
Metro / premetro
Re: Metro / premetro
Chyba że Olek załatwi że sfinansują funkcjonowanie tego systemu z budżetu centralnego.
Inaczej to ciężko mi sobie wyobrazić skoro nie ma kasy nawet na uruchomienie jednej dodatkowej linii autobusowej i dziadują przy każdej możliwej okazji by przyoszczędzić skąd oni znajdą na to pieniądze.

Re: Metro / premetro
Z budżetu centralnego można co najwyżej zbudować metro, jednak na jego finansowanie z przez cały późniejszy czas jego funkcjonowania szanse niewielkie. Oczywiście na świecie są i takie przypadki - przykładem może być większy od Krakowa Erywań, gdzie dofinansowywane ciągle z budżetu centralnego metro jednak jeździ puste, a obsługują je w większości pociągi 40-metrowe. Fakty są takie, że obecnie Krakowa nie stać ani na budowę, ani tym bardziej na utrzymanie metra. Trzeba walczyć o dofinansowania na ponad 40-metrowe tramwaje, przedłużać przystanki do długości 90 metrów oraz nadać tramwajom bezwzględny priorytet na wszystkich skrzyżowaniach. Tylko do tego w otoczeniu Prezydenta Miasta Krakowa nie mogą się znajdować osoby, wyżej od tramwaju stawiające wyimaginowane metro, autobusy ani trolejbusy.boms pisze: 20 maja 2025, 17:56 Chyba że Olek załatwi że sfinansują funkcjonowanie tego systemu z budżetu centralnego.Inaczej to ciężko mi sobie wyobrazić skoro nie ma kasy nawet na uruchomienie jednej dodatkowej linii autobusowej i dziadują przy każdej możliwej okazji by przyoszczędzić skąd oni znajdą na to pieniądze.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Metro / premetro
Skupiasz się na jakichś nic nie znaczących drobnostkach jak 40-metrowe tramwaje oraz kwestie pozyskania dofinansowania do ich zakupu, przystanki 90-metrowe, priorytety dla tramwajów na skrzyżowaniach itd. kiedy miasto i ludzie odpowiedzialni za rządzenie nim mają na głowie o wiele istotniejsze kwestie jak choćby "filozoficzne debaty" nad sensownością istnienia propagandowej sieczki w postaci miejskich mediów, do których kosztów funkcjonowania w 2025 roku, w wysokości ok. 2,9 mln PLN (źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miejs ... 61709.html) mimowolnie musimy się dorzucać w ramach płaconych w Krakowie podatków
*
* proszę, traktuj moją powyższą wypowiedź jako sarkazm/ironię w odniesieniu do tego jak to miasto funkcjonuje oraz na co jest przepalana kasa podatników, kiedy rzeczy naprawdę ważne leżą odłogiem.

* proszę, traktuj moją powyższą wypowiedź jako sarkazm/ironię w odniesieniu do tego jak to miasto funkcjonuje oraz na co jest przepalana kasa podatników, kiedy rzeczy naprawdę ważne leżą odłogiem.
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Metro / premetro
Metro na powierzchni jest wykonalne tylko na przedmieściach, lub z wykorzystaniem starej infrastruktury kolejowej. Na Reymonta powinno metro być w tunelu. Dopiero na Bronowicach może być na ziemi.hlsd pisze: 09 sty 2025, 12:26 Cii, żaden tramwaj tylko wysokopojemne pojazdy.
Nie patrzyłem na wszystko, tyle co na Gazecie Krakowskiej było, ale trochę słabe mi się wydaje że torowisko jest naziemne na skrzyżowaniu Reymana/Miechowskiej z Reymonta, jednak zawsze jak tam jest mecz, to ruch pieszych jest bardzo duży, więc fajnie byłoby przenieść rampę wcześniej, żeby te tłumy mogły sobie spokojnie przejść górą, nie wstrzymując metra.
Estakada: przedmieścia, arterie drogowe.
Na ziemi: przedmieścia, stara infras. kolejowa.
Wykop: przedmieścia, stara infras. kolejowa, średniej wielkości ulice (wykop pomiędzy jezdniami).
Tunel: większość obszarów miejskich.
Re: Metro / premetro
Gonienie króliczka w postaci budowy metra w Krakowie trwa nadal: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przyg ... 62062.html
Re: Metro / premetro
Prezydent Oświęcimia o premetrze: Cała procedura musi rozpocząć się od nowa
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prezy ... 62243.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/prezy ... 62243.html
Prezydent Oświęcimia przewiduje, że decyzja środowiskowa dla pierwszego odcinka krakowskiego premetra zostanie wydana do końca roku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość