Post
autor: Bayer2003 » dzisiaj, 9:28
Czas podliczyć tą kompromitację:
"1": 9xRP, 7xHL
"3": 6xRY, 8xHY
"4": 2xRY, 7xHY
"5": 1xRF, 5xHK(1k), 1xHL
"8": 14xRY, 2xHY
"9": 3xRY, 5xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 6xRF
"13": 1xRZ(2x), 13xRP
"14": 8xHY
"18": 7xRY, 8xHY, 1xRP, 1xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 3xHL, 3xHW(s)
"22": 2xRY, 7xHY
"24": 3xRG, 5xHG
"50": 2xHG, 8xRY, 15xHY
"52": 4xRZ(3x), 7xRG, 8xHG
"75": 6xHW(c3), 3xHL
"76": 6xRP
"77": 5xRF, 1xHL
R: 1xRF, 2xRP, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 (71%)
HG: 15/23 (65%)
RY: 46/55 (84%)
HY: 66/80 (83%)
RP: 41/50 (82%)
RF: 13/32 (41%)
HL: 22/40 (55%)
HK(1k): 5/6 (83%)
HK(2k): 0/5 (0%)
RZ(3x): 4/8 (50%)
RZ(2x): 1/3 (33%)
HW(c3): 6/9 (67%)
HW(s): 3/8 (38%)
Wykorzystanie taboru według długości:
40m+: 29/45 (64%)
33m: 118/144 (82%)
26m: 82/136 (60%)
20m: 3/8 (38%)
Łączne wykorzystanie taboru to 232/333 (70%). W rozpisce tej mogą znajdować się błędy, jednak raczej powinna ona dawać ogólny obraz o co chodzi. Taboru 33-metrowego faktycznie brakuje na "18" czy "75", przy czym jego wykorzystanie niezbyt dałoby się podnieść, ponieważ już obecnie wynosi ono 82%. Być może jeszcze trzy lub cztery tramwaje tej długości dałoby się wysłać, jednak w ostatnim czasie było sporo kolizji, więc może to nie być możliwe. Co jest więc problemem? Skandalicznie niskie wykorzystanie taboru najdłuższego, ponad 40-metrowego, które niestety ciągnie inne linie w dół. Gdyby wykorzystanie tramwajów 40m+ wzrosło z 29/45 do przynajmniej 34/45 (76%, więc dalej niezbyt dużo), pozwoliłoby to przykładowo na obsłużenie pięciu kolejnych brygad "50". Zwolniłoby się wówczas pięć tramwajów 33-metrowych, które mogłyby trafić właśnie na pozostałe brygady "18" i "75", które obecnie obsługuje tabor 33-metrowy. Jak rozwiązać ten problem? Obawiam się, że konieczne byłoby zwolnienie pracowników odpowiedzialnych za rozdział taboru oraz zatrudnienie nowych, kompetentnych, nijak niepowiązanych z obecnymi. Nie ma takiej możliwości, że 16 najdłuższych tramwajów musi stać w zajezdni ze względów technicznych. To czysta złośliwość, która teraz, po powrocie niektórych linii, jeszcze bardziej odbija się na pasażerach.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2025, 9:43 przez
Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.