A to nie za jego panowania w Niepołomicach odbył się wielki regres komunikacji publicznej w tym mieście i pozostał tylko sam transport prywatny oparty na rozpadających się busach? (przełom wieków) Ale w zamian do Niepołomic "sprowadził" MAN`a oraz CocaColę.Kojak pisze: 09 lip 2025, 11:40 Dodatkowo jak sobie przypomnimy wypowiedz innego tęgiego umysłu niejakiego Kracika.... nawet w swoich Niepołomicach nie pozostawił pozytywnych wspomniej po sobie w zakresie infrastruktury transportowej.
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Wszystko tak. Za strefę ekonomiczną poniekąd należą mu się brawa. Ale również zostawił ją bez jakiegokolwiek dojazdu alternatywnego dla samochodów z zupełnie nieperspektywicznym układem drogowym, co teraz odbija się czkawką i strefa w porach zmian stoi murem...
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Mam podobne odczucia. ZTP stworzyło problem, od początku wiele osób ich przestrzegało, że to będzie problem, i faktycznie jest problem.lolek-12 pisze: 09 lip 2025, 14:14To ZTP stworzyło problem braku bezpośredniego dojazdu do lotniska zabierając linię 252 i początkowo dając w prezencie spacery z Olszanicy Borów, a później przerzucając 300 przesiadki w Chełmie lub na Borach. Mieszkańcy chcieli odzyskać połączenie, które istniało tutaj z 20 lat jak nie więcej. Wiele pracowników wynajmuje tu pokoje ze względu na bliskość lotniska, a mieszkańcy mają z tego jakiś dodatkowych dochód.
Zresztą "300" w Bielanach i Przegorzałach również się przyjęła bo rejon ten też potrzebuje połączenia z lotniskiem a "209" mające garstkę kursów ciężko uznać za wystarczające.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Dlaczego 300 ciągle ma status trasy czasowo zmienionej?
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
307 i 310 też i sądzę, że dla tych 3 linii kwestia "zmiany trasy" jest ta sama. Aby mieć podkładkę do odpowiedzi w pismach dla osób chcących przywrócenia 300 na trasę przez Bielany a 310 i 307 do Os. Podwawelskiego.
-Zmiany są tymczasowe. Kiedyś te linie przywrócimy na swoje stałe trasy.
-No dobrze. To w takim razie kiedy?
-Nie wiemy
To moje przypuszczenia, ale sądzę że lepszego uzasadnienia po prostu nie ma ;/
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Też zastanawia mnie, że skoro trasa przez Wolę jest tymczasowa, to dlaczego ZTP przyzwyczaja mieszkańców do jej obecności dodając tej linii przystanki?
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Może dlatego że z biegiem czasu ta trasa zostanie uznana za stałą i zmieniony zostanie również numer na 2xx? Po ZTP można się wszystkiego spodziewać. Podobnie nie liczyłbym na to, ze 307 i 310 kiedykolwiek wrócą do Os. Podwawelskiego, prędzej z czasem spodziewałbym się skrócenia tej pierwszej do Nowego Kleparza.
Dobrym pomysłem byłaby może zamiana końcówkami 307 do Salwatora co dałoby połączenie z tego węzła z ATW a 310 do Cracovii. Tylko jak z miejscem dla 18M na Salwatorze?
Dobrym pomysłem byłaby może zamiana końcówkami 307 do Salwatora co dałoby połączenie z tego węzła z ATW a 310 do Cracovii. Tylko jak z miejscem dla 18M na Salwatorze?
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Właśnie przeszkodą dla "307" na Salwatorze jest przegubtomek_m pisze: wczoraj, 23:28 Może dlatego że z biegiem czasu ta trasa zostanie uznana za stałą i zmieniony zostanie również numer na 2xx? Po ZTP można się wszystkiego spodziewać. Podobnie nie liczyłbym na to, ze 307 i 310 kiedykolwiek wrócą do Os. Podwawelskiego, prędzej z czasem spodziewałbym się skrócenia tej pierwszej do Nowego Kleparza.
Dobrym pomysłem byłaby może zamiana końcówkami 307 do Salwatora co dałoby połączenie z tego węzła z ATW a 310 do Cracovii. Tylko jak z miejscem dla 18M na Salwatorze?
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A jakby "307" po obsłużeniu przystanku Komorowskiego skręciła w ul. Komorowskiego, później w ul. Senatorską, gdzie na tej ulicy byłby przystanek "307" to przegub również się nie wyrobi?
Tak samo może jechać ul. Dunin-Wąsowicza - ul. Senatorską na Salwator.
Myślę że wyjazd z ul. Senatorskiej na ul. Kościuszki nie będzie problematyczny dla autobusu przegubowego.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Coś się zmieniło w rejonie Salwatora na przestrzeni lat że są problemy dla 18M? Nie sięgając tak daleko do lat 90(Ikarusy na 249) to przecież jakiś czas temu po 2015r na 209 pojawiały się przegubowe pojazdy i chyba nawet kilkukrotnie na 269 również.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Nie zmieszczą się dwa przeguby jeden za drugim na początkowo- końcowym, a zdarza się, że przez kilka minut dwie brygady stoją, do tego wyjeżdżanie z tego miejsca byłoby co najmniej niewygodne.
I moim zdaniem przegub na Komorowskiego miałby naprawdę ciężko. Na pewno musiałby skręcać z torowiska, co samo w sobie raczej odpada. Na skręcie w Senatorską często stoją dostawcy nielegalnie i wtedy już byłaby totalna kaplica.
I moim zdaniem przegub na Komorowskiego miałby naprawdę ciężko. Na pewno musiałby skręcać z torowiska, co samo w sobie raczej odpada. Na skręcie w Senatorską często stoją dostawcy nielegalnie i wtedy już byłaby totalna kaplica.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ikarus mimo wszystko byl zwrotniejszy niz obecme przeguby, a 209 tez jezdzł przez Komorowskiego a nie od razu przez tą przełączkę?tomek_m pisze: dzisiaj, 16:44 Coś się zmieniło w rejonie Salwatora na przestrzeni lat że są problemy dla 18M? Nie sięgając tak daleko do lat 90(Ikarusy na 249) to przecież jakiś czas temu po 2015r na 209 pojawiały się przegubowe pojazdy i chyba nawet kilkukrotnie na 269 również.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Podejrzewam że raczej przez Komorowskiego, w innym przypadku człon B by znajdowałby się na środku ulicy. Przystanek początkowy dla 209,239,269 znajduje się na wprost skrzyżowania Senatorskiej z przełączką.
https://www.google.com/maps/@50.0531361 ... FQAw%3D%3D
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Któreś linie jeździły przez tą krótka przełączkę na Senatorskiej. Przynajmniej z tego co pamiętam w latach 90-tych. Potem chyba to wszystkie zmienili przez plac Na Stawach.tomek_m pisze: dzisiaj, 21:24 Podejrzewam że raczej przez Komorowskiego, w innym przypadku człon B by znajdowałby się na środku ulicy. Przystanek początkowy dla 209,239,269 znajduje się na wprost skrzyżowania Senatorskiej z przełączką.
https://www.google.com/maps/@50.0531361 ... FQAw%3D%3D
Być moze ten przystanek został przesunięty w tył, lub jeden przystanek został w ogole zlikwidowany. Nie jestem pewien ale tam mogłoby byc przystanki jeden za drugim czyli słownie 3. A teraz widze, ze są 2 wiaty. No i kiedys przystanek byl na słupku oświetleniowym, wiata przystankowa byla z tyłu.
Wtedy tam jeździły 109, 229, 239, 249, 269
Ja tam jeździłem w latach 1996-2005 i w latach 90-tych napewno dało sie podjechać na przystanek przez Senatorska, bo wielu kierowców klnelo jak musiało jechac przez Komorowskiego.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Od kiedy wprowadzono zwiększenie częstotliwosci na linii 300 z f20 na f15??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość