Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
-
scyzor663
- Specjalista
- Posty: 455
- Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36
- Polubił: 11 razy
- Otrzymał polubienie: 34 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Jasne, jest to pewne uproszczenie, przyjmujące tą samą cenę za wzkm i równy dochód z biletów ale bez przesady. Różnica np. między A1 i A50 to 1300%.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 769
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
- Polubił: 61 razy
- Otrzymał polubienie: 43 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Na pewno w pełni nie oddaje, ale pewne prawidłowości widać. Np. A53 jest dłuższe niż A50, kosztuje do uruchomienia nieco mniej, nie wjeżdża do Krakowa, a przewozi 6x więcej pasażerów. 6 razy! Do tego zdaje się że uruchomiono ją dopiero od stycznia, więc może być jeszcze niedoszacowana.
-
mems
- Specjalista
- Posty: 259
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
- Lokalizacja: wielka wieś
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
To nie jest nic odkrywczego, że linia przejeżdżająca przez gęściej zaludnione tereny i wyrabia więcej wzkm wozi więcej ludzi.Ydhflx pisze: 27 lis 2025, 17:44 Na pewno w pełni nie oddaje, ale pewne prawidłowości widać. Np. A53 jest dłuższe niż A50, kosztuje do uruchomienia nieco mniej, nie wjeżdża do Krakowa, a przewozi 6x więcej pasażerów. 6 razy! Do tego zdaje się że uruchomiono ją dopiero od stycznia, więc może być jeszcze niedoszacowana.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 769
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
- Polubił: 61 razy
- Otrzymał polubienie: 43 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Spójrz jeszcze raz w tabelkę i na mapę. Koszt uruchumienia - ok. 14% wyższy. Liczba pasażerów - o 550% większa. To jest naturalne? Nie.mems pisze: 27 lis 2025, 18:12 To nie jest nic odkrywczego, że linia przejeżdżająca przez gęściej zaludnione tereny i wyrabia więcej wzkm wozi więcej ludzi.
Zaludnienie? Ostatnio jak sprawdzałem to Kraków był bardzo dużym miastem, a to A50 do niego jeździ. Zaludnienie na reszcie trasy? No tak, ale co do zasady mniej pasażerów to mniejszy tabor, czyli to 14% kosztu uruchomienia więcej po stronie A53 wcale nie musi oznaczać nawet mniej WZKM, może po prostu są dłuższym taborem xD
-
mems
- Specjalista
- Posty: 259
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
- Lokalizacja: wielka wieś
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Dla przykładu wrzesień, A53 wyrabia 50% więcej wzkm niż A50: https://bip.malopolska.pl/umwm,a,275974 ... arcia.htmlYdhflx pisze: 27 lis 2025, 18:35 Spójrz jeszcze raz w tabelkę i na mapę. Koszt uruchumienia - ok. 14% wyższy. Liczba pasażerów - o 550% większa. To jest naturalne? Nie.
Zaludnienie? Ostatnio jak sprawdzałem to Kraków był bardzo dużym miastem, a to A50 do niego jeździ. Zaludnienie na reszcie trasy? No tak, ale co do zasady mniej pasażerów to mniejszy tabor, czyli to 14% kosztu uruchomienia więcej po stronie A53 wcale nie musi oznaczać nawet mniej WZKM, może po prostu są dłuższym taborem xD
A znaczenie największe ma zaludnienie poza Krakowem, bo koniec końców ludzi jeżdżących MLD tylko wewnątrz granic miasta nie ma za wiele. A tam się okazuje, że same Sułkowice mają mniej więcej tyle samo mieszkańców co się zbierze na odcinku od Nowego Brzeska do granicy miasta (plus pewnie jest jakiś ruch na A53 w kierunku suchej/makowa, a na A50 jest raczej jednokierunkowy rano do Krakowa, po południu z Krakowa).
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 769
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
- Polubił: 61 razy
- Otrzymał polubienie: 43 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
W takim razie nadal należy sobie odpowiedzieć na pytanie: dlaczego WZKM A50 jest prawie o połowę droższy? To jest gigantyczna różnica. A jak mówiłem, skoro gęstość zaludnienia jest mniejsza, to powinien wystarczyć mniejszy tabor.
-
scyzor663
- Specjalista
- Posty: 455
- Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36
- Polubił: 11 razy
- Otrzymał polubienie: 34 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Tam jeżdżą duże autobusy.Ydhflx pisze: 27 lis 2025, 19:35 W takim razie nadal należy sobie odpowiedzieć na pytanie: dlaczego WZKM A50 jest prawie o połowę droższy? To jest gigantyczna różnica. A jak mówiłem, skoro gęstość zaludnienia jest mniejsza, to powinien wystarczyć mniejszy tabor.
Ale prawda jest taka, że nie ma co się kłócić o dokładne procenty.
Jakby A50 jeździło po DW776 to by woziło 2 razy mniej pasażerów niż A1, a nie 9 razy mniej jak teraz. Tylko i wyłącznie polityka i kolesiostwo spowodowały, że A1 może jeździć najkrótsza trasą pomimo, że były i są tam busy, a A50 nie.
-
miloszkasperczyk
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
- Otrzymał polubienie: 3 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Artykuł z propozycjami połączenia Skały z Miechowem autobusami Małopolskich Linii Dowozowych
https://www.facebook.com/share/p/1AFfZxdKjZ/
https://www.facebook.com/share/p/1AFfZxdKjZ/
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
mems
- Specjalista
- Posty: 259
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
- Lokalizacja: wielka wieś
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Małe odkrycie, 18.5 mln zł więcej rok do roku na MLD w budżecie województwa (na razie projekt), przy stawce ~6.50zł/wzkm to daje ~2,85 mln wzkm więcej
https://bip.malopolska.pl/api/files/3967615
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
https://www.facebook.com/share/v/16nBWvm9nD/
W gminie Alwernia powstanie nowa linia A66. Z tego co widzę A14 i A44 zmienią trasę.
