Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
tomek_m
Ekspert
Posty: 593
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice
Otrzymał  polubienie: 21 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomek_m » 12 cze 2025, 23:04

Ydhflx pisze: 12 cze 2025, 21:51 A jednak:
Nie. Wjazd do strefy dla Diesli od pierwszej wersji Euro6, bez rozbijania na poszczególne wersje co dwa lata.

To powiedz mi czy aż tak wielkie są różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami Euro6 dla Diesli aby to rozgraniczać? Zapewne mniejsze niż pomiędzy Euro5 a Euro6 w pierwszej wersji.
A tymczasem dla benzyn nie planuje się podwyższania norm w przyszłości tylko wg projektu Euro4 bezterminowo, co spowoduje że w 2030 będzie w Krakowie pełno starych 25 letnich trujących rzęchów, no ale w papierkach Euro4.

Mati857
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2025, 10:30

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Mati857 » 13 cze 2025, 8:29

Kierman pisze: 12 cze 2025, 20:44 Ludzie, czytając komentarze i narzekanie, że jeszcze za mało restrykcyjnie jest, jesteście jakimiś masochistycznymi zamordystami. Tak bardzo nienawidzicie i gardzicie niezamożnymi ludźmi? Leczcie się w psychiatryku
Oj dokładnie, nie dało się lepiej tego podsumować. Ta strefa to jest tylko ściema po to aby pozbyć się biedniejszych z Krakowa, i po to aby złomować stare porządne auta i zamiast tego kupować nowe badziewie. Wszystko zrobione tak aby koncerny samochodowe miały jak największy zarobek. Myślicie że te auta z nieba lecą? Ile zanieczyszczeń wydobywa się poprzez produkcję takiego samochodu, zwłaszcza elektrycznego... O tym już nie myślicie. To jest po prostu przenoszenie zanieczyszczeń w inne miejsca i złudna ekologia, która na dłuższą metę do niczego dobrego nie prowadzi. Nie wiem jakim trzeba być człowiekiem aby to popierać. Stare auta były produkowane tak aby były porządne i starczyły na wiele lat. Do dzisiaj jeżdżą, więc rząd chce za wszelką cenę je wyeliminować aby koncerny sprzedały więcej nowego plastikowego badziewia, który jak 200k km przejedzie to jest cud. Dzisiaj w suvach montuje się 3 cylindrowe silniki 1.2 o mocy 130km, więc na logikę jaka może być tego żywotność...

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1330
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 13 cze 2025, 10:58

W jaki sposób niby osoby biedniejsze ma wykluczyć SCT dopuszczająca... 20 LETNIE auta benzynowe?

Raczej wyklucza jedynie tych, którzy mają akurat diesla, mają gdzieś trucie innych osób, i dla własnej wygody auta nie zmienią.

Ankin
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ankin » 13 cze 2025, 11:29

Kierman pisze: 12 cze 2025, 20:44 Ludzie, czytając komentarze i narzekanie, że jeszcze za mało restrykcyjnie jest, jesteście jakimiś masochistycznymi zamordystami. Tak bardzo nienawidzicie i gardzicie niezamożnymi ludźmi? Leczcie się w psychiatryku
Mądrego człowieka aż miło przeczytać przy kubku gorącej kawy 8-)
Francja wycofuje się z kuriozalnych SCT uznając je za niesprawiedliwe i wykluczające biedniejszych mieszkańców.
Hanower czy Manheim też skasowały SCT u siebie i świat się z tego powodu nie zawalił.
Gdyby zwykła, ludzka empatia nie była u >90% urzędników w Polsce pojęciem abstrakcyjnym zaś umiejętność korzystania z internetu nie sprowadzała się do przeglądania mediów społecznościowych, to może jeden czy drugi "biurkowy" zanim zacznie zbawiać świat i wcielać w życie swoje absurdalne pomysły, poczytałby jak omawiane rozwiązania (czyt. SCT) funkcjonują (lub przestają funkcjonować) "na zachodzie"/w UE a potem zadał sobie trochę intelektualnego wysiłku i zastanowił się czy jego nadgorliwość nie jest gorsza od faszyzmu.
Jeżeli w chwili obecnej do wprowadzenia SCT w Krakowie zmusza nas irracjonalne prawo to nic nie stoi na przeszkodzie aby stosować je w wersji minimum i np. ograniczyć SCT tylko do I obwodnicy z zachowaniem wyłączeń które są klepnięte tzn. dowóz do lekarza itd.
Wilk syty i owca cała, jeżeli jednak myślenie u co poniektórych to coś co zadaje ból nie do wytrzymywania, to potem mamy takie potworki, które są niczym innym jak robieniem pośmiewiska z logiki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7176
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 4 razy
Otrzymał  polubienie: 7 razy
Kontakt:

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kaszmir » 13 cze 2025, 11:46

Niezależnie od opinii, proszę i przypominam o kulturze dyskusji. Teksty odsyłające kogokolwiek "do specjalisty" (delikatnie ujmując) nigdy nie były i nie mogą być akceptowane na tym forum.

Mati857
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2025, 10:30

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Mati857 » 13 cze 2025, 12:47

kot_feliks pisze: 13 cze 2025, 10:58 W jaki sposób niby osoby biedniejsze ma wykluczyć SCT dopuszczająca... 20 LETNIE auta benzynowe?

Raczej wyklucza jedynie tych, którzy mają akurat diesla, mają gdzieś trucie innych osób, i dla własnej wygody auta nie zmienią.
A w taki sposób, że jak ktoś ma swoje "stare" auto od długiego czasu, to zna to auto, wie jaka jest jego przeszłość, wie co w nim jest nie tak itp. a jak kupi sobie jakieś tanie 20 letnie auto, to nic o nim nie wie, nie zna ukrytych wad tego auta, może się okazać że po miesiącu używania wyjdzie jakaś wada i ta osoba jest wtedy w d....
Jak czytam te twoje wpisy to szkoda mi że są osoby zmanipulowane przez pseudo ekologiczną propagandę i nie mającej żadnego pojęcia o niektórych rzeczach. Prawdopodobnie mieszkasz w centrum miasta i masz autobus/tramwaj co 5 minut lub stać cię na kupowanie najnowszych aut i wymienianie ich regularnie. Ale pomyśl z perspektywy osoby biedniejszej, która jeździ od wielu jakimś powiedzmy dieslem z wczesnych lat 2000, który jest niezawodny i którego po prostu zna, i nagle musi go sprzedać i kupić jakieś niesprawdzone tanie auto za dużą część swojego majątku, które może się tak naprawdę okazać "miną" tylko dla tego że spełnia ono inną normę spalin. Teraz druga sprawa, dotycząca elektryków, Aby wyprodukować te cudowne zero emisyjne pojazdy, w Chinach lub innych państwach gdzie są surowce potrzebne do produkcji akumulatorów, ludzie bardzo często muszą pracować w nie ludzkich warunkach, używając maszyn nie spełniających żadnych norm euro, i niszcząc ogromne połacie terenu, a po wydobyciu zużywając ogromne ilości wody aby te surowce wyczyścić z ziemi itp. I to wszystko po to abyśmy my mogli jeździć super idealnym ekologicznym zero emisyjnym pojazdem przyszłości, który jest bardzo często ładowany z węgla. Już nawet nie wspominając o tym co się będzie działo po tym jak za kilkanaście lat będą masowo utylizowane akumulatory do tych aut, co wtedy z nimi robić? Kiedyś tyle się mówiło żeby nie wyrzucać ubrań tylko używać wiele razy, nie kupować nowych, dla tego że do produkcji nowych idą ogromne ilości wody. Rozumiem że w przypadku samochodów jest całkowicie odwrotnie, i ich produkcja jest neutralna dla środowiska? Mówię tutaj o wszystkich autach, nie tylko elektrykach.

fysztof
Ekspert
Posty: 947
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: fysztof » 13 cze 2025, 14:24

Zarzucanie jednym manipulacji - a pisanie "wszystko po to abyśmy my mogli jeździć super idealnym ekologicznym zero emisyjnym pojazdem przyszłości", którym może być 20-letni pojazd benzynowy. Faktycznie, warto dyskutować w ten sposób;-P

Mati857
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2025, 10:30

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Mati857 » 13 cze 2025, 16:26

fysztof pisze: 13 cze 2025, 14:24 Zarzucanie jednym manipulacji - a pisanie "wszystko po to abyśmy my mogli jeździć super idealnym ekologicznym zero emisyjnym pojazdem przyszłości", którym może być 20-letni pojazd benzynowy. Faktycznie, warto dyskutować w ten sposób;-P
Widzę że wyciągasz zdania z kontekstu, mi w mojej wypowiedzi chodziło o to że w tej całej pseudo ekologii promuje się auta elektryczne jako cudowne, a tak naprawdę nijak się one mają do realnej ekologii. O wiele ekologiczniej było by eksploatować jedno auto przez 30 lat, oczywiście trzeba o nie dbać. A to co się w tej chwili promuje czyli złomowanie 15-20 letnich aut i ciągłe kupowanie nowych to nie jest w ogóle ekologiczne, tylko opłacalne dla koncernów produkujących te pojazdy. Nie chodziło mi o to że musisz kupić elektryka aby wjechać do strefy, przeczytaj całą moją wypowiedź ze zrozumieniem.

tomek_m
Ekspert
Posty: 593
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice
Otrzymał  polubienie: 21 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomek_m » 13 cze 2025, 17:59

Ta nagonka na Diesle w SCT sprawi, że używane auta z tymi silnikami staną się w zasadzie niesprzedawalne. Kupisz dzisiaj nowego Diesla salonu z Euro6dT a za 5-7lat (rok2032) będzie problem z jego sprzedażą, bo kto wówczas kupi to auto jak za kolejne trzy lata w roku 2035 urzędnicy sobie umyślą że wjazd do SCT dla Diesli tylko z normą Euro7.
Norma Euro7 ma zacząć obowiązywać w 2030.
A co do elektryków to nikt o tym nie wspomina, ale samochody elektryczne na rynku wtórnym również są niesprzedawalne. Wiele osób sie boi zakupić używanego elektryka bo pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to : "Ile jeszcze w tym aucie wytrzyma bateria i jaki będzie koszt jej wymiany i czy wymiana w ogóle jest możliwa?"
Widać to dobrze ile czasu wiszą elektryki na portalach ogłoszeniowych.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1330
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: kot_feliks » 13 cze 2025, 18:11

Ale ktoś każe obecnie kupować nowego diesla z salonu? ;)
Mati857 pisze: 13 cze 2025, 12:47 A w taki sposób, że jak ktoś ma swoje "stare" auto od długiego czasu, to zna to auto, wie jaka jest jego przeszłość, wie co w nim jest nie tak itp. a jak kupi sobie jakieś tanie 20 letnie auto, to nic o nim nie wie, nie zna ukrytych wad tego auta, może się okazać że po miesiącu używania wyjdzie jakaś wada i ta osoba jest wtedy w d....
No i spoko, po prostu przyznajmy, że zdrowie i życie innych osób jest dla innych mniej ważne od "świętego spokoju" :)
Mati857 pisze: 13 cze 2025, 12:47Ale pomyśl z perspektywy osoby biedniejszej, która jeździ od wielu jakimś powiedzmy dieslem z wczesnych lat 2000, który jest niezawodny i którego po prostu zna, i nagle musi go sprzedać i kupić jakieś niesprawdzone tanie auto za dużą część swojego majątku, które może się tak naprawdę okazać "miną" tylko dla tego że spełnia ono inną normę spalin.
No tak, tylko czy ktokolwiek kogokolwiek zmusza do jazdy akurat tym starym dieslem? Nie może jeździć nawet identycznym autem, tylko z silnikiem benzynowym, żeby nie zatruwać innych?

Mati857
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 22 mar 2025, 10:30

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Mati857 » 13 cze 2025, 19:27

kot_feliks pisze: 13 cze 2025, 18:11 No i spoko, po prostu przyznajmy, że zdrowie i życie innych osób jest dla innych mniej ważne od "świętego spokoju" :)
Tak, bo to na pewno działa w ten sposób że przejedzie obok ciebie stary diesel to od razu dostaniesz raka i umrzesz :lol:
Pisanie czegoś takiego to jest po prostu brak wiedzy, nowe auta też wydzielają spaliny, jakbyś chciał całkowicie wyeliminować zanieczyszczenia i smog pochodzące z aut to musiał byś ich całkowicie zakazać. Albo jak tak bardzo się tego boisz to przeprowadź się na wieś gdzie przejeżdża jedno auto co 30 minut.

"No tak, tylko czy ktokolwiek kogokolwiek zmusza do jazdy akurat tym starym dieslem? Nie może jeździć nawet identycznym autem, tylko z silnikiem benzynowym, żeby nie zatruwać innych?" -


A co jeśli jakiś model ma niezawodne silniki diesla, ale za to wadliwe silniki benzynowe? Co jeśli ktoś po prostu woli mieć diesla? Żyjemy w wolnym kraju, więc zakazywanie komuś jeździć sprawnym legalnie kupionym ubezpieczonym i zarejestrowanym autem tylko dla tego że jest za stare jest absurdem. Róbcie tak dalej a za niedługo nie będziemy się różnić od Korei Północnej.


Ogólnie sposób w jaki używasz pojęcie "zatruwać innych" to już świadczy o tym jak zmanipulowany jesteś, zatruwać to faktycznie mogły stare auta z lat 70 nie spełniające żadnych norm, a nie diesle z euro 3,4,5. U mnie w rodzinie są dwa auta, oby dwa mają 1.9TDI z wczesnych lat 2000, i jak widzisz żyje, nie dostałem raka, nie zatrułem się, mimo że jedno z nich lekko dymi na czarno i czuć spaliny w środku :D. Ogólnie jak już jesteśmy w tym temacie to są to ekstremalnie niezawodne auta, jedno kupione w 2014 roku, i jedyna awaria jaka się zdarzyła że trzeba było wzywać lawetę to zepsuło się sprzęgło i nie dało się zmienić biegu. Poza tym nigdy nic się nie zepsuło, nigdy te auta nie były w serwisie, wszystko naprawiane na podwórku bo te auta są proste w budowie i zrobione tak aby łatwo było je naprawić. Taka motoryzacja już nie wróci. Dzisiaj wszystko jest robione tak aby producent miał największy możliwy zysk, nie liczy się już trwałość, niezawodność i prostota w naprawie. Stare auta nie chcą umrzeć, dla tego robi się wszystko aby je wyeliminować, jedną z tych żeczy jest właśnie SCT. Ja wolę Diesla z wczesnych lat 2000/późnych 90, i żyjąc w wolnym kraju nikt nie ma prawa tego zabronić i kazać mi kupić coś innego. SCT jest tak naprawdę wbrew konstytucji, ale to już inny temat. Tak jak mówię, róbcie tak dalej a będziemy mieć jak w Korei Północnej, gdzie nic nie wolno. A wy się jeszcze na to godzicie i to popieracie, bo "stare diesle trują"...

Kierman
Ekspert
Posty: 627
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Kierman » 13 cze 2025, 19:37

Niektórzy tutaj na forum mają tzw. Urojenie Wyższościowe. Ich pogarda wobec ludzi mniej zamożnych tylko dlatego, że mieszkają w mieście, więcej zarabiają i ich ten zakaz nie będzie dotyczył dawno wywaliła poza skalę. A na dodatek o czym wspomnieli koledzy wyżej zostali łatwo zmanipulowani i dali się wkręcić, że to całe SCT to dla ich dobra i ratowania planety.

tomek_m
Ekspert
Posty: 593
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice
Otrzymał  polubienie: 21 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: tomek_m » 13 cze 2025, 19:44

Najbardziej mnie śmieszy tekst ówczesnego rzecznika ZiKiTu/ZTP Piotra Hamarnika jak Mobilis zaczynał poprzedni kontrakt w 2014. Hamarnik wówczas głosił wszem i wobec że nowe autobusy Mobilisu spełniają normę spalin Euro6(w pierwszej wersji) i ze pojazdy z tą normą spalin będą w Krakowie oczyszczać powietrze.
Przypomnę pierwsza wersja Euro6 dla Diesli z 2014, która już za 3 lata wg projektu nie zostanie dopuszczona do wjazdu do SCT bo strasznie truje. :lol:

Ankin
Specjalista
Posty: 362
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: Ankin » 13 cze 2025, 20:24

kot_feliks pisze: 13 cze 2025, 18:11 [...]
No tak, tylko czy ktokolwiek kogokolwiek zmusza do jazdy akurat tym starym dieslem? Nie może jeździć nawet identycznym autem, tylko z silnikiem benzynowym, żeby nie zatruwać innych?
Twoja arogancja, buta i oderwanie od rzeczywistości przebija sufit. :shock:
Czy w swoich wąskich horyzontach myślowych bierzesz pod uwagę, że ktoś nie wymienia wspomnianego przez Ciebie starego diesla bo:
1. zwyczajnie go nie stać na wymiane samochodu
2. ma o wiele ważniejsze wydatki w swoim budżecie niż kupno nowej bryki jak choćby: kredyt, leczenie (swoje/bliskich) itd.
3. obecny samochód w pełni zaspokaja jego potrzeby transportowe i jak wspomnieli przedmówcy może on działać nadal bardzo dobrze jeszcze długie lata bez realnej szkody dla środowiska/otoczenia.

