Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 444
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 21 wrz 2025, 12:36

Kojak pisze: 21 wrz 2025, 11:54 Szlag mnie trafia z tym fiołem ZTP w sprawie numeracji.
201 historycznie związana ze Skawiną.
101 z Borku do Grabówek to przemianowali na 254. Z Bieżanowa zabrali 243 i wsadzili do Borku. Naprawdę niech sie urzędnicy ZTP zajmą drobnymi w swojej kieszeni a nie robieniem bajzlu z numeracją.
Osobiście też tego nie lubię, bo kiedyś jakby magicznie zabrakło numerów to co? Nie są na te sytuacje przygotowani. Wiem, że na swój sposób jest to ułatwienie, ale szczerze jak bym chciał patrzeć jak dojechać nie wiem do Borku Szlacheckiego to nie będę patrzył po numerkach tylko spojrzę po prostu na rozkłady jazdy. I w ten sposób wchodzimy do tematu nieczytelności strony MPK i okazuje się, że problemów jest tak dużo, a w ZTP jak zawsze zajmują się pierdołami jak Systemem (dez)informacji miejskiej (który ma tyle problemów nie tylko historycznych, ale i logicznych) czy też tabliczkami tras rowerowych :D :D :D
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 444
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 23 wrz 2025, 15:13

ztp.krakow.pl pisze: Szanowni Pasażerowie

uprzejmie informujemy, że od dnia 29 września 2025 r. (poniedziałek) przywrócony zostanie ruch autobusów na ul. Borkowskiej i Zawiłej. W związku z tym, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linie 104, 106, 121, 136, 151, 191, 194, 204, 494, 496, 608:
w rejonie ul. Borkowskiej i Zawiłej przywrócone zostaną na stałe trasy i do normalnej częstotliwości kursowania, obowiązującej w roku szkolnym;
linia 293:
zostanie przywrócona na nowej stałej trasie: Borek Fałęcki – Kraków: Zakopiańska – Zawiła – Babińskiego – Skotnicka – Skawina: Krakowska – Popiełuszki – Jana Pawła II – Skawina;
linia 610:
w rejonie ul. Borkowskiej i Zawiłej przywrócona zostanie na stałą trasę, bez kursów do pętli Sidzina;
linia 722:
powróci na poprzednia trasę: Nowy Świat – Łagiewniki;
linie 736, 794:
zostaną zlikwidowane.
Przystanki tymczasowe Judyma 71, Judyma Szkoła 71, Krymska 71/72, Komuny Paryskiej 72, Las Borkowski 73/74 zostaną zlikwidowane.

Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Linkacz


Czyli wszystko wraca na stare śmieci, tylko 293 przestanie do Kopanki jeździć.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Quackked
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Quackked » 23 wrz 2025, 16:47

linia 610:
w rejonie ul. Borkowskiej i Zawiłej przywrócona zostanie na stałą trasę, bez kursów do pętli Sidzina;
Czy oni zatem uznali trasę na Os. Pod Fortem za stałą trasę, skoro wspominają o rejonach Borkowskiej i Zawiłej?

Tancin
Znawca
Posty: 115
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Tancin » 23 wrz 2025, 18:27

Kojak pisze: 17 wrz 2025, 21:22 przed rokiem 2000 to autobusy MPK miały tamtędy (zakładowy) zakaz jazdy, wszystkie zjazdy i wyjazdy odbywały się przez Witosa, Łużycką, Trybuny ludów
Aktualnie mimo że liniowo się jeździ Klonowica, to wyjazdy i zjazdy nadal odbywają się wymienioną przez Ciebie trasą.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 444
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Aułrora » 25 wrz 2025, 14:07

Poznaliśmy już trasę metra. Jest super. Z jednym małym "ale".

Cały czas mówiono, że tramwaj na "Kliny" nie może jechać 8PU, ze względu na to, że tamtędy pojedzie metro. Był to bardzo często wymierzany argument w zwolenników tego rozwiązania. Na konsultacjach nikt nie chciał słyszeć o tym wariancie (jak również tym do BF).

Jak się okazało kolejny raz zostaliśmy oszukani.
Metro pojedzie nie przez wschód, ale centrum i zachód Kobierzyna. Co sprawia, że ul. 8PU będzie polegać tylko i wyłącznie na autobusach (tak jak to ma miejsce na ul. Kobierzyńskiej).

Moim zdaniem po raz kolejny miasto zabrało się od złej strony do rozwiązywania problemów transportowych w mieście.
Skoro na konferencji mówiono o tym, że to metro ma być trzpieniem transportu zbiorowego i pod niego ma być układana cała siatka i inwestycje. To po jaką cholerę teraz tramwaj, który nigdy nie dojedzie tak szybko na kampus UJ jak metro. Jedyny sens tego tramwaju to obsługa ul. :Humboldta, Grzesiaka, Trockiego jak i Dawida Altera Kurzmana. Tam zapewne w przyszłości powstaną osiedla (co sprawi, że będzie miał kto tym tramwajem jeździć).

Tylko po przeczytaniu studium nachodzi mnie jedna myśl w kwestii stacji w Opatkowicach:
- zapewnienie stacji metra położonej blisko obwodnicy (droga
A4), która w przypadku wybudowania parkingu P+R umożliwi
przesiadkę z samochodów indywidualnych do metra
Linkacz

Stacja ma być ulokowana przy stacji kolejowej, która z kolei jest blisko węzła Zakopiańskiego
Osobiście wątpię aby była możliwość stworzenie ślepego zajazdu na P+R tak blisko węzła. No chyba, że powstanie droga dojazdowa tylko w późniejszym opisie pokaże dlaczego nie ma to sensu.

Jak już pisałem w innych postach ulice Taklińskiego i Ważewskiego nie są przygotowane pod taką dużą liczbę pojazdów (bo w takiej sytuacji mieszkańcy Skawiny będą jeździć do metra przez Korabniki), które by chciała z tego metra skorzystać. A zapewne nie tylko mieszkańcy Skawiny będą chcieli z niego korzystać.
Kolejnym aspektem jest integracja tego wszystkiego z liniami autobusowymi z Skawiny. Jakby to powiedzieć. Przy założeniu, że metro pojedzie tylko do Opatkowic za nic nie będzie możliwości aby te linie miały połączenie z metrem. Jak ktoś będzie chciał taką 283-tką wsiąść do metra to będzie musiał się przesiadać aż 2 razy, co nie będzie takie atrakcyjne dla mieszkańców Skawiny.


Dlatego stworzyłem (zbyt idealistyczną i zakładającą, że to metro powstanie) wizję rozwoju transportu zbiorowego w Kobierzynie i okolicach.
Jest bardzo uproszczony, dla czytelności stąd brak aktualnie istniejących linii takich jak 106,194 ect. jak i M2 gdyż chciałem się skupić na tej odnodze.

Obrazek

Opierałby on się na ponownej analizie tras tramwajowych na os. Pod Fortem w których zamiast tramwaj do Opatkowic (gdyż będzie tam kolej i metro) skierować ją do ogromnego Hubu komunikacyjnego na Łąkach Kobierzyńskich.

HUB: ŁĄKI KOBIERZYŃSKIE

Powodów poza przedstawionymi wcześniej dla których sens jest pokierowania metra tutaj jest jeszcze kilka:

- Opatkowice pozostają spokojną okolicą w której korzysta nie całe południowo-zachodnia aglomeracja, ale tylko Opatkowice i okolice (Libertów, Korabniki)

- Stworzenie tego wraz z MOP-em, usprawniłoby nawet turystom korzystanie z autostrady (istniałaby na niej stacja benzynowa, gdzie najbliższa jest 16 km od lokalizacji mojej wizji Hub-u. W Aleksandrowicach)

- nawet okoliczni mieszkańcy np. Podgórek Tynieckich, Tyńca, którzy mieliby połączenie z metrem dopiero na samej końcówce tychże tras. Zamiast jechać tymi liniami, mogliby wsiąść w pojazd i autostradą dojechać do P+R autostradą i myk jechać metrem (wyszłoby to szybciej niż jazda 112-stką)

- od obu węzłów jest wystarczająca odległość aby móc taki zajazd zrobić. Co zapewne byłoby mniej kosztowne niż robić zjazd i drogę dojazdową i P+R. Po prostu by się stworzyło MOP-a z możliwością wjazdu na niego z obu stron autostrady i obok niego P+R (z brakiem możliwości wjazdu z niego do miasta) oraz 2-gi P+R dla mieszkańców miasta (bez możliwości wjazdu na autostradę). Metro na tym odcinku do Opatkowic byłoby nadziemne.


TRAMWAJE

Tutaj bardziej rozwinę proponowane trasy. Są one doskonale każdemu znane:

- Do węzła Skawińskiego (dla przyszłych mieszkańców Humboldta)
- Z Hub-u do Borku Fałęckiego (wzdłuż Zawiłej, Cm BF i Orzechowej)
- Z Hub-u przez (pod) 8PU

W tej sytuacji chodziłoby oto aby każdy wypełnić siatkę tramwajową w miejscach w której jej brakuje przy okazji ją integrować z metrem.

AUTOBUSY

Tak jak mówiłem dzięki takim rozwiązaniom autobusy z Skawiny miałyby ciągłe połączenie tramwajowe (Węzeł Skawiński) oraz metrem (Łąki Kobierzyńskie), sprawiając, że skawińskie Podlipki miałyby do wyboru aż 3 sposoby dojazdu do miasta (samochód+metro, autobus+metro, autobus+tramwaj) a Rzepnik nawet 4 (gdyż mają niedaleko stację kolejową).

A okolice w Krakowie, które nie miały bliskiego dostępu do żadnego szybkiego środka transportu byłyby wypełniane autobusami. Tutaj przykładowo podałem linie 156, która spinałaby okolice Sidziny, z metrem i tramwajem oraz 506, która spinałaby ul. Skotnicką (po zabraniu stamtąd linii z Skawiny), Dr. Józefa Babińskiego, Zawiłą jak i 8PU z metrem i tramwajami jak i sama byłaby sposobem na dojechanie nią do centrum.


Podsumowanie

Jestem w pełni świadomy tego, że jest wróżenie z fusów, gdyż nie posiadam żadnych wyliczeń ani nie wziąłem pod uwagę kosztów. Nawet nie jesteśmy pewni czy kiedykolwiek postało. Jednak gdybym miał jakąkolwiek siłę sprawczą i pewność, że metro powstanie to w tym aspektach to tak bym tą sytuację rozwiązał
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Snark
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2025, 11:40

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem

Post autor: Snark » 25 wrz 2025, 17:46

Z materiałów studium kierunków rozwoju metra w ogóle wynika, że urzędnicy chcą wywalić cały ten "tramwaj na Kliny" z planów:
Obrazek

Chociaż zamiast budowy absurdalnego odcinka południowego, dublującego tramwaj, wystarczyłoby wybudować prostą linię tramwajową w śladzie ulicy 8PU do Opatkowic SKA. Wtedy nagle by się okazało, że osiedla na południu miasta już nie są wykluczone komunikacyjnie i mają całkiem sprawny dojazd do centrum oraz na dworzec, linia na Czerwone Maki nie będzie zapchana, a mieszkańcy Ruczaju w ogóle mają dwie mocne linie magistralne.

Zamiast tego proponują zrobić "po krakosku":
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości