Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
tomta1
Ekspert
Posty: 660
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomta1 » 28 lis 2020, 13:16

Zastanawiam się z jedną rzeczą. MPK nie chce wysyłać zbyt dużej liczby niskopodłogowych wagonów na linie, gdy wiązałoby się to ze zbyt dużą liczbą wysokopodłogowych wagonów niewyjeżdżających przez dłuższy czas. Teoretycznie – można zrozumieć.

A praktycznie? Pomijając fakt, iż można wysyłać codziennie inny wagon na daną brygadę, ograniczając liczbę wagonów wysokopodłogowych na mieście z dużą rotacją poszczególnych wagonów na liniach, zaś odstawienie wszystkich wysokopodłogowych wagonów na 2 weekendowe dni raczej nie spowoduje ich śmierci technicznej i niemożności ich odpalenia w poniedziałek, to jeszcze dochodzi praktyczny — wręcz doświadczalny — aspekt. Jeśli dobrze kojarzę, to MPK nie wysyłało przez całe wakacje na miasto przegubowych mleczaków (#BR737–741). Jakoś te wozy wyjechały we wrześniu, gdy zwiększyła się liczba brygad na mieście. Dlaczego w ten sam sposób nie można postąpić z częścią wiedeńczyków tudzież stopiątek? Czy od technicznej strony uśpienie autobusu na 2 miesiące różni się w tak znaczący sposób od uśpienia tramwaju, że to pierwsze jest realne, a drugie wymaga niebotycznych kosztów?

I jeszcze jedna sprawa. Do czwartku jedyne całodzienne linie tramwajowe obsługiwane w dni powszednie w 100% przez tabor wysokopodłogowy to 9, 10, 16, 22, 24. Tylko jedna z nich nie kursuje do Nowej Huty. Przypomnijcie mi proszę, na którą nową linię MPK wysłało wczoraj Lajkoniki…?

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 lis 2020, 13:40

Pewny jesteś tego taboru niskopodłogowego na tych liniach? :?
Bo ja nie kojarzę takich faktów. ;)

tomta1
Ekspert
Posty: 660
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: tomta1 » 28 lis 2020, 13:56

Jestem absolutnie pewny. Że jest odwrotnie niż pisałem ;) Ale opcja edycji posta jest już niedostępna…


Poprawione! - adm. K

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 28 lis 2020, 14:06

impuls pisze: 28 lis 2020, 0:01 Dokonuję takiej symulacji z Lajkonikami po dostawie całej puli 50 sztuk.
Dziękuję za symulację, mam kilka komentarzy, które się nasuwają.
impuls pisze: 28 lis 2020, 0:01Być może jedną lub dwie „3” przejmie Huta aby Podgórze mogło zwiększyć rezerwę ogólnego stanu wagonów NGT8.
Myślę, że jednak można docelowo oczekiwać wykorzystania NGT8 na poziomie 21/24 + Newag, czyli 22/25. Nie są to ani stare ani awaryjne pojazdy by trzymać je w Zajezdni.
impuls pisze: 28 lis 2020, 0:01 a NGT6 z 14 zastąpią szczytowe 105-i z 13-i.
Osobiście wolałbym wysokopodłogowe pojazdy na brygadach/liniach szczytowych, ale jeżeli nie będzie czym obsłużyć to ostatecznie mogą być i te NGT6.
impuls pisze: 28 lis 2020, 0:01Koniec, reszta to rezerwa.
Z tą rezerwą też bez przesady jednak można oczekiwać wykorzystania STL na 90%, czyli 45/50 (powiedzmy zostają dwa w Podgórzu i trzy w Hucie w Zajezdni a reszta na miasto).
impuls pisze: 28 lis 2020, 0:01Na „16” podmienią E1 na te po modernizacji.
Czyli jednak E1 solo przetrwają :(

Podsumowując: jeżeli ta prognoza się sprawdzi to w Hucie będzie istny skok cywilizacyjny ;)
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 28 lis 2020, 14:43

Dwudziesty Stadler wyjechał na ulice Krakowa, dwudziesty trzeci rozładowano w zajezdni Podgórze
W związku z powyższymi zmianami, zaszły jeszcze pewne korekty w obsadzie taborowej innych linii. Dodatkowe wozy EU8N skierowano na linie 13 i 20. Na linii 2 do obsługi brygady 01 pierwszy raz od dawna wysłano wóz Bombardier NGT6. Do czterech wzrosła niestety liczba składów 2x105Na na linii 9.

Tak intensywne wprowadzanie do ruchu nowych wagonów Stadler Tango Lajkonik daje nadzieję, że jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia linia 24 będzie w całości obsługiwana przez te pojazdy. Potem niskopodłogowy tabor powinien pojawić się na kolejnej linii. Czy będzie to oczekiwana od dawna przez mieszkańców linia 9?
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... i-podgorze
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 lis 2020, 15:56

Kaszmir pisze: 28 lis 2020, 2:36
impuls pisze: 28 lis 2020, 0:01W sumie skasują ok. 15 E1, 12 c3, 8 wagonów 105Na.
Czy z tymi kasacjami 105-tek to pewne? Wydawało się, że po wybuchu w Wiedeńczyku MPK zmieniło strategię i będzie kasować w pierwszej kolejności E1 i c3, a akwaria prawie wcale.
Ale po dostawie pierwszych Lajkoników zdjęto ze stanu dwa składy 105Na a ostatnio po jednym wagonie 105Na z każdej zajezdni. Dzisiaj widziałem na sztywno holowany skład RZ216+RZ217, choć na zewnątrz wygląd był kompletny. W mniejszej ilości niż E1+c3 ale najgorsze Konstale też skasują.
Na linii "13" już podmieniono kilka składów na GT8N a jedną brygadę szczytową od niedawna obsługuje NGT6 13-14. Zatem jest tendencja aby "13" zrobić niskopodłogową.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 28 lis 2020, 16:52

impuls pisze: 28 lis 2020, 15:56 Na linii "13" już podmieniono kilka składów na GT8N a jedną brygadę szczytową od niedawna obsługuje NGT6 13-14. Zatem jest tendencja aby "13" zrobić niskopodłogową.
GT8N kursują obecnie na "13", ponieważ trzeba je gdzieś posłać. Mam nadzieję, że po powrocie "6", "12" oraz "17" powrócą one na te linie, gdyż na "13" przy normalnej ilości pasażerów są one po prostu za małe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 lis 2020, 17:07

Kitek pisze: 28 lis 2020, 14:43 Dwudziesty Stadler wyjechał na ulice Krakowa, dwudziesty trzeci rozładowano w zajezdni Podgórze
W związku z powyższymi zmianami, zaszły jeszcze pewne korekty w obsadzie taborowej innych linii. Dodatkowe wozy EU8N skierowano na linie 13 i 20. Na linii 2 do obsługi brygady 01 pierwszy raz od dawna wysłano wóz Bombardier NGT6. Do czterech wzrosła niestety liczba składów 2x105Na na linii 9.

Tak intensywne wprowadzanie do ruchu nowych wagonów Stadler Tango Lajkonik daje nadzieję, że jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia linia 24 będzie w całości obsługiwana przez te pojazdy. Potem niskopodłogowy tabor powinien pojawić się na kolejnej linii. Czy będzie to oczekiwana od dawna przez mieszkańców linia 9?
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... i-podgorze
Po co autor tych artykułów rozbudza od pewnego czasu emocje wśród pasażerów linii "9"? Przecież wszyscy wiemy, że MPK ma wszystko w nosie, robi co chce i nikogo nie słucha. :evil:
Po linii "24" jak ją obsadzą Lajkonikami / NGT8 kolejną linią będzie "14". :)
Takie MPK miało plany i tak też zrobi bez żadnego słuchania kogokolwiek. :twisted:

maszynista
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: maszynista » 28 lis 2020, 17:30

To mamy dzisiaj na Kurdwanowie same NGT8 i Lajkoniki, wróciło wszystko do normy .....

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 28 lis 2020, 18:15

impuls pisze: 28 lis 2020, 15:56 Na linii "13" już podmieniono kilka składów na GT8N a jedną brygadę szczytową od niedawna obsługuje NGT6 13-14. Zatem jest tendencja aby "13" zrobić niskopodłogową.
Co za polityka. Szczytówka NGT6 zjeżdża po kilku godzinach do zajezdni a cały dzień buja się na "13" skład 105Na z NH. :oops:

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 03 gru 2020, 22:21

Trudno jest o wielkie zmiany w przydziale taboru z dnia na dzień, czy porównując poprzedni miesiąc z obecnym. Porównałem sobie przydział taboru z 2014 roku z dzisiejszym. Było 76 pociągów E1+c3 i E1 solo z czego wysyłano ok. 60. Dzisiaj jest w ilostanie 59 E1+c3 i E1 solo a wysyła się nieco ponad 40, czyli prawie o jedną trzecią mniej. Było 48 pociągów 2x105Na i 3x105Na z czego wysyłano 35 brygad w dni powszednie. Dzisiaj jest 28 pociągów tych dwóch typów z czego wysyła się 18 w DP. Czyli prawie o połowę mniej.
Lajkoników dzisiaj było 19, czyli więcej niż pociągów zestawionych z wagonów 105Na.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 04 gru 2020, 18:24

Od poniedziałku kolejny Lajkonik na "24":

https://jakdojade.pl/krakow/rozklad-jaz ... 07.12.2020

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 04 gru 2020, 22:22

kucyk pisze: 04 gru 2020, 18:24 Od poniedziałku kolejny Lajkonik na "24":

https://jakdojade.pl/krakow/rozklad-jaz ... 07.12.2020
Mam takie marzenie (choć wiem, że ono się nie spełni), żeby zrobili "24" na razie w połowie w Lajkonikach a następnie, wraz ze wzrostem liczby tych wagonów, zaczęli je kierować w końcu na linie huckie. Kurdwanów tyle lat się turla w Wiedeńcach, że jakoś wytrzymaliby te kilka miesięcy jeszcze jakby na co drugiej brygadzie był Stadler.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 07 gru 2020, 20:46

Dziś tylko 2 brygady na linii "20" z Huty. Czyżby docelowo ta linia miała być w całości obsługiwana przez Podgórze?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 228
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 07 gru 2020, 20:48

Kitek pisze: 07 gru 2020, 20:46 Dziś tylko 2 brygady na linii "20" z Huty. Czyżby docelowo ta linia miała być w całości obsługiwana przez Podgórze?
Jako pasażer tej linii mogę powiedzieć, że NGT6 byłyby na "20" idealne, nie za duże, nie za małe. Przed pandemią zdarzały się niezabieralne kursy na tej linii w EU8N, a teraz jeszcze puścili tam GT8N :roll: , strach pomyśleć co by to było w szczycie w normalnych czasach z takim taborem...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość