N.
5. Na linii 21 w 2019 pojawiły się dni w których wszystkie brygady były obsługiwane EU8N i N8S. Obecnie dwie brygady obsługiwane są przez E1 solo.
Bardzo prosimy o poprawę komfortu w soboty i dni świąteczne poprzez
Nie kierować do obsługi linii taboru 105Na – powrót do stanu z 2019 roku i początku 2020 roku.
Wobec dużej już ilości wagonów GT8N i GT8C po modernizacji, prosimy nie wysyłać tych kilku sztuk bez modernizacji GT8S.
Nie kierować do obsługi wagonów E1 solo na linię 21 tylko tabor niskowejściowy.
Tabor E1+c3 wyłącznie pozostawić na linii 10.
Na linię 22 skierować tabor wyłącznie niskowejściowy lub niskopodłogowy.
Działania te pozwolą w znacznym stopniu na poprawę komfortu pasażerów. Wszystkie linie za wyjątkiem 10 będą z udziałem niskiej podłogi. Uważamy że dysponując 121 pociągami niskopodłogowymi i 73 pociągami niskowejściowymi obsługa 123 brygad sobotnich (odliczono brygady linii 10) jest absolutnie możliwa do realizacji. Daje to 63,40% wykorzystania taboru z udziałem niskiej podłogi.
Fakty na temat przydziału brygad w dni wolne soboty, niedziele i święta
1. W miniony weekend, w którym do dyspozycji w ruchu MPK Kraków miało już aż 10 najnowszych Stadlerów Tango Lajkonik. Wszystkie zostały wysłane do ruchu w sobotę i niedziele na linie 3, 18, 50, 52. Zatem wszystkie 10 Lajkoników zastąpiło wyłącznie NGT8 i 2014N. Te ostatnie zdjęte na rzecz Lajkoników nie wzbogaciły oferty innych linii tylko pozostały na terenie zajezdni.
2. Linia 9 obsługiwana była wyłącznie przez tabor z niskim członem np. na początku 2016 przez 7 brygad EU8N lub w 2019 przez cztery brygady EU8N i trzy GT8N po modernizacji. Obecnie na tej linii są trzy składy 105Na.
3. Były okresy np. w 2019 roku w którym nie wysyłano składów 105Na w weekendy. Od okresu pandemicznego wprowadzono trzy brygady na 24, trzy na 9 i dwie na 11.
4. Na linii 22 były cztery brygady niskowejściowe w 2019 po dwa EU8N i GT8N obecnie po okresie pandemicznym są tylko dwie po jednej brygadzie EU8N i GT8N.
5. Na linii 21 w 2019 pojawiły się dni w których wszystkie brygady były obsługiwane EU8N i N8S. Obecnie dwie brygady obsługiwane są przez E1 solo.
Bardzo prosimy o poprawę komfortu w soboty i dni świąteczne poprzez
Nie kierować do obsługi linii taboru 105Na – powrót do stanu z 2019 roku i początku 2020 roku.
Wobec dużej już ilości wagonów GT8N i GT8C po modernizacji, prosimy nie wysyłać tych kilku sztuk bez modernizacji GT8S.
Nie kierować do obsługi wagonów E1 solo na linię 21 tylko tabor niskowejściowy.
Tabor E1+c3 wyłącznie pozostawić na linii 10.
Na linię 22 skierować tabor wyłącznie niskowejściowy lub niskopodłogowy.
Działania te pozwolą w znacznym stopniu na poprawę komfortu pasażerów. Wszystkie linie za wyjątkiem 10 będą z udziałem niskiej podłogi. Uważamy że dysponując 121 pociągami niskopodłogowymi i 73 pociągami niskowejściowymi obsługa 123 brygad sobotnich (odliczono brygady linii 10) jest absolutnie możliwa do realizacji. Daje to 63,40% wykorzystania taboru z udziałem niskiej podłogi.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Impuls zgadzam się praktycznie ze wszystkim co napisałeś z jednym małym ale...
Dzisiaj nie było żadnego Lajkonika na liniach bieżanowskich. Zniknęły jak nic nawet z "3". Prawie wszystko poszło na "50", dwie brygady "52" i chyba jedną "18". To już jest kpina. Na "3" z kolei wysyła się NGT6.
Dzisiaj nie było żadnego Lajkonika na liniach bieżanowskich. Zniknęły jak nic nawet z "3". Prawie wszystko poszło na "50", dwie brygady "52" i chyba jedną "18". To już jest kpina. Na "3" z kolei wysyła się NGT6.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 2 gości