Układ linii w czasie zamknięcia węzła T. Bagatela
Układ linii w czasie zamknięcia węzła T. Bagatela
Spoko, będzie Bagatela, będzie Starowiślna - szykuje się sekator.
Dyskusja wydzielona z tematu o budżecie na 2026.
Dyskusja wydzielona z tematu o budżecie na 2026.
ona/jej
Re: Budżet 2026
Zamknięcie Bagateli to będzie brzytwa jakiej dawno nie widziano. To zdecydowanie zasługuje na osobny wątek, ale wspomnę tylko przepustowość pętli w tej części miasta - dodatkowych 28poc/h za Chiny nie upchają, tym bardziej że 4 jest w Krakowiakach a 8, 14 i 24 w Lajkonikach. Salwator ciasny i już ma 12 poc/h, Cichy Kącik tak samo; a nawet gdyby nie miały, to przepustowość Westerplatte. Dalej, DT od Długiej zmieści jeden tramwaj, a od Pawiej w teorii ma 17+19, a wysłanie na KG oznacza z kolei problemy z przepustowością Bratysławskiej.
Pod względem liczby wzkm prawdopodobny wydaje się układ z 2 i 6 złączonymi jak obecnie, 14 złączonym z 24, 4 na DT, 8 na CK, 13 z f15 - na Salwator lub okrężnie do Starowiślnej. To jest tylko luźny pomysł żeby zobrazować skalę cięć jakiej się możemy spodziewać, więcej będzie na prawdę ciężko upchać. I to są cięcia na prawie cały rok.
De facto jedynym polem manewru jest tutaj zrobienie bądź nie linii wahadłowej Bronowice Małe - Batorego. I powiem tak, nie nastawiał bym się...
Pod względem liczby wzkm prawdopodobny wydaje się układ z 2 i 6 złączonymi jak obecnie, 14 złączonym z 24, 4 na DT, 8 na CK, 13 z f15 - na Salwator lub okrężnie do Starowiślnej. To jest tylko luźny pomysł żeby zobrazować skalę cięć jakiej się możemy spodziewać, więcej będzie na prawdę ciężko upchać. I to są cięcia na prawie cały rok.
De facto jedynym polem manewru jest tutaj zrobienie bądź nie linii wahadłowej Bronowice Małe - Batorego. I powiem tak, nie nastawiał bym się...
Re: Budżet 2026
Faktycznie, ważny wątek poruszasz. Zamknięcie Bagateli musi wiązać się z ograniczeniami... Byłoby fajnie, gdyby powstała linia wahadłowa do Bronowic, ale myślę, że tak się nie stanie - bo czas odcięcia pewnie potrwa z 7-8 miesięcy patrząc na obecne realia remontowe, a to jednak za długo by wagony pozostawały odcięte od zajezdni. Który to już raz kłania się brak takiego 'głupiego' łącznika Cichy Kącik - Królewska:-/
Co do linii, jeszcze jest "20" z f=7,5, które też musi się gdzieś zmieścić - oraz autobusy. W związku z tym ciekaw jestem czy postanowią etapować prace i zacząć od strony Karmelickiej, by jak najdłużej utrzymać przejezdność na relacji Dunajewskiego - Podwale.
Natomiast już przy pełnym wyłączeniu skrzyżowania... no będzie się działo. Czy tak jak niżej?
"2" zawieszone
"4" w przeszłości bywała łączona z "24", ale powstaje z tego mega długi tasiemiec... niemniej, przynajmniej tabor by się zgadzał;-)
"8" do CK to niemal pewnik - zamiast "20" tamże.
"13" na Salwator
"14" obstawiam, że trafi na Cmentarz Rakowicki (druga opcja to przez tunel na DT, ale wtedy "19" musi trafić na Cm. Rakowicki)
"20" przez Długą do DT
Co do linii, jeszcze jest "20" z f=7,5, które też musi się gdzieś zmieścić - oraz autobusy. W związku z tym ciekaw jestem czy postanowią etapować prace i zacząć od strony Karmelickiej, by jak najdłużej utrzymać przejezdność na relacji Dunajewskiego - Podwale.
Natomiast już przy pełnym wyłączeniu skrzyżowania... no będzie się działo. Czy tak jak niżej?
"2" zawieszone
"4" w przeszłości bywała łączona z "24", ale powstaje z tego mega długi tasiemiec... niemniej, przynajmniej tabor by się zgadzał;-)
"8" do CK to niemal pewnik - zamiast "20" tamże.
"13" na Salwator
"14" obstawiam, że trafi na Cmentarz Rakowicki (druga opcja to przez tunel na DT, ale wtedy "19" musi trafić na Cm. Rakowicki)
"20" przez Długą do DT
Re: Budżet 2026
Ja najczęściej pamiętam łączenie "4" z "13" a nie z "24. Najczęściej było to "73". I też była zawsze w Pasach. 
Re: Budżet 2026
Fakt, tak bywało częściej;-) Na przykład w 2018, gdy remontowano ciąg bronowicki, powstały "73" jako połączenie "4/44" z "13" oraz "78" jako połączenie "8" i "20. Teraz jednak zamiast "44" mamy "75" do Górki Narodowej i częstotliwości "4" i "13" się nie łączą... no chyba, że ta druga zostanie ścięta w szczycie. Niemniej wydaje mi się, że spokojnie "13" może pojechać na Salwator jak obecnie, w miejsce "2". Stąd wróżę połączenie "4" i "24" jako "74":-)
"8" i "20" też powinny pozostać rozłączone, bo inaczej obsłużyłyby tylko kawałek I obwodnicy (Westerplatte).
Co do Lubicz i Westerplatte, to chyba teraz jest tam ciaśniej niż będzie przy remoncie Bagateli.
Ewentualnie możliwe jest, że "10" pojedzie jak obecnie przez Dietla, Grzegórzecką i Powstania Warszawskiego (szczególnie jeśli pętla DT okaże się za mała na przyjęcie "20" i trzeba będzie zawiesić "19", wtedy "10" niejako ją zastąpi - co mamy teraz).
"8" i "20" też powinny pozostać rozłączone, bo inaczej obsłużyłyby tylko kawałek I obwodnicy (Westerplatte).
Co do Lubicz i Westerplatte, to chyba teraz jest tam ciaśniej niż będzie przy remoncie Bagateli.
Ewentualnie możliwe jest, że "10" pojedzie jak obecnie przez Dietla, Grzegórzecką i Powstania Warszawskiego (szczególnie jeśli pętla DT okaże się za mała na przyjęcie "20" i trzeba będzie zawiesić "19", wtedy "10" niejako ją zastąpi - co mamy teraz).
Re: Budżet 2026
Połączenie 4 z 13 byłoby o tyle dziwne, że nie ma to sensu taborowo. Na Bieżanów jedzie się (po trasie 13) ok. 12 minut dłużej niż na BM, czyli trzeba by dołożyć dwie Pesy. Wzięte oczywiście z 24, która np. mogłaby być połączona z 14 w Stadlerach. Podobnie z łączeniem 14 z 13, tylko że tam by trzeba wziąć skądś Stadlery.
Taka siatka oznaczałaby zatem skierowanie Pes z Kurdwanowa na Bieżanów, co moim zdaniem byłoby niekorzystne. Zwolnione tramwaje powinny zamiast tego pójść na 20, o czym zaraz. Dlatego taborowo, najsensowniejsze będzie połączenie 4 z 24, choć oczywiście tabor to nie jedyne względy.
Co do reszty, myślę że nie warto łączyć więcej. Skoro i tak zamykamy najważniejszą odnogę z I obwodnicy na zachód, to nie tnijmy kolejnych. Oprócz obecnych pasażerów, dojedzie na nich cała masa przesiadkowiczów z autobusów z Alei (obecnie przesiadających się na Pl. Inwalidów), a do tego przesiadkowicze z 310, 164, (173,)
którzy dotychczas przesiadali się na Bronowicach SKA, a będą jechać na Muzeum Narodowe / Jubilat. Pod kątem tych pasażerów, to z kolei na CK powinno na pewno zostać 20 przez Westerplatte i Pl. Wszystkich Świętych (najlepiej właśnie w Stadlerach - zamiast wysyłać je czy Pesy na Bieżanów), a także najlepiej jeszcze druga linia.
Taka siatka oznaczałaby zatem skierowanie Pes z Kurdwanowa na Bieżanów, co moim zdaniem byłoby niekorzystne. Zwolnione tramwaje powinny zamiast tego pójść na 20, o czym zaraz. Dlatego taborowo, najsensowniejsze będzie połączenie 4 z 24, choć oczywiście tabor to nie jedyne względy.
Co do reszty, myślę że nie warto łączyć więcej. Skoro i tak zamykamy najważniejszą odnogę z I obwodnicy na zachód, to nie tnijmy kolejnych. Oprócz obecnych pasażerów, dojedzie na nich cała masa przesiadkowiczów z autobusów z Alei (obecnie przesiadających się na Pl. Inwalidów), a do tego przesiadkowicze z 310, 164, (173,)
którzy dotychczas przesiadali się na Bronowicach SKA, a będą jechać na Muzeum Narodowe / Jubilat. Pod kątem tych pasażerów, to z kolei na CK powinno na pewno zostać 20 przez Westerplatte i Pl. Wszystkich Świętych (najlepiej właśnie w Stadlerach - zamiast wysyłać je czy Pesy na Bieżanów), a także najlepiej jeszcze druga linia.
Re: Budżet 2026
Dla Was połączenie "4" z "13" jest dziwne dla mnie nie skoro już kilka razy przez dłuższy czy krótszy czas takie połączenie funkcjonowało. Poza tym przy takim połączeniu z tego co kojarzę zawsze Bieżanów traci kursy szczytowe i taka "73" kursowała przez cały dzień co 15 minut więc to miało sens (dłuższy tabor ale kursów mniej). Dla mnie Wasze szukanie "dziury w całym" jest dziwne i mam do tego prawo jak i Wy do swojego. A z tego co kojarzę to "24" najczęściej łączone było z "14" (raz nawet było chyba łączenie "8" z "24"). Więc myślę, że jest bardzo prawdopodobne zrobienie takich łączeń o jakich wspominam. Pozdrawiam 
Zresztą dla przypomnienia dla Niedowiarków:
https://m.youtube.com/watch?v=X2QRz4M-k8E
Zresztą dla przypomnienia dla Niedowiarków:
https://m.youtube.com/watch?v=X2QRz4M-k8E
Re: Budżet 2026
Ależ proszę, czytaj co jest napisane. Dla mnie nie jest dziwne bo tak, tylko wydaje się nie być najlepszym rozwiązaniem, bo będzie oznaczać zabranie Krakowiaków z 24.kucyk pisze: wczoraj, 10:00 Dla Was połączenie "4" z "13" jest dziwne dla mnie nie skoro już kilka razy przez dłuższy czy krótszy czas takie połączenie funkcjonowało. Poza tym przy takim połączeniu z tego co kojarzę zawsze Bieżanów traci kursy szczytowe i taka "73" kursowała przez cały dzień co 15 minut więc to miało sens (dłuższy tabor ale kursów mniej). Dla mnie Wasze szukanie "dziury w całym" jest dziwne i mam do tego prawo jak i Wy do swojego. A z tego co kojarzę to "24" najczęściej łączone było z "14" (raz nawet było chyba łączenie "8" z "24"). Więc myślę, że jest bardzo prawdopodobne zrobienie takich łączeń o jakich wspominam. Pozdrawiam
Zresztą dla przypomnienia dla Niedowiarków:
https://m.youtube.com/watch?v=X2QRz4M-k8E
- karol dżonson
- Pasażer
- Posty: 34
- Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
Re: Budżet 2026
No tak, tylko wtedy:kucyk pisze: wczoraj, 10:00 Dla Was połączenie "4" z "13" jest dziwne dla mnie nie skoro już kilka razy przez dłuższy czy krótszy czas takie połączenie funkcjonowało. Poza tym przy takim połączeniu z tego co kojarzę zawsze Bieżanów traci kursy szczytowe i taka "73" kursowała przez cały dzień co 15 minut więc to miało sens (dłuższy tabor ale kursów mniej). Dla mnie Wasze szukanie "dziury w całym" jest dziwne i mam do tego prawo jak i Wy do swojego. A z tego co kojarzę to "24" najczęściej łączone było z "14" (raz nawet było chyba łączenie "8" z "24"). Więc myślę, że jest bardzo prawdopodobne zrobienie takich łączeń o jakich wspominam. Pozdrawiam
Zresztą dla przypomnienia dla Niedowiarków:
https://m.youtube.com/watch?v=X2QRz4M-k8E
- Bagatela była otwarta, więc ta linia pokrywała całość przejezdnej trasy zarówno czwórki jak i trzynastki
- obie te linie miały f=7,5/15, jeśli mnie pamięć nie myli to ta 73 wchłonęła wówczas też linię 44, a kursy te były skierowane do Kopca Wandy (poprawcie mnie jeśli się mylę)
Teraz taka połączenie nie miałoby sensu, bo ani tabor się nie zgadza, ani częstotliwości, ani trasa - część wchłaniająca czwórkę nie dotarłaby na Stary Kleparz, zaś część wchłaniająca trzynastkę w ogóle ominęłaby znaczną część swojej zwykłej trasy w centrum. Połączenie 4+24 miałoby więcej sensu raz przez tabor a dwa że 24 zachowałaby większą część swojej stałej trasy niż 13 jadąca na wprost przy św. Gertrudy
Re: Budżet 2026
Dokładnie tak, "73" w 2018-2019 miało f7,5 w szczycie i powstało z połączenia "13" z "4+44". Dodatkowe kursy szczytowe były skrócone do Kopca Wandy. Tu jest komunikat:karol dżonson pisze: wczoraj, 15:59- obie te linie miały f=7,5/15, jeśli mnie pamięć nie myli to ta 73 wchłonęła wówczas też linię 44, a kursy te były skierowane do Kopca Wandy (poprawcie mnie jeśli się mylę)
https://www.krakow.pl/aktualnosci/22343 ... skiej.html
Mimo f7,5, linia była obsługiwana krakowiakami:
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=63629
Re: Układ linii w czasie zamknięcia węzła T. Bagatela
A czy już wiadomo jak będzie realizowany ten remont? Etapami czy całościowo?
Re: Układ linii w czasie zamknięcia węzła T. Bagatela
W przypadku remontów odtworzeniowych zamykano zwykle stopniowo jedną relację, następnie drugą a pierwszą oddawano. Tutaj nie będzie takiej możliwości. Inna będzie geometria łuków. Nie da się tak etapować. Prawdopodobnie będzie podobnie jak w przypadku remontu na Starszewskiego i Cichy Kącik. Zamkną ciąg Bronowicki i pozostawią relacje na wprost na miesiące wiosenne. W miesiącach letnich zamkną wszystko.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 775
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w czasie zamknięcia węzła T. Bagatela
No to jeśli jednym z etapów będzie pozostawienie przejezdności Podwalem i Dubajewskiego prosto, to tramwaj wahadłowy Bronowice Małe - Bagatela byłby idealnym rozwiązanie. Wtedy łączymy inne linie w pary przejeżdżające przez Bagatelę i jedyną niedogodnością jest konieczność przejścia 100-200 metrów. Takie rozwiązanie byłoby zapewne na 1-2 miesiące to chyba tramwaje wytrzymają bez zajezdni.
Gorzej jak zamkną całe skrzyżowanie, bo i wtedy trzeba będzie dojeżdżać dalej niż do Bagateli, aby się przesiąść i autobusy mogłby być lepszym rozwiazaniem.
Gorzej jak zamkną całe skrzyżowanie, bo i wtedy trzeba będzie dojeżdżać dalej niż do Bagateli, aby się przesiąść i autobusy mogłby być lepszym rozwiazaniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości
