Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
19.06 tramwaje wracają na Franciszkańską, więc zapewne tego samego dnia rozpocznie się remont węzła Piłsudzkiego, więc odcinek Filharmonia - Teatr Bagatela oraz linia na Cichy Kącik będą nieprzejezdne. Również tego samego dnia wejdą rozkłady wakacyjne. Jaki układ linii byście zaproponowali?
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Czy na pewno wejdą rozkłady wakacyjne dla tramwajów 19 czerwca skoro tramwaje nie pojadą Mogilską od 28 czerwca? Trochę to dziwne na kilka dni proponować układ linii by za 9 dni to zmieniać.miki3uwu pisze: 11 cze 2025, 18:52 19.06 tramwaje wracają na Franciszkańską, więc zapewne tego samego dnia rozpocznie się remont węzła Piłsudzkiego, więc odcinek Filharmonia - Teatr Bagatela oraz linia na Cichy Kącik będą nieprzejezdne. Również tego samego dnia wejdą rozkłady wakacyjne. Jaki układ linii byście zaproponowali?

Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Czytałem tu, że wejdą, tak czy siak trzeba by je było zmienić, jak tramwaje wrócą na Franciszkańską.kucyk pisze: 11 cze 2025, 19:01 Czy na pewno wejdą rozkłady wakacyjne dla tramwajów 19 czerwca skoro tramwaje nie pojadą Mogilską od 28 czerwca? Trochę to dziwne na kilka dni proponować układ linii by za 9 dni to zmieniać.![]()
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Natomiast co do głównego tematu, ja bym się spodziewał takiego układu:
1, 71 pojadą oba na Salwator przez Franciszkańską, jednak dalej 71 będzie kończyło na Elektromontażu
10 zostaje na obecnej trasie przez Starowiślną
18 na f10
20 do Bronowic na f10
72, 75, 76, 77 pozostają jak obecnie, znika 78
2, 6, 13, 17, 19, 44 i 49 dalej zawieszone
Alternatywnie 18 zostanie na f20, wróci 17, 10 wróci na Krakowską a 13 pojedzie na Salwator, ale nie wiem co wtedy ZTP mogłoby wymyślić z Długą, może pociąć 20 na dwie linie, jedną do Bronowic a drugą na Krowodrzą na przykład ale to mi się wydaje absurdalne
1, 71 pojadą oba na Salwator przez Franciszkańską, jednak dalej 71 będzie kończyło na Elektromontażu
10 zostaje na obecnej trasie przez Starowiślną
18 na f10
20 do Bronowic na f10
72, 75, 76, 77 pozostają jak obecnie, znika 78
2, 6, 13, 17, 19, 44 i 49 dalej zawieszone
Alternatywnie 18 zostanie na f20, wróci 17, 10 wróci na Krakowską a 13 pojedzie na Salwator, ale nie wiem co wtedy ZTP mogłoby wymyślić z Długą, może pociąć 20 na dwie linie, jedną do Bronowic a drugą na Krowodrzą na przykład ale to mi się wydaje absurdalne
-
- Miłośnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Sprawa jest o tyle problematyczna, że nie bardzo wiadomo, jak sensownie skierować 124/424, 152 i 502 (wątpię, żeby wszystkie trzy linie trafiły na Aleje, Pawią i św. Rafała Kalinowskiego, a nie wyobrażam sobie ich przetrasowania na Karmelicką, bo nawet nie byłoby jak wykręcić). Co do tramwajów, Salwator ma obecnie sporą rezerwę na kursy, ciąg do Bronowic też w sumie mogłyby przyjąć więcej pojazdów - problemem pozostają pieniądze i kwestia przebudowy skrzyżowania pod Wieczystą czy możliwego remontu Monte Cassino. Ode mnie leci wersja optymistyczna:miki3uwu pisze: 11 cze 2025, 18:52 19.06 tramwaje wracają na Franciszkańską, więc zapewne tego samego dnia rozpocznie się remont węzła Piłsudzkiego, więc odcinek Filharmonia - Teatr Bagatela oraz linia na Cichy Kącik będą nieprzejezdne. Również tego samego dnia wejdą rozkłady wakacyjne. Jaki układ linii byście zaproponowali?
1/71 - Salwator - Jarzębiny/Elektromontaż, f-10
2 - przywrócona na trasie zmienionej: Salwator - Cmentarz Rakowicki przez Franciszkańską, f-20
6 - nowa stała trasa Mały Płaszów P+R - Salwator, f-20
18 - po aktualnej trasie, f-10
20 - po zmienionej trasie Bronowice - Mały Płaszów P+R, f-10
76, 78 - zlikwidowane
Pozostałe linie bez zmian.
Jest to wersja "na bogato", która ma uwzględniać kilka zmiennych tj. bezpośredni dojazd z Salwatora na Dworzec, otrzymaną od ZTP przez Radę Dzielnicy VII przy otwarciu Zwierzynieckiej/Kościuszki obietnicę przywrócenia 6 na starą trasę, zostawienie mocnej linii na ciągu płaszowskim i prawdopodobne zawieszenie jednej z pozostałych linii przy okazji zamknięcia Mogilskiej/Meissnera. I nie uważam tej wersji za prawdopodobną ani dobrą, ale średnio mi przychodzi z ułożeniem czegokolwiek sensownego przy takich utrudnieniach.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Ja dodam do tego, że jako RD3 walczymy o to, aby podczas zamknięcia skrzyżowania na Wieczystej, była zapewniona również komunikacja tramwajowa na Mogilskiej między r. Mogilskim, a Wieczystą. Wnioskowane opcje są dwie, tj.:
(1) któraś ze zwykłych linii skierowana do przejazdów w rejonie młynów
(2) tymczasowa linia r. Mogilskie - Wieczysta, obsługiwana jednym wagonem, jeżdżąca jednym torem na Mogilskiej
Oczywiście ZDMK i ZTP, jak to ZDMK i ZTP, w odpowiedzi na uchwałę z połowy 04.2025 r. nie zrobiły KOMPLETNIE NIC, tj. dzisiaj nagle zdziwienie i stwierdzenie po prawie 2 m-cach "nikt tego nie analizował" i "na pewno się nie da, bo nie ma taboru"
Zobaczymy, jak to pójdzie dalej, ale jednak szans na tego typu KMK zastępczą nie oceniam jedynie negatywnie.
Dodatkowo ma byc dodany przystanek dla 125 na Mogilskiej w rejonie skrzyżowana z Cystersów + linia autobusowa Czyżyńskie - Mogilskie ma obsługiwać wszystkie przystanki (czyli nie zostaną "olane" Muzeum Lotnictwa i Cystersów - będą wyznaczone przystanki tymczasowe).
(1) któraś ze zwykłych linii skierowana do przejazdów w rejonie młynów
(2) tymczasowa linia r. Mogilskie - Wieczysta, obsługiwana jednym wagonem, jeżdżąca jednym torem na Mogilskiej
Oczywiście ZDMK i ZTP, jak to ZDMK i ZTP, w odpowiedzi na uchwałę z połowy 04.2025 r. nie zrobiły KOMPLETNIE NIC, tj. dzisiaj nagle zdziwienie i stwierdzenie po prawie 2 m-cach "nikt tego nie analizował" i "na pewno się nie da, bo nie ma taboru"

Zobaczymy, jak to pójdzie dalej, ale jednak szans na tego typu KMK zastępczą nie oceniam jedynie negatywnie.
Dodatkowo ma byc dodany przystanek dla 125 na Mogilskiej w rejonie skrzyżowana z Cystersów + linia autobusowa Czyżyńskie - Mogilskie ma obsługiwać wszystkie przystanki (czyli nie zostaną "olane" Muzeum Lotnictwa i Cystersów - będą wyznaczone przystanki tymczasowe).
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Nie byłabym taka pewna tego 71, bo w końcu przez to zniknie relacja Salwator > DG która jest istotna. Prędzej może 78 przez TS i Franciszkańską?
ona/jej
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Tak naprawdę, to uczciwie byłoby żeby pojechało i 1, i 71, i 78.Cyjan pisze: 11 cze 2025, 22:25 Nie byłabym taka pewna tego 71, bo w końcu przez to zniknie relacja Salwator > DG która jest istotna. Prędzej może 78 przez TS i Franciszkańską?
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
To prawda, chociaż fakt że na Wzgórzach jedynka spadła jednak do rangi f15 mimo że miała tam dobre zapełnienia trochę dziwi, ale rozumiem że GUP trzeba jakoś obsłużyć
ona/jej
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Salwator w weekendy z jedną linią to za mało. Do tego tramwaje salwatorskie będą na ten czas jedynymi obsługującymi Filharmonię czy Pl. Wszystkich Św.miki3uwu pisze: 11 cze 2025, 19:16Natomiast co do głównego tematu, ja bym się spodziewał takiego układu:
1, 71 pojadą oba na Salwator przez Franciszkańską, jednak dalej 71 będzie kończyło na Elektromontażu
10 zostaje na obecnej trasie przez Starowiślną
18 na f10
20 do Bronowic na f10
72, 75, 76, 77 pozostają jak obecnie, znika 78
2, 6, 13, 17, 19, 44 i 49 dalej zawieszone
Dlatego wg mnie opcja minimum to "1", "6" i coś w kierunku T. Słowackiego ("2" albo podobna linia zastępcza). Zastanawiam się, czy dołączy do nich jeszcze "71", czy zostanie na Dajworze.
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
W sumie wkleiłem w innym wątku, ale nie wierzę w to, że "2" zostanie podczas remontu. Uważam, że ZTP wykorzysta wszystkie trwające remonty do sporych cięć. Podsumowując to, co myślę (z jedną poczynioną korektą) - uważam, że w wakacje będzie taki układ, wynikający między innymi z remontu węzła Piłsudskiego:
"1": f=20 na obecnej trasie
"2": zawieszona
"3": f=10 na stałej trasie
"4": f=20 przez Aleję Pokoju
"5": zawieszona
"6": zawieszona [w zamian "76"]
"8": f=10/20 przez Teatr Słowackiego
"9": f=20 na obecnej trasie
"10": f=20 na obecnej trasie
"11": f=20 na stałej trasie
"13": f=20 skierowana od Filharmonii na Salwator
"14": zawieszona [w zamian częściowo "74"]
"16": zawieszona
"17": zawieszona
"18": f=20 skierowana przez Teatr Słowackiego i Krakowską
"19": zawieszona
"20": f=10/20 skierowana do Bronowic
"21": f=20 na stałej trasie
"22": f=20 na obecnej trasie
"24": f=20 na stałej trasie
"50": f=10 na stałej trasie
"52": f=10 (oby...) skierowana przez Krakowską i Aleję Pokoju
"71": f=20 z trasą jak po otwarciu Franciszkańskiej
"72": zawieszone [w zamian autobus]
"74": f=20 na trasie Mistrzejowice - Rondo Czyżyńskie - TAKW
"76": f=20 wytrasowana jak w czasie zamknięcia Franciszkańskiej
Ewentualnie "6" i "13" mogą być rozwiązane na odwrót, to znaczy ta pierwsza na Salwator, a ta druga jako "73" do Cmentarza Rakowickiego. Niemniej jednak są dla mnie dwa argumenty, że to nie będzie ta opcja:
- ZTP 'polubiło' się z trasą "6" na Cichy Kącik i nie będzie chciało nawet na czas remontu puścić na Salwator linii "6", bo właśnie znów obudzi zwolenników starej marszruty
- przez czas zamknięcia Franciszkańskiej to właśnie "6" jechała na Cmentarz Rakowicki a nie "13", więc dlaczego teraz miałoby się to nagle odmienić?
"1": f=20 na obecnej trasie
"2": zawieszona
"3": f=10 na stałej trasie
"4": f=20 przez Aleję Pokoju
"5": zawieszona
"6": zawieszona [w zamian "76"]
"8": f=10/20 przez Teatr Słowackiego
"9": f=20 na obecnej trasie
"10": f=20 na obecnej trasie
"11": f=20 na stałej trasie
"13": f=20 skierowana od Filharmonii na Salwator
"14": zawieszona [w zamian częściowo "74"]
"16": zawieszona
"17": zawieszona
"18": f=20 skierowana przez Teatr Słowackiego i Krakowską
"19": zawieszona
"20": f=10/20 skierowana do Bronowic
"21": f=20 na stałej trasie
"22": f=20 na obecnej trasie
"24": f=20 na stałej trasie
"50": f=10 na stałej trasie
"52": f=10 (oby...) skierowana przez Krakowską i Aleję Pokoju
"71": f=20 z trasą jak po otwarciu Franciszkańskiej
"72": zawieszone [w zamian autobus]
"74": f=20 na trasie Mistrzejowice - Rondo Czyżyńskie - TAKW
"76": f=20 wytrasowana jak w czasie zamknięcia Franciszkańskiej
Ewentualnie "6" i "13" mogą być rozwiązane na odwrót, to znaczy ta pierwsza na Salwator, a ta druga jako "73" do Cmentarza Rakowickiego. Niemniej jednak są dla mnie dwa argumenty, że to nie będzie ta opcja:
- ZTP 'polubiło' się z trasą "6" na Cichy Kącik i nie będzie chciało nawet na czas remontu puścić na Salwator linii "6", bo właśnie znów obudzi zwolenników starej marszruty
- przez czas zamknięcia Franciszkańskiej to właśnie "6" jechała na Cmentarz Rakowicki a nie "13", więc dlaczego teraz miałoby się to nagle odmienić?
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudzkiego (UJ/AST)
Na czas zamknięcia węzła UJ linia "6" ma pojechać do Salwatora, takie info dostałem od RDVII.fysztof pisze: 13 cze 2025, 16:01Ewentualnie "6" i "13" mogą być rozwiązane na odwrót, to znaczy ta pierwsza na Salwator, a ta druga jako "73" do Cmentarza Rakowickiego. Niemniej jednak są dla mnie dwa argumenty, że to nie będzie ta opcja:
- ZTP 'polubiło' się z trasą "6" na Cichy Kącik i nie będzie chciało nawet na czas remontu puścić na Salwator linii "6", bo właśnie znów obudzi zwolenników starej marszruty
- przez czas zamknięcia Franciszkańskiej to właśnie "6" jechała na Cmentarz Rakowicki a nie "13", więc dlaczego teraz miałoby się to nagle odmienić?
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Może ktoś z adminki poprawić błąd w tytule? Powinno być Piłsudskiego.
Zrobione - adm. K
Zrobione - adm. K
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
17 - powrót
13 - zawieszona
73 - Salwator -> Kościuszki -> Zwierzyniecka -> PWŚ -> Św. Gertrudy -> Stradomska -> Krakowska -> Legionów Piłsudskiego -> Kalwaryjska -> Limanowskiego -> Wielicka -> Ćwiklińskiej -> Teligi -> Nowy Bieżanów P+R
13 - zawieszona
73 - Salwator -> Kościuszki -> Zwierzyniecka -> PWŚ -> Św. Gertrudy -> Stradomska -> Krakowska -> Legionów Piłsudskiego -> Kalwaryjska -> Limanowskiego -> Wielicka -> Ćwiklińskiej -> Teligi -> Nowy Bieżanów P+R
Re: Propozycje układu linii podczas remontu węzła Piłsudskiego (UJ/AST)
Myślicie że będzie jakaś zastępcza komunikacja do Cichego Kącika / Parku Jordana / Stadionu Wisły?
ona/jej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości