Prądnik Biały - Historia komunikacji

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Prądnik Biały - Historia komunikacji

Post autor: Gołąb_NGT8 » 02 cze 2025, 19:01

Kiedyś było: 154 Siewna Wiadukt - Nowy Kleparz, 503 Górka Narodowa Zachód - Nowy Bieżanów.

Przystanek Górnickiego nie funkcjonował w latach 2014-2023.
Przystanek Siewna Wiadukt 0? nie funkcjonował w latach 2014-2024.
Czy ktoś wie jak jeździły 114 i 610?

Zapraszam do dyskusji i pisania o dawnych przystankach i trasach.

Quackked
Pasażer
Posty: 35
Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42

Re: Prądnik Biały - Historia komunikacji

Post autor: Quackked » 02 cze 2025, 20:03

"114" zanim utworzono tramwaj na Ruczaj kursowało na trasie "Kampus UJ" (aktualne "Czerwone Maki P+R) - "Prądnik Biały Zachód" jadąc przez A3W, al. 29 Listopada, Opolską i skręcając w Wyki a następnie w Pachońskiego, gdzie na miejscu aktualnego przystanku "Vetulaniego" miał swój przystanek końcowo-początkowy. W drogę powrotną jechał przez Białoprądnicką.
Przy budowie tramwaju, najpierw została skrócona do pętli "Ruczaj", a następnie miała zostać zastąpiona przez "503". Po kilku latach wróciła na nowej trasie "Pod Fortem" - "Chełmońskiego Pętla", potem "Os. Podwawelskie" - "Chełmońskiego Pętla" i tak też zakończyła swój żywot...

tiross
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód

Re: Prądnik Biały - Historia komunikacji

Post autor: tiross » 02 cze 2025, 20:42

Quackked pisze: 02 cze 2025, 20:03 "114" zanim utworzono tramwaj na Ruczaj kursowało na trasie "Kampus UJ" (aktualne "Czerwone Maki P+R) - "Prądnik Biały Zachód" jadąc przez A3W, al. 29 Listopada, Opolską i skręcając w Wyki a następnie w Pachońskiego, gdzie na miejscu aktualnego przystanku "Vetulaniego" miał swój przystanek końcowo-początkowy. W drogę powrotną jechał przez Białoprądnicką.
A uściślając kręcił nieco po osiedlach, jadąc z al. 29 listopada w lewo w Opolską, potem Mackiewicza, Pachońskiego, Górnickiego, Białoprądnicką, Pleszowską, znów Opolską, Wyki i Pachońskiego. Przystanek początkowo-końcowy znajdował się w dziś nieistniejącej (dedykowanej specjalnie linii 114) zatoce 160 metrów wcześniej niż dzisiejszy przystanek Vetulaniego na wysokości bloku Wyki 12. Przystanek Vetulaniego też istniał i nazywał się Pachońskiego, później Prądnik Biały Zachód.
Autobus wracał ulicami: Pachońskiego, Zielińską, Białoprądnicką, Górnickiego, ponownie Pachońskiego, Mackiewicza do Opolskiej i dalej na ruczajowskie osiedla. Plątanie się po osiedlach wymuszał ówczesny układ ulic. Dziś tamtejsza trasa byłaby też fizycznie niemożliwa do odtworzenia.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Prądnik Biały - Historia komunikacji

Post autor: Gołąb_NGT8 » 03 cze 2025, 20:51

Pewnie dlatego że Górnickiego i Białoprądnicką przerwano. Kiedyś 610 kończyło na Bociana.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Prądnik Biały - Historia komunikacji

Post autor: Gołąb_NGT8 » 08 cze 2025, 21:17

Kiedyś Pleszowską jeździły linie 207, 227, 237, 297, 937.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości