
edit: Mało utrudnień to wykoleił się tramwaj na Dworcu Towarowym.
Któryś z Lajkoników stoi na Westerplatte przed dworcem ze złamanym pantografem....to ta sytuacja z siecią czy coś nowego?Kowalik pisze: 28 lip 2025, 8:37 Dawno takiego dziadostwa nie było w wykonaniu KM. Zerwana sieć na Westerplatte. 50 nie wiedzieć czemu jedzie radośnie na Długą..
edit: Mało utrudnień to wykoleił się tramwaj na Dworcu Towarowym.
Patrząc jak wygląda zarządzanie KMK w dniu dzisiejszym można odnieść wrażenie, że logika i trzeźwe myślenie pojechały na wakacje, albo... spłynęły do studzienki kanalizcyjnej wraz z ulewnym deszczemKowalik pisze: 28 lip 2025, 10:01 W ogole chyba nikt nie panuje nad sytuacją. Jedzie 50 RY823 z Górki Narodowej załadowany po dach. Zatrzymanie na Dworcu Towarowym trwa od ponad godziny. Po co wysadzić pasażerów przy Szpitalu Narutowicza? Przystanek możliwość przesiadki na autobusy do Kleparza zbyt proste. Lepiej wywieźć wszystkich na wiadukt nad torami kolejowymi i tam ludzi wysadzić.. O komunikacie jakimkolwiek nie wspominając.
Rano tuż przed godziną 5:00, na ulicy Pawiej tramwaj połamał pantograf, o 5:00 na środku skrzyżowania pod Teatrem Słowackiego kolejny Lajkonik połamał pantograf i uszkodził sieć. O 5:10 wyłączono napięcie w sieci pod Teatrem Słowackiego, za kilka minut wyłączono napięcie pod Pocztą Główna bo coś tam też się działo, dodatkowo sygnalizator nr 10 w tunelu cały czas świecił na czerwono powodując korkowanie się tunelu. To wszystko działo się w czasie około 40 minut kiedy jechałem sobie z Pleszowa linią nr 74 i słuchałem komunikatów dla motorniczych które dobiegały z kabiny prowadzącego. Po jakimś czasie znów wykolejenie na Dworcu Towarowym i zepsuta zwrotnica pod Koroną. Faktycznie spokojny poranek jak co dzień.Ankin pisze: 28 lip 2025, 10:30 Patrząc jak wygląda zarządzanie KMK w dniu dzisiejszym można odnieść wrażenie, że logika i trzeźwe myślenie pojechały na wakacje, albo... spłynęły do studzienki kanalizcyjnej wraz z ulewnym deszczem![]()
Ulżyło ci?Carol75 pisze: 28 lip 2025, 11:39 [...]
Droga do kariery stoi otworem, zatrudnij się w MPK na tej całej dyspozytorni czy jak to tam nazywają i pokaż jak się zarządza KMK w taki "spokojny ranek". Dobrze się komentuje i wylewa swoje mądrości jak się siedzi z boku. Tyle.
Pięknie napisane. Gdyby usiadł tam taki jeden z drugim to by zmienili zdanie o tej pracy i podejmowanych decyzjachCarol75 pisze: 28 lip 2025, 11:39 Droga do kariery stoi otworem, zatrudnij się w MPK na tej całej dyspozytorni czy jak to tam nazywają i pokaż jak się zarządza KMK w taki "spokojny ranek". Dobrze się komentuje i wylewa swoje mądrości jak się siedzi z boku. Tyle.
Gdy zaczęła się budowa tramwaju na Meissnera i związane z tym utrudnienia wiele osób pisało, że ze względów BEZPIECZEŃSTWA absolutnie niemożliwe jest wypuszczenie pasażerów pomiędzy przystankami nawet gdy wyszliby bezpośrednio na chodnik (czyli tak jak na przystanku). Dziś widocznie zagrożenia nie było, mimo że wyjście było na mokrą trawę i błoto, a zejście na dół mogło wiązać się z efektownym zjazdem na czterech literach.Kowalik pisze: 28 lip 2025, 10:01 Jedzie 50 RY823 z Górki Narodowej załadowany po dach. Zatrzymanie na Dworcu Towarowym trwa od ponad godziny. Po co wysadzić pasażerów przy Szpitalu Narutowicza? Przystanek możliwość przesiadki na autobusy do Kleparza zbyt proste. Lepiej wywieźć wszystkich na wiadukt nad torami kolejowymi i tam ludzi wysadzić.
ZTP w pismach oficjalnie przyznaje, że tablice SDIP to obecnie jedyne źródło przekazywania informacji o zmianach bieżących - ale jedynie tramwajowych.pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 28 lip 2025, 19:01 Anki nigdzie nie napisał, że brak informacji to wina jednej czy drugiej osoby pracującej dziś w dyspozytorni. Chyba wszyscy zgodzimy się, że otrzymanie informacji o utrudnieniach w ruchu dopiero z tablicy TTSS na przystanku to nie jest optymalne rozwiązanie. Mamy 2025 rok, AI, 5G i prawie wszystkie pojazdy ze sprawnym GPS, a informacje na poziomie roku 2008 czy kiedy tam zamontowano wyświetlacze na przystankach.
Czy komunikaty, które idą na tablice TTSS są gdzieś dostępne online?
Na szczęście idziemy w dobrym kierunku i Kraków być może w niedalekiej przyszłości dorówna standardom obecnych czasów...ZTP 05.2025 pisze:Obecnie jedynym sposobem jest przekazywanie informacji o utrudnieniach w ruchu tramwajowym za pomocą tablic Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Nie istnieje jednak techniczna możliwość przesyłania informacji z tablic DIP na ekran w pojazdach.
Ponadto od niedawna treści z tablic są bieżąco wyświetlane w Mapach Google jako "teksty specjalne".ZTP 05.2025 pisze:Aktualnie ZTP porządkuje istniejące systemy informatyczne mające na celu zbieranie informacji o aktualnym stanie przewozów Komunikacją Miejską w Krakowie. Po zakończeniu procesu będziemy przygotowywać się do uruchomienia Dyspozytorni Ruchu ZTP, która przejmie m.in. zakres informowania pasażerów o zdarzeniach losowych występujących w trakcie realizacji pracy przewozowej operatorów.
Dziękuję za zrozumienie i głos rozsądku w prowadzonej na łamach tego tematu dyskusji.pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 28 lip 2025, 19:01 Anki nigdzie nie napisał, że brak informacji to wina jednej czy drugiej osoby pracującej dziś w dyspozytorni. Chyba wszyscy zgodzimy się, że otrzymanie informacji o utrudnieniach w ruchu dopiero z tablicy TTSS na przystanku to nie jest optymalne rozwiązanie. Mamy 2025 rok, AI, 5G i prawie wszystkie pojazdy ze sprawnym GPS, a informacje na poziomie roku 2008 czy kiedy tam zamontowano wyświetlacze na przystankach.
Czy komunikaty, które idą na tablice TTSS są gdzieś dostępne online?
[...]
Wszystko fajnie jest do momentu, aż nic się nie stanie. Ciekawe co w sytuacji gdy pasażer skręci nogę w momencie wysiadania z pojazdu na tłuczeń. Od kogo otrzyma odszkodowanie. Jestem pewien, że wtedy prowadzący zapłaci, bo firma umyje ręce. Dla mnie taka sytuacja jak dziś, w trakcie trwania zatrzymania od ponad godziny, wiedzą, że dalej nie ma jazdy i wywożenie ludzi na wiadukt, w dodatku bez jakiegokolwiek komunikatu, to zwyczajny brak wyobraźni ze strony prowadzącego. Po dluzszym postoju zostały otwarte 1 drzwi i ludzie zdezorientowani zaczęli wysiadać. Jestem pewien, że tutaj zostały nagięte procedury.pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 28 lip 2025, 19:01Gdy zaczęła się budowa tramwaju na Meissnera i związane z tym utrudnienia wiele osób pisało, że ze względów BEZPIECZEŃSTWA absolutnie niemożliwe jest wypuszczenie pasażerów pomiędzy przystankami nawet gdy wyszliby bezpośrednio na chodnik (czyli tak jak na przystanku). Dziś widocznie zagrożenia nie było, mimo że wyjście było na mokrą trawę i błoto, a zejście na dół mogło wiązać się z efektownym zjazdem na czterech literach.
Czemu w Krakowie ma informować MPK? Dlaczego nie ZTP? Czy w Warszawie informuje MZA?Ankin pisze: 28 lip 2025, 21:31Dodatkowo w ostatnim czasie wydano niemałą ilość pieniędzy na nową stronę MPK.
Retorycznie zapytam, czy naprawdę aż tak trudno dać na głównej witrynie informację o problemach w funkcjowaniu KMK w danym dniu/godzinie co jest powszechnie stosowaną praktyką choćby na stronie warszawskiego WTP, kiedy jednocześnie jakaś osoba w MPK w tym samym czasie pisze posty na facebooku o tym co się dzieje na mieście?
Bo Kraków to nie Warszawa a co za tym idzie u nas niestety ZTP względem swojego warszawskiego odpowiednika w postaci WTP jest lata świetlne do tyłu.Parówczak pisze: 29 lip 2025, 15:22 Czemu w Krakowie ma informować MPK? Dlaczego nie ZTP? Czy w Warszawie informuje MZA?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość