Metro / premetro
Re: Metro / premetro
Dla mnie całe to metro i pokazany jego przebieg to jedna wielka kpina i żenada. Myślałem, że powstanie jedna linia Powiedzmy Nowa Huta (Wzgórza K. lub Kombinat) - os. Kliny (Opatkowice) a później za kolejne 7 - 10 ;lat druga linia powiedzmy Bronowice / Prądnik Biały - Złocień / Prokocim (powiedzmy, że do rejonów Szpitala UJ przez Nowy Bieżanów). Na mapie Krakowa wyglądało by to w formie "X" (wschód - zachód oraz północ - południe).
A tu gong. Tworzymy dwie linie po tej samej trasie z odnogą do Opatkowic i na Kurdwanów - pytanie po co?
chwalą się, że 40 % mieszkańców będzie mogło z niego korzystać. Super. A co z pozostałą 60% częścią? Twierdzą, że pozostałe rejony mają super działającą komunikację autobusową i tramwajową. Kłamstwo.
Taki Kurdwanów ma najczęściej kursującą w mieście linię tramwajową "50" do tego TŁ i wszelkie korytarze szybkiego dostania się do Centrum i pozostałych kierunków (rejonów) miasta. Ale włodarze twierdzą: przecież oni mają tam źle to dodajmy im tam jeszcze metro.
A reszta mieszkańców niech tłoczy się w tych tramwajach kursujących zdecydowanie rzadziej niż do Kurdwanowa. Paronoi dodaje kolejny fakt: Urzędnicy chcą zbudować wielką dzielnicę mieszkaniową i biurową w okolicach Rybitw i Złocienia opartą na (pseudo)pętli do której będą kursować tramwaje dwukierunkowe bo nie będzie normalnej pojemnej pętli.
Przecież to się "k.py, d.py nie trzyma.
No chyba, że w zamian za uruchomienie metra połowę tramwajów na Kurdwanowie zlikwidują i przeniosą do Złocienia, Bieżanowa, Płaszowa, Bronowic, Mistrzejowic, Azorów. To wtedy mówię "TAK" ma to sens - te 60% mieszkańcow będzie mogło spokojnie i po ludzku korzystać z tramwajów.
A tu gong. Tworzymy dwie linie po tej samej trasie z odnogą do Opatkowic i na Kurdwanów - pytanie po co?
chwalą się, że 40 % mieszkańców będzie mogło z niego korzystać. Super. A co z pozostałą 60% częścią? Twierdzą, że pozostałe rejony mają super działającą komunikację autobusową i tramwajową. Kłamstwo.
Taki Kurdwanów ma najczęściej kursującą w mieście linię tramwajową "50" do tego TŁ i wszelkie korytarze szybkiego dostania się do Centrum i pozostałych kierunków (rejonów) miasta. Ale włodarze twierdzą: przecież oni mają tam źle to dodajmy im tam jeszcze metro.
A reszta mieszkańców niech tłoczy się w tych tramwajach kursujących zdecydowanie rzadziej niż do Kurdwanowa. Paronoi dodaje kolejny fakt: Urzędnicy chcą zbudować wielką dzielnicę mieszkaniową i biurową w okolicach Rybitw i Złocienia opartą na (pseudo)pętli do której będą kursować tramwaje dwukierunkowe bo nie będzie normalnej pojemnej pętli.
Przecież to się "k.py, d.py nie trzyma.
No chyba, że w zamian za uruchomienie metra połowę tramwajów na Kurdwanowie zlikwidują i przeniosą do Złocienia, Bieżanowa, Płaszowa, Bronowic, Mistrzejowic, Azorów. To wtedy mówię "TAK" ma to sens - te 60% mieszkańcow będzie mogło spokojnie i po ludzku korzystać z tramwajów.
Re: Metro / premetro
Można nawet do Bibic. Ale w tej formie w jakiej obecnie ujęto trasy w projekcie, założono pewne ograniczenie kosztów budowy (im więcej km tuneli, tym drożej).Gołąb_NGT8 pisze: 25 wrz 2025, 13:06 M2 można na GN przez KG lub 29L. Wtedy nie będzie dublowało M1.
Re: Metro / premetro
Za granicę miasta to już musiałoby województwo budowaćcynamon pisze: 25 wrz 2025, 18:54 Można nawet do Bibic. Ale w tej formie w jakiej obecnie ujęto trasy w projekcie, założono pewne ograniczenie kosztów budowy (im więcej km tuneli, tym drożej).
Ogólnie to jestem przeciwny wpychaniu metra w tak zabudowane miasto jak Kraków bo nikomu się nie dogodzi. Ale jeśli już ma być to lepiej właśnie żeby łączyło tereny o kiepskiej komunikacji a z perspektywą zabudowy (tak jak właśnie Złocień, Rybitwy) z centrum miasta. Ale widocznie ktoś stwierdził że trzeba poprawić komunikację tam gdzie jest a nie dawać jej tam gdzie jej nie ma.
-
- Znawca
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Metro / premetro
1. Jak chcą oszczędzać to mogą zrobić M2 tylko do Ronda Gruwaldzkiego. Można też zrobić krótką ślepą odnogę, i zmienić przebieg trasy w przyszłości. W Wiedniu po wybudowaniu U5 będzie zmieniony przebieg U2, lecz tam nie pomyśleli o odnodze, chcieli wpuścić U5 na tory dawnej U2 i w efekcie... zamknęli kawałek U2.
2. W rejonach, gdzie nie wybudowano transportu szynowego, zwykle są na tyle małe potrzeby przewozowe, że wystarczy tramwaj. I, również w Wiedniu myślano o U7 (Leopoldau-Florisdorf), lecz jedynie zmodernizowano linię tramwajową.
2. W rejonach, gdzie nie wybudowano transportu szynowego, zwykle są na tyle małe potrzeby przewozowe, że wystarczy tramwaj. I, również w Wiedniu myślano o U7 (Leopoldau-Florisdorf), lecz jedynie zmodernizowano linię tramwajową.
Re: Metro / premetro
Jaki jest sens budowy metra poza granice miasta ?
Re: Metro / premetro
no ogólnie budowa metra do obsługi mieszanki domków jednorodzinnych i szeregówek nie ma sensu
poza tym, że oszczędności dużo nie będzie bo trzeba wybudować cały odcinek do nowej huty łącznie z zajezdnią (troche zabawne, że w tej Wizji nie było zaznaczone gdzie miałaby być, za to była zaznaczona Olsza jako węzeł przesiadkowyGołąb_NGT8 pisze: 26 wrz 2025, 8:21 1. Jak chcą oszczędzać to mogą zrobić M2 tylko do Ronda Gruwaldzkiego. Można też zrobić krótką ślepą odnogę, i zmienić przebieg trasy w przyszłości. W Wiedniu po wybudowaniu U5 będzie zmieniony przebieg U2, lecz tam nie pomyśleli o odnodze, chcieli wpuścić U5 na tory dawnej U2 i w efekcie... zamknęli kawałek U2.

Re: Metro / premetro
Podobno STP jednak ma być w Opatkowicach.
Re: Metro / premetro
W Warszawie tak nie uważają, patrz stacja Zacisze na M2mems pisze: 26 wrz 2025, 18:13 no ogólnie budowa metra do obsługi mieszanki domków jednorodzinnych i szeregówek nie ma sensu
[...]

Re: Metro / premetro
Serio? A to ciekawe...
Gdzie oni w Opatkowicach zmieszczą?:
- P+R który musi być spory bo wg nich ma z niego korzystać całe południe
- STP wspomnianą przez cb przy założeniu, że byłaby ona wielkości STP ulokowanego na Warszawskich Kabatach które ma ok 32ha, to zajęłaby ok 70% terenu zielonego który tam jest. Być może wybudują mniejszą ale i tak ludziom pod domami będą STP budować. No XD ciekawe czy teraz mieszkańcy z tą informacją będą zadowoleni z faktu dostępu do metra i że to właśnie u nich jest stacja końcowa.
- I JESZCZE jakieś połączenie z autostradą by się przydało o którym mówili (chociaż patrząc, że do węzła Zakopiańskiego jest ok 500m nwm czy dostaną zezwolenie na to połączenie)
Nie ukrywam chciałbym zobaczyć tego projekt

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Metro / premetro
No alternatywą było, żeby z Targówka przejeżdżało metro pod cmentarzem na Bródno. Zresztą Olsza to może nie Zacisze ale trochę domków jest

Re: Metro / premetro
Pod względem wymiany pasażerów ewentualna stacja cmentarz bródnowski, mogłaby się pochwalić sensowną wymianą pasażerów szczególnie w listopadzie, nie wiem jak w pozostałych miesiącach, ale zapewne do Zacisza, które raptem obsługuje średnio 1700 pasażerów na dobę w dni robocze (dane z 2024 roku) dużoby brakowałomems pisze: 26 wrz 2025, 23:12 No alternatywą było, żeby z Targówka przejeżdżało metro pod cmentarzem na Bródno. Zresztą Olsza to może nie Zacisze ale trochę domków jest![]()

-
- Znawca
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Metro / premetro
Projekt powinien zakładać komorę rozjazdową w okolicy MNK lub dworca, aby móc w przyszłości wybudować odcinek M2 na Bronowice Małe/Prądnik Biały/Górkę Narodową. M2 można też wydłużyć przez Witosa/Nowosądecką/Wielicką do Szp. Uniwersyteckiego lub Nowego Bieżanowa.
Re: Metro / premetro
Faktycznie wartałoby zaplanować dalszy rozwój podziemnego transportu, jednak mam wątpliwości czy ktokolwiek w magistracie myśli przyszłościowo. Pytanie, czy stworzenie przestrzeni pod komorę będzie miało sens, jeśli nikt nie pomyśli o przyszłej nitce. Mam obawy, czy nie okaże się, że w sumie ta komora jest w złym miejscu i nagle okaże się zupełnie niepotrzebna. Ale bądźmy dobrej myśli. W studium odnosnie metra jest napisane czemu trasa nie biegnie w wspomniane rejony, więc odsyłam do dokumentu.Gołąb_NGT8 pisze: 30 wrz 2025, 21:03 Projekt powinien zakładać komorę rozjazdową w okolicy MNK lub dworca, aby móc w przyszłości wybudować odcinek M2 na Bronowice Małe/Prądnik Biały/Górkę Narodową. M2 można też wydłużyć przez Witosa/Nowosądecką/Wielicką do Szp. Uniwersyteckiego lub Nowego Bieżanowa.
-
- Pasażer
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 lip 2025, 21:17
Re: Metro / premetro
Jak powszechnie wiadomo, MKMy wymyślą na poczekaniu w parę dni na forum lepszy projekt niż specjaliści z latami doświadczenia po tysiącach godzin prac. Trudno się nie uśmiechnąć, czytając o pomysłach metra do Bibic.
Ciekaw jestem, ile z tu obecnych osób przeczytało te niecałe 100 stron studium. Raczej praktycznie nikt, wnioskując po tym, że 90% postów można obalić częściowo lub całkowicie cytatami z niego.
Ciekaw jestem, ile z tu obecnych osób przeczytało te niecałe 100 stron studium. Raczej praktycznie nikt, wnioskując po tym, że 90% postów można obalić częściowo lub całkowicie cytatami z niego.
Re: Metro / premetro
Jeśli to są tacy specjaliści z latami doświadczenia po tysiącach godzin prac jak ci co projektowali obwodnicę Krakowa, że grupa hobbystów z forum wytknęła im rażące błędy projektowe i ostatecznie projekt węzła zmieniono, to rzeczywiście masz powody do uśmiechu... o naiwności...Kuba Ciepły Guzik pisze: 01 paź 2025, 14:59 Jak powszechnie wiadomo, MKMy wymyślą na poczekaniu w parę dni na forum lepszy projekt niż specjaliści z latami doświadczenia po tysiącach godzin prac. Trudno się nie uśmiechnąć, czytając o pomysłach metra do Bibic.
Ciekaw jestem, ile z tu obecnych osób przeczytało te niecałe 100 stron studium. Raczej praktycznie nikt, wnioskując po tym, że 90% postów można obalić częściowo lub całkowicie cytatami z niego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość