DÜWAG GT8S/C/N
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Ciekawe czy po oddaniu WK na "5" powrócą HK451-HK455 wcześniej "przyklejone" do tej linii?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
To nie chodzi o ilość kursów, tylko ilość linii i konieczność ich wzajemnej koordynacji - na PH są dostępne 2 tory do zawracania. Wtedy na jednym z nich już była 4ka, do tego miałaby dojść 1 co 7,5min oraz 5 co 15min - nie dało się tego zgrać (1 była często opóźniona i zajechana już przez 5tkę).Pokrzywa pisze: 08 paź 2025, 12:55 A ja pamiętam jak podczas poprzedniego jeżdżenia "1" na Elektromontaż był argument że nie może wjeżdżać tam aż tyle kursów (wtedy zawracało też tam chyba "22"), to teraz jest to możliwe? Tak czy siak - jak 5 wyląduje na Hipokratesa to faktycznie zmniejszy się potrzeba na dwukierunki, o ile oczywiście MPK nie stwierdzi że wyśle na nią dalej GT8N tak jak to było ostatnio. Sorry za mój pesymizm, ale zauważam że MPK chce wycisnąć starsze pojazdy do granic możliwości i nie wiem czy ma dobrą motywację żeby tego nie robić tutaj.
Dodatkowo czas na zawrotkę na przełączce przy 2 bramie był chyba jakieś 10 minut - więc na objechanie zajezdni z jakimkolwiek chwilowym postojem choćby na toaletę dla motorniczych trzeba byłoby dołożyć kolejną brygadę na obu liniach. Wtedy na 5 postój wynosiłby około 25 minut - trzeba byłoby go zgrać ewentualnie z przyjazdami / odjazdami 4ki, która to znowu była zgrana z 24 na Bronowicach Małych (a 24 było zgrane z 10 na Kurdwanowie).
Teraz zaś 5tka wyląduje na Hipokratesie, kursy 71 zlikwidowane (wchłonięte z powrotem jako 1) = na zajezdni będą akurat tylko dwie linie 1 i 4, czyli tyle ile dostępnych torów

Re: DÜWAG GT8S/C/N
Finalnie wygląda na to że "1" dało nowsze GT8N "72" (słusznie) a w zamian puścili na nią parę EU8N (mniej słusznie), co oznacza prawdopodobnie, że okienko na spotkanie liniowo GT8SU się skończyło. Zobaczymy jak się rozwinie sytuacja po 1 XI.
ona/jej
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Dziwi mnie, to że nie zdecydowano się na posłanie NGT6, a "5" jest w całości z Podgórza. Być może faktycznie MPK planuje przeczekać do Świąt (chociaż nie rozumiem co się zmieni po Wszystkich Świętych). Niestety nie ma innej opcji niż puszczenie na "1" EU8N, no bo niby co lepszego z Huty?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Na same Zaduszki raczej 1 i 5 dostaną Bomby albo Lajkoniki, no chyba że ZTP chce iść w ilość kursów a nie długość pojazdów, natomiast co będzie później - nie wiadomo. Na pewno Hucie przydałoby się przenieść coś lepszego bo nie widzę osobiście dalszego sensu wysyłania na linie z Kocmyrzowskiej częściowej niskiej podłogi - w szczególności kiedy skrócą 2x2 do Wzgórz, bo wtedy to one przejmą od nich potoki.Bautosz pisze: 15 paź 2025, 9:31 Dziwi mnie, to że nie zdecydowano się na posłanie NGT6, a "5" jest w całości z Podgórza. Być może faktycznie MPK planuje przeczekać do Świąt (chociaż nie rozumiem co się zmieni po Wszystkich Świętych). Niestety nie ma innej opcji niż puszczenie na "1" EU8N, no bo niby co lepszego z Huty?
ona/jej
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Też skłaniałbym się do obsługi Wzgórz od strony Bieńczyc czymś dłuższym, jednak jest to mało możliwePokrzywa pisze: 15 paź 2025, 14:22 Na same Zaduszki raczej 1 i 5 dostaną Bomby albo Lajkoniki, no chyba że ZTP chce iść w ilość kursów a nie długość pojazdów, natomiast co będzie później - nie wiadomo. Na pewno Hucie przydałoby się przenieść coś lepszego bo nie widzę osobiście dalszego sensu wysyłania na linie z Kocmyrzowskiej częściowej niskiej podłogi - w szczególności kiedy skrócą 2x2 do Wzgórz, bo wtedy to one przejmą od nich potoki.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Dzisiaj widziałem GT8SU na 72. Jakoś po 12 w rejonie Maków oidp. Nie patrzyłem dokładnie bo te wozy to na tej linii standard (wbrew oznaczeniu na stronie MPK, ale to inna sprawa).Pokrzywa pisze: 15 paź 2025, 8:48 Finalnie wygląda na to że "1" dało nowsze GT8N "72" (słusznie) a w zamian puścili na nią parę EU8N (mniej słusznie), co oznacza prawdopodobnie, że okienko na spotkanie liniowo GT8SU się skończyło. Zobaczymy jak się rozwinie sytuacja po 1 XI.
-
- Miłośnik
- Posty: 99
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Przed zamknięciem Kocmyrzowskiej latem lub wczesną jesienią 2022 r., na 1 dominowały EU8N, jako że to była linia z reguły z obsadą hucką (było raptem 5 NGT6 na 16 brygad ogółem). 5 dla kontrastu względem obecnego stanu była w pełni hucka i dostawała najczęściej zmodernizowane Norymbergi. Innej opcji w ramach Huty zasadniczo nie ma, bo umówmy się, Lajkoniki na 5 to nadmiar dobra (w KBR sprzed dwóch lat ta linia rzadko kiedy osiągała potoki międzyprzystankowe na poziomie powyżej 80 pasażerów; ogółem wyszło, że w ujęciu globalnym jest to trzecia lub czwarta najsłabiej zapełniona linia tramwajowa zwykła), a tłok na środkowym odcinku trasy 1 wynikał w dużej mierze z niskiej pojemności GT8N, nie mówiąc o tym, że w układzie stałym nie ma za bardzo skąd wziąć tych wagonów, aby zaszła odczuwalna zmiana. Jednocześnie nie sądzę, aby skrócenie linii aglo do nowego terminala doprowadziło do przepełnień już na samym początku trasy, żeby wysyłać na nie coś bardziej pojemnego od NGT6, które może pomieścić ponad 170 pasażerów. Nie wspomnę też o tym, że MPK rękami i nogami się broni przed jakimikolwiek deklaracjami o roszadach taborowych między zajezdniami (wysłałem kilka miesięcy temu stosowny wniosek do przewoźnika na podstawie u.d.i.p. i zostałem olany z racji tego, że ich zdaniem zdarzenia przyszłe lub postulowane nie podlegają pod możliwość udostępnienia informacji publicznej).Pokrzywa pisze: 15 paź 2025, 14:22 Na same Zaduszki raczej 1 i 5 dostaną Bomby albo Lajkoniki, no chyba że ZTP chce iść w ilość kursów a nie długość pojazdów, natomiast co będzie później - nie wiadomo. Na pewno Hucie przydało by się przenieść coś lepszego bo nie widzę osobiście dalszego sensu wysyłania na linie z Kocmyrzowskiej częściowej niskiej podłogi - w szczególności kiedy skrócą 2x2 do Wzgórz, bo wtedy to one przejmą od nich potoki.
Względem tego, co było przed 3-4 laty, zmieniła się alokacja NGT6 na pozostałych liniach. Zniknęły całkowicie z 8 i 14 (zwalniając 18 wagonów), a także, przy jej regularnym zawieszaniu, z 19 (kolejne 5 pojazdów), które to powędrowały na 11 (4 brygady), 13 (wzrost o 5-6 wagonów), 17 (4-5 brygad - obecnie nieaktualne), 20 (wzrost o 4-5 pojazdów) oraz sporadycznie na 2, 6 i 49. Na 11 (choć jeszcze na starej trasie) wcześniej regularnie kursowały GT8N, więc dałoby się tam łatwo wysłać w miejsce bombek. Podobnie też będzie dało się ściągnąć je z 76 (jako że 6 przez całkiem spory czas była obsadzona Düsseldorfami). Jakby się tak uprzeć, to istniałaby wtedy szansa na obsadę 1 po równo w eunuchach i bombkach oraz ze 2-3 brygady bombek na 5.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
A te pierwszy bombki bez ostatnich drzwi to jakie brygady pokrywają najczęściej?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
5 na pewno łapie potok ale tylko w okolicach DGT i Mogilskiego, niekiedy w weekend tam jest spokojnie 100% zapełnienia. Natomiast to nie jest dobry powód do wysyłania tam większego taboru, a raczej ttrzeba byłoby się zastanowić czy ona nie powinna być przetrasowana, bo jest trochę z czapy. Jej jedyny sens bycia na WK to połączenie ciągu Wańkowicza-Teatr Ludowy z Mogilską. Propozycja rozdziału wyżej sensowna.
ona/jej
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Owszem był na brygadzie 72-07, ale już po 14:00 go nie było i po godzinie pojawił się normalny GT8N.Ydhflx pisze: 15 paź 2025, 21:20 Dzisiaj widziałem GT8SU na 72. Jakoś po 12 w rejonie Maków oidp. Nie patrzyłem dokładnie bo te wozy to na tej linii standard (wbrew oznaczeniu na stronie MPK, ale to inna sprawa).
Nie ma żadnego podziału na bombki bez ostatnich drzwi VS z ostatnimi drzwiami - każdy wagon może kursować na każdej linii. Więc 1 seria może się pojawić np. dzisiaj na 13, jutro na 20, pojutrze na 1, a za kilka dni na 5.Kojak pisze: 16 paź 2025, 6:36 A te pierwszy bombki bez ostatnich drzwi to jakie brygady pokrywają najczęściej?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Czy ktoś posiada informacje, czy wagony GT8SU, które wczoraj odbyły swoje ostatnie kursy przed modernizacją, zostaną pomalowane w nowe, ciemnoniebieskie barwy zgodne z SIP?
Zgodnie z przyjętymi zasadami tak powinno być, jednak pojawiają się informacje, że modernizacji ma zostać poddany jedynie jeden wagon. W takim przypadku byłby on jedynym GT8N w nowym malowaniu.
Zgodnie z przyjętymi zasadami tak powinno być, jednak pojawiają się informacje, że modernizacji ma zostać poddany jedynie jeden wagon. W takim przypadku byłby on jedynym GT8N w nowym malowaniu.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Zgodnie z zapisem nowe barwy są obowiązkowe na taborze nowo zakupionym. W pojazdach wychodzących z TR nowe barwy są jedynie zalecane.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
I właśnie przez taki zapis "zalecany" powstaje bałagan. Jeśli pojazd przechodzi naprawę w TR to i tak jest malowany i zmiana schematu na obowiązujący nie powinna stanowić problemów. Tym sposobem przy następnych dostawach wymyśla nowy schemat i każdy pojazd będzie miał malowanie z danej "epoki".
Re: DÜWAG GT8S/C/N
MPK może argumentować, że wszystkie obecne GT8N – poza wagonem, który dopiero do nich dołączy – mają już ujednolicone, choć starsze, malowanie.
W praktyce zapis dotyczący zasad SIP rzeczywiście mówi jedynie o zaleceniu, a nie o obowiązku dostosowania kolorystyki pojazdu.
Mimo to pomalowanie gruntownie zmodernizowanego wagonu w stare barwy, niezgodne z aktualnymi wytycznymi wizualnymi, byłoby co najmniej nielogiczne – zwłaszcza po wprowadzeniu nowej księgi identyfikacji wizualnej.
W praktyce zapis dotyczący zasad SIP rzeczywiście mówi jedynie o zaleceniu, a nie o obowiązku dostosowania kolorystyki pojazdu.
Mimo to pomalowanie gruntownie zmodernizowanego wagonu w stare barwy, niezgodne z aktualnymi wytycznymi wizualnymi, byłoby co najmniej nielogiczne – zwłaszcza po wprowadzeniu nowej księgi identyfikacji wizualnej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ydhflx i 1 gość