Uważam, na podstawie swoich codziennych doświadczeń, że każda Pesa na 50 jest na wagę złotaBayer2003 pisze: wczoraj, 10:42 Na pewno tyle stać nie musi, tylko gdzie te wagony kierować? Jeżeli nie na "4", pozostaje chyba tylko "50", przy czym pytanie czy jedną lub dwie PESY na 25 brygad w ogóle ktoś zauważy? Póki "18" nie wróci do f~7,5, sensu nie ma, potem może być to konieczne żeby utrzymać w pełni 33-metrową "75" (nie liczyłem jakie jest wykorzystanie taboru 33m, ale raczej spore, a też w ostatnim czasie było sporo kolizji).
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A jak kwestia podstacji na trasie z/do Górki Narodowej?michasss pisze: wczoraj, 11:17 Uważam, na podstawie swoich codziennych doświadczeń, że każda Pesa na 50 jest na wagę złota![]()
Czy coś się poprawiło w kwestii zasilania na ww. odcinku, dzięki czemu Krakowiaki mogłyby jeździć w większej ilości na linii 50, która w godzinach szczytu pęka w szwach.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przy czym jedna PESA zadowoli realnie 4% pasażerów tej linii. Dwie PESY to 8%. Pewnie warto, jednak nie będzie to realnie zauważalne i na pewno ważniejsze obecnie jest utrzymanie w pełni ponad 40-metrowej obsługi "4" i "52".michasss pisze: wczoraj, 11:17 Uważam, na podstawie swoich codziennych doświadczeń, że każda Pesa na 50 jest na wagę złota![]()
PESY na "50" przecież już czasami bywały. Być może obsadzenie wszystkich brygad "18" i "50" PESAmi (scenariusz nierealny, ponieważ w stałym układzie linie te mają 42 brygady, a nie ma tylu PES) faktycznie wywaliłoby podstację, jednak jeżeli więcej niż jedna PESA nie pojawi się w danym czasie na obszarze zasilanym przez podstację na GN (a przy nawet kilku brygadach "50" obsadzonych PESAmi nie powinno się tak stać), nic złego się nie wydarzy.Ankin pisze: wczoraj, 11:20 A jak kwestia podstacji na trasie z/do Górki Narodowej?
Czy coś się poprawiło w kwestii zasilania na ww. odcinku, dzięki czemu Krakowiaki mogłyby jeździć w większej ilości na linii 50, która w godzinach szczytu pęka w szwach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzięki za korektę, patrzyłem na zestawienie pojazdów na liniach. Dobrze, że trzymasz rękę na pulsie.suchy pisze: wczoraj, 10:32 No nie bardzo się zgadzają twoje wyliczenia - na 24 kursuje 8 brygad (nie wyświetlało się 24-08), zaś na 52 jest 20 brygad, z czego 4 są ufokowe (02,12,16,18) oraz 1 Protram = czyli pozostałe 15 jeździ w Pesach (nie wyświetla się 52-13 i 52-15).
Czyli powinno być 8 szt (24) oraz 15szt (52) = 23 Pesy, z czego:
- PT wystawiło 10 sztuk (2 x 24 oraz 8 x 52) + 2 sztuki w TR = czyli w rezerwie stoją 2 wagony na zajezdni,
- PH wystawiło 13 sztuk (6 x 24 oraz 7 x 52) + 4 sztuki w TR = czyli w rezerwie stoi 5 wagonów na zajezdni.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, wiem że od czasu do czasu Krakowiaki są widywane na 50 oraz 18, stąd moje pytanie o "wytrzymałość" podstacji na ww. trasie, bo w pierwszych dniach kursowania tramwajów po otwarciu trasy na Górkę Narodową okazało się, że ich ilość jest jednak za duża dla szeroko rozumianej infrastruktury energetycznej, która powiedziała "STOP" na taki a nie innych rozdział najbardziej pojemnego taboru na omawianym odcinku.Bayer2003 pisze: wczoraj, 11:32 PESY na "50" przecież już czasami bywały. Być może obsadzenie wszystkich brygad "18" i "50" PESAmi (scenariusz nierealny, ponieważ w stałym układzie linie te mają 42 brygady, a nie ma tylu PES) faktycznie wywaliłoby podstację, jednak jeżeli więcej niż jedna PESA nie pojawi się w danym czasie na obszarze zasilanym przez podstację na GN (a przy nawet kilku brygadach "50" obsadzonych PESAmi nie powinno się tak stać), nic złego się nie wydarzy.
Patrząc w jakich warunkach podróżują mieszkańcy Górki Narodowej oraz Krowodrzy w godzinach porannego oraz popołudniowego szczytu, każdy bardziej pojemny tramwaj jest tam na wagę złota.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na Górkę Narodową powinny dojeżdżać 24 p/h i dałoby to więcej niż zmiana taboru na kilku brygadach (którą również popieram, jednak nie może się to obecnie odbyć kosztem "24" i "52"). 3 listopada "18" wraca do f~7,5 i sytuacja powinna się nieco poprawić. Najgorsze jednak jest to, że w stałym układzie "44" ciągle kończy na Dworcu Towarowym, a remonty w Nowej Hucie skończyły się już kilka miesięcy temu, więc realnie w każdej chwili "75" może z powrotem zamienić się w "44", a Górka Narodowa pozostać z 20 p/h. Ciekawi mnie czy ZTP wie o problemie przepełnień - dla pasażerów z północy najważniejsze jest, żeby "44" na stałe trafiła na Górkę Narodową, a najlepiej zamieniła się w linię całodzienną (np. "15"). Niestety część "miłośników" chce większego scalenia "44" z "4", co dla Górki Narodowej oznaczać może komunikacyjny armagedon i zabetonowanie 20 p/h na lata, czego nie będzie się dało naprawić żadnym rozdziałem taboru.Ankin pisze: wczoraj, 12:06 Tak, wiem że od czasu do czasu Krakowiaki są widywane na 50 oraz 18, stąd moje pytanie o "wytrzymałość" podstacji na ww. trasie, bo w pierwszych dniach kursowania tramwajów po otwarciu trasy na Górkę Narodową okazało się, że ich ilość jest jednak za duża dla szeroko rozumianej infrastruktury energetycznej, która powiedziała "STOP" na taki a nie innych rozdział najbardziej pojemnego taboru na omawianym odcinku.![]()
Patrząc w jakich warunkach podróżują mieszkańcy Górki Narodowej oraz Krowodrzy w godzinach porannego oraz popołudniowego szczytu, każdy bardziej pojemny tramwaj jest tam na wagę złota.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Proszę przestań podawać nieprawdziwe informacje.Bayer2003 pisze: wczoraj, 12:24Niestety część "miłośników" chce większego scalenia "44" z "4", co dla Górki Narodowej oznaczać może komunikacyjny armagedon i zabetonowanie 20 p/h na lata, czego nie będzie się dało naprawić żadnym rozdziałem taboru.
Ludzie nie postulują, aby Górka Narodowa wróciła do 20 poc./h. Jak było wielokrotnie pisane tu na forum (wielokrotnie!), do Górki mogą pojechać w zamian "17" i/albo "19".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To prawda, jednak patrząc na obecną politykę cięć, jaka jest szansa, że po ewentualnym wycofaniu "75" faktycznie tak się stanie? Do tego "75" (czy linia, która w stałym układzie mogłaby powstać na jej bazie) może być obsługiwana w pełni przez tramwaje 33-metrowe, co ma miejsce dziś i niejednokrotnie miało miejsce w przeszłości. "17" lub "19" to tabor 26-metrowy - oczywiście dłuższe tramwaje można tam skierować, jednak trzeba je skądś zabrać. Do tego połączenie z Borkiem Fałęckim czy Czerwonymi Makami tamtejsi mieszkańcy już mają, a "44"/"75" zapewnia jednak nieco inne relacje. Podsumowując - pozostanie tej linii na Górce Narodowej jest bardzo ważne i naciskanie na większe scalenie jej z "4" przyniesie więcej szkody niż pożytku. Oczywiście nie oznacza to, że linie te mają być zupełnie oddzielnymi bytami - na długim wspólnym odcinku koordynacja 7+8 powinna być koniecznością. Obecnie na przykład rano w stronę GN mamy 2+13, co jest skandalem i z pewnością nie ułatwia pasażerom przemieszczania się między Nową Hutą a centrum miasta.Kaszmir pisze: wczoraj, 12:38 Proszę przestań podawać nieprawdziwe informacje.
Ludzie nie postulują, aby Górka Narodowa wróciła do 20 poc./h. Jak było wielokrotnie pisane tu na forum (wielokrotnie!), do Górki mogą pojechać w zamian "17" i/albo "19".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W tych swoich wyliczankach, propozycjach gdzie puścić Krakowiaki (skoro na Wzgórza na razie nie mogą pojechać) nie zapominajcie o okolicach Bieżanowa i pobliskich rejonów które póki co dostały nieźle "po du.ie" przez te remonty w innych częściach miasta. Może tych kilka PES można wrzucić na "3" (bo chyba "9" odpada a o "13" nie wspomnę). Wszystkie te 3 linie bieżanowskie jeżdżą mega zaprane bo nie ma "49" a "13" jest na trasie objazdowej więc więcej pasażerów zabierają linie "3" i "9" a od Kabla również linia "24". 
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A może po prostu stworzyć "79" Bieżanów - Dworzec Towarowy, dopóki nie wrócą normalne "19" i "49"? W obecnej sytuacji "24" i "52" muszą mieć w pełni ponad 40-metrową obsługę, a jeżeli nieliczne PESY skapnęłyby nawet na przykład na "3", nie poprawi to i tak sytuacji zdecydowanej większości pasażerów tej linii. Najdłuższego taboru jest niewiele, a na dodatek jest on wiecznie remontowany - w związku z tym rozmawiamy realnie o pojedynczych kursach, a nie o obsłudze całej linii dłuższym taborem.kucyk pisze: wczoraj, 15:45 W tych swoich wyliczankach, propozycjach gdzie puścić Krakowiaki (skoro na Wzgórza na razie nie mogą pojechać) nie zapominajcie o okolicach Bieżanowa i pobliskich rejonów które póki co dostały nieźle "po du.ie" przez te remonty w innych częściach miasta. Może tych kilka PES można wrzucić na "3" (bo chyba "9" odpada a o "13" nie wspomnę). Wszystkie te 3 linie bieżanowskie jeżdżą mega zaprane bo nie ma "49" a "13" jest na trasie objazdowej więc więcej pasażerów zabierają linie "3" i "9" a od Kabla również linia "24".![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Szczerze, sądziłem że przy "20" kursującej na Bronowice i każdym tramwaju jadącym w kierunku dworca z Bronowic Stadlery dadzą radę na "4", ale jednak jest glonojad także na odcinku Bronowickim.
Może to "22" powinno jechać na Wzgórza, a "4" zawracać dalej na Zajezdni?
Może to "22" powinno jechać na Wzgórza, a "4" zawracać dalej na Zajezdni?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wg ZTP "49" nie może pojechać do Dworca Towarowego, bo będzie tam "77" co 15 minut i druga linia od strony Pawiej się nie zmieści. A przecież na Dworcu Towarowym na stałe od strony Pawiej kończą dwie linie, "17" i "19", każda co 15 minut.
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... rozka.htmlSkierowanie linii nr 49 przez tunel do Dworca Towarowego nie jest możliwe – od 31 października w tym miejscu kursuje linia nr 77 (zastępująca linię nr 17), a do zawracania dostępny jest tam tylko jeden tor, co przy różnych częstotliwościach linii tramwajowych, tramwaje by się blokowały.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja jestem za tym, żeby 22 wylądowało na Wzgórzach. Trasa do Czyżyńskiego jest identyczna, a na tym większości pasażerów z WK zależy.
Prawdę powiedziawszy mogłoby tam zostać na stałe bo daje unikatową relację (do 1O jeździ "1", Mogilską i do DG "5") na południe Krakowa, jednocześnie dla 99% pasażerów zamiana końcówek nie miałaby znaczenia, nie mówiąc nawet o tym że odkąd z WK będzie jeździło 511 to relacja do Bronowic i okolic będzie się odbywać też tam.
Prawdę powiedziawszy mogłoby tam zostać na stałe bo daje unikatową relację (do 1O jeździ "1", Mogilską i do DG "5") na południe Krakowa, jednocześnie dla 99% pasażerów zamiana końcówek nie miałaby znaczenia, nie mówiąc nawet o tym że odkąd z WK będzie jeździło 511 to relacja do Bronowic i okolic będzie się odbywać też tam.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2025, 16:23 przez Pokrzywa, łącznie zmieniany 1 raz.
ona/jej
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A może po prostu "14" powinna wrócić na ciąg bronowicki, który obecnie jest 4 p/h stratny względem stałego układu?sorig pisze: wczoraj, 16:17 Szczerze, sądziłem że przy "20" kursującej na Bronowice i każdym tramwaju jadącym w kierunku dworca z Bronowic Stadlery dadzą radę na "4", ale jednak jest glonojad także na odcinku Bronowickim.
Może to "22" powinno jechać na Wzgórza, a "4" zawracać dalej na Zajezdni?
Przecież hipotetyczna "79" miałaby tą samą częstotliwość kursowania co "77"Kaszmir pisze: wczoraj, 16:21 Wg ZTP "49" nie może pojechać do Dworca Towarowego, bo będzie tam "77" co 15 minut i druga linia od strony Pawiej się nie zmieści. Przypominam, że chodzi o ten Dworzec Towarowy gdzie na stałe od strony Pawiej kończą dwie linie, "17" i "19", każda co 15 minut.
https://ztp.krakow.pl/wszystkie-aktualn ... rozka.html
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na stałe jednak zostawiłbym "4" bo zapewnia połączenie w stronę T. Słowackiego i T. Bagatela. W takim układzie jest też zbalansowana liczba połączeń: 8/h przez Mogilską ("4", "5") i 8/h przez al. Pokoju ("1"). Natomiast w obecnej sytuacji też uważam, że powinno się skierować "22" do Wzgórz a "4" do Zajezdni lub Kopca Wandy, byle można było na niej utrzymać krakowiaki. Dla Wzgórz nie jest to idealne, jednak i tak sytuacja się znacznie poprawiła dzięki uruchomieniu pętli, a zestaw "1"+"5"+"22" jest lepszy niż samo "1"+"5" który był przez ostatnie miesiące.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bombardier NGT6, Semrush [Bot] i 2 gości
