Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zastanawiam się z jedną rzeczą. MPK nie chce wysyłać zbyt dużej liczby niskopodłogowych wagonów na linie, gdy wiązałoby się to ze zbyt dużą liczbą wysokopodłogowych wagonów niewyjeżdżających przez dłuższy czas. Teoretycznie – można zrozumieć.
A praktycznie? Pomijając fakt, iż można wysyłać codziennie inny wagon na daną brygadę, ograniczając liczbę wagonów wysokopodłogowych na mieście z dużą rotacją poszczególnych wagonów na liniach, zaś odstawienie wszystkich wysokopodłogowych wagonów na 2 weekendowe dni raczej nie spowoduje ich śmierci technicznej i niemożności ich odpalenia w poniedziałek, to jeszcze dochodzi praktyczny — wręcz doświadczalny — aspekt. Jeśli dobrze kojarzę, to MPK nie wysyłało przez całe wakacje na miasto przegubowych mleczaków (#BR737–741). Jakoś te wozy wyjechały we wrześniu, gdy zwiększyła się liczba brygad na mieście. Dlaczego w ten sam sposób nie można postąpić z częścią wiedeńczyków tudzież stopiątek? Czy od technicznej strony uśpienie autobusu na 2 miesiące różni się w tak znaczący sposób od uśpienia tramwaju, że to pierwsze jest realne, a drugie wymaga niebotycznych kosztów?
I jeszcze jedna sprawa. Do czwartku jedyne całodzienne linie tramwajowe obsługiwane w dni powszednie w 100% przez tabor wysokopodłogowy to 9, 10, 16, 22, 24. Tylko jedna z nich nie kursuje do Nowej Huty. Przypomnijcie mi proszę, na którą nową linię MPK wysłało wczoraj Lajkoniki…?
A praktycznie? Pomijając fakt, iż można wysyłać codziennie inny wagon na daną brygadę, ograniczając liczbę wagonów wysokopodłogowych na mieście z dużą rotacją poszczególnych wagonów na liniach, zaś odstawienie wszystkich wysokopodłogowych wagonów na 2 weekendowe dni raczej nie spowoduje ich śmierci technicznej i niemożności ich odpalenia w poniedziałek, to jeszcze dochodzi praktyczny — wręcz doświadczalny — aspekt. Jeśli dobrze kojarzę, to MPK nie wysyłało przez całe wakacje na miasto przegubowych mleczaków (#BR737–741). Jakoś te wozy wyjechały we wrześniu, gdy zwiększyła się liczba brygad na mieście. Dlaczego w ten sam sposób nie można postąpić z częścią wiedeńczyków tudzież stopiątek? Czy od technicznej strony uśpienie autobusu na 2 miesiące różni się w tak znaczący sposób od uśpienia tramwaju, że to pierwsze jest realne, a drugie wymaga niebotycznych kosztów?
I jeszcze jedna sprawa. Do czwartku jedyne całodzienne linie tramwajowe obsługiwane w dni powszednie w 100% przez tabor wysokopodłogowy to 9, 10, 16, 22, 24. Tylko jedna z nich nie kursuje do Nowej Huty. Przypomnijcie mi proszę, na którą nową linię MPK wysłało wczoraj Lajkoniki…?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pewny jesteś tego taboru niskopodłogowego na tych liniach?
Bo ja nie kojarzę takich faktów.
Bo ja nie kojarzę takich faktów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jestem absolutnie pewny. Że jest odwrotnie niż pisałem Ale opcja edycji posta jest już niedostępna…
Poprawione! - adm. K
Poprawione! - adm. K
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziękuję za symulację, mam kilka komentarzy, które się nasuwają.
Myślę, że jednak można docelowo oczekiwać wykorzystania NGT8 na poziomie 21/24 + Newag, czyli 22/25. Nie są to ani stare ani awaryjne pojazdy by trzymać je w Zajezdni.
Osobiście wolałbym wysokopodłogowe pojazdy na brygadach/liniach szczytowych, ale jeżeli nie będzie czym obsłużyć to ostatecznie mogą być i te NGT6.
Z tą rezerwą też bez przesady jednak można oczekiwać wykorzystania STL na 90%, czyli 45/50 (powiedzmy zostają dwa w Podgórzu i trzy w Hucie w Zajezdni a reszta na miasto).
Czyli jednak E1 solo przetrwają
Podsumowując: jeżeli ta prognoza się sprawdzi to w Hucie będzie istny skok cywilizacyjny
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dwudziesty Stadler wyjechał na ulice Krakowa, dwudziesty trzeci rozładowano w zajezdni Podgórze
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... i-podgorzeW związku z powyższymi zmianami, zaszły jeszcze pewne korekty w obsadzie taborowej innych linii. Dodatkowe wozy EU8N skierowano na linie 13 i 20. Na linii 2 do obsługi brygady 01 pierwszy raz od dawna wysłano wóz Bombardier NGT6. Do czterech wzrosła niestety liczba składów 2x105Na na linii 9.
Tak intensywne wprowadzanie do ruchu nowych wagonów Stadler Tango Lajkonik daje nadzieję, że jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia linia 24 będzie w całości obsługiwana przez te pojazdy. Potem niskopodłogowy tabor powinien pojawić się na kolejnej linii. Czy będzie to oczekiwana od dawna przez mieszkańców linia 9?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale po dostawie pierwszych Lajkoników zdjęto ze stanu dwa składy 105Na a ostatnio po jednym wagonie 105Na z każdej zajezdni. Dzisiaj widziałem na sztywno holowany skład RZ216+RZ217, choć na zewnątrz wygląd był kompletny. W mniejszej ilości niż E1+c3 ale najgorsze Konstale też skasują.
Na linii "13" już podmieniono kilka składów na GT8N a jedną brygadę szczytową od niedawna obsługuje NGT6 13-14. Zatem jest tendencja aby "13" zrobić niskopodłogową.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
GT8N kursują obecnie na "13", ponieważ trzeba je gdzieś posłać. Mam nadzieję, że po powrocie "6", "12" oraz "17" powrócą one na te linie, gdyż na "13" przy normalnej ilości pasażerów są one po prostu za małe.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Po co autor tych artykułów rozbudza od pewnego czasu emocje wśród pasażerów linii "9"? Przecież wszyscy wiemy, że MPK ma wszystko w nosie, robi co chce i nikogo nie słucha.Kitek pisze: ↑28 lis 2020, 14:43 Dwudziesty Stadler wyjechał na ulice Krakowa, dwudziesty trzeci rozładowano w zajezdni Podgórzehttp://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... i-podgorzeW związku z powyższymi zmianami, zaszły jeszcze pewne korekty w obsadzie taborowej innych linii. Dodatkowe wozy EU8N skierowano na linie 13 i 20. Na linii 2 do obsługi brygady 01 pierwszy raz od dawna wysłano wóz Bombardier NGT6. Do czterech wzrosła niestety liczba składów 2x105Na na linii 9.
Tak intensywne wprowadzanie do ruchu nowych wagonów Stadler Tango Lajkonik daje nadzieję, że jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia linia 24 będzie w całości obsługiwana przez te pojazdy. Potem niskopodłogowy tabor powinien pojawić się na kolejnej linii. Czy będzie to oczekiwana od dawna przez mieszkańców linia 9?
Po linii "24" jak ją obsadzą Lajkonikami / NGT8 kolejną linią będzie "14".
Takie MPK miało plany i tak też zrobi bez żadnego słuchania kogokolwiek.
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To mamy dzisiaj na Kurdwanowie same NGT8 i Lajkoniki, wróciło wszystko do normy .....
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Co za polityka. Szczytówka NGT6 zjeżdża po kilku godzinach do zajezdni a cały dzień buja się na "13" skład 105Na z NH.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Trudno jest o wielkie zmiany w przydziale taboru z dnia na dzień, czy porównując poprzedni miesiąc z obecnym. Porównałem sobie przydział taboru z 2014 roku z dzisiejszym. Było 76 pociągów E1+c3 i E1 solo z czego wysyłano ok. 60. Dzisiaj jest w ilostanie 59 E1+c3 i E1 solo a wysyła się nieco ponad 40, czyli prawie o jedną trzecią mniej. Było 48 pociągów 2x105Na i 3x105Na z czego wysyłano 35 brygad w dni powszednie. Dzisiaj jest 28 pociągów tych dwóch typów z czego wysyła się 18 w DP. Czyli prawie o połowę mniej.
Lajkoników dzisiaj było 19, czyli więcej niż pociągów zestawionych z wagonów 105Na.
Lajkoników dzisiaj było 19, czyli więcej niż pociągów zestawionych z wagonów 105Na.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mam takie marzenie (choć wiem, że ono się nie spełni), żeby zrobili "24" na razie w połowie w Lajkonikach a następnie, wraz ze wzrostem liczby tych wagonów, zaczęli je kierować w końcu na linie huckie. Kurdwanów tyle lat się turla w Wiedeńcach, że jakoś wytrzymaliby te kilka miesięcy jeszcze jakby na co drugiej brygadzie był Stadler.kucyk pisze: ↑04 gru 2020, 18:24 Od poniedziałku kolejny Lajkonik na "24":
https://jakdojade.pl/krakow/rozklad-jaz ... 07.12.2020
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś tylko 2 brygady na linii "20" z Huty. Czyżby docelowo ta linia miała być w całości obsługiwana przez Podgórze?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jako pasażer tej linii mogę powiedzieć, że NGT6 byłyby na "20" idealne, nie za duże, nie za małe. Przed pandemią zdarzały się niezabieralne kursy na tej linii w EU8N, a teraz jeszcze puścili tam GT8N , strach pomyśleć co by to było w szczycie w normalnych czasach z takim taborem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość