Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wcześniej nie miała Huta możliwości bo nie miała taboru dla linii "3". Na mapce jest jako niskopodłogowa. Ale w historii gościła na tej linii wielokrotnie. W 2015 miała większość brygad E1+c3 a składy 105Na były np. 2009r. Zajezdnia w Hucie musi obsługiwać linie nie tylko Huckie i łączące Hutę z Krakowem ale też typowo krakowskie 2,3,11,13,17,19,20,24. Czasem znika z obsługi jakiejś linii jak od dzisiaj np. na 11 nie ma już składów 105Na.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jednak nie, w TTSS na "3" widoczny RP644 :/.kucyk pisze: 02 lis 2020, 5:56Myślę, że tak. Jednego już zauważyłem na "3". Wygląda na to, że mamy kolejną linię obsadzoną w 100 % taborem 32 metrowym, niskopodłogowym. Kolej na następną linię.Bayer2003 pisze: Lajkoniki w zamian za obecne brygady NGT6, czy może niestety coś innego?
Na "52" z kolei widoczne dziś same ufoki i Krakowiaki. Wiedeńczyk oraz Lajkoniki trafiły na inne linie. Na "50" mamy dziś aż 6 STL, wszystkie z zajezdni w Nowej Hucie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Linia 52 bez składów wiedeńskich
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... iedenskich
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... iedenskich
Od poniedziałku 2 listopada, obsługa brygad 3-12 i 3-13 przejęta została przez zajezdnię Nowa Huta, która skierowała na nie wagony Stadler Tango Lajkonik. Dzięki temu, na linii numer 3 obecnie tylko dwie brygady 3-03 i 3-11 obsługiwane są przez tabor 26-metrowy, a konkretnie wagony Bombardier NGT6. Wszystkie pozostałe brygady obsługują dłuższe wagony, w tym zdecydowanej większości Bombardiery NGT8. Na tym nie koniec. Zwiększyła się liczba wagonów Stadler Tango Lajkonik kursujących na linii 50. W rezultacie możliwe było przekierowanie dodatkowych wozów PESA 2014N na linię 52. Skutkiem tego było całkowite wycofanie z obsługi tej linii składów wiedeńskich E1+c3. Ostatni z nich obsługiwał brygadę 52-05. Obecnie, na linii 52 oprócz 6 pociągów 3x105Na, kursują wyłącznie wagony PESA 2014N, wspomagane przez wóz Protram 405N-Kr. Skład wiedeński zniknął też z linii 14, którą znów można uznać za w całości obsługiwaną przez tabor niskopodłogowy.
Mniejsze zmiany dotknęły także inne linie. Na linii 11 kursują obecnie same wozy GT8S/GT8N. Te same pojazdy zaczęły pojawiać się na kilku szczytowych brygadach linii 13. Z kolei na linii 21 poza wagonami E1 i N8S, pojawiają się również składy 2x105Na.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podobał mi się przydział taboru w weekend poprzedzający WŚ 24.10.20 i 25.10.20. Linie cmentarne niskie lub ufokowe bez wiedni. Według moich obliczeń w tych dniach 85% taboru w ruchu liniowym stanowiły pociągi z udziałem niskiej podłogi.
Od poniedziałku nastąpiły kolejne zmiany taborowe i miejmy nadzieję że wkrótce nastąpią bardziej pozytywne.
Moje zastrzeżenia
Czy muszą wyjeżdżać GT8S bez modernizacji praktycznie codziennie, ostatnie cztery sztuki. W zajezdni bezczynnie pozostaje kolejne 10 po modernizacji. Można GT8S przecież odstawić, niech czekają na modernizację wykorzystując te GT8N z członem niskopodłogowym.
Czy najważniejszą zmianą jest podmiana na linii 3 niskopodłogowego NGT6 na STL. Te NGT6 zwolnione z zawieszonej "6" wcześniej z okrężnej "1" obecnie z "3" pozostają na terenie zajezdni. Po prostu więcej NGT6 pozostaje na terenie zajezdni i niewiele to zmienia. Nie zostały wprowadzone na inne linie. Gdyby skierowano STL na brygadę linii 24, 9 lub 22 zmiana byłaby odczuwalna dla pasażerów.
Nadal w ruchu są składy E1+c3 te bez modernizacji - wobec tego że sporo wiedni pozostaje na terenie zajezdni czemu ich nie odstawiono. Zrobiono tak podczas wakacji i po pewnym czasie kilka składów wróciło.
Zwolniło się trochę EU8N po ostatnich zawieszonych liniach. Czy konieczne jest nadal wykorzystywanie E1 solo na liniach 16 i 21 wobec nadmiaru lepszego taboru.
Od poniedziałku nastąpiły kolejne zmiany taborowe i miejmy nadzieję że wkrótce nastąpią bardziej pozytywne.
Moje zastrzeżenia
Czy muszą wyjeżdżać GT8S bez modernizacji praktycznie codziennie, ostatnie cztery sztuki. W zajezdni bezczynnie pozostaje kolejne 10 po modernizacji. Można GT8S przecież odstawić, niech czekają na modernizację wykorzystując te GT8N z członem niskopodłogowym.
Czy najważniejszą zmianą jest podmiana na linii 3 niskopodłogowego NGT6 na STL. Te NGT6 zwolnione z zawieszonej "6" wcześniej z okrężnej "1" obecnie z "3" pozostają na terenie zajezdni. Po prostu więcej NGT6 pozostaje na terenie zajezdni i niewiele to zmienia. Nie zostały wprowadzone na inne linie. Gdyby skierowano STL na brygadę linii 24, 9 lub 22 zmiana byłaby odczuwalna dla pasażerów.
Nadal w ruchu są składy E1+c3 te bez modernizacji - wobec tego że sporo wiedni pozostaje na terenie zajezdni czemu ich nie odstawiono. Zrobiono tak podczas wakacji i po pewnym czasie kilka składów wróciło.
Zwolniło się trochę EU8N po ostatnich zawieszonych liniach. Czy konieczne jest nadal wykorzystywanie E1 solo na liniach 16 i 21 wobec nadmiaru lepszego taboru.
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 16 liniowo EU8N hah dobry żart. Tam jest zakaz taborowy (jakoś ostatnio NGT6 był rezerwowo i nic mu się nie stało) (poza tym na 10 prawie codziennie jest rezerwa w postaci NGT6/GT8N/EU8N).impuls pisze: 04 lis 2020, 22:40 Zwolniło się trochę EU8N po ostatnich zawieszonych liniach. Czy konieczne jest nadal wykorzystywanie E1 solo na liniach 16 i 21 wobec nadmiaru lepszego taboru.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Moim zdaniem gorszy jest Ujastek Mogilski z kwadratowymi łukami. Na Ptaszyckiego wszystkie spawy poprawiano dwa lata temu. Oczywiście buja, podkłady pognite ale nie pamiętam aby coś się tam wykoleiło. EU8N chyba mają możliwość jazdy 10h.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
GT8S bez modernizacji mają na sobie reklamy, więc niestety muszą możliwie najczęściej wyjeżdżać :/impuls pisze: 04 lis 2020, 22:40 Czy muszą wyjeżdżać GT8S bez modernizacji praktycznie codziennie, ostatnie cztery sztuki. W zajezdni bezczynnie pozostaje kolejne 10 po modernizacji. Można GT8S przecież odstawić , niech czekają na modernizację wykorzystując te GT8N z członem niskopodłogowym.
Składy te wróciły, ponieważ na torowiskach było codziennie rekordowe 250 brygad. Obecnie nie ma szans do powrotu takiej ilości brygad w najbliższym czasie. Kiedy takie szanse się pojawią, (w optymistycznym wariancie) dostarczonych będzie już przynajmniej 30-40 Lajkoników. Moim zdaniem również E1+c3 bez modernizacji powinny zostać skasowane i prawdopodobnie MPK w najbliższych dniach zdecyduje się na taki krok (ze stanu skreślony został już skład HW156+HB556).impuls pisze: 04 lis 2020, 22:40 Nadal w ruchu są składy E1+c3 te bez modernizacji - wobec tego że sporo wiedni pozostaje na terenie zajezdni czemu ich nie odstawiono. Zrobiono tak podczas wakacji i po pewnym czasie kilka składów wróciło.
Jest konieczne, ponieważ w niektórych niskowejściowcach z tej zajezdni (HK457-HK461) pojawił się ponownie "syndrom N8S'a", czyli prawdopodobnie poważne awarie, jak zawsze uniemożliwiające powrót do ruchu przez dłuższy czas. Wczoraj na torowiskach pojawiły się zaledwie dwa wozy tego typu. Dzisiaj już tylko jeden, obsługiwał on jednak brygadę linii "1". HK458 stoi w zajezdni od 27 dni. HK460 nie pojawił się w ostatnich trzech dniach i jeżeli nie stanie się to jutro - nie wyjedzie on prawdopodobnie przez najbliższe tygodnie. Za kilka lat może powstać tramwaj na Azory i niestety, ale z taką sprawnością N8S nie ma tam szans na tramwaj do Nowej Huty ("5" wydawała się idealnym kandydatem, ale nie może ona mieć ponad połowy brygad GT8N). Co do obsługi aktualnej "21" - weź pod uwagę, że EU8N nie zwolniło się wcale tak dużo, ponieważ z zawieszonych linii jeździły one tylko na pięciu brygadach "17". Jeden z nich obsłużył linię "14" (zamiast E1+c3), a kolejne dwa linię "5" (jeszcze kilka dni temu było tam sześć brygad N8C, dziś tylko cztery). Jedna brygada zastąpiła któregoś z N8S'ów na "21". Co stało się z piątym EU8N - nie wiem, jednak przed zawieszeniem "17" ich wykorzystanie było czasem na poziomie 35/40, czyli zdecydowanie zbyt wysokim. Niestety, wszystko to sprawia, że liczba brygad niskowejściowych na "21" zmniejszyła się z trzech do dwóch i odpowiedzialne są za to głównie zepsute N8S'y.impuls pisze: 04 lis 2020, 22:40 Zwolniło się trochę EU8N po ostatnich zawieszonych liniach. Czy konieczne jest nadal wykorzystywanie E1 solo na liniach 16 i 21 wobec nadmiaru lepszego taboru.
O zasadności zakazów taborowych można byłoby dyskutować latami, jednak prawda jest taka, że liniowo nie ma szans na puszczenie czegoś innego niż E1 przez Ptaszyckiego. Na początku należy dążyć do "uniskopodłogowienia" linii "21", a na "16" przyjdzie czas dopiero po remoncie Ptaszyckiego.damian_krk2 pisze: 04 lis 2020, 22:55Na 16 liniowo EU8N hah dobry żart. Tam jest zakaz taborowy (jakoś ostatnio NGT6 był rezerwowo i nic mu się nie stało) (poza tym na 10 prawie codziennie jest rezerwa w postaci NGT6/GT8N/EU8N).impuls pisze: 04 lis 2020, 22:40 Podobał mi się przydział taboru w weekend poprzedzający WŚ 24.10.20 i 25.10.20. Linie cmentarne niskie lub ufokowe bez wiedni. Według moich obliczeń w tych dniach 85% taboru w ruchu liniowym stanowiły pociągi z udziałem niskiej podłogi.
Od poniedziałku nastąpiły kolejne zmiany taborowe i miejmy nadzieję że wkrótce nastąpią bardziej pozytywne.
Moje zastrzeżenia
Czy muszą wyjeżdżać GT8S bez modernizacji praktycznie codziennie, ostatnie cztery sztuki. W zajezdni bezczynnie pozostaje kolejne 10 po modernizacji. Można GT8S przecież odstawić, niech czekają na modernizację wykorzystując te GT8N z członem niskopodłogowym.
Czy najważniejszą zmianą jest podmiana na linii 3 niskopodłogowego NGT6 na STL. Te NGT6 zwolnione z zawieszonej "6" wcześniej z okrężnej "1" obecnie z "3" pozostają na terenie zajezdni. Po prostu więcej NGT6 pozostaje na terenie zajezdni i niewiele to zmienia. Nie zostały wprowadzone na inne linie. Gdyby skierowano STL na brygadę linii 24, 9 lub 22 zmiana byłaby odczuwalna dla pasażerów.
Nadal w ruchu są składy E1+c3 te bez modernizacji - wobec tego że sporo wiedni pozostaje na terenie zajezdni czemu ich nie odstawiono. Zrobiono tak podczas wakacji i po pewnym czasie kilka składów wróciło.
Zwolniło się trochę EU8N po ostatnich zawieszonych liniach. Czy konieczne jest nadal wykorzystywanie E1 solo na liniach 16 i 21 wobec nadmiaru lepszego taboru.
Możliwość z pewnością mają (są one przecież wykonane na bazie także wiedeńskich E6), jednak MPK ich tam nie kieruje. Dyskusja czy gorsze torowisko jest na Ujastku Mogilskim czy na Ptaszyckiego nie ma moim zdaniem żadnego sensu - obydwa te torowiska nadają się jedynie do natychmiastowej wymiany i tego się trzymajmyimpuls pisze: 04 lis 2020, 23:12 Moim zdaniem gorszy jest Ujastek Mogilski z kwadratowymi łukami. Na Ptaszyckiego wszystkie spawy poprawiano dwa lata temu. Oczywiście buja, podkłady pognite ale nie pamiętam aby coś się tam wykoleiło. EU8N chyba mają możliwość jazdy 10h.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No niestety w MPK dalej nie chcą wysyłać niskiej podłogi na pewne linie, żeby pasażerowie "nie przyzwyczaili się do luksusu".impuls pisze: 04 lis 2020, 22:40 Te NGT6 zwolnione z zawieszonej "6" wcześniej z okrężnej "1" obecnie z "3" pozostają na terenie zajezdni. Po prostu więcej NGT6 pozostaje na terenie zajezdni i niewiele to zmienia. Nie zostały wprowadzone na inne linie.
Mają nawet możliwość jazdy 18h czy 20h (wyjazd z zajezdni koło 4, powrót o północy)

Nie karmić troli 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zwalniają się Pesy z "50" przez zastępujące Lajkoniki. Może wyślą je na "5" czy "21"?




Re: Rozdział taboru - tramwaje
Stanowisko MPK w sprawie rodziału taboru
https://www.facebook.com/mpkkrakow/phot ... =3&theater
https://www.facebook.com/mpkkrakow/phot ... =3&theater
Są już pierwsze efekty realizacji dostaw Lajkoników. Na linię nrłączącej Czerwone Maki P+R z nowohuckim os. Piastów zgodnie z aktualnym rozdziałem taboru nie są już kierowane wysokopodłogowe wagony E1 i c3 popularnie nazywane „wiedeńczykami” (to skutek skierowania Lajkoników na linię nr 50, które zastępują tam Krakowiaki).
Do dyspozycji pasażerów na trasie linii nr 52 są wyłącznie najdłuższe w Polsce tramwaje, czyli ok. 43 metrowe Krakowiaki i potrójne składy wagonów 105Na. Wszystko po to, aby na tej bardzo popularnej linii zapewnić pasażerom możliwość zachowania jak największego dystansu podczas podróży.
Dzięki dostawom nowych Lajkoników z ruchu systematycznie wycofywane są najstarsze i wymagające już prac remontowych wysokopodłogowe wagony E1 i c3 oraz 105Na.
Dodatkowo Lajkoniki dają także możliwość zastępowania na liniach mniej pojemnych wagonów. Tak się dzieje na linii nr 3, na której nowe tramwaje o długości ponad 33 m zastępują mniej pojemne wagony NGT6 o długości 26 m.
Przypomnijmy, że pasażerów wozi już 15 Lajkoników, które najczęściej kursują na linii nr 3, 18 i 50
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Stanowisko zasadniczo rozsądne, jednak ...Łukasz pisze: 05 lis 2020, 14:28 Stanowisko MPK w sprawie rodziału taboru
https://www.facebook.com/mpkkrakow/phot ... =3&theaterSą już pierwsze efekty realizacji dostaw Lajkoników. Na linię nrłączącej Czerwone Maki P+R z nowohuckim os. Piastów zgodnie z aktualnym rozdziałem taboru nie są już kierowane wysokopodłogowe wagony E1 i c3 popularnie nazywane „wiedeńczykami” (to skutek skierowania Lajkoników na linię nr 50, które zastępują tam Krakowiaki).
Do dyspozycji pasażerów na trasie linii nr 52 są wyłącznie najdłuższe w Polsce tramwaje, czyli ok. 43 metrowe Krakowiaki i potrójne składy wagonów 105Na. Wszystko po to, aby na tej bardzo popularnej linii zapewnić pasażerom możliwość zachowania jak największego dystansu podczas podróży.
Dzięki dostawom nowych Lajkoników z ruchu systematycznie wycofywane są najstarsze i wymagające już prac remontowych wysokopodłogowe wagony E1 i c3 oraz 105Na.
Dodatkowo Lajkoniki dają także możliwość zastępowania na liniach mniej pojemnych wagonów. Tak się dzieje na linii nr 3, na której nowe tramwaje o długości ponad 33 m zastępują mniej pojemne wagony NGT6 o długości 26 m.
Przypomnijmy, że pasażerów wozi już 15 Lajkoników, które najczęściej kursują na linii nr 3, 18 i 50
Zagadka - co łączy trzy wymienione linie?Przypomnijmy, że pasażerów wozi już 15 Lajkoników, które najczęściej kursują na linii nr 3, 18 i 50

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czekamy na kolejne efekty realizacji dostaw Lajkoników. Mam nadzieję tylko, że Huckie Stadlery są przejściowo na "50" ze względu na naprawy NGT8 i Krakowiaków (bo 1-2 Stadlery można przeżyć, ale nie tyle na "50" a Huta nadal się turla złomem...)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pełna zgoda. Bo wszystko można zrozumieć, ale siedem Lajkoników na 50 to przesada... Idealni kandydaci w Hucie czyli 9, 14 czekają na obsadzenie STLKitek pisze: 05 lis 2020, 20:00 Czekamy na kolejne efekty realizacji dostaw Lajkoników. Mam nadzieję tylko, że Huckie Stadlery są przejściowo na "50" ze względu na naprawy NGT8 i Krakowiaków (bo 1-2 Stadlery można przeżyć, ale nie tyle na "50" a Huta nadal się turla złomem...)

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Też się z Wami zgadzam. Ta zagrywka z "50" przechodzi już sama siebie. To są jawne kpiny z większości pasażerów. Zasłaniali się "52", że Lajkoniki zastąpią na tej linii kursujące E1+C3. Chwilowo to wprowadzali. Teraz modne są "(pseudo)debiuty" na "3" nie zastępujące mniejsze NGT6 na tej linii. W obu przypadkach nic pozytywnego dla pasażerów nie wychodzi (poza większą pojemnością oferowaną na "52" przez zabrane Pesy z 50 i uffoki spięte na potrzeby zachowania dystansów).Krakowianin pisze: 05 lis 2020, 20:05Pełna zgoda. Bo wszystko można zrozumieć, ale siedem Lajkoników na 50 to przesada... Idealni kandydaci w Hucie czyli 9, 14 czekają na obsadzenie STLKitek pisze: 05 lis 2020, 20:00 Czekamy na kolejne efekty realizacji dostaw Lajkoników. Mam nadzieję tylko, że Huckie Stadlery są przejściowo na "50" ze względu na naprawy NGT8 i Krakowiaków (bo 1-2 Stadlery można przeżyć, ale nie tyle na "50" a Huta nadal się turla złomem...)![]()

Co jeszcze w przyszłości wymyślą?

- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na polecenie organizatora obniżą częstotliwość do f10/f20 co znacznie zmniejszy liczbę brygad na mieście, ale rozdział taboru pozostanie taki sam i procentowo ilość tramwajów niskopodłogowych nie wzrośnie

Nie karmić troli 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości