PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Jelczyk » 15 kwie 2024, 18:22

Ale jak Ty je wyprostujesz? Przecież ten wewnętrzny łuk to już jest prawie na styk. Weź pod, że tam są jeszcze zwrotnice.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 15 kwie 2024, 18:24

Jeśłi te rudery w gruszce zostały usunięte to jest na to miejsce.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: kucyk » 15 kwie 2024, 20:05

Kojak pisze: 15 kwie 2024, 18:24 Jeśłi te rudery w gruszce zostały usunięte to jest na to miejsce.
Nie ma na to miejsca. Wyjaśnię Ci dlaczego. Jak widzisz z lotu ptaka całe te łuki tworzą jak to nazwałeś "gruszkę" pośrodku. Tak to wygląda i tak wyglądać musi bo w 90 % tymi łukami jeżdżą tramwaje wyjeżdżające z Hal Napraw i Przeglądów by potem po umyciu zostać ustawione na tych wszystkich torach odstawczych do obsługi linii na następny dzień. Te tramwaje jeżdżą już po bardzo ostrych łukach (z góry wygląda to na łezkę) które się bardzo szybko zużywają i nie ma możliwości tych łuków jeszcze bardzie zaostrzyć (aby wyprostować pewien odcinek torów). :o

Uważam, że zostało to zrobione bardzo dobrze i z głową tylko, że i tak każdy zdaje sobie sprawę, że te słabe elementy torowiska (czyli łuki i zwrotnice) ulegną bardzo szybko wielkiej degradacji przy tak wielkim obciążeniu tramwajami każdego dnia. :oops:

Wiem co piszę bo miałem z tym do czynienia pracując w tej zajezdni. Torowisko wyglądało przez lata bardzo źle i pieniędzy na remonty zawsze brakowało i zapewne nadal brakuje. Były tylko doraźne proste naprawy (najczęściej napawania). :)

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 15 kwie 2024, 20:30

Chodzi mi o coś takiego:
Obrazek

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 15 kwie 2024, 21:39

Myślę, że projektanci na tych łukach zrobili maksimum. Uwzględnili różne potrzebne przeploty torowe. Proste linie można narysować i co dalej?
A w torowej gruszce wybudują trzy ślepe tory dla odstawiania wagonów i dwa dodatkowe tory drugiej części SO2. Będą też dwa stanowiska zadaszone dla dźwigu i unimoga.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: Kojak » 15 kwie 2024, 21:48

Hmm w sumie pasowałoby zobaczyć co oni zaprojektowali.
Projektant się zna na rzeczy, więc powinien zaprojektować dobrze, chociaż życie pokazuje, że projektant też alfą i omegę nie jest, co widzieliśmy przy okazji Obwodnicy Krakowa (węzeł, który został zaprojektowany przez projektanta i trzeba go przeprojektować, bo grupka internautów dostrzegła coś, czego kształcony projektant nie dostrzegł).
impuls pisze: 15 kwie 2024, 21:39 Myślę, że projektanci na tych łukach zrobili maksimum. Uwzględnili różne potrzebne przeploty torowe. Proste linie można narysować i co dalej?
A w torowej gruszce wybudują trzy ślepe tory dla odstawiania wagonów i dwa dodatkowe tory drugiej części SO2. Będą też dwa stanowiska zadaszone dla dźwigu i unimoga.
Kawa nie wyklucza herbaty, przecież te proste linie chyba nie kolidują z tymi torami odstawczymi w gruszce..
Po prostu ciekawi mnie, dlaczego nie można było zrobić więcej rzędów i dłuższych odcinków prostych.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: impuls » 03 cze 2025, 8:01

Podczas ostatniego Dnia Dziecka w Zajezdni Nowa Huta 1.06.25 uruchomiono linię pojazdami zabytkowymi. Tramwaje 102N 203+155, N 9+454, gt6 187 jechały z pod Bramy 1 wewnątrz Zajezdni objeżdżały w koło Zajezdnię i jechały do Placu Centralnego. W pierwszych godzinach zatrzymywały się tylko na Placu Centralnym. Mieliśmy linię w Krakowie ekspresową na wzór linii 9 z sieci Ren-Neckar z Bad Dürkheim do Mannheim gdzie po Ludwigshafen tramwaje nie zatrzymują się na wielu przystankach. Drugą ciekawostką było trójkątowanie Krakowiaków z linii '4'. Tramwaje jechały z Miasta wzdłuż Ujastek przekraczały rozjazdy na wprost przy pierwszej Bramie i przy drugiej Bramie. Zatrzymywały się na łuku z Łowińskiego. I tam były postoje. Następnie pod nadzorem MPK cofały w II Bramę i powracały przodem na ulicę Ujastek od II Bramy. Wydaje mi się, że było to pierwszy raz tzw. trójkątowanie liniowe Krakowiaków w Krakowie.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]

Post autor: michal49944 » 03 cze 2025, 16:19

impuls pisze: 03 cze 2025, 8:01 Wydaje mi się, że było to pierwszy raz tzw. trójkątowanie liniowe Krakowiaków w Krakowie.
Już było w zeszłym roku:
https://www.psmkms.krakow.pl/component/ ... owej-hucie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość