Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6923
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Kaszmir » 13 sie 2025, 23:02

Bautosz pisze: 13 sie 2025, 12:44Ja bym widział ekspansję poprzez dodanie nowych przystanków w miejscach gdzie ich nie ma, np. na Łutnii (jest przystanek "Łutnia" jednak staje tam tylko "221" i jest on oddalony od zabudowań), wzdłuż ul. Golikówka przy ogródkach działkowych czy przy SP czy przy kąpielisku "Brzegi". Dobrym pomysłem może też być wydłużenie TeleBusa na Złocień z uwzględnieniem stacji kolejowej.
O Złocień kiedyś pytano, ZTP nie chce go dodać do obsługi Tele-busa bo to zbyt duże osiedle i małe busy mogłyby nie podołać potokom. Mimo wszystko Tele-bus był tworzony by zapewnić dojazd do obszarów o słabym zaludnieniu, gdzie km kursuje rzadko albo wcale.

Łutnia i Brzegi to interesujące pomysły. Trzeba by przemyśleć, jak wtedy autobusy by mogły zawracać.

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Bautosz » 14 sie 2025, 2:28

Kaszmir pisze: 13 sie 2025, 23:02 O Złocień kiedyś pytano, ZTP nie chce go dodać do obsługi Tele-busa bo to zbyt duże osiedle i małe busy mogłyby nie podołać potokom. Mimo wszystko Tele-bus był tworzony by zapewnić dojazd do obszarów o słabym zaludnieniu, gdzie km kursuje rzadko albo wcale.

Łutnia i Brzegi to interesujące pomysły. Trzeba by przemyśleć, jak wtedy autobusy by mogły zawracać.
Nie wystarczyłaby po prostu przestrzeń do manewru? Parę lat temu testowano Karsana na "758" z Małego Płaszowa na Rybitwy Rozjazd i tam autobus po prostu wycofywał. Może w takim razie dałoby się, żeby TeleBus obsługiwał tylko hipotetyczne "Złocień SKA" i np. z tego przystanku nie można byłoby zamówić przewozu do pętli w Małym Płaszowie i bliżej centrum. Mówię akurat o takiej granicy, żeby uniknąć zamówień np. z Złocień SKA do Kuklińskiego, ponieważ jak wskazujesz nie byłoby to zgodne z ideą TeleBusa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6923
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2025, 22:09

Bautosz pisze: 14 sie 2025, 2:28Nie wystarczyłaby po prostu przestrzeń do manewru?
Tak, zresztą obecnie chyba też tak jest np. przy "Golikówce" i autobusy zawracają na skrzyżowaniu?
Bautosz pisze: 14 sie 2025, 2:28Może w takim razie dałoby się, żeby TeleBus obsługiwał tylko hipotetyczne "Złocień SKA" i np. z tego przystanku nie można byłoby zamówić przewozu do pętli w Małym Płaszowie i bliżej centrum. Mówię akurat o takiej granicy, żeby uniknąć zamówień np. z Złocień SKA do Kuklińskiego, ponieważ jak wskazujesz nie byłoby to zgodne z ideą TeleBusa.
Tu nie jestem przekonany. Mimo wszystko południowe części Złocienia są położone dość blisko przystanku SKA, pierwsze bloki są w odległości 200 m. Zatem jest spora szansa, że mieszkańcy osiedla zaczęliby zamawiać Telebusa właśnie w dojazdach z Płaszowa czy Kuklińskiego.

Dwa, że dociągnięcie do Złocienia SKA oznaczałoby dość spore rozszerzenie obszaru funkcjonowania Telebusa, co w praktyce mogłoby zmniejszyć dostępność dla pozostałych pasażerów.

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus

Post autor: Bautosz » 20 sie 2025, 15:43

Kaszmir pisze: 19 sie 2025, 22:09 Tak, zresztą obecnie chyba też tak jest np. przy "Golikówce" i autobusy zawracają na skrzyżowaniu?


Tu nie jestem przekonany. Mimo wszystko południowe części Złocienia są położone dość blisko przystanku SKA, pierwsze bloki są w odległości 200 m. Zatem jest spora szansa, że mieszkańcy osiedla zaczęliby zamawiać Telebusa właśnie w dojazdach z Płaszowa czy Kuklińskiego.

Dwa, że dociągnięcie do Złocienia SKA oznaczałoby dość spore rozszerzenie obszaru funkcjonowania Telebusa, co w praktyce mogłoby zmniejszyć dostępność dla pozostałych pasażerów.
Powiem szczerze, nie wiem jak to wygląda na Golikówce, jednak innej możliwości niż zawracanie na skrzyżowaniu w tym miejscu nie widzę.

No cóż, z punktu widzenia integracji z koleją, trochę szkoda. Jednak masz rację co do potencjalnego przeciążenia systemu i problematyczności takiego przedłużenia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Semrush [Bot] i 3 gości