Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

- Linie, trasy, rozkłady
anty_wiedenczyk
Miłośnik
Posty: 63
Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: anty_wiedenczyk » 02 paź 2025, 7:17

Jak przekazał wicewójt gminy Kocmyrzów-Luborzyca na XV sesji Rady Gminy z 29.09.2025 r. wstępnie planowane jest stałe przekierowanie linii "270" z pętli "Prądnik Czerwony P+R" do pętli "Mistrzejowice" po zakończeniu inwestycji i oddaniu do użytku linii tramwajowej do Mistrzejowic przez Meissnera.

Mikix
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Mikix » 07 paź 2025, 18:02

Czyżby pojawiły się kolejne ciche cięcia? Od 4 października wrócił ruch okrężny na Rondzie Barei, czy coś stoji na przeszkodzie, aby linie „250” oraz „270” znów jeździły przez Rondo Barei?

michasss
Znawca
Posty: 138
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: michasss » 12 paź 2025, 15:47

Prawdopodobnie nic nie szkodzi :) Do tego dochodzi jeszcze 260. Korzystając z okazji i kwestii zmian organizacji ruchu przy Rondzie Barei, na facebookowej grupie odnośnie budowy KST IV pojawiła się informacja, iż ulica Dobrego Pasterza ma być zamknięta w listopadzie przez miesiąc, na odcinku od R. Barei aż do ul. Bohomolca. Jak widzielibyście przeorganizowanie siatki KMK na ten czas? Wszak zmiany, które to wymusi nie dotkną jedynie linii 128 i 784. Wszystko objazdem przez al. Bora-K.? Oparcie całego kierunku z R. Barei w stronę Młyńskiej na tych dwóch liniach? Jeśli piszę w złym miejscu, proszę o przeniesienie, ewentualnie wydzielenie, jeśli temat zasługuje na osobny wątek, jak w przypadku zamknięcia skrzyżowania Meissnera x Mogilska.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1315
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: kot_feliks » 12 paź 2025, 16:58

Odnośnie zamknięcia DP tak naprawdę jeszcze nic nie wiadomo, poza tym, że w piątek wykonawca przedstawił taki pomysł :) Niemniej niektórzy wszystko wrzucają od razu na fb, pisząc o jakichś "ustaleniach" itd. i próbując robić sensację na wszystkim.

Na ten moment wiadomo tyle, że:
- DP będzie remontowana w całości (a miała nie być, tj. miała być jedynie wymiana nawierzchni na części jezdni) - i tutaj akurat duży plus dla miasta, że się na to w końcu zdecydowano;
- wykonawca proponuje, aby te prace wykonać w miesiąc, po 2.11 (korzystając z okresu również długiego weekendu 11.11);
- zamknięcie dotyczyłoby odcinka od r. Barei do Serenady, i pozwoliłoby również wykonać od razu docelowe skrzyżowanie z Krzesławicką;

Tyle wiadomo na ten moment :)

Odnośnie samych prac, byłoby możliwe ich etapowanie, niemniej to wydłużyłoby czas prac do co najmniej 2-3 m-cy samych prac (+ zima) i przynajmniej moim zdaniem nie ma to sensu, tj. lepiej zrobić wszystko jak najszybciej.

Odnośnie organizacji ruchu:
- na DP byłby utrzymany jedynie dojazd do posesji;
- estakada przy Serenadzie byłaby jednokierunkowa w kierunku Bohomolca (i tamtędy jak rozumiem jechałyby autobusy;
- wykonawca deklaruje również opcję stworzenia dodatkowych tymczasowych przystanków po wschodniej stronie r. Barei (np. dla linii jadącej objazdem Bora -> Lublańska -> DP -> 29L);

Odnośnie KMK głównym problemem jest imho obsługa rejonu r. Barei dla osób jadących w kierunku Młyńskiej i Pilotów i tutaj pytanie, czy sensownym pomysłem nie byłoby skierowanie którejś z linii objazdem z Bohomolca -> Reduty -> Strzelców -> r. Barei -> Młyńska, jeśli na Reduty pozytywnie przebiegłyby przejazdy techniczne pod kątem wyniesionych skrzyżowań.

michasss
Znawca
Posty: 138
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: michasss » 12 paź 2025, 17:11

kot_feliks pisze: 12 paź 2025, 16:58 Odnośnie zamknięcia DP tak naprawdę jeszcze nic nie wiadomo, poza tym, że w piątek wykonawca przedstawił taki pomysł :) Niemniej niektórzy wszystko wrzucają od razu na fb, pisząc o jakichś "ustaleniach" itd. i próbując robić sensację na wszystkim.

(...)

Odnośnie KMK głównym problemem jest imho obsługa rejonu r. Barei dla osób jadących w kierunku Młyńskiej i Pilotów i tutaj pytanie, czy sensownym pomysłem nie byłoby skierowanie którejś z linii objazdem z Bohomolca -> Reduty -> Strzelców -> r. Barei -> Młyńska, jeśli na Reduty pozytywnie przebiegłyby przejazdy techniczne pod kątem wyniesionych skrzyżowań.
Co do pierwszego, pełna zgoda. Co do drugiego, tego kierunku (r. Barei -> Młyńska) się właśnie obawiam. Tam może być tłoczno i coś przetrasowane przez Strzelców musi być, lub chociaż mieć wjazdy kieszeniowe z Bora do r. Barei. Jeśli objazdy przez Bohomolca nie byłyby możliwe, to może warto by było pomyśleć o jakiejś linii zastępczej z Prądnika Czerwonego lub nawet Cmentarza Batowice, jeśli podniesiono by argument o braku miejsca na pętli P.Cz? Widziałem że ktoś na wspomnianej przeze mnie grupie rzucał podobnym pomysłem, w moim odczuciu nie brzmi to absurdalnie.

Myślę póki co bardzo oglądowo i ogólnie, zwłaszcza, że jak mówisz, to dopiero jakieś wstępne informacje sprzed kilku dni i nie wiemy jeszcze jak do końca to będzie wyglądało. Jednak jeśli faktycznie takie zamknięcie miałoby mieć miejsce, to uważam, że oparcie kierunku r.Barei -> Młyńska jedynie na 184 i 128 może mieć bardzo tłoczne skutki :lol:

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1315
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: kot_feliks » 12 paź 2025, 18:07

Tak, a dodatkowo r. Barei będzie obsługiwać również mieszkańców po północnej stronie DP, bo przecież tamtędy nie będą kursować autobusy, więc nie będzie np. przystanku przy Parku Wodnym.

Odnośnie wjazdów kieszeniowych r. Polsadu -> Barei -> Polsadu to imho oznaczałoby to olbrzymie opóźnienia. Bardziej skłaniałbym się osobiście w kierunku albo czegoś przez Reduta albo np. wzmocnienia na ten okres 184.

Drugim miejscem, skąd wylecieć może sporo kursów, to rejon skrzyżowania DP i Bohomolca. Bo o ile w kierunku centrum autobusy zapewne pojadą od strony Stella: Bora -> DP (przystanek przy Oświecenia) -> zjazd na dół -> Bora, o tyle w druga stronę jak? Wszystko na wprost przez Bora z przystankiem jedynie przy akademikach PK?

Tutaj nie wiem, czy nie byłoby dobrze, aby chociaż część linii od strony centrum jechała: Bora -> estakada przy Serenadzie -> przystanek na DP x Bohomolca -> powrót na Bora.

clash
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: clash » 12 paź 2025, 20:15

Od Bora-Komorowskiego można puścić przez tą drogę od BP na tyłach Auchana i OBI. Nie wiem tylko czy wjazd na Lublańską jest aktualnie możliwy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7028
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 12 paź 2025, 21:19

michasss pisze: 12 paź 2025, 17:11Jednak jeśli faktycznie takie zamknięcie miałoby mieć miejsce, to uważam, że oparcie kierunku r.Barei -> Młyńska jedynie na 184 i 128 może mieć bardzo tłoczne skutki :lol:
Może dałyby radę, zwłaszcza że r. Barei to jeden przystanek, a dalej może będą go obsługiwać "132" i "139" (zwłaszcza "132" przejmie część pasażerów do centrum), z kolei część pasażerów z przystanku "Park Wodny" będzie podchodzić albo na "Os. Oświecenia", albo na "Bora-Komorowskiego".

Nie sądzę by stworzono osobną linie tylko na potrzeby r. Barei. Jeśli sytuacja wymusiłaby zwiększenie oferty, zastanawiam się czy Miasto nie zaproponuje skierowania "482" przez Strzelców do Prądnika Czerwonego, kosztem niestety Mistrzejowic.

michasss
Znawca
Posty: 138
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: michasss » 12 paź 2025, 21:19

clash pisze: 12 paź 2025, 20:15 Od Bora-Komorowskiego można puścić przez tą drogę od BP na tyłach Auchana i OBI. Nie wiem tylko czy wjazd na Lublańską jest aktualnie możliwy.
Od kilku miesięcy niestety nie jest to już możliwe.
Kaszmir pisze: 12 paź 2025, 21:19 Nie sądzę by stworzono osobną linie tylko na potrzeby r. Barei. Jeśli sytuacja wymusiłaby zwiększenie oferty, zastanawiam się czy Miasto nie zaproponuje skierowania "482" przez Strzelców do Prądnika Czerwonego, kosztem niestety Mistrzejowic.
Fakt, osobna linia to przerost formy nad treścią. Równiez myślałem o możliwości puszczenia 482 do Prądnika Czerwonego, no zobaczymy co z tego wyjdzie, bo póki co to w sumie wróżymy z fusów.
kot_feliks pisze: 12 paź 2025, 18:07 Odnośnie wjazdów kieszeniowych r. Polsadu -> Barei -> Polsadu to imho oznaczałoby to olbrzymie opóźnienia.
Prawda. Pewnie tak by było. Zastanawiam się jednak, czy mimo wszystko nie zostanie w ten sposób skierowane 138 jako jedyna linia zapewniająca połączenie w stronę Opolskiej.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1315
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: kot_feliks » 12 paź 2025, 22:49

clash pisze: 12 paź 2025, 20:15 Od Bora-Komorowskiego można puścić przez tą drogę od BP na tyłach Auchana i OBI. Nie wiem tylko czy wjazd na Lublańską jest aktualnie możliwy.
Pytaliśmy o to. Raz, że to jest teren prywatny, dwa, że wbrew pozorom wcale nie dałoby to tak dużo. Różnica w odległości dojścia jest spora vs. przystanek na Bora pod McDonald, ale już ws. przystanki na Barei / DP x Bohomolca, to niewiele ponad 100 m różnicy. A w zamian autobusy musiałyby kluczyć w korkach pod tych rondkach - moim zdaniem dla skrócenia odległości dojścia o np. 120m - faktycznie nie warto. Porównywalne efekty daje np. tymczasowy przystanek po wschodniej stronie Barei.
Kaszmir pisze: 12 paź 2025, 21:19 Może dałyby radę, zwłaszcza że r. Barei to jeden przystanek, a dalej może będą go obsługiwać "132" i "139" (zwłaszcza "132" przejmie część pasażerów do centrum), z kolei część pasażerów z przystanku "Park Wodny" będzie podchodzić albo na "Os. Oświecenia", albo na "Bora-Komorowskiego".
Z tych wszystkich opcji na Bora jest najdalej :) Plus ogólnie listopadowa pogoda...

Pod kątem DP x Bohomolca minus jest natomiast taki, że tam przecież nie będzie linii typu 152 w kierunku centrum, bo te z DP będą musiały zjechać na Bora wcześniej (z estakady nie zjedziesz w kierunku centrum).
Kaszmir pisze: 12 paź 2025, 21:19Nie sądzę by stworzono osobną linie tylko na potrzeby r. Barei. Jeśli sytuacja wymusiłaby zwiększenie oferty, zastanawiam się czy Miasto nie zaproponuje skierowania "482" przez Strzelców do Prądnika Czerwonego, kosztem niestety Mistrzejowic.
Bardziej bym się zastanawiał chyba nad wzmocnieniem na ten okres 184/784 + zrobienia tymczasowych przystanków dla linii jadących Bora po płn.-wsch. stronie r. Polsadu :)

Ale ten układ jest tak pokręcony i jest tyle zmiennych (jak ktoś zyskuje, to ktoś inny traci), że to nie jest imho takie łatwe do ułożenia ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7028
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Kaszmir » 13 paź 2025, 20:44

kot_feliks pisze: 12 paź 2025, 22:49Z tych wszystkich opcji na Bora jest najdalej :)
Dla części nie. Np. mieszkańcy bloków między Dobrego Pasterza a drogą na tyłach C.H. Krokus mogą pochodzić na Bora-Komorowskiego.

Skierowanie autobusów przez Redutę byłoby najlepsze, lecz mam się wątpliwości czy się uda. Dwa razy próbowaliśmy poruszyć temat i tam (niektórzy) mieszkańcy protestowali przeciwko kursowaniu nawet małego busika.
kot_feliks pisze: 12 paź 2025, 22:49Bardziej bym się zastanawiał chyba nad wzmocnieniem na ten okres 184/784
Dodawać kursy na trasie do centrum, aż do m. Grunwaldzkiego, by wzmocnić obsługę jednego przystanku? Nie kojarzę takich przypadków. Tym bardziej przy obecnej sytuacji finansowej. Miasto nawet nie dołożyło kursów "701" mimo zabrania tramwajów ze Wzgórz.

michasss
Znawca
Posty: 138
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: michasss » 14 paź 2025, 10:48

No to 482 przez Strzelców do Prądnika i po problemie. Chyba najsensowniejsze wyjście.

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 193
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: stefan » 14 paź 2025, 15:42

Jestem praktycznie pewien, że przy poprzednim remoncie DP około 2004-5 autobusy w stronę Huty jechały Dobrego Pasterza a w stronę centrum Bora Komorowskiego i robiły wjazd Lublańską do góry żeby obsłużyć Rondo Barei. No ale wtedy nie było tego meksyku na r. Polsadu i jednak było to tylko w jedną stronę.

cynamon
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: cynamon » 14 paź 2025, 16:06

stefan pisze: 14 paź 2025, 15:42 Jestem praktycznie pewien, że przy poprzednim remoncie DP około 2004-5 autobusy w stronę Huty jechały Dobrego Pasterza a w stronę centrum Bora Komorowskiego i robiły wjazd Lublańską do góry żeby obsłużyć Rondo Barei. No ale wtedy nie było tego meksyku na r. Polsadu i jednak było to tylko w jedną stronę.
Wzorem „piątki” przy TAKW można bym tam tak
puścić w jednym kierunku jedną lub dwie wybrane linie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości