Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1287
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 26 lis 2020, 18:13

Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22 Ja się nie cieszę. "9" super, jednak czemu kierowane są też na "24", w chwili gdy Kurdwanów i tak ma mocną i nowoczesną "50", a na reszcie trasy będą pokrywać się w sporej części ze "stadlerową" "3"? I czemu w ogóle "24" ma pierwszeństwo przed "9"?
Może chcą im wynagrodzić zabranie "184", zawieszenie "6" i zabranie szczytówek "50"? Wiem, jest to idiotyczne wytłumaczenie, ale nie zdziwiłbym się gdyby takimi motywami się kierowano XD
Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22Do tego km to nie plebiscyt "kto się bardziej skarży", tym bardziej że to można łatwo zmanipulować - każdy może wysłać dowolną liczbę skarg, udając różne osoby. Myślę też że np. mieszkańcy starej Huty już nauczyli się, że Miasto i tak ich ignoruje taborowo i nie co walczyć.

Jeśli Miasto jednak chce, możemy zorganizować masową akcję pisania skarg o tabor na "22". Ciekawe, czy wtedy będzie tak chętne by wysłuchać próśb.
100% racji. Chętnie pomogę jak coś ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Zieleńczanin » 26 lis 2020, 18:29

Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22 Jeśli Miasto jednak chce, możemy zorganizować masową akcję pisania skarg o tabor na "22". Ciekawe, czy wtedy będzie tak chętne by wysłuchać próśb.
Tylko trzeba się podpisywać jako pasażerowie z Borku jadący na Kapelankę :D Bo ludzi z Huty przecież słuchać nie będą...

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1197
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: mkm3 » 26 lis 2020, 18:33

Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 18:29 Jeśli Miasto jednak chce, możemy zorganizować masową akcję pisania skarg o tabor na "22". Ciekawe, czy wtedy będzie tak chętne by wysłuchać próśb.
Wystarczy jakieś wydarzenie na fb i pójdzie gładko. "9" nie dojeżdza do centrum Huty, więc to taka manipulacja. Jedyną niskopodłogową linią w Hucie jest tak naprawde tylko "4".

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1287
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 26 lis 2020, 19:57

Łukasz pisze: 26 lis 2020, 12:16
Zarząd Transportu Publicznego, w związku z licznymi wnioskami pasażerów zwraca się o kierowanie kolejnych wprowadzanych do ruchu wagonów Stadler Tango Lajkonik do obsługi w pierwszej kolejności linii 9 i 24
Dodam jeszcze, że w tym artykule była informacja, że od poniedziałku na linii "9" będą się pojawiać nowe wagony, ale po kilku minutach informację tę usunięto...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1564
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 26 lis 2020, 21:17

W tytule lovekrakow.pl też przesadziło

"ZTP zobowiązało MPK"

To nie jest równoznaczne że tak będzie. O linii 14 i 24 już dawno pojawiały się informacje nieoficjalne, że planują na te linie wprowadzić Lajkoniki. Na temat "9" na razie trzeba się wstrzymać z otwieraniem korka szampana.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: prezes » 26 lis 2020, 21:48

Kaszmir pisze: 26 lis 2020, 16:22 Ja się nie cieszę. "9" super, jednak czemu kierowane są też na "24", w chwili gdy Kurdwanów i tak ma mocną i nowoczesną "50", a na reszcie trasy będą pokrywać się w sporej części ze "stadlerową" "3"? I czemu w ogóle "24" ma pierwszeństwo przed "9"?
Szczerze, to ja nie doszukiwałbym się stereotypów zakładających, że dane części miasta są faworyzowane taborowo z założenia i że to dlatego trafiają tam Stadlery. Myślę, że kryterium, którym bardziej kierują się urzędnicy jest to, aby linie bardziej reprezentatywne, kursujące głównie przez centrum dostały lepszy tabor, gdyż w jakimś stopniu poprawia to wizerunek miasta wśród osób odwiedzających nasze miasto. Z Kurdwanowem czy Krowodrzą jest akurat tak, że na tych osiedlach kończą linie dość ważne, przejeżdżające przez centrum miasta, gdzie jest dużo turystów.

A propos Kurdwanowa, ostatnie lata pokazały, iż nie było tam takiej faworyzacji taborowej jaką większość sobie wyobraża. Owszem, "50" zawsze jest obsadzana najnowszym taborem, ale na "24" praktycznie cały czas większość brygad była obsadzana wysokopodłogowym taborem, nie wspominając o "6" na którą były wysyłane mniej komfortowe tramwaje GT8S.

Żeby nie było, nie mówię, że popieram taką politykę miasta co do rozdziału taboru, aczkolwiek chcę zwrócić uwagę na używanie stereotypów, które niekoniecznie muszą mieć potwierdzenie w rzeczywistości.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 327
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: obserwator » 26 lis 2020, 21:51

Jeśli chodzi o to jak turyści postrzegają Kraków pod kątem taboru to sądzę, że najwięcej turystów przyjeżdża do Krakowa na weekendy. Zatem jeśli MPK myśli o wizerunku Krakowa w oczach turystów to w weekendy Konstale i Wiednie powinny mieć zakaz wyjazdu z zajezdni (z wyjątkiem linii "10").

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6858
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 lis 2020, 8:36

prezes pisze: 26 lis 2020, 21:48Myślę, że kryterium, którym bardziej kierują się urzędnicy jest to, aby linie bardziej reprezentatywne, kursujące głównie przez centrum dostały lepszy tabor, gdyż w jakimś stopniu poprawia to wizerunek miasta wśród osób odwiedzających nasze miasto.
Linie z Huty też przejeżdżają przez centrum. Taka "1" czy "14" to nawet przejeżdżają przez centrum bardziej niż "50".
impuls pisze: 26 lis 2020, 21:17"ZTP zobowiązało MPK"

To nie jest równoznaczne że tak będzie.
Dokładnie. Np. myślicie, że powakacyjne zniknięcie przegubowców ze "138" odbyło się za zgodą i wiedzą ZTP? :D

impuls
Ekspert
Posty: 1564
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 27 lis 2020, 9:35

http://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/new ... nr-24.html

Delikatnie MPK odpowiedziało na pismo ZTP. My mamy swoje plany od dawna i nikt nas nie będzie zobowiązywał, gdzie mamy wysyłać nowe wagony.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6858
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 lis 2020, 12:36

Jeszcze odnośnie do "52" - linia ta praktycznie nie zyskała brygad niskopodłogowych. W marcu, przed pandemią i przed dostawą Lajkoników, miała 7 brygad wysokopodłogowych (link), a obecnie ma 6.

Czyli można powiedzieć, że - z dokładnością do jednej brygady - trójskłady po prostu zastąpiły kursujące tam wcześniej wiedeńczyki, a niskiej podłogi prawie nie przybyło.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1197
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: mkm3 » 27 lis 2020, 12:47

impuls pisze: 26 lis 2020, 21:17 "ZTP zobowiązało MPK"
Zresztą to jakiś kabaret. Miejska instytucja powoływana przez urzędników Prezydenta itd. chce wpłynąć na inną miejską instytucję.. przecież jak coś Majchrowski każe to czy to ZTP czy MPK zrobi. ZTP może najwyżej mieć wpływ na Mobilis, bo to inna relacja.

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 327
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: obserwator » 27 lis 2020, 12:51

Warto zaznaczyć że linia "52" wtedy miała 20 brygad, natomiast obecnie ma 19. Zatem można powiedzieć że ilość brygad niskopodłogowych na tej linii nie uległa zmianie ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6858
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 27 lis 2020, 12:57

obserwator pisze: 27 lis 2020, 12:51Warto zaznaczyć że linia "52" wtedy miała 20 brygad, natomiast obecnie ma 19. Zatem można powiedzieć że ilość brygad niskopodłogowych na tej linii nie uległa zmianie ;)
O, nawet nie wiedziałem! Jest pewność, że obecnie ma 19 brygad? Twoja uwaga jest bardzo ważna i wolę byśmy byli pewni zanim użyjemy tego argumentu ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1570
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 27 lis 2020, 13:13

Kaszmir pisze: 27 lis 2020, 12:57 Twoja uwaga jest bardzo ważna i wolę byśmy byli pewni zanim użyjemy tego argumentu
Użyjecie w walce z kim? Z dwoma typkami powiązanymi z KKMK którzy przy każdym poście w tym temacie bronią miejskiego przewoźnika? Nie wiem na co oni liczą, na sfinansowanie pasty do butów dla załogi KLM chyba :D
Nie karmić troli :!:

brovar
Ekspert
Posty: 545
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: brovar » 27 lis 2020, 13:35

Kaszmir pisze: 27 lis 2020, 12:57 O, nawet nie wiedziałem! Jest pewność, że obecnie ma 19 brygad? Twoja uwaga jest bardzo ważna i wolę byśmy byli pewni zanim użyjemy tego argumentu ;)
Tak obecnie jest 19 brygad.
Już pisałem w tym temacie, że jedyna różnica z marcem, to zamiana EC na uffoki.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość