Nowy układ linii autobusowych w Krakowie

Księżyc
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Nowy układ linii autobusowych w Krakowie

Post autor: Księżyc » 07 cze 2025, 21:11

Lubię krytykę konstruktywną. Po waszych postach, zauważyłem kilka wad w moim projekcie. Od samego początku moje projektu wiedziałem że, środki na komunikację będą bardzo duże i miasto może nie podołać. Przeanalizowałem po waszych sugestiach te linie i zauważyłem że na niektórych linia brakuje punktu socjalnego i trzeba będzie skorygować trasy linii: 118, 122, 127, 191, 513 ( jak o jakiej zapomniałem to mnie poprawcie ). Zadaję sobie sprawę z tego że linie: 113, 118, 122, 124, 129, 148, 170, 191, 300 są bardzo pokręcone, a linie: 108, 115, 117, 118, 127, 145, 157, 170, 177 pcham w wąskie ulice miasta.

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Nowy układ linii autobusowych w Krakowie

Post autor: canoe_bart » 08 cze 2025, 1:26

Księżyc pisze: 07 cze 2025, 20:39 Nie powinno się likwidować buspasy na Mikołajczyka i Andersa. Dlatego linie 130, 139, 194, 502 co 7,5 minuty w dzień powszedni, ponieważ jest dużo kursów gdzie ludzie jeżdżą jak sardynki w puszcze, a czasami nie mieszczą się do autobusu i muszą czekać na kolejny kurs. Komunikacja powinna być dla ludzi a nie odwrotnie. Jest też inna opcja tańsza, ale niekorzystna dla mieszkańców. Linie 139, 501, 502 kursuję z częstotliwością w dzień powszedni co 30 minut jak w GOP. Linie nie będą jeździć stadnie i będzie długie oczekiwanie na autobus. Ludzie się zniechęcą, przerzucą na samochody i będzie można te linie zlikwidować w ramach oszczędności. Co do linii lotniskowych ( 292, 299, 300 ) to trzeba zwiększyć ofertę dowozu na lotnisko. Przybywa turystów w Krakowie i coraz więcej osób korzysta z lotniska. Co do linii 300, dlaczego przez Starowiślną, Plac Wolnica i Franciszkańską ponieważ w centrum znajduje się dużo hoteli i hosteli z których korzystają turyści. Linie 503 i 513 powinny być scalone w ponieważ dużo osób kursuje na trasie Bieżanów/Prokocim/Kozłówek - Al. 29 listopada. Linie 194 i 494 powinny być scalone w jedną i powinna być jeszcze jakaś do dodatkowa linia przynajmniej w dzień powszedni z częstotliwością co 15 minut. Ta para i tak już często nie wyrabia ima problem z ruszeniem z niektórych przystanków. Część tych zmian opierałem na własnych obserwacjach, niektóre na rozwoju miasta (nowych osiedlach oddalonych od centrum ) oraz na zapewnieniu dostępu do komunikacji mieszkańcom w rejonach gdzie tej komunikacji nie ma lub została zlikwidowana ( np. Os. Na Kozłówce, ul. Wawelska ).
Oto linie z których najczęściej korzystam:
TRAMWAJE : 3, 8, 10, 13, 18, 22, 52.
AUTOBUSY : 105, 124, 129, 132, 139, 144, 159, 169, 173, 179, 194, 199, 301, 304, 405, 424, 469, 494, 503, 513, ostatnio do tego grona dołączyły linie 151 i 192.
Ale wiesz, że w normalnym układzie liniowym przez Franciszkańską kursuje 36 pojazdów/h, a niejednokrotnie przy Placu Wszystkich Świętych tworzą się zatory tramwajowe? Nie bez powodu żadna dzienna linia autobusowa nie kursuje przez południową część I obwodnicy oraz główne ulice Kazimierza (184 nie liczę). 300 jako główna linia autobusowa na lotnisko winna być jak najmniej narażona na opóźnienia, a wystarczy, że jedzie dość zatłoczoną ul. Królowej Jadwigi, a Podgórska też potrafi się przykorkować. Szybciej dla pasażera z Podgórza, w przypadku wyboru komunikacji miejskiej, będzie podjechać tramwajem na Plac Bohaterów Getta i stamtąd parę minut pieszo na SKA1 z przystanku Kraków Zabłocie, choć jest opcja niewątpliwie droższa (dlatego tak bardzo powinniśmy nalegać na integrację biletów czasowych z SKA).

Zwiększanie częstotliwości na 130 aktualnie nic nie da, bo najbardziej problematyczne jest skrzyżowanie z Prądnicką i przejazd w stronę Alei Słowackiego i do momentu usunięcia tego wąskiego gardła będziemy mieli jeszcze więcej jazdy stadnej. Postulujesz utrzymanie f-7,5 dla 194 (obecnego 194/494) i wprowadzenie jej przyspieszonego odpowiednika z f-15, nie zwracając uwagi, że bez dobudowy buspasa na Kobierzyńskiej się nie obejdzie, zwłaszcza, że proponujesz dołożenie jeszcze dwóch linii z f-15 oraz jednej f-30 przynajmniej na części trasy. Last, but not least, dopóki trwają prace przy Rondzie Polsadu, to nie ma co pchać więcej brygad na 502.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Nowy układ linii autobusowych w Krakowie

Post autor: suchy » 08 cze 2025, 10:49

canoe_bart pisze: 08 cze 2025, 1:26 Ale wiesz, że w normalnym układzie liniowym przez Franciszkańską kursuje 36 pojazdów/h, a niejednokrotnie przy Placu Wszystkich Świętych tworzą się zatory tramwajowe? Nie bez powodu żadna dzienna linia autobusowa nie kursuje przez południową część I obwodnicy
Głównym powodem, dla którego w ciągu dnia nie kursuje tamtędy żaden autobus - jest zwężenie przy kościele na Dominikańskiej, gdzie tramwaje ledwo mieszczą się np. ze śmieciarkami. Gdyby jechał tamtędy autobus, to jest ryzyko że doszłoby do otarcia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości