London

Kojak
Ekspert
Posty: 804
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

London

Post autor: Kojak » wczoraj, 17:52

Kilka słów o organizacji pracy kierowców w Londynie.
W Londynie funkcjonuje kilkunastu przewoźników w ramach TFL (Transport For London), zasady pracy w poszczególnych firmach zapewne się różnią w jakimś stopniu, natomiast to co rzuciło mi się w oczy, jako istotna różnica pomiędzy tym co funkcjonuje w Londynie, a tym co mamy w Krakowie, to kilka rzeczy:
- jeśli autobus jest sporo opóźniony to nie jedzie do samego końca tylko zawraca w wyznaczonym miejscu (z tym nie ma problemu, bo w Londynie autobusy są krótkie, a rond jest tam dostatek) i włączą się do ruchu od tego miejsca na trasie powrotnej o czasie. Kierowca mówi do pasażerów, że ten autobus dalej nie jedzie i za kilka minut będzie następny, którym pojadą dalej. Wygląda to trochę tak jakby np. 169 miał duże opóźnienia i wysadził ludzi na Nowym Kleparzu, tam się nawinał i odjechał stamtam w przeciwnym kierunku o czasie.
- kierowcy zawsze zaczynają i kończą pracę na bazie (depot) Nie ma czegoś takiego jak odiór na mieście. Kierowca musi stawić się na bazie, tam się "odbić" i dopiero stamtad wyjeżdza albo biorąc autobus, albo jest zawożony przez firmę, bądź jedzie też liniowym autobusem (oczywiście ten czas jest płacony, od momentu odbicia się na bazie do momentu podjęcia autobusu na mieście)
- przerwy są bardzo krótkie, kilkuminutowe, natomiast jest jedna przerwa 1-1,5 godzinna na bazie, kierowca zjezdza autobusem na bazę (w tym czasie przerwy, kierowcy często idą po prostu do domu na obiad)
- w autobusach często na desce świeci się choinka, dopóki nie swieci się na czerwono, nikt się tym specjalnie nie przejmuje (jeździć, obserwować - słyszy kierowca).
- kierowca ma przypisaną na początek jedną linię przez kilka tygodni, potem w miarę czasu dokładają mu nowe, natomiast na ogól jeden kierowca obsługuje maksymalnie 5 linii, przy czym sam decyduje na ile linii może byc przypisany (w tym sensie, że przy każdym kierowcy jest adnotacja, ze może zostać wysłany na np: 124, 164, 174, 184, 194), nie jest niczym szczególnym, że kierowca przez wiele tygodni, codziennie jeździ na tej samej linii
- kierowcy mają swoje - nazwijmy to - forum, gdzie piszą wiadomość iż chcą sie np zamienić z kimś robotą, tam odpowiadają inni chętni i bez udziału dyspozytora kierowcy mogą się zamienić linią, pracą itp)
- typowa dniówka kierowcy to od 9 do 12 godzin

Ankin
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: London

Post autor: Ankin » wczoraj, 19:11

Posiasz wiedzę/informację jak na chwilę obecną kształtują się zarobki kierowców jeżdżących w ramach TfL?

Kojak
Ekspert
Posty: 804
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: London

Post autor: Kojak » wczoraj, 20:46

Przykładowa oferta pracy

https://uk.indeed.com/viewjob?jk=7b59f5 ... -jobs-card

dla kierowcy z kilkuletnim stażem w firmie można przyjąc, że są to zarobki od 600 funtów tygodniowo za basic do 900 funtów tygodniowo razem overtime - oczywiście na rękę. Przy czym, żebyś wziął te 900 na rękę to niezły kierat się z tego robi...
podaje stawki tygodniowe, bo w UK jest taki zwyczaj płacenia tygodniówek.

tu mozna policzyc brutto netto w UK

https://uk.talent.com/tax-calculator?sa ... at+Britain

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości