Projekty mkma3 [T]
Projekty mkma3 [T]
Cześć, chciałbym przedstawić swoją propozycję zmian w siatce linii tramwajowych. Częstotliwość: szczyt / miedzyszczyt / sobota / święto
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/-
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW
15/15/15/-
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/7,5/10
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/-/-
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20
17 CZERWONE MAKI – Brożka – Limanowskiego – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – Tunel - DWORZEC TOWAROWY
15/-/-/-
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/-
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – Pl. Centralny – Ptaszyckiego – KOPIEC WANDY
15/-/-/-
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/-
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW
15/15/15/-
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/7,5/10
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/-/-
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20
17 CZERWONE MAKI – Brożka – Limanowskiego – R. Grzegórzeckie – R. Mogilskie – Tunel - DWORZEC TOWAROWY
15/-/-/-
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/-
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – Pl. Centralny – Ptaszyckiego – KOPIEC WANDY
15/-/-/-
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20
Re: Projekt mkm3 [T]
Na szybko - wady.
Podstawowe pytanie. KASA, KASA, KASA. Skąd na to fundusze?
Kolejne wady. Pięć linii na malutkiej pętli na Czerwonych Makach. Życzę powodzenia.
Cichy Kącik bez linii w weekendy. Parodia
Pleszów z jedną linią przez cały tydzień. Chyba z konia spadłeś?
Mały Płaszów z jedną linią w święta. Żart?
Linia "12" ogryzek w dzień powszedni co 15 minut a mega mocna linia w sobotę? Kolejny żart, przeoczenie?
Kurdwanów w sobotę potrzebuje 16 kursów w ciągu godziny? Marnotrawienie funduszy.
Podstawowe pytanie. KASA, KASA, KASA. Skąd na to fundusze?
Kolejne wady. Pięć linii na malutkiej pętli na Czerwonych Makach. Życzę powodzenia.
Cichy Kącik bez linii w weekendy. Parodia
Pleszów z jedną linią przez cały tydzień. Chyba z konia spadłeś?
Mały Płaszów z jedną linią w święta. Żart?
Linia "12" ogryzek w dzień powszedni co 15 minut a mega mocna linia w sobotę? Kolejny żart, przeoczenie?
Kurdwanów w sobotę potrzebuje 16 kursów w ciągu godziny? Marnotrawienie funduszy.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2020, 12:46 przez kucyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Projekt mkm3 [T]
Projekt zasadniczo dobry, jednak kilku drobiazgów można byłoby się doczepić. Nie podoba mi się brak relacji Huta-Podgórze, z której jednak korzystało trochę osób (moim zdaniem w dalszym ciągu powinna ją obsługiwać jedna linia f~15). Ponadto dlaczego w Twoim układzie Pleszów ma jedną linię f~15? Moim zdaniem dobrze rozwiązałeś kwestię "16" oraz "21", jednak w takim układzie chociażby proponowane przez Ciebie "23" powinno zostać przedłużone na tą pętlę. Nie jestem również pewien, czy dobrym pomysłem jest f~7,5/15 poza dniami powszednimi również w soboty. Projekt z pewnością ma potencjał, jednak dla pewności należy spytać jeszcze o jedną rzecz - jaka wychodzi liczba brygad w dni powszednie? kucyk zadał moim zdaniem dobre pytanie o sfinansowanie tego projektu.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Projekt mkm3 [T]
Po jakiego dwie linie dla Wzgórz z Aleją Pokoju? Lepiej zostawić 4 na Wzgórzach, kolejne po co cztery linie na Wzgórza? W czym ma służyć rozbiór 52? Po co taka 15 Piastów - Cichy Kącik? 16, 21 komu to ma służyć? Lepiej zostawić jak jest tylko drobne korekty. Tak jak Kucyk pisze skąd na to fundusze?....
Re: Projekt mkm3 [T]
Częstotliwość do poprawy, ska zabierzesz na to pieniądze.mkm3 pisze: ↑11 paź 2020, 11:27 Cześć, chciałbym przedstawić swoją propozycję zmian w siatce linii tramwajowych. Częstotliwość: szczyt / miedzyszczyt / sobota / święto
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW
15/15/15/-
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/7,5/10
Ja się pytam po kiego pierona w sobotę f=7,5? Możesz mi wytłumaczyć mkm3?
11 to już lepiej zrób całotygodniową z f=15.
Re: Projekt mkm3 [T]
Nie rozumiem, dlaczego w twym projekcie zakładasz znaczne podniesienie częstotliwości w soboty, kosztem kursowania niektórych linii w święta, a także kosztem częstotliwości niektórych linii w dni powszednie. Bez sensu, szkoda funduszy na wożenie tlenu w sobotę.
Bardzo nie podoba mi się uczynienie z obecnej linii "52" tego co proponujesz, czyli linii "12" z f=15 w dni powszednie, a f=7,5 w soboty i f=10 w niedziele. Ok, w zamian dajesz "10" na Czerwone Maki, jako linię która ma pokrywać się z wspomnianą "12", aczkolwiek i tak linie te razem kursują częściej w soboty niż w dni powszednie. Według mnie z racji na popularność obecnej linii "52" jest ona nie do ruszenia.
Tak jak inni wspominali wyżej, kolejnym absurdem jest pozostawienie Cichego Kącika bez linii w weekendy. Według mnie nie powinniśmy dopuszczać do sytuacji, w której jeden z ciągów jest pozbawiony tramwajów w ogóle. Jeśli chcesz rozwiązać sytuację tego ciągu przez skierowanie tam proponowanej przez ciebie "15", powinna być ona linią całotygodniową.
Nie podoba mi się także rozwiązanie kwestii Pleszowa w twojej propozycji. Według mnie, mimo iż nie ma tam wielkich potoków, Pleszów powinien mieć dwie linie, jedną przez Kombinat i jedną przez Ptaszyckiego. Nie podoba mi się także za bardzo twoje rozwiązanie kwestii "16" i "21". Wprowadziłoby to niepotrzebne zamieszanie. A jeśli chodzi o linię "4", to ciekawi mnie jak rozwiązałbyś kwestię rozdziału taboru na niej. Puściłbyś Krakowiaki na Pleszów?
Bardzo nie podoba mi się uczynienie z obecnej linii "52" tego co proponujesz, czyli linii "12" z f=15 w dni powszednie, a f=7,5 w soboty i f=10 w niedziele. Ok, w zamian dajesz "10" na Czerwone Maki, jako linię która ma pokrywać się z wspomnianą "12", aczkolwiek i tak linie te razem kursują częściej w soboty niż w dni powszednie. Według mnie z racji na popularność obecnej linii "52" jest ona nie do ruszenia.
Tak jak inni wspominali wyżej, kolejnym absurdem jest pozostawienie Cichego Kącika bez linii w weekendy. Według mnie nie powinniśmy dopuszczać do sytuacji, w której jeden z ciągów jest pozbawiony tramwajów w ogóle. Jeśli chcesz rozwiązać sytuację tego ciągu przez skierowanie tam proponowanej przez ciebie "15", powinna być ona linią całotygodniową.
Nie podoba mi się także rozwiązanie kwestii Pleszowa w twojej propozycji. Według mnie, mimo iż nie ma tam wielkich potoków, Pleszów powinien mieć dwie linie, jedną przez Kombinat i jedną przez Ptaszyckiego. Nie podoba mi się także za bardzo twoje rozwiązanie kwestii "16" i "21". Wprowadziłoby to niepotrzebne zamieszanie. A jeśli chodzi o linię "4", to ciekawi mnie jak rozwiązałbyś kwestię rozdziału taboru na niej. Puściłbyś Krakowiaki na Pleszów?
Re: Projekt mkm3 [T]
W kwestii Pleszowa - uważam, że tam mogłaby być nawet linia tramwajowa kursująca co 30 min, byle byłaby zsynchronizowana z odjazdami i przyjazdami autobusów. Krakowiaki mogłyby trafić również na nową linię "10".
Co do innych Waszych zarzutów - nie patrzcie na 1 linię, że coś pocięto lub zabrano, ale na całość na danych ciągach. Przecież obecnie linie tramwajowe w weekendy generalnie kursują co 20 min, wiec w niedzielę w większości przypadków bez zmian, a w soboty poprawa. A to, że "12", czyli ex. "52" traci, to za to istnieją nowe "15" i nowe "10" (no i z tą "10" to mój błąd, bo miała być cały tydzień, a "12" co 15min w soboty).
Patrzycie w trochę dziwny sposób np. ooo dwie linie z al. Pokoju na Wzgórza.. lepiej, żeby jechały na Wzgórza niż w krzaki przy Kopcu Wandy.
5 linii, ale liczba kursów w szczycie tak jak teraz.
Pomyłka, ma być 15 całotygodniowa, 12 co 15min w soboty, 20 w swięta.
Prędzej "20" mogłaby kursować co 10min wtedy, bo to jest istotniejsza relacja.
Piszesz marnotrawienie, ale generalnie co to za tendencja w Krakowie, że weekendy zaniedbujemy i sprawiamy, że już lepiej jechać samochodem do centrum niż sterczeć 20 min na tramwaj.
-
- Znawca
- Posty: 199
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Projekt mkm3 [T]
1) W twoim układzie każda podróż z Pleszowa do centrum musi odbywać się przez Kombinat i Aleję Solidarności. Przy obecnym stanie torowiska na Ptaszyckiego może nie czuć tak bardzo tej różnicy, ale w normalnych warunkach jest to bardziej wycieczka krajoznawcza po Hucie niż szybkie połączenie.
2) Przy braku jakiejkolwiek linii z Pleszowa na Ptaszyckiego każda próba dostania się na np Klasztorną oznacza przesiadkę na przystanku pod Kopcem Wandy na "16" (w dodatku, jeśli dobrze rozumiem, w drugą stronę zamiast "16" trzeba by było łapać "21"). I spróbuj teraz zsynchronizować całą trójkę tak by pasażerowie nie musieli sterczeć na tym odludziu przez 15 minut.
Różnica jest taka, że przy jedynie dwóch torach te cztery linie można skoordynować tak by się nie zajeżdżały i odjeżdżały w miarę równo. Przy pięciu byłoby to już duże wyzwanie. Poza tym, tak długie trasy mają duże szanse na łapanie konkretnych opóźnień i prawdopodobnie tworzyłyby się całkiem spore stada.
I znowu popełniasz ten sam błąd co przy Pleszowie i Ptaszyckiego. Tylko tutaj trasa Mały Płaszów - Dworcowa musiałaby odbywać się aż z dwoma przesiadkami - najpierw na Lipskiej, a potem na Kablu. Średnio wygodne moim zdaniem.
Re: Projekt mkm3 [T]
Z jednej strony - zgodzę się, na pewno dla pasażerów lepsze jest "22" do Wzgórz Krzesławickich niż kończące na Kopcu Wandy. Z drugiej - to jednak dłuższa trasa, większe koszty. Czy warto je wydawać na kolejny tramwaj ze Wzgórz w stronę Kombinatu? "4" ma raczej średnie zapełnienia na tym odcinku. Mieszkałem kilka lat na Wzgórzach i jednak podstawą były linie przez Kocmyrzowską bo wychodziło 5-6 minut szybciej. "4" łapało się tylko wtedy, gdy uciekła "5". Podobnie tu mogłoby być z "22" - i tak wolałbym jechać "1", tym bardziej że kursowałaby częściej.
No i warto uwzględnić, że wciąż jest nadzieja na odżycie trasy do Walcowni, jeśli projekty kolejowe dostaną dofinansowania. Wtedy "22" zapewne wróci na starą trasę
Z innych rzeczy - jeśli chcesz "19" co 7,5 minuty, to pytanie czy "17" jeszcze będzie potrzebna, przynajmniej na takiej trasie, pokrywającej się w większości z "19"?
Relacja "11" na południu może nie generuje olbrzymich potoków, jednak też nie wyobrażam sobie jej braku - jest zbyt unikalna, i właśnie bez niej trzeba by się przesiadać dwa razy. A przecież już Mały Płaszów jest dla wielu miejscem pierwszej przesiadki - wtedy by dojechać do Podgórza, wiele osób jechałoby aż z trzema.Mr. Passenger pisze: ↑11 paź 2020, 21:53I znowu popełniasz ten sam błąd co przy Pleszowie i Ptaszyckiego. Tylko tutaj trasa Mały Płaszów - Dworcowa musiałaby odbywać się aż z dwoma przesiadkami - najpierw na Lipskiej, a potem na Kablu. Średnio wygodne moim zdaniem.
Re: Projekt mkm3 [T]
Zatem aktualizacja:
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20 obsługa: NGT6
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram/3x105Na
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: NGT6
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/EU8N
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: GT8N
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20 obsługa: NGT6
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram/3x105Na
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: NGT6
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/EU8N
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: GT8N
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3
Re: Projekt mkm3 [T]
Mam pewne wątpliwości dotyczące linii "2" z Twojego projektu. Wobec mocnej "8" oraz wzmocnionej "19" taka linia byłaby raczej mało potrzebna i trochę pusta. Drugie pytanie - czy na pewno na Borku potrzebne są w szczycie 24 kursy/h?mkm3 pisze: ↑24 paź 2020, 14:12 Zatem aktualizacja:
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20 obsługa: NGT6
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram/3x105Na
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: NGT6
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/EU8N
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: GT8N
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3
Co do "10" - Twój pomysł jest zasadniczo dobry, jednak podstawowy problem to długość takiej linii. Jej przebieg dałoby się wprawdzie trochę wyprostować (Ptaszyckiego zamiast Kombinatu), jednak w niczym to nie pomoże. Linia jest po prostu za długa na Krakowskie warunki i jadąc przez centrum miasta będzie łapać olbrzymie opóźnienia.
"11" - serio według Ciebie f~15 na odcinku Maki - Podgórze wyrobi bez wsparcia?
"15" - pomysł moim zdaniem niegłupi, f~15 na CK wystarczy, a sama trasa powinna się przyjąć .
"20" - trasa odważna, jednak w sumie mogłaby się sprawdzić.
"24" - sądzę, że f~7,5 w szczycie znacząco wzmocniłoby tą linię.
Kolejną sprawą jest pętla Bronowice Małe - wątpię, żeby zmieściły się tam cztery linie, z czego aż trzy f~7,5 (zwłaszcza w taborze przez Ciebie proponowanym).
Czerwone Maki doświadczą w Twoim projekcie cięć. W stronę Kapelanki zostanie tyle samo kursów/h, zmniejszy się zaś liczba kursów do Podgórza. Osobiście "zabrałbym" tam którąś z linii do Borku, powraca jednak tutaj pytanie o pojemność pętli (powinna ona jednak wyrobić przy pięciu liniach).
Ptaszyckiego - moim zdaniem mieszkańcom kilku tamtejszych osiedli oprócz zmodyfikowanych "16" oraz "21" przydałaby się jednak linia do centrum miasta. Naturalnym kandydatem jest moim zdaniem wyprostowanie "10" (na Kombinacie 5 linii potrzebne nie jest), przy czym w dalszym ciągu jej trasa będzie za długa.
Kolejne pytanie dotyczy taboru - czy mógłbyś podliczyć (chociażby w liczniku Zieleńczanina) liczbę brygad na poszczególnych liniach w takim układzie i podać chociażby, jakim cudem zamierzasz rozdzielić 24 sztuki NGT8 na 6 linii? Dodatkowo nie jestem również pewien, czy pasażerowie linii "4" cieszyliby się z powrotu ufoków - zostały one ponownie połączone raczej z myślą o innych liniach. Nie zamierzam Cię tutaj krytykować - po prostu chcę poznać odpowiedź na to pytanie .
Generalnie projekt zły nie jest i mam nadzieję, że będziesz w dalszym ciągu dążył do jego udoskonalenia, jak robiłeś to do tej pory .
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Projekt mkm3 [T]
Tego nie wiem właśnie, czy dać większy tabor. Zastanawiam się też, czy po prostu dać jej f=7,5, ale rzeczywiście chyba za dużo byłoby już tych brygad do obsługi w skali całego miasta.
Trasa nowej linii "2" miałaby zastąpić relację obecnej linii "10" i myślę, że docelowo mogłaby jechać na Kurdwanów po otwarciu łącznika z Zakopiańską.
Chodziło o to, żeby coś jechało na Salwator w zamian za "2". Ewentualnie można tu wymienić "20" i "15" końcówkami, bo być może jak kiedyś zrobią łącznik CK - Bronowicka to linia "20" mogłaby pojechać w te okolice?
To jest tabor sugerowany, oczywiście mądrzejsi ode mnie powinni to dopasować wg ilostanu. A co do 3x105Na to obawiam się, że i tak one zostaną z nami na dłużej, skoro szykuje się otwarcie łącznik Zakopiańska - Kurdwanów, a kiedyś tramwaju na Górkę Narodową. Nie sądzę, że MPK będzie się teraz rzucać na kolejne zakupy tramwajów, obstawiam, że teraz będą lata chude związane z wydarzeniami z tego roku.
Tutaj właśnie trzeba zbadać jakie są preferencje pasażerów linii jadących z Pleszowa. Czy Kombinat jest tym miejscem docelowym czy jedynie przesiadkowym. Bo jesli to drugie to serio nie widze potrzeby dawania drugiej linii na Pleszów, a jedynie 1 jadącej do centrum i to nawet Ptaszyckiego. A co do długości trasy.. czy linia "4" nie jest podobnie długa lub obecna trasa "10"?
Dziękuję za Twoje uwagi
Re: Projekt mkm3 [T]
Zdecydowanie za dużo. Większy tabor powinien dać radę, przy czym nie mam pewności czy na pewno wystarczy 32m.
W takim razie lepiej (chociażby ze względów oszczędności), żeby na razie jechała ona do Łagiewnik, z planami przedłużenia na Kurdwanów .
Moim zdaniem taka zamiana byłaby lepszą oraz bardziej przyszłościową opcją (przy czym na razie f~7,5 na CK byłoby ciągle nadpodażą :/).
Pozostanie 3x105Na jest raczej oczywiste. Osobiście jestem wręcz zdania, że prawie wszystkie Konstale powinny zostać spięte w ten sposób. W poprzedniej wypowiedzi chodziło mi wyłącznie o to, że nie powinno się ich kierować na linię "4". Idealnym kandydatem z Twojego projektu jest chociażby "12".mkm3 pisze: ↑24 paź 2020, 18:54To jest tabor sugerowany, oczywiście mądrzejsi ode mnie powinni to dopasować wg ilostanu. A co do 3x105Na to obawiam się, że i tak one zostaną z nami na dłużej, skoro szykuje się otwarcie łącznik Zakopiańska - Kurdwanów, a kiedyś tramwaju na Górkę Narodową. Nie sądzę, że MPK będzie się teraz rzucać na kolejne zakupy tramwajów, obstawiam, że teraz będą lata chude związane z wydarzeniami z tego roku.
Z tymi preferencjami to w sumie masz rację. Osobiście jednak skłaniałbym się do skierowania tej jednej linii właśnie przez Ptaszyckiego (na Kombinacie w Twoim projekcie mamy jednak dosyć dużo tramwajów). Co do trasy - proponowana przez Ciebie jest jednak chyba nieznacznie dłuższa od obecnych "4" oraz "10".mkm3 pisze: ↑24 paź 2020, 18:54Tutaj właśnie trzeba zbadać jakie są preferencje pasażerów linii jadących z Pleszowa. Czy Kombinat jest tym miejscem docelowym czy jedynie przesiadkowym. Bo jesli to drugie to serio nie widze potrzeby dawania drugiej linii na Pleszów, a jedynie 1 jadącej do centrum i to nawet Ptaszyckiego. A co do długości trasy.. czy linia "4" nie jest podobnie długa lub obecna trasa "10"?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Projekt mkm3 [T]
Po kolei:mkm3 pisze: ↑24 paź 2020, 14:12 Zatem aktualizacja:
1 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Poczta Główna – R. Grzegórzeckie – Al. Pokoju – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
7,5/7,5/15/20 obsługa: EU8N/E1+c3
2 CMENTARZ RAKOWICKI – Westerplatte – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
15/15/15/20 obsługa: NGT6
3 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Starowiślna – Westerplatte – Pawia – KROWODRZA GÓRKA obsługa: NGT8
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
4 BRONOWICE MAŁE – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/Protram/3x105Na
5 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – Mogilska – Kocmyrzowska – WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
15/15/15/20 obsługa: EU8N
6 SALWATOR – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Limanowskiego – Wielicka - KURDWANÓW
15/15/15/- obsługa: NGT6
7 KROWODRZA GÓRKA – Tunel – R. Grzegórzeckie – Płaszów Estakada – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/7,5/7,5/10 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki
8 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Pl. Wszystkich Świętych – Wawel – Krakowska – Łagiewniki – BOREK FAŁĘCKI
7,5/7,5/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
9 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
10 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – Pl. Centralny – Kombinat – PLESZÓW
15/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
11 CZERWONE MAKI – Brożka – Łagiewniki – Limanowskiego – Płaszów Estakada – MAŁY PŁASZÓW obsługa: GT8N
15/15/15/20
12 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – Mogilska – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: Krakowiaki/ E1+c3
13 NOWY BIEŻANÓW – Limanowskiego – Krakowska – Wawel – Pl. Wszystkich Świętych - BRONOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT6
14 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – Al. Pokoju - MISTRZEJOWICE
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/EU8N
15 CICHY KĄCIK – Teatr Słowackiego – Mogilska – R. Hipokratesa – OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: GT8N
16 MISTRZEJOWICE – Andersa - Pl. Centralny - Kombinat – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – Andersa - MISTRZEJOWICE
15/15/15/20 obsługa: N8S/2x105Na
18 CZERWONE MAKI – Kapelanka – Wawel – Teatr Bagatela – Długa – KROWODRZA GÓRKA
7,5/7,5/15/20 obsługa: Krakowiaki/Lajkoniki/NGT8
19 BOREK FAŁĘCKI – Łagiewniki – Starowiślna – R. Grzegórzeckie – Tunel – DWORZEC TOWAROWY/KROWODRZA GÓRKA
7,5/15/15/20 obsługa: Lajkoniki/NGT8
20 SALWATOR – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – MAŁY PŁASZÓW
7,5/7,5/15/20 obsługa: NGT6/NGT8
21 OS. PIASTÓW – Andersa - Pl. Centralny – Ptaszyckiego – Kombinat - Pl. Centralny – Andersa - OS. PIASTÓW
15/15/15/20 obsługa: N8S/EU8N
22 BOREK FAŁĘCKI – Kapelanka – Dietla – Al. Pokoju – Pl. Centralny – Kombinat – KOPIEC WANDY
15/15/15/20 obsługa: E1+c3/EU8N
23 NOWY BIEŻANÓW – Wielicka – Płaszów Estakada – R. Mogilskie – Mogilska – WIECZYSTA
15/-/-/- obsługa: 2x105Na
24 BRONOWICE MAŁE – Teatr Bagatela – Teatr Słowackiego – Westerplatte – Starowiślna – Wielicka - KURDWANÓW
7,5/15/15/20 obsługa: E1+c3
- "3" ma 3 rodzaje taboru, nie mówiąc o tym że na Krowodrzę to ona pełna na pewno nie jeździ, a Ty jej dajesz sepsy.
- uffoki na "4" - pasażerowie Ci podziękują... również za brak "44" będą wdzięczni.
- nadal zostawiasz jeden z większych problemów obecnej siatki, czyli "8" i "13" pokrywające się przez pół trasy...
- "10" "12" "15" - jak można puścić bezsensowną linię z Maków na Pleszów i drugą z Kącika na Piastów, jednocześnie zostawiając "52" (niedawno z f~5!) z marnym f~15 w Wiedniach?! Nie widzę żadnych zalet tego układu, a sporo wad.
- "11" - nie wyrobi na 99%, no nie ma szans.
- "16" "21" - pasażerowie z północy Huty będą Ci wdzięczni za bardzo sprawne połączenie ze Struga... a nie. Pomysł tragiczny.
- "18" w Krakowiakach - spójrz w pomiary i zweryfikuj.
- "19" - nie słyszałem o przepełnieniach w niej. Nawet jeśli są, to zwiększasz jej zdolność przewozową w szczycie 2,5-krotnie. Skąd kasa na to?
- "23" - numery "4x" przestały istnieć?
A na Karmelickiej 36/h, jak się bawić to się bawić!
Z wyprostowaniem "10" jest ten problem, że wtedy Zapleszowianie tracą dojazd do Kombinatu i Struga. Tracą już dojazd do Kocmyrzowskiego, nie dowalajmy im bardziej...Bayer2003 pisze: ↑24 paź 2020, 18:31 Ptaszyckiego - moim zdaniem mieszkańcom kilku tamtejszych osiedli oprócz zmodyfikowanych "16" oraz "21" przydałaby się jednak linia do centrum miasta. Naturalnym kandydatem jest moim zdaniem wyprostowanie "10" (na Kombinacie 5 linii potrzebne nie jest), przy czym w dalszym ciągu jej trasa będzie za długa.
Nie mówiąc o tym, że jak jedna linia na Pleszów, to z f~15+ cały tydzień. Albo dwie linie.
Przede wszystkim przydałaby się linia punktualna. "10" nie ma na to najmniejszych szans.mkm3 pisze: ↑24 paź 2020, 18:54 Tutaj właśnie trzeba zbadać jakie są preferencje pasażerów linii jadących z Pleszowa. Czy Kombinat jest tym miejscem docelowym czy jedynie przesiadkowym. Bo jeśli to drugie to serio nie widzę potrzeby dawania drugiej linii na Pleszów, a jedynie 1 jadącej do centrum i to nawet Ptaszyckiego. A co do długości trasy.. czy linia "4" nie jest podobnie długa lub obecna trasa "10"?
Na tą "12" to już by się bardziej nadały 9-członowe CAF-y Urbos 3, takie jak w Budapeszcie. Ewentualnie składy 4x105Na lub NGT8+NGT6.
Re: Projekt mkm3 [T]
"4" przewozi maksymalnie kilkanaście osób na odcinku Kombinat - Wzgórza popołudniu (tak jest odkąd jeździ z f~15, wcześniej było trochę lepiej).Kaszmir pisze: ↑24 paź 2020, 13:07 Z jednej strony - zgodzę się, na pewno dla pasażerów lepsze jest "22" do Wzgórz Krzesławickich niż kończące na Kopcu Wandy. Z drugiej - to jednak dłuższa trasa, większe koszty. Czy warto je wydawać na kolejny tramwaj ze Wzgórz w stronę Kombinatu? "4" ma raczej średnie zapełnienia na tym odcinku.
Nawet 30 osób potrafi przewozić linia "11" w popołudniowym szczycie komunikacyjnym w obydwu kierunkach na Estakadzie. Czy to mało?Kaszmir pisze: ↑24 paź 2020, 13:07Relacja "11" na południu może nie generuje olbrzymich potoków, jednak też nie wyobrażam sobie jej braku - jest zbyt unikalna, i właśnie bez niej trzeba by się przesiadać dwa razy. A przecież już Mały Płaszów jest dla wielu miejscem pierwszej przesiadki - wtedy by dojechać do Podgórza, wiele osób jechałoby aż z trzema.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości