Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Masz rację 6x50, 2x18 i 2x52 na trójce dzisiaj nie było. Ale wczoraj z tego co pamiętam było 6x50, 1x3, 1x18 i 2x52.
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie chcę bronić MPK ale może Pesy w eksploatacji są naprawdę bardzo upierdliwe i w ograniczeniu ich wypuszczania na miasto nie chodzi tylko o złośliwość i mniejsze zużycie energii?
Na pocieszenie od pewnej liczby dostarczonych i odebranych Lajkoników następne nie będą już mogły trafiać na "50" (gdy obsadzą już nimi wszystkie brygady).
P.S. czemu wątek w którym dyskutujemy o aktualnym przydziale taboru jest w dziale "Propozycje zmian rozdziału taboru"?
Na pocieszenie od pewnej liczby dostarczonych i odebranych Lajkoników następne nie będą już mogły trafiać na "50" (gdy obsadzą już nimi wszystkie brygady).
P.S. czemu wątek w którym dyskutujemy o aktualnym przydziale taboru jest w dziale "Propozycje zmian rozdziału taboru"?
Nie karmić troli 

-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Spokojnie, są jeszcze PESY do zastąpienia na '52' i NGT8 na '3'pasazer_mobilisu pisze: 05 paź 2020, 0:52 Na pocieszenie od pewnej liczby dostarczonych i odebranych Lajkoników następne nie będą już mogły trafiać na "50" (gdy obsadzą już nimi wszystkie brygady).

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Moim zdaniem w dzisiejszym rozdziale taboru zdecydowanie widać postęp. Chociażby na "52" kursują dzisiaj zaledwie 2 wiedeńczyki, więc realnie widać już koniec eksploatacji tych wozów na tej linii
.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A dzisiaj znów niespodzianka, 4 huckie Lajkoniki na 50.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Szkoda, że nie na "3" bo dzisiaj aż pięć krótkich wozów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z czego aż dwie sztuki to Bombardiery NGT6/1, charakteryzujące się małą liczbą drzwi. Nie dość, że krótki tabor to jeszcze utrudniona wymiana pasażerska - ciekawe czy kiedykolwiek ta linia doczeka się wyłącznie taboru 32m.
Dodatkowo zauważyłem, że na "13" widać GT8N oraz EU8N. Obydwie rezerwy, czy może w Podgórzu łączą kolejne trójskłady?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To nie jest żadna niespodzianka. To jawne granie na nerwach pasażerów.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ten EU8N to za nowohuckiego Lajkonika który cały czas jako jedyna brygada w tym taborze kursował na "13" a od dzisiaj w nagrodę przeniesiono go na "50".Bayer2003 pisze: Dodatkowo zauważyłem, że na "13" widać GT8N oraz EU8N. Obydwie rezerwy, czy może w Podgórzu łączą kolejne trójskłady?

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może po prostu dużo Krakowiaków ma aktualnie awariękucyk pisze: 06 paź 2020, 20:44To nie jest żadna niespodzianka. To jawne granie na nerwach pasażerów.![]()

A tak poważnie - zamieniając Krakowiaki na Lajkoniki nigdy nie dojdziemy do optymalnego rozdziału taboru. Przy f~7,5 linia "50" naprawdę potrzebuje brygad wyłącznie 40m+, co moim zdaniem jak najbardziej dałoby się zrealizować. Niestety, nowe Lajkoniki z tego co zauważyłem zastępują NGT8 oraz właśnie 2014N, czyli realnie pojemność taboru się zmniejsza (no może biorąc pod uwagę ostatnio połączone dwa trójskłady to wychodzi na jedno). Jeżeli w dalszym ciągu będzie to miało tak wyglądać to chyba lepiej, żeby kolejne STL w ogóle już nie przyjeżdżały, gdyż wycofa to wszystkie Krakowiaki...
Wspaniale. EU8N przy f~7,5 może od biedy wyrobi, jednak zastąpienie nim jedynej brygady 32-metrowej na tej linii jest przynajmniej moim zdaniem mocno kontrowersyjne. Przy taborze 26m napełnienia 80-90% są niestety w szczycie porannym na południowym odcinku linii (do Korony) normą :/.kucyk pisze: 06 paź 2020, 20:48Ten EU8N to za nowohuckiego Lajkonika który cały czas jako jedyna brygada w tym taborze kursował na "13" a od dzisiaj w nagrodę przeniesiono go na "50".Bayer2003 pisze: Dodatkowo zauważyłem, że na "13" widać GT8N oraz EU8N. Obydwie rezerwy, czy może w Podgórzu łączą kolejne trójskłady?![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pytanie czy już je odstawiają do remontu i np. nie naprawiają jak się zepsują?Bayer2003 pisze: 06 paź 2020, 21:05Może po prostu dużo Krakowiaków ma aktualnie awariękucyk pisze: 06 paź 2020, 20:44To nie jest żadna niespodzianka. To jawne granie na nerwach pasażerów.![]()
.
A tak poważnie - zamieniając Krakowiaki na Lajkoniki nigdy nie dojdziemy do optymalnego rozdziału taboru. Przy f~7,5 linia "50" naprawdę potrzebuje brygad wyłącznie 40m+, co moim zdaniem jak najbardziej dałoby się zrealizować. Niestety, nowe Lajkoniki z tego co zauważyłem zastępują NGT8 oraz właśnie 2014N, czyli realnie pojemność taboru się zmniejsza (no może biorąc pod uwagę ostatnio połączone dwa trójskłady to wychodzi na jedno). Jeżeli w dalszym ciągu będzie to miało tak wyglądać to chyba lepiej, żeby kolejne STL w ogóle już nie przyjeżdżały, gdyż wycofa to wszystkie Krakowiaki...
W sumie GT8 bliżej do 20 niż 26 metrowego taboru.Bayer2003 pisze: 06 paź 2020, 21:05Wspaniale. EU8N przy f~7,5 może od biedy wyrobi, jednak zastąpienie nim jedynej brygady 32-metrowej na tej linii jest przynajmniej moim zdaniem mocno kontrowersyjne. Przy taborze 26m napełnienia 80-90% są niestety w szczycie porannym na południowym odcinku linii (do Korony) normą :/.kucyk pisze: 06 paź 2020, 20:48Ten EU8N to za nowohuckiego Lajkonika który cały czas jako jedyna brygada w tym taborze kursował na "13" a od dzisiaj w nagrodę przeniesiono go na "50".Bayer2003 pisze: Dodatkowo zauważyłem, że na "13" widać GT8N oraz EU8N. Obydwie rezerwy, czy może w Podgórzu łączą kolejne trójskłady?![]()
Ja się zaczynam powoli zastanawiać, czy który taborowiec MPK ma byłą na Bieżanowie, że tak ich taborowo prześladują. Ile wytrzymała "13" bez GT8? MPK usilnie wysyła je na "13", a one usilnie się na nią nie nadają.kucyk pisze: 06 paź 2020, 20:44To nie jest żadna niespodzianka. To jawne granie na nerwach pasażerów.![]()
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No właśnie - mi też nie podoba się zamiana Krakowiaków na Lajkoniki, natomiast mogła ona wynikać z potrzeby napraw PES. Ktoś tu pisał że są coraz większe problemy z nimi i być może MPK po prostu nie miało wyboru.Lw25 pisze: 06 paź 2020, 22:49Pytanie czy już je odstawiają do remontu i np. nie naprawiają jak się zepsują?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bardziej mi chodziło o coś w stylu "za pół roku idą na P4, niech stoją odstawione, co się będziemy męczyć z ich naprawą".Kaszmir pisze: 07 paź 2020, 11:22No właśnie - mi też nie podoba się zamiana Krakowiaków na Lajkoniki, natomiast mogła ona wynikać z potrzeby napraw PES. Ktoś tu pisał że są coraz większe problemy z nimi i być może MPK po prostu nie miało wyboru.Lw25 pisze: 06 paź 2020, 22:49Pytanie czy już je odstawiają do remontu i np. nie naprawiają jak się zepsują?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Spadła ilość brygad w dni powszednie za sprawą rezygnacji z wtyczek H-01 i T-01. Już w tamtym tygodniu ich nie było. Prawdopodobnie zmniejszono ilość 1-ek do 16 za sprawą powrotu do stałej krótszej trasy. Zatem w ruchu jest teraz 248 brygad a nie rekordowe 251.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeszcze jeżdżą jakieś wtyczki czy zostały tylko same wagony rezerwowe?impuls pisze: 12 paź 2020, 21:49 Spadła ilość brygad w dni powszednie za sprawą rezygnacji z wtyczek H-01 i T-01. Już w tamtym tygodniu ich nie było.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości