I też jadących do Hali Targowej ze względu na niską podłogęKaszmir pisze: 27 lis 2020, 17:35 No i "19" po zmianie trasy też podebrała trochę pasażerów linii "22", choćby jadących z/do r. Grzegórzeckiego.

I też jadących do Hali Targowej ze względu na niską podłogęKaszmir pisze: 27 lis 2020, 17:35 No i "19" po zmianie trasy też podebrała trochę pasażerów linii "22", choćby jadących z/do r. Grzegórzeckiego.
Starowiślną podałem jako przykład, bo akurat tam zbiegają się trasy dwóch linii kursujących z Borku. W przypadku dojazdu do reszty miejsc czy to w centrum, czy w Podgórzu, czy do innych ważnych punktów w mieście, trasa przez Kurdwanów dla pasażerów z Borku będzie po prostu jazdą naokoło i porównanie czasów przejazdu będzie wskazywało podobną różnicę. Połączenie Borku z ciągiem kurdwanowskim zapewnia obecnie "204"/"244" i moim zdaniem bardzo dobrze spełnia swoją rolę, co widać po dobrych zapełnieniach tych linii. Nie ma sensu zapewniać tej relacji tramwajem, bo dalej ten tramwaj nie ma gdzie jechać, aby trasa miała potencjał.Tramwajolog14 pisze: 13 sty 2021, 21:30 Kto powiedział, że jedynym celem pasażerów z Borku jest Starowiślna? Wydłużenie "24" nie służyłoby przecież za szybkie dojechanie do centrum (bo te relacje zapewniają ww. przez ciebie linie, których cięcia nie zakładamy), lecz służyłoby połączeniu Borku z Kurdwanowem czy Bieżanowską. Oczywiście równie dobrze mogłaby to być linia "6" lub "50", ale ta pierwsza nie kursuje w pełnym wymiarze godzin (rano i wieczorem jest nieobecna), a druga jeździ jednak zbyt często jak na taką relację.
Ja bym się zastanowił czy w ogóle linia tramwajowa z Borku przez Trasę Łagiewnicką jest niezbędna. Oczywiście potok z Borku na Kurdwanów jakiś jest, ale myślę, że spokojnie można go zaspokoić połączeniem autobusowym, jakie dzisiaj pełni "204"/"244". Zaletą w tym przypadku jest to, że autobusu nie ograniczają tory, więc można go puścić tak jak dotychczas przez Zawiłą i Jugowicką. Dodatkowo, jadąc "204" można zauważyć, że istnieją potoki z Czerwonych Maków do Borku i dalej, tak samo jak potoki z Borku do Kurdwanowa i dalej. Taka "204" spaja te relacje, czego tramwaj zrobić nie może, bo chyba nikomu nie przyszłoby do głowy, aby robić linię tramwajową z wjazdami kieszeniowymi na pętlę w Borku. Przy istnieniu "204"/"244" tramwaj z Borku przez Trasę Łagiewnicką nie ma żadnego uzasadnienia, aby istnieć, bo dla pasażerów z Borku jedyną korzyść dałby on przy podróży do ciągu kurdwanowskiego do którego lepiej zachować połączenie autobusowe.fysztof pisze: 14 sty 2021, 13:08 Wygląda na to, że szukanie dalekiej relacji z Borku przez TŁ jest na siłę i trudno się dziwić, bo trasa jest okrężna. W takim wypadku wygląda na to, że ta relacja może służyć wyłącznie przemieszczaniu się w południowej części Krakowa - i tylko w tym kontekście należy rozpatrywać chyba to połączenie. Z Borku do centrum lub jeszcze dalej zawsze będzie inna szybsza trasa niż przez TŁ. Opcje są dwie: albo sztucznie wykreować popyt przez TŁ likwidując szybszą trasę (co jest absurdalne) albo dodać do istniejących już marszrut nową linię przez TŁ. Tylko czy ta druga opcja na pewno jest teraz niezbędna i nie ma większych potrzeb?
Nie jestem pewien czy pasażerowie z Bieżanowa zgodziliby się na zabranie im "49", bo przecież to właśnie oni walczyli o wzmocnienie "9". Pomysł jest na pewno lepszy niż wydłużanie połowy kursów "50" do Borku, jednak wydaje mi się, że i tak takie "49" nie cieszyłoby się jakimś wielkim zainteresowaniem pasażerów z Borku. Co najwyżej mogłaby podkraść trochę pasażerów "50", lecz nie jestem pewien, że dobrze funkcjonowałaby koordynacja linii z f~7,5 i f~15.fysztof pisze: 14 sty 2021, 13:08 Bo wtedy można by zrobić układ taki:
- 50 z f=7,5
- 49 z f=15 przekierowane przez Nowosądecka i TŁ do Borku
- reaktywowane 23 z Maków przez Łagiewniki - TŁ - Wielicką na Bieżanów
Pytanie czy z perspektywy Bieżanowa i Prokocimia zamiana 49 na 23 byłaby akceptowalna. Według mnie może tak być, bo o to, by nie likwidować 23 walczono sporo i na dobrą sprawę nie dano dobrej alternatywy w zamian. 49 zbyt jakieś mega pełne chyba nie jeździło i nie jeździ, więc 9 oraz 3/13 z przesiadką na 49/50 powinno być ok. Zmniejszone f na 50 też nie powinno być tak uciążliwe (jeśli w ogóle kiedyś ma wrócić) jeśli będzie w miarę przyzwoicie zgrane z 49, bo i tak największa część wymiany w szczytach zwykle występuje na Mogilskim. Wręcz taka 49 może zyskać dodatkowych pasażerów z Borku, Kurdwanowa, Piasków do Mogilskiej (może nawet wtedy się okazać, że warto przedłużyć ją do Huty?). Ale to już snucie planów na wielką przyszłość...
Nie zgadzam się z kilku powodów:maszynista pisze: 14 sty 2021, 18:25 Po otwarciu Trasy Łagiewnickiej i uzupełnieniu brakujących łuków na skrzyżowaniu Wielickiej z Nowosądecką, jeszcze raz powtórzę że optymalny układ linii jest następujący, linia "13" jadąca z Bieżanowa skręca na Kurdwanów, następnie przez Łagiewniki i Mateczny pod Koroną wraca na swoją stałą trasę. Wtedy linię '8" można już spokojnie skierować na Cichy Kącik (13 zapewnia dojazd do Bronowic), a w jej miejsce na Bronowice wraca "20". Dojazd do Krakowskiej i Korony z Wielickiej zapewni "6".
Na Twojej propozycji traci zarówno Bieżanów jak i Borek.maszynista pisze: 14 sty 2021, 18:25 Po otwarciu Trasy Łagiewnickiej i uzupełnieniu brakujących łuków na skrzyżowaniu Wielickiej z Nowosądecką, jeszcze raz powtórzę że optymalny układ linii jest następujący, linia "13" jadąca z Bieżanowa skręca na Kurdwanów, następnie przez Łagiewniki i Mateczny pod Koroną wraca na swoją stałą trasę. Wtedy linię '8" można już spokojnie skierować na Cichy Kącik (13 zapewnia dojazd do Bronowic), a w jej miejsce na Bronowice wraca "20". Dojazd do Krakowskiej i Korony z Wielickiej zapewni "6".
Ja powtórzę jeszcze raz, że tak samo jak dla pasażerów z Borku nieopłacalne czasowo jest jakiekolwiek połączenie do centrum przez Kurdwanów, tak samo dla pasażerów z Bieżanowa nieopłacalna czasowo jest wycieczka przez Kurdwanów, aby dojechać do centrum. Niestety, realia są takie, że na tramwaju przez Trasę Łagiewnicką niewielu pasażerów realnie skorzysta. Jakiekolwiek połączenie z centrum przez Trasę Łagiewnicką powinno kończyć na pętli na Kurdwanowie, bo dla reszty ciągu kurdwanowskiego (jak kiedyś to sprawdzaliśmy - czasy przejazdu równoważą się na przystanku Nowosądecka) szybciej do centrum będzie przez Wielicką. Po drugie, jeśli ktokolwiek ma skorzystać, połączenie do centrum powinno przebiegać przez Kalwaryjską, bo jazda przez Kapelankę też jest jazdą naokoło. W dojeździe do Ronda Grunwaldzkiego szybciej będzie autobusem. Idealnym więc kandydatem w obecnej sytuacji do przedłużenia na Kurdwanów wydaje się "10", bo w taki sposób nikt na tym w większy sposób nie ucierpi. Niestety, z takiego połączenia skorzysta jedynie niewielka część osiedla plus pielgrzymi do sanktuariów, lecz nie widzę żadnej lepszej opcji.maszynista pisze: 14 sty 2021, 18:25 Po otwarciu Trasy Łagiewnickiej i uzupełnieniu brakujących łuków na skrzyżowaniu Wielickiej z Nowosądecką, jeszcze raz powtórzę że optymalny układ linii jest następujący, linia "13" jadąca z Bieżanowa skręca na Kurdwanów, następnie przez Łagiewniki i Mateczny pod Koroną wraca na swoją stałą trasę. Wtedy linię '8" można już spokojnie skierować na Cichy Kącik (13 zapewnia dojazd do Bronowic), a w jej miejsce na Bronowice wraca "20". Dojazd do Krakowskiej i Korony z Wielickiej zapewni "6".
To jest kiepski argument, bo ze świeżo remontowanego ciągu bronowickiego zabrano "44".fysztof pisze: 14 sty 2021, 18:50 Nawiązując jeszcze do wcześniejszej dyskusji co do likwidacji 6 w zamian za docelowe f=7,5 dla 24, poza licznymi przytoczonymi już argumentami przytoczę jeszcze jeden - może mniej ważny, ale jednak warty odnotowania. Mianowicie, ulica Krakowska jest świeżo po remoncie, więc szkoda byłoby wycofywać stamtąd linię i dopychać i tak już marną w swym stanie Starowiślną, która jeszcze pewnie ze dwa sezony wytrzymać musi...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość