Od pierwszych kursów w dalszym ciągu brak napięcia na odcinku Lipińskiego - Czerwone Maki P+R. Linie 18,77 kierowane do pętli Kurdwanów P+R, natomiast linia 52 do Łagiewnik. Kursuje zastępcza komunikacja autobusowa.
https://www.facebook.com/share/p/16W3aL6aFY/
07.11.2025
07.11.2025
Dzisiaj od samego rana ciąg dalszy problemów z napięciem...
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: 07.11.2025
Nie nauczyli się od wczoraj, żeby też puścić zatramwaj do Łagiewnik, a ten na Kapelankę zakończyć na Rondzie Grunwaldzkim, żeby nie marnować autobusów w korku do Matecznego, gdzie i tak nikt nie jedzie?
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: 07.11.2025
Byłoby fajnie gdyby te "za tramwaje" wyświetlały się w aplikacjach, ułatwiłoby to podejmowanie decyzji czy czekać czy szukać alternatyw.
Nie karmić troli 
Re: 07.11.2025
Na trasie oddanej kilkanaście lat temu do użytku miasto nie jest w stanie utrzymać infrastruktury w stanie zdatnym do funkcjonowania, ale Krecik będzie wizje metra pchał...
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: 07.11.2025
https://www.facebook.com/share/p/1FNPHF44ti#utrudnenia_mpk Informujemy, że nadal z powodu awarii tramwaje nie kursują do Czerwonych Maków. Wiemy, że służby odpowiedzialne za utrzymanie sieci trakcyjnej cały czas pracują, aby usunąć awarię.
Zdajemy sobie sprawę, jakie powoduje to trudności dla pasażerów, podróżujących w tym rejonie miasta. Dlatego w uzgodnieniu z zastępcą Prezydenta Krakowa Stanisławem Kracikiem zostały uruchomiane dwie linie autobusowe za tramwaj, na których w sumie kursuje obecnie 11 autobusów. Liczba tych autobusów będzie systematycznie zwiększana do zakończenia porannego szczytu komunikacyjnego.
Zastępcza komunikacja autobusowa kursuje na dwóch trasach: z Czerwonych Maków do pętli Łagiewniki oraz z Czerwonych Maków przez ul. Kapelanka do ronda Grunwaldzkiego, a następnie do ronda Matecznego.
Przypominamy, że linia tramwajowa 52 kierowana jest przez ul. Kalwaryjską do Łagiewnik, a linie 18 i 77 przez ul. Kalwaryjską i Trasę Łagiewnicką do pętli Kurdwanów P+R.
Ależ ten nasz wiceprezydent łaskawy.
Re: 07.11.2025
Zobaczymy tę szczodrość zapewne w zbliżającym się okresie świąteczno - noworocznym. Nożyczki już się ostrzą.michal49944 pisze: wczoraj, 9:11 https://www.facebook.com/share/p/1FNPHF44ti
Ależ ten nasz wiceprezydent łaskawy.![]()
![]()
![]()
Re: 07.11.2025
Jeżdżą dwie trasy:michal49944 pisze: wczoraj, 6:15 Nie nauczyli się od wczoraj, żeby też puścić zatramwaj do Łagiewnik, a ten na Kapelankę zakończyć na Rondzie Grunwaldzkim, żeby nie marnować autobusów w korku do Matecznego, gdzie i tak nikt nie jedzie?
- Czerwone Maki - Łagiewniki
- Czerwone Maki - Kapelanka - Grunwaldzkie - Mateczny.
A czemu ten drugi jeździ aż do Matecznego - pewnie po to, żeby uniknąć kolejnej przesiadki na trasie do Monte Cassino i Kapelanki.
Bo tak musiałbyś:
1. Jechać tramwajem do Łagiewnik
2. Przesiąść się na zastępczy do Lipińskiego
3. Na Lipińskiego przesiąść się na zastępczy na Kapelankę.
A tak wysiadasz na Matecznym i wsiadasz w zastępczy na Monte Cassino / Kapelankę.
Re: 07.11.2025
O ile wczoraj taka sytuacja była wytłumaczalna przez zaskoczenie MPK/ZTP (w sensie powinni być przygotowani, ale powiedzmy, że nie byli) to dzisiaj puszczanie zatramwajów na Matecznego jest całkowitym absurdem nie do obrony. Pytanie czy w ZTP nikt nie myśli, czy nie chcą się przyznać do błędu. Bardzo jestem ciekawy, kto wymyślił, że relacja na Mateczny musi być bezpośrednia, mimo że w obecnym układzie nie jest(!) a z przesiadką przez Łagiewniki i tak jest szybciej. Oczywiście każdy autobus który stoi w korku do Matecznego, nie wspomaga sytuacji na Makach.michal49944 pisze: wczoraj, 6:15 Nie nauczyli się od wczoraj, żeby też puścić zatramwaj do Łagiewnik, a ten na Kapelankę zakończyć na Rondzie Grunwaldzkim, żeby nie marnować autobusów w korku do Matecznego, gdzie i tak nikt nie jedzie?
O, aktualizacja sprzed 5 min: zastępcze pojadą przez most Grunwaldzki do Stradomia.
Nie, można by wsiąść w 722, które zresztą jeździ dokładnie dlatego, żeby te relacje obsłużyć, bo przecież torowisko w Brożka i tak jest zamknięte.suchy pisze: wczoraj, 9:29 Jeżdżą dwie trasy:
- Czerwone Maki - Łagiewniki
- Czerwone Maki - Kapelanka - Grunwaldzkie - Mateczny.
A czemu ten drugi jeździ aż do Matecznego - pewnie po to, żeby uniknąć kolejnej przesiadki na trasie do Monte Cassino i Kapelanki.
Bo tak musiałbyś:
1. Jechać tramwajem do Łagiewnik
2. Przesiąść się na zastępczy do Lipińskiego
3. Na Lipińskiego przesiąść się na zastępczy na Kapelankę.
A tak wysiadasz na Matecznym i wsiadasz w zastępczy na Monte Cassino / Kapelankę.
Być mamą że chodzi o pasażerów centrum<->Kapelanka. Tylko że jakoś podczas wielomiesięcznego zamknięcia m. Grunwaldzkiego, nikt się nimi nie interesował, więc nie do końca rozumiem dlaczego w trudniejszej sytuacji gdzie mamy mniej autobusów (bo trzeba ściągać z miasta rezerwy), nagle się przejmujemy kosztem przepełnień na Makach.
Re: 07.11.2025
Ja trochę rozumiem argumenty obu stron. Rozumiem też, czemu zdecydowano się skierować zatramwaje do r. Matecznego - by było połączenie z tramwajami na zmienionej trasie. Ruczaj jeszcze sobie poradzi mając zatramwaje też do Łagiewnik, jednak zatrzymanie tak samo dotyczyło pasażerów z Kapelanki i Monte Cassino. Pasażerowie z przystanków "Szwedzka" czy "Kapelanka" chcący dostać się do swoich tramwajów, potrzebowali dojazdu właśnie do r. Matecznego.
Kontrargument jest taki, że i tak między r. Grunwaldzkim a r. Matecznego jest sporo połączeń więc można podjechać. Nawet jeśli wymaga to dodatkowej przesiadki, to przy ograniczonej liczbie pojazdów ważniejszym wydaje się utrzymanie jak najwyższej częstotliwości autobusów.
Kontrargument jest taki, że i tak między r. Grunwaldzkim a r. Matecznego jest sporo połączeń więc można podjechać. Nawet jeśli wymaga to dodatkowej przesiadki, to przy ograniczonej liczbie pojazdów ważniejszym wydaje się utrzymanie jak najwyższej częstotliwości autobusów.
Re: 07.11.2025
No ale już puścili do ronda Grunwaldzkiego. Chyba się wsłuchali w głos ludu.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: 07.11.2025
Prawda jest taka, że rano widziałem zatramwaj z Matecznego który miał 2 osoby w środku, a w drugą stronę z 1 osobą. Liczby mówią same za siebie, a gdyby zawróciły na Rondzie Grunwaldzkim to mogłyby częściej jeździć i rzeczywiście pomóc ludziom.Kaszmir pisze: wczoraj, 10:01 Ja trochę rozumiem argumenty obu stron. Rozumiem też, czemu zdecydowano się skierować zatramwaje do r. Matecznego - by było połączenie z tramwajami na zmienionej trasie. Ruczaj jeszcze sobie poradzi mając zatramwaje też do Łagiewnik, jednak zatrzymanie tak samo dotyczyło pasażerów z Kapelanki i Monte Cassino. Pasażerowie z przystanków "Szwedzka" czy "Kapelanka" chcący dostać się do swoich tramwajów, potrzebowali dojazdu właśnie do r. Matecznego.
Kontrargument jest taki, że i tak między r. Grunwaldzkim a r. Matecznego jest sporo połączeń więc można podjechać. Nawet jeśli wymaga to dodatkowej przesiadki, to przy ograniczonej liczbie pojazdów ważniejszym wydaje się utrzymanie jak najwyższej częstotliwości autobusów.
Dobrze, że nareszcie PO PONAD DOBIE problemów autobusy przejeżdżają most.
Re: 07.11.2025
Jako "za tramwaj" z Ruczaju widziałem 2x SU12IV, SU18III Hybrid, kilka SU18IV, SU12III i przegubowy MAN Mobilisu.
Ciekawostką od tego tygodnia jest 10 metrowa Scania na 196/496. Dzisiaj jest to MS651.
Ciekawostką od tego tygodnia jest 10 metrowa Scania na 196/496. Dzisiaj jest to MS651.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2025, 12:46 przez lukaszpdg, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: 07.11.2025
MPK wraz z ZDMK wysłuchali głosu ludu i autobusy zastępcze kursują już w rejon skrzyżowania Dietla/Stradom.
https://www.facebook.com/share/p/17YXyRNV1q/MPK S.A. pisze:#utrudnienia_mpk W związku z awarią i brakiem komunikacji tramwajowej do Czerwonych Maków, w celu ułatwienia przesiadek pasażerom jadącym z Czerwonych Maków do centrum miasta, MPK wspólnie z Zarządem Dróg Miasta Krakowa podjęło decyzję o skierowaniu autobusów zastępczych za tramwaje przez most Grunwaldzki (po wspólnym pasie tramwajowo-autobusowym). W związku z tym od teraz autobusy zastępcze kursują następująco: z pętli Czerwone Maki przez ul. Kapelanka i most Grunwaldzki do skrzyżowania ul. Stradom i Dietla (będą obsługiwać przystanek Stradom w kierunku mostu Grunwaldzkiego) oraz z pętli Czerwone Maki do Łagiewniki.
Re: 07.11.2025
Akurat są lepsze linie, gdzie mogłaby kursować (jeśli musi), chociażby "183". Wobec braku tramwajów na Ruczaju i wczorajszych przepełnień także i na "196", raczej bym tam krótszych wozów nie posyłał.lukaszpdg pisze: wczoraj, 12:40 Ciekawostką od tego tygodnia jest 10 metrowa Scania na 196/496. Dzisiaj jest to MS651.
Re: 07.11.2025
Potwierdzenie autobusu kursującego przez most Grunwaldzki:GoMeZz391 pisze: wczoraj, 12:43 MPK wraz z ZDMK wysłuchali głosu ludu i autobusy zastępcze kursują już w rejon skrzyżowania Dietla/Stradom.
https://www.facebook.com/share/p/17YXyRNV1q/
https://lovekrakow.pl/sites/default/fil ... k=OE41VYxE
Tym bardziej, że od wczoraj są problemy z wejściem do pojazdów na 196/496, są przepełnione.LLoan pisze: wczoraj, 12:49
Akurat są lepsze linie, gdzie mogłaby kursować (jeśli musi), chociażby "183". Wobec braku tramwajów na Ruczaju i wczorajszych przepełnień także i na "196", raczej bym tam krótszych wozów nie posyłał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
