Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 872
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 83 razy
Otrzymał  polubienie: 116 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: michal49944 » 16 gru 2025, 8:03

MPK dzisiaj znowu rozpieszcza taborowo. Na 13 i 49 znów po jednym składzie 2x105Na. Na 50 mamy dwie Pesy, ale za to na 52 kursuje jeden Lajkonik. Oczywiście zamienić NGT6 na 18 na JEDNEGO Lajkonika wciąż się nie da. Wykorzystanie Konstali to dzisiaj 60% (6/10), a Pes+Protrama to 65% (24/37), czyli wręcz porównywalne. Chyba nie tak to powinno wyglądać. W takim tempie to zaraz wykorzystanie Krakowiaków spadnie poniżej 50%. :evil:

Mksussi125
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 15 wrz 2025, 22:08
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Mksussi125 » 19 gru 2025, 11:59

A wiadomo co się znowu dzieje z Nevelo? Bo od dawna nie jeździł i stoi za rozbitym konstalem

tomek
Pasażer
Posty: 9
Rejestracja: 19 lut 2020, 9:15

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomek » 19 gru 2025, 12:43

Stoi odstawiony po kolizji.

krakus
Specjalista
Posty: 209
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14
Otrzymał  polubienie: 12 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: krakus » 19 gru 2025, 13:11

Jakiś czas temu pojawił się temat wysyłania na co drugą brygadę linii 4 Krakowiaków. Jak dotąd nic się nie dzieje w tej kwestii, myślę, że brakuje chęci i dobrej woli zarówno ze strony MPK jak i miasta.

Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 613
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Polubił: 7 razy
Otrzymał  polubienie: 22 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Pokrzywa » 19 gru 2025, 13:22

krakus pisze: 19 gru 2025, 13:11 Jakiś czas temu pojawił się temat wysyłania na co drugą brygadę linii 4 Krakowiaków. Jak dotąd nic się nie dzieje w tej kwestii, myślę, że brakuje chęci i dobrej woli zarówno ze strony MPK jak i miasta.
Podpowiem, że na budowie podstacji jakoś się nie kurzy od roboty :lol:
ona/jej

Gołąb_NGT8
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Polubił: 3 razy
Otrzymał  polubienie: 3 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Gołąb_NGT8 » 21 gru 2025, 11:29

Po wybudowaniu podstacji na Wzgórzach Krzesławickich PESY powinny trafić na linie: 4, 50, 52.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 772
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Polubił: 64 razy
Otrzymał  polubienie: 45 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » 21 gru 2025, 12:22

Gołąb_NGT8 pisze: 21 gru 2025, 11:29 Po wybudowaniu podstacji na Wzgórzach Krzesławickich PESY powinny trafić na linie: 4, 50, 52.
Niby jak i po co? Ani nie ma tylu Pes, ani 50 nie jest najbardziej przepełnioną linią na Kurdwanowie (jest nią 24).

Gołąb_NGT8
Znawca
Posty: 147
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Polubił: 3 razy
Otrzymał  polubienie: 3 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Gołąb_NGT8 » 21 gru 2025, 17:01

Żeby więcej pętli miało PESY.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 772
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Polubił: 64 razy
Otrzymał  polubienie: 45 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » 21 gru 2025, 19:30

Gołąb_NGT8 pisze: 21 gru 2025, 17:01 Żeby więcej pętli miało PESY.
Ciężko to nawet skomentować. To nie jest zabawa. Wyższe napełnienia na danej linii oznaczają że ludzie codziennie jadą do szkoły/pracy w strasznym ścisku albo wręcz zostają na przystanku. Istnienie tego forum to nie sztuka dla sztuki, ale też dyskusje o realnych rozwiązaniach realnych problemów...

Ankin
Specjalista
Posty: 425
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
Polubił: 45 razy
Otrzymał  polubienie: 38 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ankin » 21 gru 2025, 20:45

Gołąb_NGT8 pisze: 21 gru 2025, 17:01 Żeby więcej pętli miało PESY.
A te PESY to jakiś fetysz? Jaki jest sens pchać ww. rodzaj taboru, kiedy nie jest on REALNIE potrzebny na danej linii tramwajowej.
Chyba umyka Tobie również kwestia tego, że żyjemy na takiej szerokości geograficznej gdzie energia elekryczna zaczyna być towarem luksusowym.
Ekonomia oraz logika ewidetnie nie idą ze sobą w parze w odniesieniu do Twoich zachcianek. ;)

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 872
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Polubił: 83 razy
Otrzymał  polubienie: 116 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: michal49944 » 21 gru 2025, 21:40

Warto jako ciekawostkę dodać, że w ten weekend (chyba) po raz pierwszy (nie licząc wakacji) mieliśmy 2 pełne dni bez wysokiej podłogi, gdyż na 52 w sobotę 3x105Na nie wyjechał tak jak zwykle.

canoe_bart
Znawca
Posty: 126
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Polubił: 18 razy
Otrzymał  polubienie: 6 razy
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: canoe_bart » 21 gru 2025, 23:12

W obecnym układzie Krakowiaków starczy na obsadę wszystkich brygad 4 i 52, ale pod pod warunkiem, że przynajmniej dwie podgórskie brygady 52 obecnie obsadzone uffokami trafiłyby do Huty - w przeciwnym wypadku Podgórze będzie miało wykorzystanie co najmniej 12/14 (86%), co przy renomie tych wagonów nie powinno mieć miejsca. Jeśliby jednak uznać obecny podział brygad (zwłaszcza na 52) między zajezdnie i potencjalne wykorzystanie tego typu taboru za racjonalne, to i na 24 można by utrzymać ze 3 brygady z Huty w aktualnej obsadzie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7253
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Polubił: 60 razy
Otrzymał  polubienie: 86 razy
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 21 gru 2025, 23:55

Ydhflx pisze: 21 gru 2025, 12:22Ani nie ma tylu Pes, ani 50 nie jest najbardziej przepełnioną linią na Kurdwanowie (jest nią 24).
"24" jest najbardziej zapełnione z linii kurdwanowskich, jednak i w "50" jest tłoczno. Na tej linii nawet dawniej pojawiały się krakowiaki, jeszcze na trasie Kurdwanów - Krowodrza Górka. Teraz została wydłużona z obu stron i pasażerów jest tym więcej.

W mojej opinii tabor 40+ przydałby się na wszystkie cztery linie: "4", "24", "50", "52", choć pewnie "50" jest z nich ostatnia w kolejności.

Awatar użytkownika
karol dżonson
Miłośnik
Posty: 58
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33
Polubił: 24 razy
Otrzymał  polubienie: 40 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: karol dżonson » wczoraj, 0:17

24 najprawdopodobniej nie potrzebowałaby Krakowiaków gdyby była na niej godna częstotliwość, czyli f7,5. Wymyka to się mojemu pojmowaniu, jak ZTP może uważać, że układ w którym Ruczaj/Podwawelskie oraz Bieżanów/Prokocim, oba po ok. 50tys. mieszkańców, mają po 16 kursów/h do 1 Obwodnicy (i właśnie tyle ich potrzebują), zaś Kurdwanów/Piaski Nowe, również ok. 50 tys. mieszkańców, ma ich zaledwie 4 i to ma rzekomo wystarczać. Nawet wliczając dziesiątkę wychodzi 8 kursów/h, czyli o połowę mniej.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 772
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Polubił: 64 razy
Otrzymał  polubienie: 45 razy

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » wczoraj, 1:00

karol dżonson pisze: wczoraj, 0:17 24 najprawdopodobniej nie potrzebowałaby Krakowiaków gdyby była na niej godna częstotliwość, czyli f7,5. Wymyka to się mojemu pojmowaniu, jak ZTP może uważać, że układ w którym Ruczaj/Podwawelskie oraz Bieżanów/Prokocim, oba po ok. 50tys. mieszkańców, mają po 16 kursów/h do 1 Obwodnicy (i właśnie tyle ich potrzebują), zaś Kurdwanów/Piaski Nowe, również ok. 50 tys. mieszkańców, ma ich zaledwie 4 i to ma rzekomo wystarczać. Nawet wliczając dziesiątkę wychodzi 8 kursów/h, czyli o połowę mniej.
Niewątpliwie jest to prawda. Warto też wspomnieć niedawny wywiad prezesa MPK, w którym stwierdził, że dodawanie szczytówek jest tańsze niż kupowanie długiego taboru. Tylko że wywiad wywiadami, a potem kupujemy wozy 43m dla linii z f15...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bautosz, Bayer2003, fysztof, impuls i 4 gości