MPK się broniło rękami i nogami przed puszczeniem na "138" przegubówdamian_krk2 pisze: 24 gru 2020, 13:47 - skierowanie na 511 przegubów, a na 138 nie. Wynikiem tego jest 70-90% czasami niezabieralne kursy 138, a na 511 zazwyczaj kilkanaście osób na przegub
Działalność ZTP
-
Zieleńczanin
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Działalność ZTP
Re: Działalność ZTP
Tak samo się broniło i broni nadal na wysyłanie w weekendy składów 105Na choćby na "9" bo przerwa 24 godzinna a większa tym bardziej im szkodzi w eksploatacji. Podczas ograniczeń świątecznych nagle tej obrony z ich strony nie ma?Zieleńczanin pisze: 24 gru 2020, 23:13 MPK się broniło rękami i nogami przed puszczeniem na "138" przegubów![]()
Re: Działalność ZTP
Ostatni rok ze względu na Covid i związane z tym ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej był dość trudnym rokiem. Związany z tym spadek liczby pasażerów spowodował spadek przychodów z biletów, co niestety doprowadziło do przegłosowania podwyżki biletów.Kitek pisze: 24 gru 2020, 12:24 Myślę, że można powoli podsumować bieżący rok w wykonaniu ZTP. Jak oceniacie wprowadzone zmiany?
O ile czasowe ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej są zrozumiałe, o tyle zdecydowanie na minus należy ocenić ingerencje w stałych trasach niektórych linii. Do takich zmian należy niewątpliwie absurdalny podział linii "184", równoznaczny właściwie z zabiciem tej popularnej linii. Wyrzucono ją zupełnie z Dietla i Grzegórzeckiej odcinając dojazd z północnego odcinka trasy do Hali Targowej, Starowiślnej czy Ronda Grunwaldzkiego, co odebrało sporą część pasażerów tej linii, z której została tylko dowozówka do Ronda Grzegórzeckiego. Negatywnie także należy ocenić związane z tym zamieszanie na południu miasta, w tym na Kurdwanowie czy w Swoszowicach, które dostały w zamian kilka rzadko kursujących linii donikąd.
Negatywnie oceniam także zamieszanie na Ruczaju, w tym zabranie stamtąd "194", które cieszyło się dużą popularnością. Słusznie, że Kliny dostały częsty autobus z f~7,5 do Alej, lecz źle, że zabrano tę linię m.in. Kampusowi UJ, skąd dużo studentów podróżowało do centrum.
Oczywiście, w ostatnim roku nie było tylko negatywnych zmian. Zdarzały się takie pozytywy, jak np. wspomniane wyżej skierowanie przegubów na "125", "163" czy "182", czy też to, że komunikacja tramwajowa nie została aż tak dotkliwie pocięta.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7194
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 20 razy
- Otrzymał polubienie: 32 razy
- Kontakt:
Re: Działalność ZTP
Pytanie czy "166" w ogóle wróci, wszak przed pandemią miało tylko kilka kursów dziennie. To może być dobra "okazja" dla urzędników by go nie przywracać.damian_krk2 pisze: 24 gru 2020, 13:47- zawieszenie i nie przywrócenie linii 482 166 132 chociażby w formie szczytowej
Ze "132" też zagadka - linia była w 2019 pocięta i skrócona, więc też nie jest w łasce. Pewnie zostanie bo była ważna np. dla os. Zielonego, lecz nie zdziwiłbym się gdyby przeszła metamorfozę. Może np. będzie parcie by bardziej scalić ją z przeciążonym "138" i skierować do Krowodrzy Górki? Z drugiej strony, nie jestem też przekonany czy jest potrzebna do Kombinatu, skoro kilka lat temu wróciło tam "172", a potem jeszcze ta linia dostała wzmocnienie. Może skrócenie do Bulwarowej? Zresztą, gdyby coś miało wrócić pod Kombinat, to wg mnie lepiej wydłużyć tam "572" dzięki czemu al. Solidarności dostałaby mocne "172+572".
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1345
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Działalność ZTP
To jest dobry pomysłKaszmir pisze: 30 gru 2020, 10:30 Ze "132" też zagadka - linia była w 2019 pocięta i skrócona, więc też nie jest w łasce. Pewnie zostanie bo była ważna np. dla os. Zielonego, lecz nie zdziwiłbym się gdyby przeszła metamorfozę. Może np. będzie parcie by bardziej scalić ją z przeciążonym "138" i skierować do Krowodrzy Górki?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Działalność ZTP
Niby Żabiniec potrzebował połączenia do Alej czy wczesniej pod GK, ale zapełnienie pokazywało, że ta linia to mogłaby spokojnie jechać do Krowodrzy Górki, ale proponowałbym przez Bratysławską i Krowoderskich Zuchów, żeby jednak przystanek Lekarska miał obsługę.Kitek pisze: 31 gru 2020, 14:59 To jest dobry pomysł "132" do Nowego Kleparza często dojeżdżało puste.
Re: Działalność ZTP
"132" powinno jechać dalej do Rydla/Głowackiego i gdzieś dalej w okolice Bronowic. Byłoby to zupełnie nowe połączenie.
Re: Działalność ZTP
Ciekawa koncepcja, w szczególności, że Bronowice nie mają bezpośredniej linii w stronę Krowodrzy Górki/US, a w przeciwieństwie do dawnej "12" taka trasa przez Rydla byłaby szybka, a jednocześnie można byłoby wyznaczyć jakiś przystanek w połowie tej ulicy. Ja bym tez proponował wykorzystać ulice Przybyszewskiego, Zarzecze, Jadwigi Łobzowa, gdyby zrobić takie kółko - mogłaby być dobra dowozówka do tramwaju. Postój można wyznaczyć na jednej z tych ulic kosztem miejsc parkingowych.judash pisze: 31 gru 2020, 23:18 "132" powinno jechać dalej do Rydla/Głowackiego i gdzieś dalej w okolice Bronowic. Byłoby to zupełnie nowe połączenie.
-
Tramwajolog14
- Ekspert
- Posty: 582
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Działalność ZTP
Też podoba mi się ten pomysł, jakieś ciekawe połączenie dla Bronowic zawsze mile widzianejudash pisze:"132" powinno jechać dalej do Rydla/Głowackiego i gdzieś dalej w okolice Bronowic. Byłoby to zupełnie nowe połączenie.
.- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7194
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 20 razy
- Otrzymał polubienie: 32 razy
- Kontakt:
Re: Działalność ZTP
Jest "102" w bardzo podobnej relacji - jeśli znalazłyby się wzkm, to pytanie czy nie lepiej wzmocnić tę linię zamiast wydłużać inną. Ew. zrobić "402" na skróconej trasie.mkm3 pisze: 31 gru 2020, 23:37Ciekawa koncepcja, w szczególności, że Bronowice nie mają bezpośredniej linii w stronę Krowodrzy Górki/US
Re: Działalność ZTP
Bronowice w kierunku KG mają 120, 102, oraz jadącą przez Opolską 172.mkm3 pisze: 31 gru 2020, 23:37 [...]Ciekawa koncepcja, w szczególności, że Bronowice nie mają bezpośredniej linii w stronę Krowodrzy Górki/US[...]
Re: Działalność ZTP
Tyle, że to jazda naokoło lub 172 nie dojeżdża w okolice US czy Szpitala Narutowicza. No i mowa tu o Bronowicach, a nie Bronowicach Małych. Jak komuś się chce to w sumie tylko rozsądny jest spacer przez Rydla na "140".GoMeZz391 pisze: 02 sty 2021, 8:55 Bronowice w kierunku KG mają 120, 102, oraz jadącą przez Opolską 172.
Mowa bardziej o tej części Bronowic, która nie ma bezpośrednio żadnej linii - właśnie ulica Rydla (tu można byłoby wyznaczyć przystanek na wysokości ulicy Halczyna) oraz ulice, gdzie wcześniej kursowały 704/713 - Przybyszewskiego (może tu przystanek w połowie długości), Zarzecze (przystanek Sewera), Młodej Polski i Jadwigi z Łobzowa.Kaszmir pisze: 02 sty 2021, 0:26Jest "102" w bardzo podobnej relacji - jeśli znalazłyby się wzkm, to pytanie czy nie lepiej wzmocnić tę linię zamiast wydłużać inną. Ew. zrobić "402" na skróconej trasie.
Przykładowo nowe 132 mogłoby jechać własnie: Kombinat - ... - Prądnicka, Bratysławska, Wybickiego, Radzikowskiego, Rydla (przystanek: Halczyna), Bronowicka (przystanek: Bronowice), Przybyszewskiego (przystanek: Wesele), Zarzecze (przystanek: Sewera) - MŁODEJ POLSKI (wyznaczyć miejsce postojowe dla autobusu). Powrót: Jadwigi z Łobzowa, Rydla (przystanek: Bronowice obok pętli tramwajowej; następnie Halczyna), Radzikowskiego.. - Kombinat.
I tak mamy:
- dowozówkę z i do tramwaju dla tzw. Starych Bronowic
- obsługę nowych rejonów bez km
- szybki dojazd z Bronowic do okolic Krowodrzy
- szanse, by 132 dostało drugie życie
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7194
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 20 razy
- Otrzymał polubienie: 32 razy
- Kontakt:
Re: Działalność ZTP
Gdybym jako pasażer chciał lepsze spięcie Krowodrzy i Bronowic, wolałbym mocne "102+402" niż "102" i "132" jadące innymi trasami i nieskoordynowane.
Nie jestem też przekonany do skierowania autobusu tymi nowymi trasami. Przystanek "Halczyna" znajdowałby się ledwie 350 metrów od przystanku tramwajowego "Bronowice" - więcej nieraz przechodzi się na r. Mogilskim przy przesiadkach.
Do tego układ ulic wewnątrz obszaru Bronowicka/Rydla/Armii Krajowej jest ciasny i kręty. "704/713" jeździły tamtędy bo nie było wyboru, jednak było z tym sporo problemów. Co więcej, takie "132" kończyłoby bez dojechania do Armii Krajowej, czyli bez spięcia z kolejnym ciągiem.
Gdyby znalazły się te wzkm, to jako pasażer wolałbym "402" np. na trasie Krowodrza Górka - Cichy Kącik, albo nawet Krowodrza Górka - Przybyszewskiego, zapewniające mocną linię oraz spięcie kilku głównych ciągów. Nic też nie stoi na przeszkodzie minimalnie rozdzielić ich przebiegi gdyby było zainteresowanie, kierując "402" np. przez Głowackiego albo wspomnianą Rydla
Nie jestem też przekonany do skierowania autobusu tymi nowymi trasami. Przystanek "Halczyna" znajdowałby się ledwie 350 metrów od przystanku tramwajowego "Bronowice" - więcej nieraz przechodzi się na r. Mogilskim przy przesiadkach.
Do tego układ ulic wewnątrz obszaru Bronowicka/Rydla/Armii Krajowej jest ciasny i kręty. "704/713" jeździły tamtędy bo nie było wyboru, jednak było z tym sporo problemów. Co więcej, takie "132" kończyłoby bez dojechania do Armii Krajowej, czyli bez spięcia z kolejnym ciągiem.
Gdyby znalazły się te wzkm, to jako pasażer wolałbym "402" np. na trasie Krowodrza Górka - Cichy Kącik, albo nawet Krowodrza Górka - Przybyszewskiego, zapewniające mocną linię oraz spięcie kilku głównych ciągów. Nic też nie stoi na przeszkodzie minimalnie rozdzielić ich przebiegi gdyby było zainteresowanie, kierując "402" np. przez Głowackiego albo wspomnianą Rydla
Re: Działalność ZTP
Pomysł z autobusem przez Rydla zdecydowanie jest wart rozważenia, lecz nie jestem pewien czy powinno nim być "132". Tak jak inni już wspomnieli, w bardzo podobnej relacji istnieje "102" i jeśli pasażerom z Bronowic zależy na częstszym dojeździe do Krowodrzy Górki, warto w pierwszej kolejności rozważyć wzmocnienie tej linii. Poza tym, nieopodal, na Alei Kijowskiej kursuje jeszcze "194".judash pisze: 31 gru 2020, 23:18 "132" powinno jechać dalej do Rydla/Głowackiego i gdzieś dalej w okolice Bronowic. Byłoby to zupełnie nowe połączenie.
Jeśli chodzi o "132", to jeśli prawdą jest, że nie notowała dużych zapełnień, może warto zastanowić się dlaczego i rozważyć jakąś większą zmianę jej trasy niż tylko skupienie się na końcowym odcinku? Zdaję sobie sprawę, że całkowita likwidacja tej linii nie byłaby dobrym rozwiązaniem, gdyż była to ważna linia dla pasażerów z Osiedla Zielonego czy też jedna z dwóch linii na południowym odcinku Prądnickiej.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7194
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 20 razy
- Otrzymał polubienie: 32 razy
- Kontakt:
Re: Działalność ZTP
Uważam tak samo. Z dwóch linii o podobnych trasach ("132", "138") jedna jest dość marginalna, a druga przeciążona. Czy "132" mogłoby być wchłonięte w "138"? Choćby jako "438" na skróconej trasie, np. Krowodrza Górka - Zajezdnia Bieńczyce (albo i do Kombinatu)?prezes pisze: 02 sty 2021, 13:58Jeśli chodzi o "132", to jeśli prawdą jest, że nie notowała dużych zapełnień, może warto zastanowić się dlaczego i rozważyć jakąś większą zmianę jej trasy niż tylko skupienie się na końcowym odcinku? Zdaję sobie sprawę, że całkowita likwidacja tej linii nie byłaby dobrym rozwiązaniem, gdyż była to ważna linia dla pasażerów z Osiedla Zielonego czy też jedna z dwóch linii na południowym odcinku Prądnickiej.
Tak jak piszesz, trzeba wtedy pomyśleć o zastępstwie dla os. Zielonego. I ewentualnie Wańkowicza, jeśliby "149" nie mogło zapewnić tego kursu szkolnego. Natomiast na samej al. gen. Andersa "132" jest tylko dodatkiem. Kto ma jechać w kier. Opolskiej i tak wybierze "172+572", obie wzmocnione w 2018 roku do ~f=7,5/15. Nie wspominając o innych wzmocnieniach które wspomniana Aleja dostała w ostatnich latach, m.in. uruchomieniu "189/192".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