W gminie Alwernia powstanie nowa linia A66. Z tego co widzę A14 i A44 zmienią trasę.
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Pożar autobusu (solaris urbino 18) lini A1 na Zakopiance.
-
Kuciak
- Znawca
- Posty: 170
- Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Kiepski ten pożar, jak nawet nie było akcji gaśniczej
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
https://gazetakrakowska.pl/dym-z-autobu ... KXp6h9_prQ
Mimo wszystko jakieś zdarzenie miało miejsce.
-
mems
- Specjalista
- Posty: 259
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
- Lokalizacja: wielka wieś
- Polubił: 2 razy
- Otrzymał polubienie: 16 razy
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Dziś pojawił się przetarg na obsługę linii, w tym są nowe linie:
A40
- 2 brygady (1 w weekendy)
- niska podłoga, 11.5-13.2m, 2014 (EURO VI)
- 40 miejsc siedzących
- (linia istniejąca)
A47
- 1 brygada
- niska podłoga, 8.5-13m, 2012 (EURO V)
- 30 miejsc siedzących
- (linia istniejąca)
A65
- 2 brygady (ale bez niedziel)
- niska podłoga, dowolna długość, 2016 (EURO VI)
- 20 miejsc siedzących
- nowa linia Bochnia-Nowe Brzesko
A57
- 3 brygady (1 w weekendy)
- niska podłoga, 11.5-13m, 2014 (EURO VI)
- 35 miejsc siedzących
- linia startuje z Koszyc (patrząc po tym, że brygady zaczynają 4:15, 5:15, 6:20 i kończą 20, 22, 23:45 to pewnie kierunek Kraków
)
A61
- 3 brygady (2 w soboty, 1 w niedziele)
- niska podłoga, DMC 7.5t, 2014 (EURO VI), hak na przyczepki (do 10 rowerów)
- 20 miejsc siedzących
- linia startuje z Obidowej (koło Nowego Targu)
- przewidziane kursy z przyczepką rowerową
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1234783
A40
- 2 brygady (1 w weekendy)
- niska podłoga, 11.5-13.2m, 2014 (EURO VI)
- 40 miejsc siedzących
- (linia istniejąca)
A47
- 1 brygada
- niska podłoga, 8.5-13m, 2012 (EURO V)
- 30 miejsc siedzących
- (linia istniejąca)
A65
- 2 brygady (ale bez niedziel)
- niska podłoga, dowolna długość, 2016 (EURO VI)
- 20 miejsc siedzących
- nowa linia Bochnia-Nowe Brzesko
A57
- 3 brygady (1 w weekendy)
- niska podłoga, 11.5-13m, 2014 (EURO VI)
- 35 miejsc siedzących
- linia startuje z Koszyc (patrząc po tym, że brygady zaczynają 4:15, 5:15, 6:20 i kończą 20, 22, 23:45 to pewnie kierunek Kraków
A61
- 3 brygady (2 w soboty, 1 w niedziele)
- niska podłoga, DMC 7.5t, 2014 (EURO VI), hak na przyczepki (do 10 rowerów)
- 20 miejsc siedzących
- linia startuje z Obidowej (koło Nowego Targu)
- przewidziane kursy z przyczepką rowerową
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1234783
Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)
Teoretycznie mają powstać następujące linie:
104) Bochnia – Nowe Brzesko,
105) Podłęże – Nowe Brzesko,
106) Nowy Targ – Chochołów,
107) Olszowice – Wieliczka,
108) Tarnów – Biadoliny Szlacheckie,
109) Spytkowice – Bukowina Tatrzańska,
110) Jaworki – Dursztyn,
111) Krzeszowice – Chrzanów,
112) Lubcza – Tarnów,
113) Dobczyce – Kraków,
114) Tarnów – Wierzchosławice – Tarnów,
115) Tarnów – Mikołajowice – Tarnów,
116) Tarnów – Radłów,
117) Koszyce – Kraków,
118) Wieliczka – Kraków,
119) Wieliczka – Dąbrowica,
120) Obidowa – Krościenko nad Dunajcem – Obidowa,
121) Wytrzyszczka – Tarnów,
122) Lanckorona – Kraków
Źródło danych: https://bip.malopolska.pl/umwm,a,276712 ... iu-22.html
104) Bochnia – Nowe Brzesko,
105) Podłęże – Nowe Brzesko,
106) Nowy Targ – Chochołów,
107) Olszowice – Wieliczka,
108) Tarnów – Biadoliny Szlacheckie,
109) Spytkowice – Bukowina Tatrzańska,
110) Jaworki – Dursztyn,
111) Krzeszowice – Chrzanów,
112) Lubcza – Tarnów,
113) Dobczyce – Kraków,
114) Tarnów – Wierzchosławice – Tarnów,
115) Tarnów – Mikołajowice – Tarnów,
116) Tarnów – Radłów,
117) Koszyce – Kraków,
118) Wieliczka – Kraków,
119) Wieliczka – Dąbrowica,
120) Obidowa – Krościenko nad Dunajcem – Obidowa,
121) Wytrzyszczka – Tarnów,
122) Lanckorona – Kraków
Źródło danych: https://bip.malopolska.pl/umwm,a,276712 ... iu-22.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
