Mnie wydaje się, że 124 może wylądować na Życzkowskiego do Cogiteonu.Szymi pisze: 31 sie 2025, 10:36 To, że tramwaj będzie jeździł przez Rondo Młyńskie nie znaczy, że trzeba wykluczać mieszkańców starej Olszy. Jest to pewne, że jakiś autobus zostanie ucięty (zapewne 182/482 i 189). Co do "124" nie zdziwię się, jeżeli zostanie wydłużona do Czyżyn w zamian za ucięcie kursów tramwajowych wzdłuż Al. Jana Pawła II.
Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Oby nie, bo to będzie marnowanie potencjału tej linii. Prędzej bym skierował "178", lub "129", lecz bardziej jestem przekonany do "178".krawiec pisze: 31 sie 2025, 19:01 Mnie wydaje się, że 124 może wylądować na Życzkowskiego do Cogiteonu.
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Takie były wstępne plany, "124/424" przez Al. Jana Pawła II, Życzkowskiego do Skarżyńskiego: https://krabok.wordpress.com/2025/01/11 ... planowano/krawiec pisze: 31 sie 2025, 19:01Mnie wydaje się, że 124 może wylądować na Życzkowskiego do Cogiteonu.
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Tak sobie teraz pomyślałem o tym co napisałeś że 105 staje po drugiej stronie. A może do czasu wybudowania P+R przy Powstańców może należałoby wpaść na taki myk:Szymi pisze: 31 sie 2025, 16:00 Skąd taka teza, że nie ma miejsca na kolejną linię? Jakoś wcześniej kończyła tam linia "163" + przejeżdżała "193" i nie było problemu. "105" nawet nie liczę, bo stoi po drugiej stronie.
Jeżeli chodzi o "124" to w głównej mierze chodzi mi o to, żeby nie kończyła na Wieczystej, tylko jechała dalej. Pomysł, żeby kursowała przez ul. Sołtysowską, lub ul. Ciesielskiego (nawet bym zmierzał w tą ulicę jak już) również uważam za dobry pomysł.
1 z linii która jadąca od centrum (najlepiej z największą f) nie kończyłaby na Os. Piastów tylko dojeżdżała do ronda przy stacji kolejowej by zawrócić na nim i skończyć kurs jak 105. Następnie stamtąd ruszałaby w drogę powrotną. Byłoby to dodatkowa linia dowodząca do kolei jak i kolejna linia która dowoziła by północ osiedla do tramwaju. Wtedy linia stawałaby jak 105 i wtedy miejsce by się znalazło + dodatkowe wsparcie dojazdu z/do tramwaju.
Sołtysowską pisałem ale Romana Ciesielskiego byłoby również świetną opcją. Problemem może być końcówka:
Na Załęczu? Nie ma jak
Lesisko? Uważam, że i tak jeździ tam dużo linii.
Elektrociepłownia wydaję się najrozsądniejszą opcją, jednakże czy to nie marnowanie WZKM?
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Jest jeszcze nieużywana liniowo pętla "Łęg"Aułrora pisze: 31 sie 2025, 21:25 Tak sobie teraz pomyślałem o tym co napisałeś że 105 staje po drugiej stronie. A może do czasu wybudowania P+R przy Powstańców może należałoby wpaść na taki myk:
1 z linii która jadąca od centrum (najlepiej z największą f) nie kończyłaby na Os. Piastów tylko dojeżdżała do ronda przy stacji kolejowej by zawrócić na nim i skończyć kurs jak 105. Następnie stamtąd ruszałaby w drogę powrotną. Byłoby to dodatkowa linia dowodząca do kolei jak i kolejna linia która dowoziła by północ osiedla do tramwaju. Wtedy linia stawałaby jak 105 i wtedy miejsce by się znalazło + dodatkowe wsparcie dojazdu z/do tramwaju.
Sołtysowską pisałem ale Romana Ciesielskiego byłoby również świetną opcją. Problemem może być końcówka:
Na Załęczu? Nie ma jak
Lesisko? Uważam, że i tak jeździ tam dużo linii.
Elektrociepłownia wydaję się najrozsądniejszą opcją, jednakże czy to nie marnowanie WZKM?

Można także wykorzystać ronda przy centrum handlowym na Galicyjskiej (jak za niedługo "113").
Tutejszy rejon w przeciągu kilku tygodni i tak czekają zmiany.
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
LLoan pisze: 31 sie 2025, 21:42 Jest jeszcze nieużywana liniowo pętla "Łęg"![]()
Można także wykorzystać ronda przy centrum handlowym na Galicyjskiej (jak za niedługo "113").
Tutejszy rejon w przeciągu kilku tygodni i tak czekają zmiany.
Wsm rzeczywiście. Jeżeli by tylko stworzyć punkt socjalny to byłoby coś...
Raczej z rondami jest większe prawdopodobieństwo, chociaż zakładając długość takiej trasy przez powyższy problem, może być ciężki do realizacji.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Ja liczę na to, że po przedłużeniu ul. Powstańców do ul. Mistrzejowickiej/Morcinka "105" zostanie wydłużona do Zesławic. Bloków z roku na rok przybywa, więc warto nad tym pomyśleć, tak jako jak z ul. Sołtysowską, czy też ul. CiesielskiegoAułrora pisze: 31 sie 2025, 21:25 Tak sobie teraz pomyślałem o tym co napisałeś że 105 staje po drugiej stronie. A może do czasu wybudowania P+R przy Powstańców może należałoby wpaść na taki myk:
1 z linii która jadąca od centrum (najlepiej z największą f) nie kończyłaby na Os. Piastów tylko dojeżdżała do ronda przy stacji kolejowej by zawrócić na nim i skończyć kurs jak 105. Następnie stamtąd ruszałaby w drogę powrotną. Byłoby to dodatkowa linia dowodząca do kolei jak i kolejna linia która dowoziła by północ osiedla do tramwaju. Wtedy linia stawałaby jak 105 i wtedy miejsce by się znalazło + dodatkowe wsparcie dojazdu z/do tramwaju.
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Też o tym odcinku mówiłem, ale jak mieszkańcy tu udzielający których biorę za ekspertów z tamtych rejonów mówili, że z nią same problemy. Bo w takiej sytuacji to by można było tamtędy puścić nocny czy nawet wydłużyć 159 bo czemu by nie?Szymi pisze: 01 wrz 2025, 18:12 Ja liczę na to, że po przedłużeniu ul. Powstańców do ul. Mistrzejowickiej/Morcinka "105" zostanie wydłużona do Zesławic. Bloków z roku na rok przybywa, więc warto nad tym pomyśleć, tak jako jak z ul. Sołtysowską, czy też ul. Ciesielskiego![]()
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Osobiście jestem sceptyczny wobec istnienia duetu "x24" po otwarciu tramwaju przez Meissnera. Problemem jest obsługa ulicy Ułanów, ale moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem byłoby przetrasowanie tamtędy "128". Nie zapewnia może bezpośredniego połączenia z centrum, ale rekompensatą będą tramwaje na Meissnera ze znacznie lepszą częstotliwością niż obecne "x24". Najgorzej wyjdą na tym mieszkańcy bloków przy Spadochroniarzy, którzy będą mieli do tramwaju ponad 600 metrów, ale zawsze będą mieli możliwość złapania "128" i podjechania nim na "Tauron Wieczystą", gdzie linii tramwajowych do wyboru będzie jeszcze więcej. A w razie potrzeby można jechać jeszcze dalej i przesiąść się na Dąbiu (np. na "22").
Moim zdaniem pozostawienie "x24" na obecnej trasie byłoby trochę przepalaniem pieniędzy na linię, która na większości swojej trasy będzie pokrywać się z tramwajami, a jej kosztem pocięte mogą zostać bardziej dalekobieżne połączenia. Obsługę Łukasiewicza, Prażmowskiego i Beliny-Prażmowskiego mogłaby wziąć na siebie "152", natomiast do Os. Podwawelskiego można przedłużyć "502", które, według mnie, po zmianach powinno dostać f7,5 i być głównym szkieletem komunikacyjnym na trasie Stare Miasto-Młyńskie-Huta.
Całościowo układ autobusowy po zmianach widziałbym tak:
103: likwidacja
124/424: likwidacja
128: Górka Narodowa - stała trasa - Pilotów - Ułanów - stała trasa - Zajezdnia Płaszów P+R
129: Dworzec Główny Zachód - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Stella-Sawickiego - / > Medweckiego - Bieńczycka / < Al. JPII / - Aleja Pokoju - Centralna - Sołtysowska - Podbipięty - LESISKO (f15) (jeśli udałoby się wyznaczyć jakąś pętlę, na której mógłby zawrócić przegubowiec to równie dobrze może kończyć wcześniej w okolicy Na Załęczu)
132: likwidacja
138: Kombinat - stała trasa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Azory
139: WIZJONERÓW - Wizjonerów - ROK - Armii Krajowej - stała trasa - KOMBINAT (f7,5)
152: Czyżyny Dworzec - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Młyńska - Pilotów - / > Łukasiewicza - Chrobrego / < Grochowska / - Beliny-Prażmowskiego - stała trasa - Cmentarz Olszanica
182/482: likwidacja
189: ZALEW NOWOHUCKI - Aleja Solidarności - Aleja Róż - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Dunikowskiego - Andersa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Nowy Kleparz (możliwe przedłużenie do Azorów przez Wrocławską w przyszłości)
413: Czyżyny Dworzec - stała trasa - NPM - Podbipięty - LESISKO
501: Chełmońskiego Pętla - stała trasa - Okulickiego - Jagiełły - Architektów - OS. NA STOKU (f7,5)
502: PLAC CENTRALNY - Andersa - stała trasa - Krasińskiego - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE (f7,5)
511: likwidacja
Najważniejsze zmiany w skrócie:
- "129" zapewnia obsługę nowym osiedlom przy Ciepłowniczej i Sołtysowskiej w dojeździe do centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego i centrum, a dzięki wyprostowaniu trasy przez Bora-Komorowskiego czas przejazdu między Czyżynami i starym miastem się zmniejszy. Obsługę domów przy NMP bierze na siebie wydłużone "413", dzięki czemu "103" nie jest już dłużej potrzebne
- "129", "138", "152", "189" lądują na Bora-Komorowskiego, a na Dobrego Pasterza zostają tylko "139" i "442"
- "139" odzyskuje dobrą częstotliwość dzięki wchłonięciu "132" (co było konieczne ze względu na przesunięcie "501' z Huty na Stoki), a z drugiej strony trasy zostaje przedłużone na końcówkę przy Wizjonerów. Mam obawy o to czy zwiększenie częstotliwości nie wiązałoby się z całkowitą likwidacją "199", tylko pytanie co w takiej sytuacji zrobić z obsługą Mydlnik (jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham)
- "501" i "511" złączone w jedną mocną linię mającą zapewnić możliwie jak najszybsze połączenie Os. Na Stoku z centrum. Rekompensatą dla Starej Huty jest przetrasowane "189" (zdaję sobie sprawę, że jego istnienie jest niepewne, więc gdyby budżet bardzo się nie spinał można zdegradować tę linię do roli szczytówki, ponieważ i tak na większości trasy będzie pokrywać się ze "139")
- Jak wspomniałem wyżej, "502" robi za główny kręgosłup komunikacyjny między Hutą a centrum. Wydłużenie jej na Os. Podwawelskie pozwala zachować relację obecnie zapewnianą przez "124", natomiast dostęp do punktu socjalnego tamże daje nam możliwość wydłużenia jej z drugiej strony do Placu Centralnego
Moim zdaniem pozostawienie "x24" na obecnej trasie byłoby trochę przepalaniem pieniędzy na linię, która na większości swojej trasy będzie pokrywać się z tramwajami, a jej kosztem pocięte mogą zostać bardziej dalekobieżne połączenia. Obsługę Łukasiewicza, Prażmowskiego i Beliny-Prażmowskiego mogłaby wziąć na siebie "152", natomiast do Os. Podwawelskiego można przedłużyć "502", które, według mnie, po zmianach powinno dostać f7,5 i być głównym szkieletem komunikacyjnym na trasie Stare Miasto-Młyńskie-Huta.
Całościowo układ autobusowy po zmianach widziałbym tak:
103: likwidacja
124/424: likwidacja
128: Górka Narodowa - stała trasa - Pilotów - Ułanów - stała trasa - Zajezdnia Płaszów P+R
129: Dworzec Główny Zachód - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Stella-Sawickiego - / > Medweckiego - Bieńczycka / < Al. JPII / - Aleja Pokoju - Centralna - Sołtysowska - Podbipięty - LESISKO (f15) (jeśli udałoby się wyznaczyć jakąś pętlę, na której mógłby zawrócić przegubowiec to równie dobrze może kończyć wcześniej w okolicy Na Załęczu)
132: likwidacja
138: Kombinat - stała trasa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Azory
139: WIZJONERÓW - Wizjonerów - ROK - Armii Krajowej - stała trasa - KOMBINAT (f7,5)
152: Czyżyny Dworzec - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Młyńska - Pilotów - / > Łukasiewicza - Chrobrego / < Grochowska / - Beliny-Prażmowskiego - stała trasa - Cmentarz Olszanica
182/482: likwidacja
189: ZALEW NOWOHUCKI - Aleja Solidarności - Aleja Róż - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Dunikowskiego - Andersa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Nowy Kleparz (możliwe przedłużenie do Azorów przez Wrocławską w przyszłości)
413: Czyżyny Dworzec - stała trasa - NPM - Podbipięty - LESISKO
501: Chełmońskiego Pętla - stała trasa - Okulickiego - Jagiełły - Architektów - OS. NA STOKU (f7,5)
502: PLAC CENTRALNY - Andersa - stała trasa - Krasińskiego - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE (f7,5)
511: likwidacja
Najważniejsze zmiany w skrócie:
- "129" zapewnia obsługę nowym osiedlom przy Ciepłowniczej i Sołtysowskiej w dojeździe do centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego i centrum, a dzięki wyprostowaniu trasy przez Bora-Komorowskiego czas przejazdu między Czyżynami i starym miastem się zmniejszy. Obsługę domów przy NMP bierze na siebie wydłużone "413", dzięki czemu "103" nie jest już dłużej potrzebne
- "129", "138", "152", "189" lądują na Bora-Komorowskiego, a na Dobrego Pasterza zostają tylko "139" i "442"
- "139" odzyskuje dobrą częstotliwość dzięki wchłonięciu "132" (co było konieczne ze względu na przesunięcie "501' z Huty na Stoki), a z drugiej strony trasy zostaje przedłużone na końcówkę przy Wizjonerów. Mam obawy o to czy zwiększenie częstotliwości nie wiązałoby się z całkowitą likwidacją "199", tylko pytanie co w takiej sytuacji zrobić z obsługą Mydlnik (jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham)
- "501" i "511" złączone w jedną mocną linię mającą zapewnić możliwie jak najszybsze połączenie Os. Na Stoku z centrum. Rekompensatą dla Starej Huty jest przetrasowane "189" (zdaję sobie sprawę, że jego istnienie jest niepewne, więc gdyby budżet bardzo się nie spinał można zdegradować tę linię do roli szczytówki, ponieważ i tak na większości trasy będzie pokrywać się ze "139")
- Jak wspomniałem wyżej, "502" robi za główny kręgosłup komunikacyjny między Hutą a centrum. Wydłużenie jej na Os. Podwawelskie pozwala zachować relację obecnie zapewnianą przez "124", natomiast dostęp do punktu socjalnego tamże daje nam możliwość wydłużenia jej z drugiej strony do Placu Centralnego
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Co do Mydlnik to myślałem o jakieś linii przyspieszonej po otwarciu 8PU. Jakieś 594? I w mojej "wizji" właśnie miałaby jeździć do Mydlnik z Opatkowic SKA czy Os. Pod Fortem (zobaczymy jak i gdzie miejsce by było i kiedy coś się tu u nas zmieni)
Pod całą resztą się podpisuje z taką propozycją aby 413 zwiększyć jej f i wydłużyć do Pleszowa (tak jak ktoś kiedyś proponował z 103) i wtedy można na spokojnie zlikwidować 149.
Pod całą resztą się podpisuje z taką propozycją aby 413 zwiększyć jej f i wydłużyć do Pleszowa (tak jak ktoś kiedyś proponował z 103) i wtedy można na spokojnie zlikwidować 149.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Do Mydlnik 572 zamiast 199.
Poza tym wydaje mi się, że na Bora-Komorowskiego nie trzeba tyle linii i jednak coś oprócz 139 powinno jechać Dobrego Pasterza, choćby nawet 138
Poza tym wydaje mi się, że na Bora-Komorowskiego nie trzeba tyle linii i jednak coś oprócz 139 powinno jechać Dobrego Pasterza, choćby nawet 138
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
"189" musi pozostać ze względu na cięcia starej Olszy (likwidacja "124"/"424", "182"/"482") i po zabraniu "501" z okolic starej Huty.Mr. Passenger pisze: 02 wrz 2025, 16:34 - "139" odzyskuje dobrą częstotliwość dzięki wchłonięciu "132" (co było konieczne ze względu na przesunięcie "501' z Huty na Stoki), a z drugiej strony trasy zostaje przedłużone na końcówkę przy Wizjonerów. Mam obawy o to czy zwiększenie częstotliwości nie wiązałoby się z całkowitą likwidacją "199", tylko pytanie co w takiej sytuacji zrobić z obsługą Mydlnik (jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham)
- "501" i "511" złączone w jedną mocną linię mającą zapewnić możliwie jak najszybsze połączenie Os. Na Stoku z centrum. Rekompensatą dla Starej Huty jest przetrasowane "189" (zdaję sobie sprawę, że jego istnienie jest niepewne, więc gdyby budżet bardzo się nie spinał można zdegradować tę linię do roli szczytówki, ponieważ i tak na większości trasy będzie pokrywać się ze "139")
- Jak wspomniałem wyżej, "502" robi za główny kręgosłup komunikacyjny między Hutą a centrum. Wydłużenie jej na Os. Podwawelskie pozwala zachować relację obecnie zapewnianą przez "124", natomiast dostęp do punktu socjalnego tamże daje nam możliwość wydłużenia jej z drugiej strony do Placu Centralnego
Troszkę bym przetasował trasę:
Kombinat - Al. Solidarności - Struga - Wojciechowskiego - Mościckiego - Obrońców Krzyża - Broniewskiego - Al. Andersa - Stella-Sawickiego - Skarżyńskiego - Życzkowskiego - Jana Pawła II - Meissnera - Pilotów - Olszyny - Brodowicza - Lubomirskiego - Dworzec Główny Wschód f15/20/20
Co do wydłużenia linii do Mydlnik proponuję "172".
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Do tego czasu powstanie przystanek Os. Akademickie PK w kierunku Centrum na Bora? Bo jeżeli nie to studenci i mieszkańcy dolnego Oświecenia zostaną odcięci od KM, gdy tam większość linii przekierujemy.
-
- Miłośnik
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
124/424 po otwarciu Meissnera powinno być ponownie połączone w jedną linię i skierowane gdzieś na wschód (najbliżej jest Życzkowskiego). Zostawianie Ułanów tylko z linią, która na dodatek notorycznie utyka w korku na Ofiar Dąbia, nie jest najlepszym pomysłem. Poza tym likwidacja 124 doprowadzi do dodatkowego obciążenia 152 (jakby już wystarczająco nie była dociążona i opóźniona na aktualnej trasie), które będzie musiało przejąć jeszcze obsługę pozostałej części Osiedla Oficerskiego. Nie wspomnę o tym, że przy okazji zostawiamy w ten sposób okolice Brodowicza jedynie ze 189 (które się proponuje ewentualnie wydłużyć przez Wrocławską, narażając na stałe opóźnienia).Mr. Passenger pisze: 02 wrz 2025, 16:34
Osobiście jestem sceptyczny wobec istnienia duetu "x24" po otwarciu tramwaju przez Meissnera. Problemem jest obsługa ulicy Ułanów, ale moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem byłoby przetrasowanie tamtędy "128". Nie zapewnia może bezpośredniego połączenia z centrum, ale rekompensatą będą tramwaje na Meissnera ze znacznie lepszą częstotliwością niż obecne "x24". Najgorzej wyjdą na tym mieszkańcy bloków przy Spadochroniarzy, którzy będą mieli do tramwaju ponad 600 metrów, ale zawsze będą mieli możliwość złapania "128" i podjechania nim na "Tauron Wieczystą", gdzie linii tramwajowych do wyboru będzie jeszcze więcej. A w razie potrzeby można jechać jeszcze dalej i przesiąść się na Dąbiu (np. na "22").
Moim zdaniem pozostawienie "x24" na obecnej trasie byłoby trochę przepalaniem pieniędzy na linię, która na większości swojej trasy będzie pokrywać się z tramwajami, a jej kosztem pocięte mogą zostać bardziej dalekobieżne połączenia. Obsługę Łukasiewicza, Prażmowskiego i Beliny-Prażmowskiego mogłaby wziąć na siebie "152", natomiast do Os. Podwawelskiego można przedłużyć "502", które, według mnie, po zmianach powinno dostać f7,5 i być głównym szkieletem komunikacyjnym na trasie Stare Miasto-Młyńskie-Huta.
Całościowo układ autobusowy po zmianach widziałbym tak:
103: likwidacja
124/424: likwidacja
128: Górka Narodowa - stała trasa - Pilotów - Ułanów - stała trasa - Zajezdnia Płaszów P+R
129: Dworzec Główny Zachód - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Stella-Sawickiego - / > Medweckiego - Bieńczycka / < Al. JPII / - Aleja Pokoju - Centralna - Sołtysowska - Podbipięty - LESISKO (f15) (jeśli udałoby się wyznaczyć jakąś pętlę, na której mógłby zawrócić przegubowiec to równie dobrze może kończyć wcześniej w okolicy Na Załęczu)
132: likwidacja
138: Kombinat - stała trasa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Azory
139: WIZJONERÓW - Wizjonerów - ROK - Armii Krajowej - stała trasa - KOMBINAT (f7,5)
152: Czyżyny Dworzec - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Młyńska - Pilotów - / > Łukasiewicza - Chrobrego / < Grochowska / - Beliny-Prażmowskiego - stała trasa - Cmentarz Olszanica
182/482: likwidacja
189: ZALEW NOWOHUCKI - Aleja Solidarności - Aleja Róż - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Dunikowskiego - Andersa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Nowy Kleparz (możliwe przedłużenie do Azorów przez Wrocławską w przyszłości)
413: Czyżyny Dworzec - stała trasa - NPM - Podbipięty - LESISKO
501: Chełmońskiego Pętla - stała trasa - Okulickiego - Jagiełły - Architektów - OS. NA STOKU (f7,5)
502: PLAC CENTRALNY - Andersa - stała trasa - Krasińskiego - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE (f7,5)
511: likwidacja
Najważniejsze zmiany w skrócie:
- "129" zapewnia obsługę nowym osiedlom przy Ciepłowniczej i Sołtysowskiej w dojeździe do centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego i centrum, a dzięki wyprostowaniu trasy przez Bora-Komorowskiego czas przejazdu między Czyżynami i starym miastem się zmniejszy. Obsługę domów przy NMP bierze na siebie wydłużone "413", dzięki czemu "103" nie jest już dłużej potrzebne
- "129", "138", "152", "189" lądują na Bora-Komorowskiego, a na Dobrego Pasterza zostają tylko "139" i "442"
- "139" odzyskuje dobrą częstotliwość dzięki wchłonięciu "132" (co było konieczne ze względu na przesunięcie "501' z Huty na Stoki), a z drugiej strony trasy zostaje przedłużone na końcówkę przy Wizjonerów. Mam obawy o to czy zwiększenie częstotliwości nie wiązałoby się z całkowitą likwidacją "199", tylko pytanie co w takiej sytuacji zrobić z obsługą Mydlnik (jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham)
- "501" i "511" złączone w jedną mocną linię mającą zapewnić możliwie jak najszybsze połączenie Os. Na Stoku z centrum. Rekompensatą dla Starej Huty jest przetrasowane "189" (zdaję sobie sprawę, że jego istnienie jest niepewne, więc gdyby budżet bardzo się nie spinał można zdegradować tę linię do roli szczytówki, ponieważ i tak na większości trasy będzie pokrywać się ze "139")
- Jak wspomniałem wyżej, "502" robi za główny kręgosłup komunikacyjny między Hutą a centrum. Wydłużenie jej na Os. Podwawelskie pozwala zachować relację obecnie zapewnianą przez "124", natomiast dostęp do punktu socjalnego tamże daje nam możliwość wydłużenia jej z drugiej strony do Placu Centralnego
Wydłużenie 129 do Łęgu to proszenie się o kolejne opóźnienia - mimo skierowania przez Bora-Komorowskiego, trasa wciąż będzie mocno pokręcona (do obsługi jest jeszcze Olsza, Os. 2 Pułku Lotniczego), a na Lesisku w zasadzie szpilki już nie wciśniesz (wcześniej nie skończysz, tym bardziej bez kluczenia po całym osiedlu).
Wchłonięcie 132 przez 139 wydawałoby się nawet dobrym rozwiązaniem, ale co w zamian dla Osiedla Zielonego i Szkolnego, które zostanie tylko ze 123? Poza tym pytanie, czy układ na Wizjonerów przyjmie te 8 kursów/h, tak aby na starcie nie być tam kilka minut w plecy?
-
- Specjalista
- Posty: 217
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Ciekawy pomysł, ale moim zdaniem Mydlniki potrzebują albo jednej częstej linii autobusowej albo dwóch rzadszych - jedną w stronę Ronda Grunwaldzkiego (w tym układzie "164" sprawdza się dobrze) i drugą w stronę Nowego Kleparza, m.in. celem połączenia ze sobą budynków UR przy Balickiej i A29L (tu "199" się sprawdza, ale problemem jest jej zbytnie pokrywanie się z innymi, ważniejszymi liniami). Pomysłem wartym rozważenia było wspomniane kiedyś w innym wątku wydłużenie "159" do Mydlnik (po wschodniej stronie ma krótszą trasę od "139"), jednak kwestią do rozważenia byłoby zapewnienie obsługi Cichego Kącika. Obecnie "159" dobrze się sprawdza jako linia "studencka" łącząca obiekty sportowe AGH, budynki naukowe tej uczelni oraz inne akademiki na Kawiorach z budynkami UR przy A29L i Os. Akademickim w CzyżynachAułrora pisze: 02 wrz 2025, 16:55 Co do Mydlnik to myślałem o jakieś linii przyspieszonej po otwarciu 8PU. Jakieś 594? I w mojej "wizji" właśnie miałaby jeździć do Mydlnik z Opatkowic SKA czy Os. Pod Fortem (zobaczymy jak i gdzie miejsce by było i kiedy coś się tu u nas zmieni)
Moim zdaniem nie najszczęśliwszy pomysł. "572" w Mydlnikach byłoby trochę linią dla nikogo, której jedynym plusem byłoby poprawienie dojazdu do Galerii Bronowice i marketów budowlanych obok, natomiast na dłuższą metę nie widzę większego uzasadnienia dla tej linii tamże. Nawet połączenie budynków UR nie byłoby argumentem, biorąc pod uwagę fakt, że "572" omija "Opolską Estakadę"
Teoretycznie się zgadzam, aczkolwiek nie jestem przekonany czy utrzymywanie często kursującej linii dla obsługi jedynie kilku przystanków położonych wzdłuż nowo oddanej trasy tramwajowej nie jest przepaleniem pieniędzy, które są potrzebne gdzie indziej. Zwłaszcza, że obsługę odcinka Podwawelskie - I Obwodnica - Mogilskie - Młyńskie bierze na siebie "502" z lepszą częstotliwościącanoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52 124/424 po otwarciu Meissnera powinno być ponownie połączone w jedną linię i skierowane gdzieś na wschód (najbliżej jest Życzkowskiego). Zostawianie Ułanów tylko z linią, która na dodatek notorycznie utyka w korku na Ofiar Dąbia, nie jest najlepszym pomysłem
Szczerze przyznam, że nie wziąłem pod uwagę okolic Brodowicza i faktycznie zostawiłem ten region jedynie ze "189" (które z tego powodu musiałoby dostać pełen całodniowy rozkład). Głośno myśląc - może wyjątkowe dodanie przystanku "Brodowicza" dla "502" nie byłoby głupim pomysłem. Nie jestem fanem spowalniania linii przyspieszonych, ale rzeczywiście byłoby to chyba najtańsze rozwiązanie tego problemucanoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52 Poza tym likwidacja 124 doprowadzi do dodatkowego obciążenia 152 (jakby już wystarczająco nie była dociążona i opóźniona na aktualnej trasie), które będzie musiało przejąć jeszcze obsługę pozostałej części Osiedla Oficerskiego. Nie wspomnę o tym, że przy okazji zostawiamy w ten sposób okolice Brodowicza jedynie ze 189 (które się proponuje ewentualnie wydłużyć przez Wrocławską, narażając na stałe opóźnienia)
Muszę przyznać, że kompletnie wypadło mi z głowy, że "132" jednocześnie obsługuje Os. Zielone i Szkolne (żyłem w przekonaniu, że na całej swojej trasie jedzie tą samą trasą co "139"). W takim układzie skierowałbym tam "189" z pełnym rozkładem wydłużone do Kombinatu (następnie trasą "132" do Ronda Hipokatesa, a potem przez Dunikowskiego i Andersa swoją stałą trasą. Dodatkowym profitem dla Zielonego (poza całotygodniowym rozkładem) byłby dojazd do Ronda Mogilskiego oraz Dworca Głównego Wschódcanoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52 Wchłonięcie 132 przez 139 wydawałoby się nawet dobrym rozwiązaniem, ale co w zamian dla Osiedla Zielonego i Szkolnego, które zostanie tylko ze 123? Poza tym pytanie, czy układ na Wizjonerów przyjmie te 8 kursów/h, tak aby na starcie nie być tam kilka minut w plecy?
Faktycznie, wydłużone "129" byłoby skłonne do większego łapania opóźnień, ale nie za bardzo widzę inną linię, która mogłaby wziąć na siebie rolę połączenia Sołtysowskiej i Centralnej z centrum. Być może hipotetyczna linia stamtąd przez Nowohucką do Grzegórzek SKA (przez Herlinga-Grudzińskiego i Daszyńskiego) lub Dworca Głównego Wschód (przez Ofiar Dąbia i Fabryczną śladem "125") byłaby lepszym rozwiązaniem, jednak uruchomienie zupełnie nowej linii jest znacznie droższym rozwiązaniem od przedłużenia obecnie istniejącej (i stosunkowo krótszej). Chociaż może faktycznie byłby to lepszy pomysł na dłuższą metę, patrząc na to jak intensywnie rozbudowuje się ten rejoncanoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52 Wydłużenie 129 do Łęgu to proszenie się o kolejne opóźnienia - mimo skierowania przez Bora-Komorowskiego, trasa wciąż będzie mocno pokręcona (do obsługi jest jeszcze Olsza, Os. 2 Pułku Lotniczego), a na Lesisku w zasadzie szpilki już nie wciśniesz (wcześniej nie skończysz, tym bardziej bez kluczenia po całym osiedlu)
Zgodzę się, że "189" musi pozostać, ale zaproponowana trasa jest moim zdaniem nie najszczęśliwsza. Doceniam chęć obsługi Życzkowskiego, ale robienie wielkiego kółka przez Stella-Sawickiego, Skarżyńskiego i JPII tylko po to by wrócić potem przez Meissnera na Młyńskie jest trochę bez sensu. Licząc na szybko to ponad 5 km trasy zamiast niecałych 3 w obecnym kształcieSzymi pisze: 02 wrz 2025, 18:05 "189" musi pozostać ze względu na cięcia starej Olszy (likwidacja "124"/"424", "182"/"482") i po zabraniu "501" z okolic starej Huty.
Troszkę bym przetasował trasę:
Kombinat - Al. Solidarności - Struga - Wojciechowskiego - Mościckiego - Obrońców Krzyża - Broniewskiego - Al. Andersa - Stella-Sawickiego - Skarżyńskiego - Życzkowskiego - Jana Pawła II - Meissnera - Pilotów - Olszyny - Brodowicza - Lubomirskiego - Dworzec Główny Wschód f15/20/20
Muszę przyznać, że to całkiem interesujący pomysł i może faktycznie byłby dobrym rozwiązaniem dla pasażerów z Giedroycia, którzy w końcu nie musieliby się cofać. "149" jednak bym zostawił na odcinku Krzesławice-Plac Centralny jako jedyny autobus na Wańkowicza, chyba że pojawi się lepszy pomysł na obsługę tej ulicyAułrora pisze: 02 wrz 2025, 16:55 Pod całą resztą się podpisuje z taką propozycją aby 413 zwiększyć jej f i wydłużyć do Pleszowa (tak jak ktoś kiedyś proponował z 103) i wtedy można na spokojnie zlikwidować 149
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości