Takie tam na Płaszowie
PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Na Płaszów przyjechało wodorowe Citaro.
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Od dzisiaj będzie kursował na linii "143" - ale nie tylko:
Źródło: https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... kowie.htmlTakim autobusem nie podróżował jeszcze nikt w Polsce. To mieszkańcy Krakowa jako pierwsi będą mogli wsiąść do całkowicie nowego modelu autobusu wodorowego marki Mercedes, o nazwie e-Citaro Fuel-Cell. To już czwarta generacja autobusu wodorowego Mercedesa. Pojazd będzie testowany przez MPK w Krakowie od dzisiaj, 13 grudnia 2024 roku do 8 stycznia 2025 roku. Od godzin popołudniowych kursuje na linii nr 143 (Podgórze SKA – Kokotów SKA), ale będzie go można zobaczyć także na innych liniach takich jak 128, 148 i 300.
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Podobno dziś na PP dotarł Nesobus. Ale jeszcze tego nie zweryfikowałem. Jeżeli to prawda, to aż chciałoby się powiedzieć "w końcu" 

Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Dotarł, a nawet więcej, kursował na 148yosujiro pisze: 14 sty 2025, 15:26 Podobno dziś na PP dotarł Nesobus. Ale jeszcze tego nie zweryfikowałem. Jeżeli to prawda, to aż chciałoby się powiedzieć "w końcu"![]()

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 692
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Tu potwierdzenie od MPK i zdjęcia:
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... 1qDTSYP9plTakim autobusem mieszkańcy Krakowa jeszcze nie podróżowali
Od dzisiaj, 16 stycznia mieszkańcy Krakowa mogą podróżować kolejnym autobusem wodorowym
który zaczyna testować MPK w Krakowie.
Tym razem jest to pojazd Nesobus, którego w Krakowie jeszcze nie było. W czwartek, 16 stycznia przewozi pasażerów na linii nr 148 (Zajezdnia Płaszów – Czyżyny Dworzec). Warto zauważyć, że jest to już piąty producent, którego pojazdy testuje krakowski przewoźnik (wcześniej testowane były autobusy wodorowe marki Solaris, Mercedes, ArthurBus i Autosan).
Nesobus to autobus o długości 12 m. Jest wyposażony w ogniwo wodorowe i dwie baterie trakcyjne. Silniki elektryczne znajdują się w piastach kół tylnej osi. Zbiorniki zamontowane na dachu mogą pomieścić 37,5 kg wodoru. Zgodnie z informacjami od producenta, autobus na jednym tankowaniu może przejechać do 450 km.
W środku może jednocześnie podróżować 64 pasażerów z czego 29 na miejscach siedzących. Pojazd jest dostosowane do przewozu osób z ograniczoną mobilnością poruszających się na wózkach.
Co ciekawe, w wyposażeniu autobusu znajdują się ładowarki do smartfonów, nie tylko standardowe gniazda USB, ale także ładowarki indukcyjne.
Nesobus będzie testowany w Krakowie do połowy kwietnia. Zachęcamy do dzielenia się uwagami z przejazdu na naszych portalach społecznościowych.
Przypomnijmy, że trwa postępowanie przetargowe, w ramach którego MPK w Krakowie chce kupić 10 autobusów zasilanych wodorem.
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Szykuje się wyprowadzka do Huty? Tylko przez to na jakiekolwiek wyjazdy w rejon Podwawelskiego, Salwatora, Bronowic czy Czerwonych Maków będzie jeszcze dalej...
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... rJAWAL53Ow
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... rJAWAL53Ow
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Brakuje zajezdni na zachodniej stronie miasta. Lepiej tam byłoby coś poszukać
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Zwłaszcza, że w Hucie mamy już 2 zajezdnie praktycznie obok siebie - Bieńczyce oraz (przez najbliższe 10 lat) Mobilisa. Więc robienie kolejnej zajezdni w tym rejonie miasta jest totalnym bezsensem - tak jak mówisz, brakuje właśnie czegoś w rejonie Bronowic, Azorów.Kierman pisze: 03 wrz 2025, 14:37 Brakuje zajezdni na zachodniej stronie miasta. Lepiej tam byłoby coś poszukać
Jeśli plany budowy nowej zajezdni tramwajowej na Stelmachów są w jakikolwiek sposób jeszcze aktualne - to może warto byłoby pomyśleć i połączyć je we wspólną zajezdnię A+T?
Re: PP - Zajezdnia Płaszów [A]
Były plany totalnej przebudowy zajezdni w Płaszowie, piętrowy parking z warsztatem itp
Teraz słyszymy o przeprowadzce do Huty... Kracik zwęszył interes na gruntach zajezdni. Wg Kracika nie ma sensu przebudować Płaszowa. Za to jest sens ładować 3 zajezdnię do Nowej Huty... widać, że ten człowiek nie jest w najlepszej kondycji intelektualnej/moralnej - niepotrzebne skreślić.
Zajezdnia w Płaszowie jest dość ciasna, ona przecież powstała z przejęcia starej bazy transportowej po jakichś ciężarówkach, natomiast przegubowce tam są od momentu likwidacji zajezdni w Czyżynach, czyli blisko 30 lat i jakoś sobie radzą... Poza tym, więcej przegubowców można skoncentrować na Woli Duchackiej, skoro jest problem na Płaszowie, poza tym te śmiałe wizje uczynienia z Płaszowa zajezdni wodorowej są nieco na wyrost, najpierw należałoby z 5 lat potestować te wodorowce w jakiejś większej ilości - powiedzmy 20 - 30 szt, by zobaczyć czy w ogóle w tą stronę pójdziemy.
Kracik miał swoje 5 minut w Niepołomicach, zostawił po sobie mieszane wspomnienia, nieższe teraz idzie na działke kopać ogórki, a nie uszczęsliwiać ludzi na siłę.
Teraz słyszymy o przeprowadzce do Huty... Kracik zwęszył interes na gruntach zajezdni. Wg Kracika nie ma sensu przebudować Płaszowa. Za to jest sens ładować 3 zajezdnię do Nowej Huty... widać, że ten człowiek nie jest w najlepszej kondycji intelektualnej/moralnej - niepotrzebne skreślić.
Zajezdnia w Płaszowie jest dość ciasna, ona przecież powstała z przejęcia starej bazy transportowej po jakichś ciężarówkach, natomiast przegubowce tam są od momentu likwidacji zajezdni w Czyżynach, czyli blisko 30 lat i jakoś sobie radzą... Poza tym, więcej przegubowców można skoncentrować na Woli Duchackiej, skoro jest problem na Płaszowie, poza tym te śmiałe wizje uczynienia z Płaszowa zajezdni wodorowej są nieco na wyrost, najpierw należałoby z 5 lat potestować te wodorowce w jakiejś większej ilości - powiedzmy 20 - 30 szt, by zobaczyć czy w ogóle w tą stronę pójdziemy.
Kracik miał swoje 5 minut w Niepołomicach, zostawił po sobie mieszane wspomnienia, nieższe teraz idzie na działke kopać ogórki, a nie uszczęsliwiać ludzi na siłę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji i 1 gość