Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Mikix
Specjalista
Posty: 207
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Mikix » 11 paź 2025, 8:31

Od dzisiaj ruch tramwajowy do Jarzębiny został wstrzymany i na „1” mix EU8N oraz GT8N, a na „5” wszystkie brygady obsadzone GT8N. Miejmy nadzieję że sytuacja się poprawi od poniedziałku.

Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 577
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Pokrzywa » 13 paź 2025, 21:09

Coś czuję że jednak do Listopada zostaną
ona/jej

Uli
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 25 maja 2025, 11:52

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Uli » wczoraj, 6:51

Dziś (poza jednym rotaxem) 11 obsadzona jest GT8N.

kucyk
Ekspert
Posty: 2525
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » wczoraj, 6:57

Uli pisze: wczoraj, 6:51 Dziś (poza jednym rotaxem) 11 obsadzona jest GT8N.
Lovelo na "8". Na "75" E1-C3, EU8N oraz jeden N8C. Na "21" same Lajkoniki. To nadal pomiary?

ant_sm
Specjalista
Posty: 437
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: ant_sm » wczoraj, 7:32

kucyk pisze: wczoraj, 6:57 Lovelo na "8". Na "75" E1-C3, EU8N oraz jeden N8C. Na "21" same Lajkoniki. To nadal pomiary?
Chyba tak, na 22 3xHL jest.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1942
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » wczoraj, 9:03

Słyszałem o przepełnionych tramwajach na "21", jednak czy problem ten naprawdę powinien być rozwiązywany kosztem "22" i "75"? Po raz kolejny rozdział taboru ułożył ktoś skrajnie niekompetentny.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ant_sm
Specjalista
Posty: 437
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: ant_sm » wczoraj, 10:05

Bayer2003 pisze: wczoraj, 9:03 Słyszałem o przepełnionych tramwajach na "21", jednak czy problem ten naprawdę powinien być rozwiązywany kosztem "22" i "75"? Po raz kolejny rozdział taboru ułożył ktoś skrajnie niekompetentny.
To jest zmiana czasowa na okres pomiarów tylko.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1942
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » wczoraj, 10:22

ant_sm pisze: wczoraj, 10:05 To jest zmiana czasowa na okres pomiarów tylko.
Ile te pomiary mają trwać i dlaczego odbywają się one kosztem pasażerów "22" i "75"? Jeżeli żaden tabor 26-metrowy nie jest wyposażony w system do zliczania pasażerów, pomiary należy przeprowadzać metodą tradycyjną. Warto pamiętać, że zawieszone są linie "17" oraz "19", a "18" jeździ dwukrotnie rzadziej niż w stałym układzie linii. W związku z tym 33-metrowe tramwaje na wszystkich brygadach "22" i "75" powinny być koniecznością jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Bautosz
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bautosz » wczoraj, 10:35

Ogólnie nie rozumiem, czemu wysłano 26-metrowce. MPK nie może sobie pozwolić na wysłanie paru sztuki więcej w proporcji ze standardowym obsadzeniem? Wysłanie 3 dłuższych tramwajów (tak żeby chociaż pokryć "22", normalna obsługa "75" to już szczyt oczekiwań jakie można mieć do MPK, znając ich stosunek do pasażera) jest czymś niemożliwym, gdy mamy rekordową mała ilość brygad na mieście?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1942
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » wczoraj, 10:52

Bautosz pisze: wczoraj, 10:35 Ogólnie nie rozumiem, czemu wysłano 26-metrowce. MPK nie może sobie pozwolić na wysłanie paru sztuki więcej w proporcji ze standardowym obsadzeniem? Wysłanie 3 dłuższych tramwajów (tak żeby chociaż pokryć "22", normalna obsługa "75" to już szczyt oczekiwań jakie można mieć do MPK, znając ich stosunek do pasażera) jest czymś niemożliwym, gdy mamy rekordową mała ilość brygad na mieście?
Trzeba byłoby policzyć wykorzystanie. Warto zauważyć, że chociażby "24" jest obsadzona w pełni taborem 33-metrowym, więc wielu więcej tramwajów tej długości może nie dać się wysłać. Przy ostatnim rozdziale taboru "22" była jednak obsadzona w pełni taborem 33-metrowym, a i na "75" brygada 26-metrowa nie pojawiała się zawsze. Da się więc i dałoby się ciągle, gdyby nie głupie pomysły z automatycznym liczeniem pasażerów na "21".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 596
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » wczoraj, 14:42

W przypadku linii 21 liczenie może być nieadekwatne. Część pasażerów widzących rozklekotanego złoma wiedeńskiego na głównych ciągach może poczekać na lepszy pojazd za kilka minut. A tutaj zonk, nowy elegancki pojazd to wsiadamy. Jeszcze ludzie się przyzwyczają do nowego tramwaju. Jak widać liczba stojących nowych tramwajów "na placu" musi się zgadzać. Cieszy wszystkich widok wiedni na 75, a bez przecieraka na 13 mieszkańcy Bieżanowa by zbojkotowali KM. :evil:

miki3uwu
Miłośnik
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: miki3uwu » wczoraj, 14:50

Które pojazdy tak naprawdę posiadają zliczarki pasażerów? Tylko Lajkoniki i Krakowiaki?

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » wczoraj, 14:59

miki3uwu pisze: wczoraj, 14:50 Które pojazdy tak naprawdę posiadają zliczarki pasażerów? Tylko Lajkoniki i Krakowiaki?
Tylko Lajkoniki.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7036
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 15:25

Kowalik pisze: wczoraj, 14:42W przypadku linii 21 liczenie może być nieadekwatne.
Przy takiej rekordowej skali remontów i zawieszeń, zastanawiam się czy w ogóle liczenie pasażerów jest miarodajne. Część się przerzuciła na inne linie, część zmieniła przystanki z których korzysta, część pewnie w ogóle zrezygnowała z km na rzecz innych środków transportu.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 596
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » wczoraj, 18:56

Kaszmir pisze: wczoraj, 15:25 Przy takiej rekordowej skali remontów i zawieszeń, zastanawiam się czy w ogóle liczenie pasażerów jest miarodajne. Część się przerzuciła na inne linie, część zmieniła przystanki z których korzysta, część pewnie w ogóle zrezygnowała z km na rzecz innych środków transportu.
Dlatego jestem pełen obaw. Te wszystkie czynniki wymienione przez Ciebie w powyższym poście, mogą zostać mylnie odebrane przez organizatora. Skoro "teraz dają radę" przy mocnych cięciach, to mogą poważnie rozważać powrót do podstawowej oferty. Gorzej jeśli rzeczywiście to badanie ma na celu dalsze cięcia. Zresztą plan remontów mamy zapewniony na kilka lat.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], anonim_048 i 3 gości