Rozumiem, że w oparciu o Twój punkt widzenia ludzi biednych albo poruszających się samochodami napędzanymi ON oraz starszymi niż x lat, najlepiej zatrzymywać siłą na drodze albo na rogatkach miasta, auta konfiskować, następnie złomować zaś ich właścicieli wysiedlać do jakiś rezerwatów dla biedoty, no bo kto to widział aby za przeproszeniem "plebs" śmiał w swoich czterech kółkach z silnikiem diesla zatruwać Kraków.
Czytając Twoje wypowiedzi można odnieść wrażenie że technika silników diesla zatrzymała się w okresie II wojny światowej albo i jeszcze wcześniej zaś ich emisja a tym samym szkodliwość dla przeciętnego śmiertelnika jest porównywalna do przystawienia nosa do rury wydechowej starego, poczciwego, przegubowego Ikarusa.
Życzę Ci aby ideologia, za którą ślepo podążasz, ustąpiła miejsca zwykłej empatii do drugiego człowieka.

Awatar użytkownika
LLoan
Ekspert
Posty: 504
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
Polubił: 3 razy
Otrzymał  polubienie: 10 razy

Re: Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

Post autor: LLoan » 13 cze 2025, 20:53

W całej dyskusji o SCT, niezależnie od miasta, zapomina się o najważniejszym - zgodnie z obowiązującą od 1997 roku w Polsce Ustawą Nadrzędna, jaką jest Konstytucja RP, zapewnia się WSZYSTKIM obywatelom równość wobec prawa:
Art. 32
1. Wszyscy są wobec prawa równi.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
To jest pierwszy i ogólnie rzecz biorąc najistotniejszy argument za tym, by w żadnym polskim mieście tego wymysłu nie wprowadzać. Nie będę jednak teraz zaczynać wykładu o prawie konstytucyjnym, bo mimo wszystko jednak przepisy na drodze Ustawy zostały uchwalone i dyskusja ta byłaby bezwartościowa, bo raczej nic się w tej sprawie nie zmieni. Nie ciężko się domyślić, że mogą zachodzić przesłanki, iż zakazując komuś wjazdu do miasta tylko dlatego, że jego auto jest nieco starsze, ale za to pali 3 razy mniej paliwa niż 5-letni SUV jadący przed nim, jest pogwałceniem powyższego zapisu z Konstytucji.
Art. 52
1. Każdemu zapewnia się wolność poruszania się po terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (...).
2. Ograniczenia tej wolności mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego (...).
Nie zachodzą żadne motywy do tego, by uchwalane SCT były konieczne dla bezpieczeństwa demokratycznego państwa. Umożliwiając wjazd do miasta jednym, zabraniając tego drugim, tylko dlatego, że mają inny samochód jest jawnym ograniczeniem wolności poruszania się. Oczywiście, podobnie jak powyżej, interpretacja konkretnych przepisów będzie u każdego zależała od światopoglądu, więc w zasadzie powyższe przepisy można przytaczać jedynie w formie ciekawostki.

Gdyby krakowska strefa ograniczałaby się wyłącznie do terenu I obwodnicy (bo tego wymaga prawo - musimy to już zrobić, to, że wymieniłem powyżej możliwy konflikt z Konstytucją jest raczej kwestią rozmiaru samej SCT), nikt w zasadzie nie miał by problemu. Same europejskie miasta nie zatrzymają zmian klimatu. Wprowadzanie SCT na tak dużym obszarze, przy tak widocznym niezadowoleniu obywateli oraz w sytuacji, gdy starsze auta stanowią już tylko niewielki odsetek wszystkich pojazdów jeżdżących po drogach jest skrajnie nieprzemyślane i nie da się tego racjonalnie uargumentować. Miasto z ZTP na czele popełniają ogromny błąd wizerunkowy - gdyby strefa dotyczyła samego ścisłego centrum, wilk byłby syty i owca byłaby cała. Nikt nie krzyczałby na Facebooku i nie budował negatywnej otoczki wobec Zarządu, który powinien mieć doskonały PR. A tak, mamy sytuacje, że wytyka się właśnie pełno ograniczeń związanych z SCT oraz przewija poza tym wyłącznie kilka słów: cięcia, Franek, cięcia, opóźnienia, cięcia, wypadnięte kursy, cięcia. Nie ma w przestrzeni social-mediów praktycznie ani jednego pozytywnego komentarza na temat funkcjonowania tej jednostki. Dlatego właśnie strefa powinna być ograniczona do minimum, ZTP powinno się zajmować organizacją KMK przy fatalnym budżecie (czyli pracy nikomu nie zabraknie), a nie tym, gdzie i czym wolny człowiek ma jeździć (oczywiście zachęcamy do zbiorkomu, ale to też muszą być do tego jakieś powody - nie wieczne cięcia).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości