Nie że nie mieli, tylko po prostu nie chcieli wydawać - skoro mogli otworzyć punkt we własnym (miejskim) lokalu na Górce Narodowej.Mateuszppp pisze: 17 lis 2025, 10:03 Przypomnę tylko, że POP na ul. Podwale zamknięto, ponieważ ZTP nie miało pieniędzy, aby go wynajmować od ... MPK...
Torowiska
Re: Torowiska
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 593
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Torowiska
Tak, tylko że Podwale od Górki Narodowej P&R dzieli jednak kilka kilometrów. Wywalili ten punkt ze ścisłego centrum na samą granicę miasta.
Re: Torowiska
Niekoniecznie, przecież w centrum powstał również inny Punkt przy Wielopolu (którego dawniej za czasów MPK nie było).tomek_m pisze: 17 lis 2025, 13:35 Tak, tylko że Podwale od Górki Narodowej P&R dzieli jednak kilka kilometrów. Wywalili ten punkt ze ścisłego centrum na samą granicę miasta.
Re: Torowiska
Jest to dla mnie zrozumiałe.clash pisze: 16 lis 2025, 20:56 Tylko wtedy MPK musiałoby chyba finansować utrzymanie torowisk a tak mając szlifierkę wystartują w przetargu i dodatkowa kasa wpadnie.
Pytając się o możliwość przeniesienia kompetencji ZDMK w kwestii torowisk na barki MPK, chodziło mi o to czy ogólnie w naszych, krakowskich warunkach coś stoi na przeszkodzie (np. brak odpowiedniego sprzętu, kadry, zaplecza itd.) aby MPK w kwestii infrastruktury torowej było spółką na wzór Tramwajów Warszawskich.
Re: Torowiska
Odnośnie wczorajszych doniesień o wyskoczeniu szyny na Starowiślnej, czy to już nie jest (ostateczny) moment by wyłączyć newralgiczny odcinek z ruchu?
Re: Torowiska
Według rzecznika ZDMK - Michała Pyclika, pomiary jakie są wykonywane, to mieszczą się jeszcze w normach, więc nie ma podstawy do zamknięcia torowiska.Bautosz pisze: dzisiaj, 12:36 Odnośnie wczorajszych doniesień o wyskoczeniu szyny na Starowiślnej, czy to już nie jest (ostateczny) moment by wyłączyć newralgiczny odcinek z ruchu?
A poniżej zamieszczam kawałek materiału TVN24.
https://tvn24.pl/krakow/krakow-szyna-pr ... opBmou_KVgTVN24 pisze: termin jest dość odległy - przełom pierwszego i drugiego kwartału 2027 roku. Obecnie ZDMK przygotowuje ekspertyzę, która ma odpowiedzieć na pytanie, jakie prace trzeba wykonać, by do tego czasu można było korzystać z tej istotnej trasy na krakowskim Kazimierzu.
- Torowisko nie jest z pewnością komfortowe, ale spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa i można z niego korzystać - zapewnił rzecznik.
Jak do wymogów bezpieczeństwa ma się fakt, że tylko przypadkiem w miejscu przebicia podłogi nie stał żaden z pasażerów? - To rzeczywiście jest awaria, która potencjalnie była niebezpieczna. Natomiast pomiary, które są wykonywane, jeszcze się mieszczą w normach i możemy z tego torowiska korzystać - stwierdził nasz rozmówca. Jak dodał, fragmenty torowiska, które szczególnie wymagają uwagi to odcinki od Berka Joselewicza do Miodowej i od św. Wawrzyńca do mostu Powstańców Śląskich.
Analiza ma zostać ukończona w tym tygodniu.
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 593
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Torowiska
Po incydencie typu przebicie podłogi tramwaju przez szynę, torowisko powinno zostać bezwzględnie zamknięte i powinien zostać przeprowadzony remont na już w miejsce innego planowanego remontu torowiska w innym miejscu. I niech nie wciskają opinii publicznej kitu, że przeprowadzono jakieś ekspertyzy i torowisko jest bezpieczne. Osoba która podała takie info powinna zostać zwolniona dyscyplinarnie. No nie jest bezpieczne.
Gdybym był rzecznikiem instytucji odpowiedzialnej za utrzymanie torowisk w życiu bym takiej informacji nie podał, nawet pod groźbą utraty pracy. Bo to jest sianie nieprawdy.
Gdybym był rzecznikiem instytucji odpowiedzialnej za utrzymanie torowisk w życiu bym takiej informacji nie podał, nawet pod groźbą utraty pracy. Bo to jest sianie nieprawdy.
Re: Torowiska
Dokładnie. Zgadzam się z Tobą. Jak Oni mogą tak bezczelnie opowiadać ludziom takie kity?tomek_m pisze: dzisiaj, 14:57 Po incydencie typu przebicie podłogi tramwaju przez szynę, torowisko powinno zostać bezwzględnie zamknięte i powinien zostać przeprowadzony remont na już w miejsce innego planowanego remontu torowiska w innym miejscu. I niech nie wciskają opinii publicznej kitu, że przeprowadzono jakieś ekspertyzy i torowisko jest bezpieczne. Osoba która podała takie info powinna zostać zwolniona dyscyplinarnie. No nie jest bezpieczne.
Gdybym był rzecznikiem instytucji odpowiedzialnej za utrzymanie torowisk w życiu bym takiej informacji nie podał, nawet pod groźbą utraty pracy. Bo to jest sianie nieprawdy.
Czy tak można igrać z życiem pasażerów, mieszkańców i nie ponosić żadnych konsekwencji?
Myślę, że takie oddalanie remontu w nieskończoność przez miasto to temat obszerny dla Prokuratury. Nie oszukujmy się.
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 593
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Torowiska
Nawet nie chcę myśleć co by się stało, gdyby ta szyna wbiła się na 1 metr a do tego tramwaj zatłoczony do granic możliwości.
- LLoan
- Ekspert
- Posty: 504
- Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
- Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
- Polubił: 3 razy
- Otrzymał polubienie: 8 razy
Re: Torowiska
Dokładnie, torowisko na Starowiślnej jest w stanie agonalnym i mówiąc wprost - niebezpieczne. Tego nikt do mediów nie powie, bo w Krakowie nikomu by to nie przyszło na myśl, oficjalna myśl przekazu musi być taka, że wszystko jest super, analizujemy, sprawdzamy, badamy, kontrolujemy. A poza tym to ograniczone środki budżetowe. Na Starowiślnej co noc, a czasem też za dnia jest ekipa ZUE i pudruje trupa. Ostatnio coraz częściej prace zaczynają się wcześniej i ostatnie kursy są kierowane a to przez Dajwór, a to przez Krakowską, zależnie od tego gdzie konkretnie coś się wywali. Nawet o Lenina w mauzoleum się tak nie dba jak o rozwalone tory na Starowiślnej. Nie bez powodu jest też bardzo rygorystycznie respektowane ograniczenie do 10km/h. Nawet przy takiej prędkości hałas i drgania w środku są ogromne. Wbicie się szyny do środka tramwaju to precedens, który pokazuje, że remont powinien się zacząć natychmiast, bo realnie jest to zagrożenie dla pasażerów. Gołym okiem widać pęknięcia szyn, to jak podskakują w trakcie przejazdu, ile tak jest spawów, jak one są krzywe. Tu chodzi o bezpieczeństwo 
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 593
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Torowiska
A nie dałoby się zgłosić tego do odpowiednich organów, które by były władne nakazać zamknąć to torowisko "odgórnie"? Przecież przebicie się szyny przez podłogę tramwaju to już jest bardzo poważny precedens i igranie z życiem pasażerów.
Był w Polsce już taki przypadek?
Był w Polsce już taki przypadek?
- Kowalik
- Ekspert
- Posty: 665
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Torowiska
Nawet pamiętne torowiska do Walcowni i Pleszowa nie były zapuszczone do tak agonalnego stanu. Zdecydowanie węzeł Bagatela powinien poczekać na remont, a Starowiślna do remontu. Jakie są koszty pudrowania trupa. Robione jest to z kontraktu na utrzymanie czy jako "esktra robota dodatkowa". Skoro najgorzej jest od Miodowej do Wawrzyńca to co stoi na przeszkodzie jazdy przez Dajwór? Świetnie widoczny jest stan torowiska wieczorową porą gdy jedzie się Krakowiakiem przy niskim zapełnieniu. Z ostatnich siedzeń widać jak każdy człon odchyla się w inną stronę.
- LLoan
- Ekspert
- Posty: 504
- Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
- Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
- Polubił: 3 razy
- Otrzymał polubienie: 8 razy
Re: Torowiska
Dlaczego MPK pozwala na kursowanie tamże nowych tramwajów? Wszyscy pamiętają chyba niedasizm, który panował kilka lat temu na liniach kursujących przez Ptaszyckiego. Teraz przypadek, gdy torowisko jest w gorszym stanie, ale jednak nowe tramwaje dają radę.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2045
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 6 razy
Re: Torowiska
Konstale mają i od zawsze problemy przy jeździe z prędkością 10 km/h. Solówek E1 jest 8 (przy czym byłyby one przepełnione na każdej z kursujących na Starowiślnej linii), składów E1+c3 zaledwie 9 - może jedną linię udałoby się nimi obsłużyć. Na większości kursów jednak nowszy tabor musi się pojawiać. Pytanie jednak czy nie szkoda taboru? To torowisko powinno być natychmiast zamknięte, a linie tam kursujące skierowane tymczasowo na Krakowską oraz Klimeckiego.LLoan pisze: dzisiaj, 16:25 Dlaczego MPK pozwala na kursowanie tamże nowych tramwajów? Wszyscy pamiętają chyba niedasizm, który panował kilka lat temu na liniach kursujących przez Ptaszyckiego. Teraz przypadek, gdy torowisko jest w gorszym stanie, ale jednak nowe tramwaje dają radę.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Torowiska
Nagonka chyba robi "swoje". Mnie to osobiście nie przekonuje. Ale wiemy co chcą wykonać aby przez te dwa lata do rozpoczecia remontu tramwaje mogły po tym agonalnym torowisku nadal jeździć:
Źródło: https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... e-dwa-lataTrwa analiza dokładnego zakresu robót, w tym możliwości:
wymiany płyt torowych,
wymiany odcinkowej szyn,
wzmocnienia podbudowy w newralgicznych miejscach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], kbieniu7 i 2 gości
