Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Równie dobrze MPK może sprowadzić np. trochę E2+c5 z Wiednia
I tak, jak już kiedyś pisałem: przy obsłudze wysoką podłogą jedynie brygad szczytowych na liniach z f5/7,5, imho nie ma z tym żadnego problemu. A wolałbym np. na danej linii mix: NGT8/STL + E1+c3, niż np. NGT8/STL + EU8N. Po prostu wiedeńczyki są bardziej pojemne i tyle
Nie obraziłbym się również na E2+c5 w Krk. Tylko tutaj znowuż, przy założeniu jw.: czyli obsługa jedynie szczytowych brygad na liniach z mocną f. W Wiedniu przykładowo E1+c3 nie wyjeżdżają w weekendy w ogóle, E2+c5 również można ze świecą szukać (choć w tygodniu jest ich na ulicach nadal sporo).
I tak, jak już kiedyś pisałem: przy obsłudze wysoką podłogą jedynie brygad szczytowych na liniach z f5/7,5, imho nie ma z tym żadnego problemu. A wolałbym np. na danej linii mix: NGT8/STL + E1+c3, niż np. NGT8/STL + EU8N. Po prostu wiedeńczyki są bardziej pojemne i tyle
Nie obraziłbym się również na E2+c5 w Krk. Tylko tutaj znowuż, przy założeniu jw.: czyli obsługa jedynie szczytowych brygad na liniach z mocną f. W Wiedniu przykładowo E1+c3 nie wyjeżdżają w weekendy w ogóle, E2+c5 również można ze świecą szukać (choć w tygodniu jest ich na ulicach nadal sporo).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Osobiście również mam taką nadzieję (jeżeli chodzi o wyświetlacze). Co do GPS'ów - tutaj liczę na przełożenie ich ze skasowanych wiedeńców do NGT6/2 oraz Krakowiaków, w których obecnie te urządzenia nie działają (niestety, jest takich wozów całkiem sporo).
MPK kasuje (zresztą słusznie) obecnie E1+c3. Osobiście nie widzę sensu w sprowadzaniu niewiele nowszych E2+c5, opierających się prawdopodobnie na tej samej konstrukcji. Zamiast E2+c5 wolałbym na szczytówkach mocnych linii 3x105Na - przy podobnym komforcie zapewniają one zdecydowanie większą pojemność. Ponadto są one od swojego początku eksploatowane w Krakowie, więc znany dokładnie jest stan każdego egzemplarza (unikamy tym sposobem kupna kota w worku). Niestety, ale co do samych linii f~5/7,5 mamy problem, ponieważ raczej nie ma w najbliższym czasie szans na przywrócenie "52" do takiego stanu (byłoby to bardzo kosztowne). Z "50" jest z kolei taki problem, że ani E2+c5, ani 3x105Na nie wjadą niestety do tunelu (a w najbliższych latach na trasie tej linii może pojawić się jeszcze drugi tunel).kot_feliks pisze: ↑09 lis 2020, 10:35 Równie dobrze MPK może sprowadzić np. trochę E2+c5 z Wiednia
I tak, jak już kiedyś pisałem: przy obsłudze wysoką podłogą jedynie brygad szczytowych na liniach z f5/7,5, imho nie ma z tym żadnego problemu. A wolałbym np. na danej linii mix: NGT8/STL + E1+c3, niż np. NGT8/STL + EU8N. Po prostu wiedeńczyki są bardziej pojemne i tyle
Nie obraziłbym się również na E2+c5 w Krk. Tylko tutaj znowuż, przy założeniu jw.: czyli obsługa jedynie szczytowych brygad na liniach z mocną f. W Wiedniu przykładowo E1+c3 nie wyjeżdżają w weekendy w ogóle, E2+c5 również można ze świecą szukać (choć w tygodniu jest ich na ulicach nadal sporo).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: 09.11.2020 [Przyjazd #HY852]
Skoro większość Lajkoników będzie w Zajezdni Nowa Huta to niech jeżdżą po tej Hucie a nie tylko po Podgórzu i Krowodrzy...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: 09.11.2020 [Przyjazd #HY852]
To niech jeżdżą na "9", "14" oraz "22". Obecnie potoki są niższe, jednak docelowo 32m nie nadają się na "52".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
66 wagonów, czyli akurat na 33 składy. Ufoki są raczej tymczasowe - gdyby nie pandemia, w ogóle by nie wróciły.prezes pisze: ↑08 lis 2020, 17:29Przy założeniu, że wszystkich składów będziemy mieli ponad 300 sztuk, wysokopodłogowych tramwajów zostanie nieco ponad 30. Strona MPK podaje, że w eksploatacji mamy 66 wagonów 105Na, czyli będzie możliwe złączenie maksymalnie 22 trójskładów. Przy takim stanie rzeczy, składy E1+C3 nadal będą gościć u nas w Krakowie
To chyba też kwestia presji opinii publicznej i mediów - sprawa wybuchu #HW140 była głośna, ciągnęła się przez parę miesięcy. Wiednie zyskały opinię niebezpiecznych.impuls pisze: ↑08 lis 2020, 21:37Po dostawie Krakowiaków MPK ochoczo kasowało 105-i zostawiając wiednie jako te lepsze trwalsze. Doszło do wybuchu w HW140 wcześniej spalił się #154, były też inne pożary chyba #HW136 któremu wymieniono nastawnik. I teraz po pięciu latach zmiana planów. Pozostawiamy 105-i a wiednie kasujemy, już nawet te po modernizacji RW139+RB532. MPK straciło zaufanie do wiedni i chce jak najszybciej ich się pozbyć.
Pandemia akurat wybroniła "16" ze względu na dojazd do Szpitala Żeromskiego. "6", "12", "17", "44" zawieszone, a "16" się (na razie) trzyma.
Myślę, że to już nie wchodzi w grę. Raz, że po wybuchu w #HW140 media by ich zjadły - "tramwaj wybuchł, a MPK kupuje podobne". Dwa, że nie potrzeba - sprowadzano używki gdy brakowało taboru. Teraz raczej to nam nie grozi, nie przy 110 Lajkonikach. Zostawią trochę obecnych wysokopodłogowców i starczy.
Re: 09.11.2020 [Przyjazd #HY852]
Bardziej zamiana. Huta ma 7 brygad "50" i ostatnio wszystkie były STL. Dzisiaj na jednej była Pesa HG934 i sześć Lajkoników. Dlatego też zmiana na "52".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na temat E2 rozmawiałem z ważną osobistością w MPK jakieś dwa lata temu, która trochę decyduje o taborze. Mówiłem o propozycji przekształcenia podobnie jak zrobiono z E6 na kolejne EU8N. Absolutnie odrzucił tą kwestię. Chcieli kolejne GT8SU z Dusseldorfu sprowadzić i modernizować. Ale Niemcy mają z dostawą nowych tramwajów od czterech lat kłopot i nadal nie ma ich w ruchu. Nie chcieli się ich pozbyć a teraz MPK nie jest zainteresowane. Sprawa upadła, bo teraz przy takiej intensywności dostaw nowych tramwajów nie ma szans na sprowadzanie wagonów do przeróbki. Owszem jeśli pojawi się coś z niskim członem MPK może się zainteresuje. Jest temat ME i dofinansowania do zakupu taboru tramwajowego. To są dwa kierunki, którymi jest zainteresowane MPK. Sprowadzanie taboru wysokopodłogowego do przeróbki nie wchodzi w grę.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W dniu pojawienia się oficjalnej informacji o zawieszeniu linii "6", "12", "17" oraz "44" napisałem do MPK oraz ZTP e-maila z zapytaniem o rozdział taboru w związku ze zwolnieniem z wielu linii GT8S/C/N oraz możliwości połączenia kolejnych trójskładów. Na odpowiedź od ZTP w dalszym ciągu czekam, jednak w dniu dzisiejszym otrzymałem ją od MPK:
Podsumowując:
- wymienione linie są zawieszone czasowo, więc mogą w każdej chwili wrócić (mogą również czasowo zostać zawieszone kolejne),
- MPK jest przygotowane do wypuszczenia ponownie 250 brygad w każdym momencie,
- nie wszystkie 105Na mogą być łączone w trójskłady,
- powstanie kolejnych trójskładów nie jest ani pewne ani wykluczone.
Dla uzyskania pełni obrazu czekam oczywiście jeszcze na odpowiedź od ZTP, o której również poinformuję w dniu jej otrzymania.
Podsumowując:
- wymienione linie są zawieszone czasowo, więc mogą w każdej chwili wrócić (mogą również czasowo zostać zawieszone kolejne),
- MPK jest przygotowane do wypuszczenia ponownie 250 brygad w każdym momencie,
- nie wszystkie 105Na mogą być łączone w trójskłady,
- powstanie kolejnych trójskładów nie jest ani pewne ani wykluczone.
Dla uzyskania pełni obrazu czekam oczywiście jeszcze na odpowiedź od ZTP, o której również poinformuję w dniu jej otrzymania.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: 09.11.2020 [Przyjazd #HY852]
Jednak wolałbym, żeby te brygady były ponownie zamienione odwrotnie. Oczywiście obecnie STL na "52" w niczym nie przeszkadza, jednak osobiście nie popieram takiego mieszania taboru na poszczególnych liniach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dojazd do PH jest możliwy z trzech stron, Ptaszyckiego przez Kopiec, Solidarności i od strony Kocmyrzowskiej Wiaduktów. Wszystkie te kierunki wymagają modernizacji i to jest zaplanowane w związku z S7 i modernizacjami planowanymi przez miasto. To będą bardzo długotrwałe zamknięcia wszystkich kierunków. Niemniej co najmniej jeden musi być zawsze dostępny dla dojazdu do zajezdni. Ale przewiduję, że mogą zamknąć dwie wymienione trasy. Ponadto nie ma gdzie zawracać. Walcownia odcięta, Wzgórza będą odcięte, Kopiec do remontu. Zostaje tylko Pleszów i Zajezdnia w Hucie która co najmniej rok jeszcze będzie w przebudowie. MPK nie chce się zgodzić na nawracanie pojazdów liniowych na terenie zajezdni. I dopóki będzie przebudowa, to się nie zgodzi.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mam jednak nadzieję, że zmienią zdanie i zdecydują się pozostawić choć kilka trójskładów. Jest to idealne rozwiązanie, ponieważ dzięki temu zwiększamy nasz ilostan taboru 40m+, którego mamy lekki deficyt. Obecnie nie jesteśmy w stanie obsadzić wszystkich brygad linii "4", "50" i "52" największym taborem, co skutkuje przymusem obsadzania jednej z tych linii krótszymi tramwajami.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy w związku z tym przestaniesz dzielić ilość wszystkich wagonów 105Na przez 3 i pisać "można stworzyć XX Ufoków"?
A co do odpowiedzi MPK są mistrzami w tym by pisać i nic nie napisać. Brakło tylko "Bla bla bla dostawy Lajkoników, warto dodać że dwa z nich są wyposażone w akumulatory..."
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Warto wspomnieć, że oprócz deficytu 40m+ mamy jeszcze przesyt 26m. Przy kilku trójskładach i tak nie obsadzimy najdłuższym taborem wszystkich brygad "4", "50" oraz "52", ale każdy kolejny trójskład to zawsze jakiś krok w tym kierunku. Żeby było to w pełni możliwe, potrzeba połączenia przynajmniej 12 ufoków i wysokiej sprawności Krakowiaków (obawiam się, że żaden z tych dwóch warunków może nie zostać spełniony).prezes pisze: ↑09 lis 2020, 21:54Mam jednak nadzieję, że zmienią zdanie i zdecydują się pozostawić choć kilka trójskładów. Jest to idealne rozwiązanie, ponieważ dzięki temu zwiększamy nasz ilostan taboru 40m+, którego mamy lekki deficyt. Obecnie nie jesteśmy w stanie obsadzić wszystkich brygad linii "4", "50" i "52" największym taborem, co skutkuje przymusem obsadzania jednej z tych linii krótszymi tramwajami.
Nigdy nie pisałem tego jako pewnik, a jako hipotezę. Realnie potrzebne jest w sumie stworzenie 12-14 trójskładów, o czym piszę już od jakiegoś czasu. Zgodzisz się chyba jednak, że wobec nadmiaru taboru 26m oraz deficytu 40m+ powinno być ich stworzonych najwięcej ile technicznie się da (z pewnością te możliwości przekraczają obecne 6, chociaż nie są nieskończone).pasazer_mobilisu pisze: ↑09 lis 2020, 22:07Czy w związku z tym przestaniesz dzielić ilość wszystkich wagonów 105Na przez 3 i pisać "można stworzyć XX Ufoków"?
O dostawach Lajkoników wspomniałem w pytaniu, być może dlatego nie otrzymałem wspomnianej przez Ciebie odpowiedzi. Co do samych akumulatorów - nie rozumiem, dlaczego MPK tak podkreśla ich obecność w STL. W rzeczywistości w przypadku awarii sieci tramwaj przejedzie o własnych siłach maksymalnie kilkaset metrów, po czym trafi na ... tył tramwaju, niewyposażonego w ten system. Realna przydatność dla pasażerów jest w związku z tym niestety niewielka.pasazer_mobilisu pisze: ↑09 lis 2020, 22:07 A co do odpowiedzi MPK są mistrzami w tym by pisać i nic nie napisać. Brakło tylko "Bla bla bla dostawy Lajkoników, warto dodać że dwa z nich są wyposażone w akumulatory..."
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie, jeśli na tym odcinku, do kolejnych rozjazdów, nie będzie innego tramwaju.Bayer2003 pisze: ↑09 lis 2020, 22:29Co do samych akumulatorów - nie rozumiem, dlaczego MPK tak podkreśla ich obecność w STL. W rzeczywistości w przypadku awarii sieci tramwaj przejedzie o własnych siłach maksymalnie kilkaset metrów, po czym trafi na ... tył tramwaju, niewyposażonego w ten system. Realna przydatność dla pasażerów jest w związku z tym niestety niewielka.
Zresztą tu chodzi nie tylko o zatrzymania. W planach jest by docelowo ściągnąć sieć trakcyjną z I obwodnicy i zostawić na niej wagony tylko z akumulatorami. Jest to realne - samych Lajkoników będzie 110, w każdym możliwość montażu akumulatora. Pewnie to kwestia wielu lat, może kolejnego przetargu na tramwaje, jednak kiedyś trzeba zacząć - i właśnie to zrobiono.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości