Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Szymi
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 04 lip 2021, 14:07

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Szymi » 09 wrz 2025, 9:14

Mr. Passenger pisze: 07 wrz 2025, 21:26 Zgodzę się, że "189" musi pozostać, ale zaproponowana trasa jest moim zdaniem nie najszczęśliwsza. Doceniam chęć obsługi Życzkowskiego, ale robienie wielkiego kółka przez Stella-Sawickiego, Skarżyńskiego i JPII tylko po to by wrócić potem przez Meissnera na Młyńskie jest trochę bez sensu. Licząc na szybko to ponad 5 km trasy zamiast niecałych 3 w obecnym kształcie
Dlaczego bez sensu? Coś w zamian "124"/"424" musi zostać skierowane na Meissnera. Tramwaj nie będzie kursował przez Pilotów, Olszyny, Brodowicza. Tak samo ul. Życzkowskiego zyska wreszcie autobus i to nie byle jaki, rejon Os. Zielonego, Sportowego zyska fajne, bezpośrednie połączenie do centrum we wszystkie dni tygodnia. Kiedyś "501" kursowała przez Rondo Kocmyrzowskie, Plac Centralny i mimo, że jest to linia przyśpieszona, to nadal ma zainteresowanie na aktualnej, okrężnej trasie.
Bezsensowne będzie pozostawienie "189" przez Bora-Komorowskiego/Dobrego Pasterza, gdzie już kursuje "152", "501" (scalona z "511") i mocna "502".

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Mr. Passenger » 09 wrz 2025, 19:15

Szymi pisze: 09 wrz 2025, 9:14 Dlaczego bez sensu? Coś w zamian "124"/"424" musi zostać skierowane na Meissnera
Ale... po co? Takie "189" nie zapewni na Meissnera żadnych nowych relacji - do Mogilskiego będzie można dojechać tramwajami znacznie szybciej niż przez Młyńskie, a do Bieńczyc i Huty pojedzie prawdopodobnie przedłużona "16" lub jakaś inna linia jej śladem. Jedyny atut to dojazd do Nowego Kleparza, ale zawsze można podjechać (lub podejść) kawałek i złapać "5x1" na Młyńskim
Szymi pisze: 09 wrz 2025, 9:14 Tak samo ul. Życzkowskiego zyska wreszcie autobus i to nie byle jaki, rejon Os. Zielonego, Sportowego zyska fajne, bezpośrednie połączenie do centrum we wszystkie dni tygodnia
Obawiam się, że przy tak okrężnej trasie korzystanie z takiej linii będzie po prostu bezcelowe i dla mieszkańców Zielonego i Sportowego szybciej będzie podejść na "Żeromskiego" albo "Teatr Ludowy" na "139" niż robić sobie wycieczki przez Życzkowskiego i Meissnera. Dla dzielnic oddalonych od centrum jak Nowa Huta kluczowe jest to by połączenie z centrum było jak najszybsze, więc każde dodatkowe "kręcenie" bezpośrednimi liniami będzie się negatywnie odbierać na ich odbiorze przez mieszkańców
Szymi pisze: 09 wrz 2025, 9:14 Kiedyś "501" kursowała przez Rondo Kocmyrzowskie, Plac Centralny i mimo, że jest to linia przyśpieszona, to nadal ma zainteresowanie na aktualnej, okrężnej trasie. Bezsensowne będzie pozostawienie "189" przez Bora-Komorowskiego/Dobrego Pasterza, gdzie już kursuje "152", "501" (scalona z "511") i mocna "502"
"Okrężna" trasa "501" to w rzeczywistości 500 metrów (3,8 km z Os. Na Lotnisku do Struga zamiast 3,3 przez Plac Centralny), więc wydłużenie jest minimalne, a dzięki nowej trasie "501" lepiej obsługuje osiedla Starej Huty oraz północną część Bieńczyc bez pokrywania się z tramwajem.
A jeśli chodzi o Bora-Komorowskiego to nadmiar linii wynika stąd, że będzie to najszybsze połączenie Bieńczyc/Czyżyn/Huty z centrum niepokrywające się z tramwajem. Poza tym lepiej skumulować wszystkie linie w jednym miejscu i dzięki temu synchronizować je lepiej na dłuższych odcinkach niż zmieniać środkowe odcinki i potem tworzyć niepotrzebne stada. W zaproponowanym przeze mnie układzie "152" i "189" można względnie zsynchronizować ze sobą na odcinku od Mogilskiego aż do "Os. Na Lotnisku" (nie będzie ona idealna, jeśli "152" pojedzie przez ABP i Grochowską, ale różnica w czasie przejazdu to 2 minuty, ale i tak jest to do zrobienia)

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Bautosz » 09 paź 2025, 21:58

Trochę czasu już minęło, jednak postanowiłem, że wrócę do tematu.
Bayer2003 pisze: 26 sie 2025, 21:53 Za dużo zbędnego mieszania w układzie linii. Na temat "2", "4" czy "10" wypowiadałem się już wielokrotnie, więc tym razem zwrócę uwagę przede wszystkim na tunel KST, gdzie nawet przy 24 p/h tramwaje często kursują pełne. Nie wyobrażam sobie obcięcia oferty tam do 20 p/h (chyba, że "50" dostanie tabor wyłącznie 40m+, a "5" i "17" wyłącznie 33m, jednak wolnego taboru tych długości... nie ma). Kolejna w tym temacie propozycja lecząca dżumę cholerą - ruszenie jednego elementu często wymusza kolejne zmiany, w efekcie czego z oddania 4,5-kilometrowego odcinka robi się niepotrzebna remarszrutyzacja w całym mieście, na której pasażerowie z innych części miasta tracą.


W dalszym ciągu pozostaną wtedy jednak dwa numery, rozdzielone brygady oraz prawdopodobnie inne rodzaje taboru, więc podział ciągle będzie obecny. Czy Górka Narodowa potrzebuje "44" - nie wiem, nie mieszkam tam. Jako mieszkaniec ciągu bronowickiego mogę jednak stwierdzić, że inna linia f~15 w stronę Teatru Słowackiego przydałaby się tutaj bardziej niż "44".
Trochę zmian względem dzisiejszej sieci jest, to prawda, jednak niezbyt rozumiem dlaczego miałyby być one zbędne. Oczywiście, można obsłużyć nowy rejon stosując jak najmniej zmian w siatce, jednak paradoksalnie dalej to będzie zmiana w siatce, potokach itd.

Bez wątpienia główną zmianą (pomijając nowy odcinek) jest zmiana trasy "19". Uważam, że Czyżyny powinny uzyskać najmniejszą rekompensatę za zabranie połączeń ze względu na otwarcie trasy przez Meissnera w postaci tych 4 kursów/h. Alternatywą wobec przetrasowania wspomnianej linii, a jednocześnie ingerując jak najmniej w istniejący układ linii, jest stworzenie nowego połączenia. Załóżmy, że z pętli "Rondo Hipokratesa" trasą analogiczną do mojej propozycji dla "19" do Starowiślnej pojedzie inna nowa linia (innych opcji nie rozważam, ze względu na pojemność ul. Lubicz i zasadność kierowania kolejnej linii do I obwodnicy z perspektywy odcinka Wieczysta-Rondo Czyżyńskie jak i przełożenia nowego odcinka na potoki w kierunku centrum w Bieńczycach). Wtedy ów linia może jechać dalej trasą "19", kursować analogicznie do "22" do Łagiewnik lub skierować się przez ul. Krakowską, a następnie na Mateczny. W każdym z tych przypadków wzmacniamy relacje Rondo Mogilskie - Starowiślna o jedną trzecią lub połowę. Pytanie, czy faktycznie jest to tam to potrzebne? Takie same pytanie można zadać o odcinek Łagiewniki-Stradom, gdzie takie połączenie będzie alternatywą dla "52" i w pewnym stopniu dla "22", jednak nie wpłynie to znacząco na zapełnienia, gdyż spora, jak nie większa, część pasażerów "52" chce dojechać do centrum, a dla reszty ostatecznie zadecyduje, jakiej linii tramwaj pojawi się pierwszy. Jeśli już, nowe połączenie byłoby najbardziej zasadne na Krakowskiej, jednak wtedy ów linia dubluje się z "2" z mojej propozycji i "8", a dodając do tego pare "17" i "19" mamy już nadpodaż. A ostatecznym argumentem, jak zawsze, są pieniądze.

Odnośnie "2", "4" i "10" byłem w stanie doszukać się tylko opinii na temat tej ostatniej. Uważam, że rozdzielenie "10" to, prędzej czy później, konieczność. Po przebudowie węzła przy ul. Bieżanowskiej przy zachowaniu obecnej "10" musiałby nam powstać tasiemiec o ponad godzinnym czasie przejazdu, m.in. przez odcinki niewydzielone, skrzyżowania o długim czasie oczekiwania na fazę i miejsca gdzie ilość kursów może generować opóźnienia. W propozycji wskazałem główną, według mnie, wadę linii "2", zastąpienie jej linią, której przydatność dla większości pasażerów kończy się na "Lubicz". Warto też pamiętać, że tą linią poruszają się również pasażerowie licznych linii aglomeracyjnych kończących na Salwatorze, dla których myśl o kolejnej przesiadce może okazać się wystarczającym argumentem, żeby zrezygnować z podróży komunikacją zbiorową. W końcu, nie bez powodu wiele osób zastanawiało się, czy nie lepiej, by linie 2x9 kursowały do Os. Podwawelskiego. Utworzenie wariantowości "4" nie powinno (a przynajmniej nie chciałbym) oznaczać stworzenia dwóch różnych linii. Przykładowo, "50" funkcjonuje w ten sposób. Jedyną różnicą jest dodatkowy przystanek obsługiwany wyłącznie przez wariacje - Kopiec Wandy. Chciałbym też podkreślić, że do Kopca Wandy nie powinien jeździć cały odsetek kursów szczytowych. Pierwsze i ostatnie kursy powinny rozpoczynać od "Zajezdnia Nowa Huta", tak jak to odbywało się w przypadku "44" z przystankiem Kombinat. Nie wydaje mi się, żeby utworzenie jednolitej "4" było zasadne na odcinku Kombinat - Wzgórza Krzesławickie.


Przy okazji, potrzebne są poprawki do propozycji i sprostowania błędów.

Jak słusznie zauważył @canoe_barti, Górka Narodowa potrzebuje wzmocnienia w kierunku I obwodnicy, a nie w postaci dodatkowych kursów w kierunku Krowodrzy Górki. Stąd:

3 - obecna trasa - Krowodrza Górka P+R (Górka Narodowa P+R)

17 - obecna trasa - Dworzec Towarowy (Krowodrza Górka P+R)

Nawias oznacza wydłużenie części kursów. W przypadku "3" oznacza wydłużenie co drugiego kursu w szczycie, a w przypadku "17" wydłużenie wszystkich kursów w szczycie. Wydłużenie "3" ma być tymczasowym rozwiązaniem, co wartałoby zaznaczyć w przypadku wyprowadzenia takiej zmiany mieszkańcom, tak żeby w przypadku otwarcia trasy do Azorów, można było ostudzić oburzenie co poniektórych z powodu odebrania tego połączenia. Nie będę rozważał jak będzie wyglądała siatka po otwarciu wskazanej trasy, jednak uważam, że w przyszłości powstanie stała linia obsługująca Górkę Narodową, więc moje obawy co do oburzenia mogą być przesadne. Dodatkowo, "3" może cieszyć się większą popularnością niż "75", nawet gdy "18" odjedzie chwilę wcześniej od "3", gdyż zapewnia ciekawszą i bardziej przydatna relację od kluczącej między Rondem Mogilskim, a Dworcem Towarowym przez Stary Kleparz "75". Szczytowe wydłużenie "17" do Krowodrzy Górki ma być powrotem do stanu gdy "19" tam jeździło. Ma również na celu bardziej równomierne rozłożenie potoków w Tunelu KST, gdzie "50" zbiera większość pasażerów ze względu na dalszą trasę i większą częstotliwość.

Te zmiany wymagałyby zaprzestania polityki oszczędności na
komunikacji zbiorowej, w przypadku jej utrzymania powinny zostać niezrealizowane.


W poprzednim rozdziale taboru był błąd odnośnie brygad, stąd publikuje nową pełną rozpiskę. Przy okazji, jeśli występują jakieś pomyłki odnośnie ilość brygad przypisanej do danej linii, byłbym wdzięczny o ich wskazanie.

1 - 16 26m
2 - 6 33m
3 - 14 + 3 33m
4 - 10 + 7 10x 33m, 7x e1+
5 - 7 33m
6 - 6 26m
8 - 15 33m
9 - 7 + 6 33m + 26m
10 - 7 33m
11 - 6 26m
13 - 8 + 7 26m + 7 26m
14 - 8 33m
16 - 12 26m
17 - 7 + 2 26m
18 - 16, 8 33m, 8 105Nax3/MEGA
19 - 8 + 2 26m
20 - 12 26m
21 - 6 26m
22 - 10 33m
24 - 8 MEGA
50 - 19 33m
52 - 18 MEGA


251. brygad

26m 90/137 66%
MEGA 29/37 78%
33m 114/135 82%
e1+c3 7/9 78%
e1 0/8
105Nax3 5/8 63%
105Nax2 0/3

Soboty i Święta:

1 - 6 26m
2 - 5 33m
3 - 6 33m
4 - 13 7 MEGA, 6 33m
5 - 5 33m
6 - 5 26m
8 - 6 33m
9 - 5 33m
10 - 6 33m
11 - 5 26m
13 - 6 26m
14 - 7 33m
16 - 8 33m
17 - 5 26m
18 - 7 MEGA
19 - 6 33m
20 - 5 26m
21 - 4 26m
22 - 7 33m
24 - 5 33m
50 - 13 33m
52 - 13 MEGA

26m 39/137 28%
MEGA 27/37 73%
33m 85/135 63%
e1+c3 0/9
e1 0/8
105Nax3 0/8
105Nax2 0/3

Dodatkowo, przy zachowaniu takiego układu powinniśmy zrezygnować z podwójnych skladów 105Na i ewentualnie, przekształcić je w trójskłady, żeby zasilić ilość najdłuższego taboru i w przypadku większych lub częstych awarii danego składu, na podmianę nie wyjeżdżał mniej pojemny tabor. Jestem również świadomy, że może to oznaczać pogorszenie warunków dla pasażerów "18" a może i wypadanie wielu kursów. Jednak, te tramwaje muszą gdzieś się poruszać, jeśli chcemy uniknąć tłoku. Na "52" nie będą już mogły kursować (najprawdopodobniej) z kolei wysłanie ich na linię z f=15 będzie miało bardziej negatywny efekt niż w przypadku posłania na linię z f=7,5. Jestem również świadomy wady Konstali przy wjeżdżaniu na wzniesienia, jednak jak już wspomniałem, wysłanie ich gdziekolwiek jest wskazane.
W rozdziale sobotnim i świątecznym nie ma sporych zmian. Wydłużone "16" i "5" zyskują dłuższy tabor kosztem "20".

clash
Miłośnik
Posty: 58
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: clash » 15 paź 2025, 18:30

https://krakow.naszemiasto.pl/tu-torow- ... 2-28079307
Ten artykuł dużo rozjaśnia w temacie przyszłych linii.

fysztof
Ekspert
Posty: 921
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: fysztof » 15 paź 2025, 19:27

"Po uruchomieniu połączenia tramwajowego do Mistrzejowic nie przewiduje się na odcinku ul. Mogilskiej istotnego zwiększenia liczby pociągów tramwajowych. Zasadniczo zakłada się podział linii tramwajowych pomiędzy istniejącą i powstającą trasę, jak również wprowadzenie całodziennego funkcjonowania dotychczasowych linii szczytowych i wydłużenia ich trasy z pętli Tauron Arena Kraków Wieczysta w kierunku Nowej Huty."
Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"? Co po niektórzy pisali, że to niemożliwe aby po przeniesieniu "9" i "52" na nową trasę w zamian nic nie pojechało przez Rondo Czyżyńskie. Więc S. Kracik na to "potrzymajcie mi piwo"...
Jednym zdaniem może Czyżyny stracą prawie połowę kursów tramwajowych, ale za to Olsza czy Prądnik stracą połowę autobusów:-P
Jeszcze się okaże, że dzięki skróceniu paru tras miasto w ogóle oszczędzi na komunikacji:-) Będzie na kolejnych specjalistów od TikToka dla prezydenta;-)

clash
Miłośnik
Posty: 58
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: clash » 15 paź 2025, 19:35

fysztof pisze: 15 paź 2025, 19:27 Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"?
Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1942
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Bayer2003 » 15 paź 2025, 19:46

clash pisze: 15 paź 2025, 19:35 Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?
Pewnie niestety nie Mogilska (chociaż trzeba o to walczyć), oby chociaż TAKW.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

scyzor663
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: scyzor663 » 15 paź 2025, 19:55

Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.

miki3uwu
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: miki3uwu » 15 paź 2025, 19:59

Moim zdaniem jeśli, tak jak padło na forum, na obu ciągach ma być po 20 tramwajów, mogłoby to jakoś tak wyglądać (biorąc pod uwagę brak pieniędzy na komunikację):

1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 44, 50, 52 - bez zmian
2 - skierowane do Ronda Hipokratesa przez Rondo Czyżyńskie, dłuższy tabor
6 - skierowane w zamian na Cmentarz Rakowicki, albo przez Westerplatte albo naokoło przez Franciszkańską i Basztową
9 - skierowane przez Meissnera do Mistrzejowic, co 7,5 minuty w szczycie i co 15 poza
16 - wydłużone Meissnera - Mogilska - Rondo Grzegórzeckie - Stradom - Łagiewniki. Jeśli zabrakłoby pieniędzy można połączyć z 19 w linię całodobową
49 - wcielona w 9

Skierowanie 2 do Ronda Hipokratesa zamiast połączenia z 16 co moim zdaniem byłoby najlepsze wynika z tego, że taka linia pradwopodobnie potrzebowałaby taboru 33-metrowego, którego Krakowowi przynajmniej obecnie brakuje, a na odcinku Nowej Huty prawdopodobnie tramwaje jeździły by puste. Taka trasa pozwoliłaby zachować tabor 26-metrowy na tej linii.

Alternatywnie 2 mogłoby pojechać Salwator - Pleszów a 10 Kurdwanów - Rondo Hipokratesa, co trochę skróciłoby trasę 10, w oczekiwaniu na przedłużenie tej linii do Bieżanowa.

Jakby naprawdę brakowało pieniędzy 16 można zlikwidować i po jego trasie przedłużyć co drugi kurs linii 9, tak na Meissnera trafiłoby 16 tramwajów/h

Co myślicie?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2025, 20:05 przez miki3uwu, łącznie zmieniany 1 raz.

miki3uwu
Miłośnik
Posty: 66
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: miki3uwu » 15 paź 2025, 20:04

scyzor663 pisze: 15 paź 2025, 19:55 Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.
Ale o czym wy mówicie? Padło określenie "istotnego" zwiększenia liczby kursów. Obecnie mamy tam (wliczając 49) 32 kursy/h. Zwiększenia do 40 kursów/h nie nazwałbym istotnym, a tym bardziej zwiększenia do 36.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1327
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kitek » 15 paź 2025, 20:08

Jeśli chodzi o "9" i "49" to sądzę, że "9" pojedzie przez Meissnera do Mistrzejowic a "49" wydłużą gdzieś w rejony Ronda Hipokratesa/Os. Piastów i dostanie rozkład a'la "11" w dni powszednie, bo tak będzie po prostu taniej...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Księżyc
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Księżyc » 15 paź 2025, 22:35

Moim zdaniem tak to powinno być zorganizowane :
Linie: 11, 16, 44, 49 zostają zlikwidowane
6. kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Grzegórzecka- Rondo Grzegórzeckie -po trasie linii 20 - MAŁY PŁASZÓW P+R
Linia kursuje w codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
9. przez Meissnera do MISTRZEJOWIC
10. KURDWANÓW P+R - ... - Rondo Czyżyńskie - jak linia 14 - RONDO HIPOKRATESA
12. SALWATOR - jak linia 2 - Lubicz - Rondo Mogilskie - Meissnera - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 4:30 - 21:00
15. BRONOWICE MAŁE - po trasie linii 4 - Plac Centralny - po obecnej trasie linii 10 - PLESZÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach 4:30 - 23:00
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - jak obecnie linia 16 - BARDOSA
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23 :00
29. NOWY BIEŻANÓW P+R - po obecnej trasie linii 9 - Mikołajczyka - 0S. PIASTÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
Linia autobusowa:
146. CZERWONE MAKI P+R- Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - 0S. NA KOZŁÓWCE
(powrót: Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka )
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30- 23:00

Kojak
Ekspert
Posty: 921
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kojak » 16 paź 2025, 6:34

Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?

Księżyc
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Księżyc » 16 paź 2025, 11:01

Kojak pisze: 16 paź 2025, 6:34 Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?
Po to linia 146 żeby zastąpiła linię tramwajową 11 na odcinku od Czerwone Maki P+R do Wielicka.

Kojak
Ekspert
Posty: 921
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kojak » 16 paź 2025, 11:13

No właśnie o to pytam. Po co zastępować linię tramwajową nr 11 linią autobusową nr 146?
Jaki jest tego cel? Pakować ludzi w korki w ciągu tych ulic.

Tendencje są raczej odwrotne, zastąpić autobus tramwajem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość