Pragnę zauważyć kilka rzeczy dla tego przypadku: po pierwsze, proponowana jest linia po trasie 208. Taka trasa biegłaby w większości po terenie Krakowa, mogłaby więc spokojnie być obsługiwana przez MPK, które też posiada wymienione systemy oraz ekonomię skali. Z takiej trasy na terenie Krakowa można by również jeździć na miesięcznym mieszkańca. Z drugiej strony, pchanie turystów do busików gminnych jest złym pomysłem tak czy siak.mems pisze: 19 lip 2025, 22:55 to samo odpowie marszałek
a organizowanie na własną ręke przez gminy połączeń autobusowych jest mniej efektywne, bo kmł ma już np. system sprzedaży biletów, śledzenia pojazdów, udostępnia dane w otwartym formacie, przez co są w wyszukiwarkach (+ mają własne autobusy do obsługi lub mogą rozpisać lepszy przetarg, bo nie na jedną czy dwie brygady tylko więcej)
Co do zasady - generalnie tak, uruchamianie dłuższych tras przez KMł ma raczej więcej sensu niż przez gminy. Ale moim zdaniem zdecydowanie nie tutaj.