Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 681
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: michal49944 » 27 wrz 2024, 22:21

Parking przy przystanku na Złocieniu z decyzją, choć bez pieniędzy. Tramwaju nie będzie jeszcze długo
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/parki ... 58380.html
Parking Park&Ride ma powstać pomiędzy torami kolejowymi a ulicami Złocieniową i Sucharskiego, a więc po stronie Bieżanowa, a nie Złocienia. Przygotowania do tej inwestycji trwają już od kilku lat i znów stało się tak, że miasto nie zdążyło z zapewnieniem infrastruktury towarzyszącej przed uruchomieniem nowego przystanku kolejowego.
Z oficjalnej odpowiedzi miasta można się dowiedzieć, że opracowanie dodatkowego wariantu linii na Złocień, wzdłuż ul. Domagały, odsunęło w czasie uzyskanie decyzji środowiskowej dla przedłużenia linii z Małego Płaszowa, co obecnie jest planowane na 2025 rok. Natomiast nabór wniosków do unijnego finansowania w ramach programu już się zakończył. Bez decyzji środowiskowej zadanie nie mogło zostać zakwalifikowane.

Ghghgh123
Miłośnik
Posty: 57
Rejestracja: 26 wrz 2024, 18:53

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Ghghgh123 » 27 wrz 2024, 23:00

W konsultacjach społecznych przeprowadzonych w 2022 roku zdecydowana większość mieszkańców oceniła aktualne połączenia komunikacji miejskiej jako złe lub bardzo złe.
Oczywiście popsucie synchronizacji 125 i 425 (195), pogorszenie punktualności 125, nie robienie nic z regularnym przestawianiem brygad lub wypadanie kursów na 163, nie poprawi sytuacji.

daniel09
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2024, 9:41

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: daniel09 » 19 lis 2024, 11:37

– Nie wycofuje się, ale analizuje dostępne możliwości. Jaka jest sytuacja finansowa miasta nie należy z tego robić tajemnicy, to po pierwsze. Po drugie, ponieważ nie ma na razie tramwaju, trzeba ułatwić korzystanie z kolei. Tak czy siak trzeba to zrobić, bo stanie się to dużo szybciej i niedrogo. I do tego potem uzgodnić częstotliwość kursowania. Bo po co obiecywać dzisiaj, że to się zbuduje? Nawet gdyby były pieniądze, to w tej kadencji tego prezydent nie zrobi. To jest niewykonalne. Poza tym, to jest linia, która już teraz jest w kolizji z wydanymi pozwoleniami na budowę hal – argumentował.
Zadziwiające, że przy tak dużej inwestycji, jak budowa linii tramwajowej, pozwolenia na budowę hal kolidują z planami infrastrukturalnymi. Czy takich projektów nie powinno się koordynować na wcześniejszym etapie?

Brak spójności w planowaniu to strata czasu, pieniędzy i zaufania mieszkańców. Może czas przemyśleć procedury, zanim podejmie się kolejne decyzje?

kucyk
Ekspert
Posty: 2446
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kucyk » 19 lis 2024, 11:48

daniel09 pisze: 19 lis 2024, 11:37 Zadziwiające, że przy tak dużej inwestycji, jak budowa linii tramwajowej, pozwolenia na budowę hal kolidują z planami infrastrukturalnymi. Czy takich projektów nie powinno się koordynować na wcześniejszym etapie?

Brak spójności w planowaniu to strata czasu, pieniędzy i zaufania mieszkańców. Może czas przemyśleć procedury, zanim podejmie się kolejne decyzje?
Skąd ten cytat? :shock:

Kojak
Ekspert
Posty: 832
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Kojak » 19 lis 2024, 14:20

daniel09 pisze: 19 lis 2024, 11:37 Zadziwiające, że przy tak dużej inwestycji, jak budowa linii tramwajowej, pozwolenia na budowę hal kolidują z planami infrastrukturalnymi. Czy takich projektów nie powinno się koordynować na wcześniejszym etapie?

Brak spójności w planowaniu to strata czasu, pieniędzy i zaufania mieszkańców. Może czas przemyśleć procedury, zanim podejmie się kolejne decyzje?
Może i jest koordynowane, ale jak się to mówi poprawną polszczyzną są :disklajmery:. Szczególnie jak ktoś kogoś przekonał w wiadomy sposób, żeby jednak dać pozwolenie na budowę itp
Dlatego jestem zdania, że urzędnicy powinni odpowiadać majątkiem osobistym.

Kierman
Ekspert
Posty: 602
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Kierman » 19 lis 2024, 14:22

Wystarczyłyby przepisy z II RP. Skończyłoby się rujnowanie ludziom czy przedsiębiorstwom życia przez niekompetencje i błędy urzednicze

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kbieniu7 » 19 lis 2024, 15:00

Kojak pisze: 19 lis 2024, 14:20 Dlatego jestem zdania, że urzędnicy powinni odpowiadać majątkiem osobistym.
Obawiam się, że to raczej skończy się brakiem chęci do podejmowania jakichkolwiek decyzji, zwłaszcza jakichś niestandardowych. Raczej jeszcze większym szukaniem du*ochronów. Ale to OT.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1283
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kot_feliks » 19 lis 2024, 23:36

Odpowiadać majątkiem osobistym, mieć doświadczenie w danej dziedzinie, a do tego jeszcze najlepiej zarabiać jak najmniej :roll: :mrgreen:

Problem w urzędach jest bardzo prosty - najczęściej nierynkowe zarobki w stosunku do tematyki, jaką się ktoś zajmuje. Co skutkuje tym, że sensownych osób jest stosunkowo mało, a jeśli takie są (a są i są również tutaj na forum), to najczęściej są to osoby, które się zwyczajnie interesują daną dziedziną i po prostu tę pracę lubią.

I o ile obecne zarobki mogą być ok. "w okienku", o tyle dla osoby, która zajmuje się np. inwestycjami, raczej nie do końca przyciągną tych najlepszych (chyba, że ktoś się tym interesuje, lubi tę pracę itd.)

daniel09
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2024, 9:41

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: daniel09 » 02 gru 2024, 14:36

kucyk pisze: 19 lis 2024, 11:48 Skąd ten cytat? :shock:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/parki ... 58380.html

daniel09
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2024, 9:41

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: daniel09 » 05 sty 2025, 21:41

Słyszałem coś w radiu, że na 2025 w budżecie mają być przeznaczone jakieś środki na linię, czy ktoś ma może jakąś informację o tym?

kucyk
Ekspert
Posty: 2446
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: kucyk » 22 lip 2025, 9:41

Nie chcę wprowadzać w błąd ale jeśli mnie pamięć nie myli to miasto chyba wycofało się z budowy praktycznie wszystkich nowych linii (czasami tylko odnóg) tramwajowych w Krakowie oprócz tramwaju na Azory.

Bez budowy tramwaju do Złocienia nie wyobrażam sobie tego rejonu za 10 lat. Właśnie dowiadujemy się, że Telefonika Kable wyprowadza się z Dzielnicy XII a dokładnie ze Złocienia.

Tele-Fonika Kable opuszcza Bieżanów. Powstanie nowa dzielnica z wysokościowcami
Jak mówią nam przedstawiciele Tele-Foniki, chodzi o stworzenie podstaw formalnych pod nowe inwestycje. Projekt "Przyjazny Bieżanów" nie oznacza, że Tele-Fonika sama wybuduje nowe osiedla. To nie jest deweloperska inicjatywa firmy.
Współczuję mieszkańcom Złocienia i okolic. Przy takim projekcie funkcjonowanie tam bez dróg dojazdowych i rozwiniętej KM nie ma według mnie racji bytu. :evil:

Źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tele- ... 62681.html

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Tramwaj do Małego Płaszowa / Rybitw / os. Złocień

Post autor: Bautosz » 22 lip 2025, 13:58

Szczerze mówiąc, to ten projekt wprowadził mnie w przerażenie. Przypomniałem sobie patrząc ambicję tego projektu o przedłużeniu ul. Domagały, które chyba czeka na budowę wspominanego już tramwaju. Zastanawiałem się też, dlaczego miasto nie zainteresowało się tym terenem, żeby zrealizować tam namiastkę tego Nowego Miasta. Ostatnio właśnie ten temat wypłynął, więc coś było robione w tej kwestii. Złocień znowu jest traktowany jako miejsce, w którym może powstać wszystko i nic. Przy przystanki "Półłanki" również powstaje nowe osiedle. W obliczu problemów z odorem w tej części miasta budowanie tam osiedla raczej jest niewskazane. Tylko brakuje tego, żeby Złocień ucierpiał na cięciach w komunikacji, np. skróceniem "125" do Lipskiej czy Ofiar Dąbia z powodu słabego napełnienia, lub jak to było 2 lata temu, korków.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], scyzor663 i 4 gości