SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Rozłączyli skład HW121 i HB521 i skasowali doczepę oraz HW135?
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Wagony E1 zawsze jeździły w Krakowie z dedykowanymi do nich doczepami c3. A czy jest techniczna możliwość połączenia dwóch wagonów E1 w konfigurację E1+E1? Pytam gdyż dwa takie wagony byłyby pojemniejsze niż tradycyjny skład E1+c3 gdyby jeszcze usunąć z nich kabiny motorniczych.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 694
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Nie ma możliwości ukrotnienia E1. Gdyby je połączyć to napęd musiałby zapewniać tylko pierwszy tramwaj, co z powodu zdecydowanie za małej mocy (nawet już przy samej doczepie c3), nie wchodzi w grę. Nie wiem czy w ogóle byłaby opcja sterowania drzwiami w drugim tramwaju z pierwszego.tomek_m pisze: 09 wrz 2025, 15:29 Wagony E1 zawsze jeździły w Krakowie z dedykowanymi do nich doczepami c3. A czy jest techniczna możliwość połączenia dwóch wagonów E1 w konfigurację E1+E1? Pytam gdyż dwa takie wagony byłyby pojemniejsze niż tradycyjny skład E1+c3 gdyby jeszcze usunąć z nich kabiny motorniczych.
Ponadto przy aktualnym ilostanie E1 solo w postaci 8 sztuk, nie miałoby takie łączenie absolutnie żadnego sensu. Dałoby to realnie 3 tramwaje w ruchu i do tego z pewnością niezwykle problematyczne, zarówno jeśli chodzi o brak mocy i awaryjność - nikt wcześniej nie testował takiego łączenia, a przy tak starych tramwajach raczej nie liczyłbym na brak problemów z wzajemną kooperacją wagonów.
Więc realnie dałoby to dwa, może w porywach trzy długie tramwaje, po nie wiadomo jakim czasie spędzonym w TR i do tego z prawie zerową mocą. Pomysł kompletnie bez szans na realizację.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Oczywiście pisząc swój post nie miałem na myśli aby takie rozwiązanie zastosować obecnie, tylko np 15-20 lat temu kiedy tego złomu było w Krakowie multum. I czy w ogóle to technicznie możliwe.
Dzięki za odpowiedź.
Dzięki za odpowiedź.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Z elektrycznego punktu widzenia to każdy wagon da się przebudować do jazdy ukrotnionej. Pytanie tylko jakim kosztem.tomek_m pisze: 09 wrz 2025, 15:29 Wagony E1 zawsze jeździły w Krakowie z dedykowanymi do nich doczepami c3. A czy jest techniczna możliwość połączenia dwóch wagonów E1 w konfigurację E1+E1? Pytam gdyż dwa takie wagony byłyby pojemniejsze niż tradycyjny skład E1+c3 gdyby jeszcze usunąć z nich kabiny motorniczych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość