Niestety w tym roku znowu wygrała masa podejrzanych projektów piłkarskich. Szkoda że coś co ma służyć wszystkim mieszkańcom jest używane do finansowania działalności jakichś klubów piłkarskich. Dobrze że chociaż wygrały 2 projekty transportowe, szczególnie te tablice.
Pamiętam że w zeszłym roku część osób na forum również miała podobne odczucia po publikacji wyników, więc przypominam że jeszcze do końca dnia trwają konsultacje społeczne dotyczące zmian w regulaminie BO. https://obywatelski.krakow.pl/konsultac ... kowa_.html
Budżet Obywatelski 2025
-
Bombardier NGT6
- Pasażer
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 gru 2024, 15:23
Re: Budżet Obywatelski 2025
Odnośnie tablic, zwróciłbym też uwagę ile linijek one będą mieć. Na rondzie Grunwaldzkim z kierunku Ludwinowa obecna tablica byłaby bardziej funkcjonalna jeśli mielibyśmy tą dłuższą. Z dwóch powodów:
pozycje zajmują w dużym stopniu linie kursujące do Os. Podwawelskiego, przez co często tablica wygląda tak:
xxx - Os. Podwawelskie 1 min
144 - Rżąka 1 min
xxx - Os. Podwawelskie 5 minut
xxx - Os. Podwawelskie 6 minut
Sekwencja oczywiście schematyczna, jednak myślę, że lepiej widać o czym mówię, jeśli się to przedstawi w ten sposób. Nie wzywam do wykluczenia linii kursujących do tej pętli, abstrahując od możliwość takiego dokonania, myślę, że gdyby tablica posiadala więcej pozycji (tak jak na Teatrze Słowackiego chociażby) wiele osób by na tym skorzystało. Jak widać po wynikach budżetu, zainteresowanie jest.
Druga kwestia, dla której uważam że przydałoby się tam więcej pozycji to ilość linii jakie tam stają i mnogość kierunków jakie oferują. Jak wiemy, większość woli bezpośrednie połączenia. Jeśli ktoś jedzie np. na Zajezdnia Wola Duchacka to interesują go tylko 164 i 179. Z listy linii mamy jeszcze: 144, 301, 503, 513, 169, 173, dodając do tego linie "podwawelskie", może się okazać że pasażer nie sprawdzi za ile jest jego autobus w realnym czasie, co wypłynie na komfort podróży. Oczywiście, są aplikacje, które pokazuje wszystko, jednak patrząc na zainteresowanie tablicami, pasażerowie wolą obecny sposób przedstawienia danych.
pozycje zajmują w dużym stopniu linie kursujące do Os. Podwawelskiego, przez co często tablica wygląda tak:
xxx - Os. Podwawelskie 1 min
144 - Rżąka 1 min
xxx - Os. Podwawelskie 5 minut
xxx - Os. Podwawelskie 6 minut
Sekwencja oczywiście schematyczna, jednak myślę, że lepiej widać o czym mówię, jeśli się to przedstawi w ten sposób. Nie wzywam do wykluczenia linii kursujących do tej pętli, abstrahując od możliwość takiego dokonania, myślę, że gdyby tablica posiadala więcej pozycji (tak jak na Teatrze Słowackiego chociażby) wiele osób by na tym skorzystało. Jak widać po wynikach budżetu, zainteresowanie jest.
Druga kwestia, dla której uważam że przydałoby się tam więcej pozycji to ilość linii jakie tam stają i mnogość kierunków jakie oferują. Jak wiemy, większość woli bezpośrednie połączenia. Jeśli ktoś jedzie np. na Zajezdnia Wola Duchacka to interesują go tylko 164 i 179. Z listy linii mamy jeszcze: 144, 301, 503, 513, 169, 173, dodając do tego linie "podwawelskie", może się okazać że pasażer nie sprawdzi za ile jest jego autobus w realnym czasie, co wypłynie na komfort podróży. Oczywiście, są aplikacje, które pokazuje wszystko, jednak patrząc na zainteresowanie tablicami, pasażerowie wolą obecny sposób przedstawienia danych.
Re: Budżet Obywatelski 2025
To samo w drugą stronę. Standardem jest np. tablica-Bautosz pisze: 31 paź 2025, 14:17 Odnośnie tablic, zwróciłbym też uwagę ile linijek one będą mieć. Na rondzie Grunwaldzkim z kierunku Ludwinowa obecna tablica byłaby bardziej funkcjonalna jeśli mielibyśmy tą dłuższą. Z dwóch powodów:
pozycje zajmują w dużym stopniu linie kursujące do Os. Podwawelskiego, przez co często tablica wygląda tak:
xxx - Os. Podwawelskie 1 min
144 - Rżąka 1 min
xxx - Os. Podwawelskie 5 minut
xxx - Os. Podwawelskie 6 minut
Sekwencja oczywiście schematyczna, jednak myślę, że lepiej widać o czym mówię, jeśli się to przedstawi w ten sposób. Nie wzywam do wykluczenia linii kursujących do tej pętli, abstrahując od możliwość takiego dokonania, myślę, że gdyby tablica posiadala więcej pozycji (tak jak na Teatrze Słowackiego chociażby) wiele osób by na tym skorzystało. Jak widać po wynikach budżetu, zainteresowanie jest.
Druga kwestia, dla której uważam że przydałoby się tam więcej pozycji to ilość linii jakie tam stają i mnogość kierunków jakie oferują. Jak wiemy, większość woli bezpośrednie połączenia. Jeśli ktoś jedzie np. na Zajezdnia Wola Duchacka to interesują go tylko 164 i 179. Z listy linii mamy jeszcze: 144, 301, 503, 513, 169, 173, dodając do tego linie "podwawelskie", może się okazać że pasażer nie sprawdzi za ile jest jego autobus w realnym czasie, co wypłynie na komfort podróży. Oczywiście, są aplikacje, które pokazuje wszystko, jednak patrząc na zainteresowanie tablicami, pasażerowie wolą obecny sposób przedstawienia danych.
194 Krowodrza Górka >>>
179 Dworzec Główny Zachód >>>
301 Nowy Kleparz 1min
300 Kraków Airport 1min
Taka tablica nie pełni niestety w godzinach szczytu prawie żadnej roli. Bo po co one w ogóle są? Otóż pasażerów może się zastanawiać, czy jego 164 zaraz przyjedzie i na nie czekać, czy też będzie za 15 minut, więc lepiej podjechać 194 na Czarnowiejską i próbować łapać 199. Oczywiście tablica które mówi co przyjedzie za 1min nam tego nie powie. Przeważnie zresztą widać że autobusy stojące na czerwonym przed rondem. Niestety linii jest po prostu za dużo na skromne 4 wiersze. Boli to tym bardziej, że jak trzeba robić system informacji drogowej, to wieszamy gigantyczne telebimy nad drogą ze statycznym napisem "Trafia Łagiewnicka w lewo". Niestety, widać kogo miasto traktuje poważnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
