Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 584
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Pokrzywa » 19 wrz 2025, 12:07

suchy pisze: 19 wrz 2025, 2:12 Jakim cudem chcesz zrobić remont Limanowskiego podczas remontu Starowiślnej? :shock: Czyli jedyny dojazd z Bieżanowa do centrum miałby być przez Estakadę (bo odcinasz wtedy zarówno Starowiślną jak i dojazd do Krakowskiej)?
A to nie chodzi o rozjazdy?
ona/jej

suchy
Ekspert
Posty: 1286
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: suchy » 19 wrz 2025, 12:53

Pokrzywa pisze: 19 wrz 2025, 12:07 A to nie chodzi o rozjazdy?
Jakie rozjazdy? Przecież zwrotnice na skrzyżowaniu Limanowskiego / Na Zjeździe są w dobrym stanie - wszelkie "awaryjne" remonty czy też naprawy, jakie są prowadzone na Limanowskiego, odbywają się na prostym torze.

Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 584
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Pokrzywa » 19 wrz 2025, 13:57

A to mój błąd, mi się zawsze źle kojarzyło to skrzyżowanie
ona/jej

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 749
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: michal49944 » 06 paź 2025, 20:28

Zmiana lokalizacji tymczasowych przystanków Orzeszkowej

od 13.10.2025
784

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od 13 października 2025 r. (poniedziałek) przywrócona zostanie poprzednia lokalizacja tymczasowych przystanków autobusowych Orzeszkowej dla linii 784:
  • przystanek autobusowy Orzeszkowej 72 (dla wysiadających) zostanie przeniesiony do wcześniejszej lokalizacji za skrzyżowaniem z ulicą Sukienniczą;
  • przystanek autobusowy Orzeszkowej 71 (dla wsiadających) zostanie przeniesiony do wcześniejszej lokalizacji przed skrzyżowaniem z ulicą Elizy Orzeszkowej.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1633-2025

Od przyszłego poniedziałku wraca stara lokalizacja przystanków dla 784 na Orzeszkowej.

suchy
Ekspert
Posty: 1286
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: suchy » 16 paź 2025, 11:33

Od poniedziałku 20.10. rozpoczyna się likwidacja przejazdówki na Rondzie Grunwaldzkim oraz wymiana sieci trakcyjnej na Monte Cassino:
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od 20 października 2025 r. (poniedziałek) w związku z demontażem „przejazdówki” (przejścia torowego) na ul. Monte Cassino nastąpią zmiany w funkcjonowaniu KMK:

linia 72:
zostanie zlikwidowana;

linia 722:
będzie kursować ze zwiększoną częstotliwością:
w dni robocze: co 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza szczytem;
w soboty i święta: co 10 minut i co 15 minut w godzinach porannych i wieczornych.

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1662-2025
Remont mostu Grunwaldzkiego wchodzi w kolejną, kluczową fazę. W ramach inwestycji prowadzona będzie wymiana sieci trakcyjnej na odcinku od ul. Monte Cassino, przez most, aż do ul. Dietla. Dodatkowo konieczne jest dostosowanie torowiska – w tym modyfikacja szyn w miejscu, gdzie obecnie funkcjonuje tymczasowe urządzenie zwane przejazdówką torową, umożliwiające ruch tramwajów w obu kierunkach.

https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... e-cassino/

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 254
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Bautosz » 16 paź 2025, 12:24

Czyli za połączenie między Rondem Grunwaldzkim a Czerwonymi Makami pasażerowie dostają jedno wielkie nic. Niczego w postaci wzmocnienia do centrum, ani niczego w kierunku ronda...

suchy
Ekspert
Posty: 1286
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: suchy » 16 paź 2025, 13:14

Bautosz pisze: 16 paź 2025, 12:24 Czyli za połączenie między Rondem Grunwaldzkim a Czerwonymi Makami pasażerowie dostają jedno wielkie nic. Niczego w postaci wzmocnienia do centrum, ani niczego w kierunku ronda...
Po 1 - jak wiadomo finanse, a po 2 - gdzie byś to pomieścił na Czerwonych Makach, jak już obecnie w szczycie autobusy często muszą cofać i się omijać, żeby móc przejechać. W dodatku to raczej nie będzie problemem, żeby się przesiąść na Borsuczej - jadąc w kierunku Grunwaldzkiego przesiadkę masz praktycznie na tym samym peronie, a w drugą stronę musisz jedynie przejść przez światła na Brożka, które dość często się zmieniają (więc nie trzeba czekać po 2-3min na zielone).

Aszaf
Miłośnik
Posty: 53
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Aszaf » 16 paź 2025, 15:26

I jak rozumiem, mimo że torowisko na Monte Cassino nie będzie wykorzystywane, to nie jest planowany żaden remont czy wymiana asfaltu? Tam jazda autobusem jest naprawdę straszną męką przez te wertepy i dziury. Lepszej okazji przed budową nowego mostu za XX lat raczej nie będzie.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: lukaszpdg » 16 paź 2025, 15:57

Bautosz pisze: 16 paź 2025, 12:24 Czyli za połączenie między Rondem Grunwaldzkim a Czerwonymi Makami pasażerowie dostają jedno wielkie nic. Niczego w postaci wzmocnienia do centrum, ani niczego w kierunku ronda...
Jak dobrze, że będą mieli spokój na pętli Czerwone Maki. Przynajmniej nie będzie dochodzić do zajeżdżania brygad. :lol:
suchy pisze: 16 paź 2025, 13:14
a w drugą stronę musisz jedynie przejść przez światła na Brożka, które dość często się zmieniają (więc nie trzeba czekać po 2-3min na zielone).
Jak będzie przepełniony to wsiądzie do następnego tramwaju, a jak nie to do jeszcze kolejnego, dopóki nie skończy się cierpliwość pasażerów i w końcu wybiorą dwa lub cztery kółka. Pewien Pan z ZTP kiedyś powiedział, najpierw będzie tłok w KM, później się unormuje się, to i tu będzie podobnie. :lol:

Obecnie są już przepełnienia na "18" i "52", czasami zostawiają pasażerów na przystankach. Po zabraniu części kursów "11" i "72" zapowiada się czarny scenariusz dla Ruczaju.

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 254
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Bautosz » 16 paź 2025, 16:08

suchy pisze: 16 paź 2025, 13:14 Po 1 - jak wiadomo finanse, a po 2 - gdzie byś to pomieścił na Czerwonych Makach, jak już obecnie w szczycie autobusy często muszą cofać i się omijać, żeby móc przejechać. W dodatku to raczej nie będzie problemem, żeby się przesiąść na Borsuczej - jadąc w kierunku Grunwaldzkiego przesiadkę masz praktycznie na tym samym peronie, a w drugą stronę musisz jedynie przejść przez światła na Brożka, które dość często się zmieniają (więc nie trzeba czekać po 2-3min na zielone).
Myślę, że dałoby radę zorganizować autobus zastępczy tak by nie blokował na pętli i jednocześnie miał przerwę. Można by zrobić linię do Os. Podwawelskiego, a autobus po prostu okrążyłby pętlę i wrócił z powrotem. A jeśli to nie jest możliwe ze względu na aż takie zapchanie tego koszmarka jakim są Czerwone Maki to zawsze można ulicznie to zorganizować.
Z tą przesiadką skończy się tak, że po prostu ludzie wybiorą "194", bo tak zachodzą procesy myślowe wśród większości pasażerów "Nie ma tramwaju na Grunwaldzkie? Pojadę "194" bo też tam jedzie". Mało kto w ogóle sprawdza takie rzeczy, po prostu jedzie do celu jak najwygodniej, a to w końcu potrzeba pasażerów jest pierwszorzędna, a nie, żeby dobrze wyglądało na papierze. Zresztą, tramwaje i tak będą przepełnione, skoro odpada znaczącą ilość kursów.

Awatar użytkownika
karol dżonson
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: karol dżonson » 16 paź 2025, 20:44

Czyli w październiku, kiedy jest najwięcej studentów, nagle znika 1/3 kursów z Kampusu UJ? Nieźle.
suchy pisze: 16 paź 2025, 13:14 (...) W dodatku to raczej nie będzie problemem, żeby się przesiąść na Borsuczej (...)
Przesiadka nie będzie tam niewygodna, ale nie ma co zapominać że wielu pasażerów przesiada się też i na Czerwonych Makach, ci więc którzy jadą na Aleje będą mieli trzy opcje do wyboru:
a) jechać z TRZEMA przesiadkami
b) jechać z dwoma przesiadkami, w tym na bangladeszbus (194), do którego dojdzie przecież jeszcze więcej pasażerów z Ruczaju
c) jechać z dwoma przesiadkami przez R. Matecznego, czyli nie dość że z przesiadkami to jeszcze naokoło to jeszcze stojąc w korku na Konopnickiej to jeszcze w ścisku (chyba że akurat przyjedzie 513)

No powiem że z miesiąca na miesiąc coraz ciekawsze robią się te cięcia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7103
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Kaszmir » 16 paź 2025, 20:53

Bautosz pisze: 16 paź 2025, 16:08Myślę, że dałoby radę zorganizować autobus zastępczy tak by nie blokował na pętli i jednocześnie miał przerwę. Można by zrobić linię do Os. Podwawelskiego, a autobus po prostu okrążyłby pętlę i wrócił z powrotem. A jeśli to nie jest możliwe ze względu na aż takie zapchanie tego koszmarka jakim są Czerwone Maki to zawsze można ulicznie to zorganizować.
Dokładnie, mógłby okrążyć pętlę i może nawet mieć postój na przystanku przelotowym Czerwone Maki 03.

A tak zamiast jakiekolwiek rekompensaty dla Ruczaju, wzmacnia się "722" który jeździ słabiej zapełniony.

Jeśli chodzi o Czerwone Maki, to wydaje mi się, że tak słabej obsługi tramwajowej w roku szkolnym nie było od czasu otwarcia tej pętli w 2012.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 713
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Ydhflx » 16 paź 2025, 22:23

Pełna zgoda z @karol dżonson. Oczywiście można czekać jechać 722 z f7,5 i przesiadać się ze światłami na Borsuczej - ale można też pojechać 194/494, również z f7,5, z łatwiejszą (w jedną stronę) przesiadką na Lipińskiego; a jeśli jedziemy z Alei to dodatkowo z jedną przesiadką mniej! (za to z większym ryzykiem opóźnienia)

Myślę że dość rozsądne jest założyć, że zdecydowana większość pasażerów 72 wybierze 194/494 - ci którym oboojętne to pół na pół, ci którym przeszkadza dodatkowa przesiadka to czekają na 194. A to może oznaczać jazdę na glonojada (tudziesz bangladeszobus). Obecnie dość często tam jedżdżę, będę raportował.

suchy
Ekspert
Posty: 1286
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: suchy » 17 paź 2025, 10:03

Aszaf pisze: 16 paź 2025, 15:26 I jak rozumiem, mimo że torowisko na Monte Cassino nie będzie wykorzystywane, to nie jest planowany żaden remont czy wymiana asfaltu? Tam jazda autobusem jest naprawdę straszną męką przez te wertepy i dziury. Lepszej okazji przed budową nowego mostu za XX lat raczej nie będzie.
Remont torowiska na Monte Cassino był pierwotnie planowany na wakacje, ale finalnie ZDMK zrezygnował z niego - "bo autobus zastępczy musiałby stać razem z samochodami w korkach" (których to korków nie było, bo były wakacje, a most był zamknięty, więc "korek" to było 5-10 aut przy skrzyżowaniu z Bułhaka :lol: :lol: )

Jedyne czego dokonali teraz pod koniec wakacji, to wyszlifowali tory od skrzyżowania z Kapelanką oraz pozaklejali jakimś gó*no-asfaltem większe dziury :D
Bautosz pisze: 16 paź 2025, 16:08 Myślę, że dałoby radę zorganizować autobus zastępczy tak by nie blokował na pętli i jednocześnie miał przerwę. Można by zrobić linię do Os. Podwawelskiego, a autobus po prostu okrążyłby pętlę i wrócił z powrotem. A jeśli to nie jest możliwe ze względu na aż takie zapchanie tego koszmarka jakim są Czerwone Maki to zawsze można ulicznie to zorganizować.
Z tą przesiadką skończy się tak, że po prostu ludzie wybiorą "194", bo tak zachodzą procesy myślowe wśród większości pasażerów "Nie ma tramwaju na Grunwaldzkie? Pojadę "194" bo też tam jedzie". Mało kto w ogóle sprawdza takie rzeczy, po prostu jedzie do celu jak najwygodniej, a to w końcu potrzeba pasażerów jest pierwszorzędna, a nie, żeby dobrze wyglądało na papierze. Zresztą, tramwaje i tak będą przepełnione, skoro odpada znaczącą ilość kursów.

Ale na Podwawelskim też nie ma zbytnio miejsca na postoje i przerwy posiłkowe - masz tam 9 linii (101, 112, 124, 126, 162, 424, 219, 299, 300, w weekendy jeszcze może się pojawić LR0) :) I tu nie chodzi o pętlę uliczną (bo taką zawsze można gdzieś zorganizować), tylko o dostęp do PUNKTU SOCJALNEGO, który trzeba zapewnić kierującym.

Co do przesiadki w 722 - przydałoby się zapowiadanie takie jak w MPK Poznań, czyli w przypadku jakichś zmian nagrywany jest komunikat głosowy. Wtedy np. przy dojeździe na Lipińskiego padałaby taka informacja - "Uwaga, z powodu podłączania nowego torowiska na Moście Grunwaldzkim, tramwaj linii 72 został zlikwidowany. Dojazd w kierunku Kapelanki oraz Monte Cassino możliwy jest autobusem 722 z przystanku Borsucza".
Kaszmir pisze: 16 paź 2025, 20:53 Dokładnie, mógłby okrążyć pętlę i może nawet mieć postój na przystanku przelotowym Czerwone Maki 03.

A tak zamiast jakiekolwiek rekompensaty dla Ruczaju, wzmacnia się "722" który jeździ słabiej zapełniony.

Jeśli chodzi o Czerwone Maki, to wydaje mi się, że tak słabej obsługi tramwajowej w roku szkolnym nie było od czasu otwarcia tej pętli w 2012.
O ile dałby radę okrążyć pętlę i z niej wyjechać:
1. Wszystkie stanowiska mogą być akurat zastawione (wtedy któryś autobus musiałby wycofywać, żeby przepuścić linię zastępczą),
2. Popołudniu koło 16-17 masz zwykle mega beton na tej uliczce wyjazdowej - bo wszystkie biurowce oraz P+R wyjeżdżają, więc czasem przejazd autobusu od wyjazdu pętli do świateł trwa nawet 10 minut ;)
3. Pasażerowie musieliby wiedzieć, że akurat tam na przystanku przelotowym stoi autobus zastępczy (a nie gdzieś na peronie na pętli).

Co do ilości tramwajów - a gdzie byś chciał puścić dodatkową linię zastępczą (tak żeby utrzymać MOCNĄ obsługę tramwajową)? Kapelankę masz zamkniętą, więc jedyny kierunek to Łagiewniki:

- w lewo na Mateczny nic nie puścisz, bo już teraz wszystko stoi na Kalwaryjskiej w mega korkach na opóźnieniach,
- w prawo masz Kurdwanów - czyli dublujesz 11, ponadto na pętli 10 ma długie postoje po 20 minut, a na drugim torze jest 24 + 50, które się mogą zajechać (skrócona 50tka ma 2-3min różnicy z 24),
- albo masz Borek - czyli też w 90% dublujesz 11, zaś na samej pętli masz 22 które też ma długie przerwy po 23min, 8kę która przyjeżdża non stop na minusie oraz 50tkę, która też potrafi przyjechać na minusie, a ma krótki postój po 7-10 minut.

Można jeszcze ewentualnie po prostu zawrócić w Łagiewnikach - tylko że wtedy blokujesz tor do zawracania, więc jakikolwiek tramwaj awaryjny jadący od strony Maków musiałby stać i czekać na odjazd 72, albo jechać przez Rzemieślniczą (gdzie w ciągu dnia nie ma szans przejechać po torowisku, bo jakiś euGeniusz wymyślił kiedyś, żeby namalować kolizyjny (na torowisku pod prąd) pas do lewoskrętu dla samochodów :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7103
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe

Post autor: Kaszmir » 17 paź 2025, 11:53

suchy pisze: 17 paź 2025, 10:031. Wszystkie stanowiska mogą być akurat zastawione (wtedy któryś autobus musiałby wycofywać, żeby przepuścić linię zastępczą),
Nie rozumiem co masz na myśli, skoro codziennie przez pętlę przejeżdża "196/496".

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: 475<3 i 2 gości