Linie mikrobusowe
Re: Linie mikrobusowe
No tak ale 101 na Salwator musiałbyś jechać przez Kopiec, a to nikomu się nie kalkuluje. Ale nawet jeśli można zrobić 176 które od Kostrza do Salwatora nie zatrzyma się nigdzie. Co do 176 i Salwatora może być tylko jedno ALE tam już i tak jest bardzo ciasno na pętli. Aczkolwiek może nie mieć tam postoju tylko wjazd i wyjazd, a np. co któryś kurs dłuższy postój.
Re: Linie mikrobusowe
Chodziło mi o to, że "101" też jedzie koło Praskiej, i też obsługuje duży węzeł przesiadkowy (Centrum Kongresowe), a mimo to nie ma dużych napełnień. A nawet jest w lepszej sytuacji, bo może podebrać paru pasażerów "112/162".
Skoro zatem "101", jadące z Praskiej do węzła przesiadkowego nie notuje tłoków, to myślę że "176" też wyrobi.
Re: Linie mikrobusowe
Myślę, że nie ma co porównywać sytuacji "101" do ewentualnego wariantu "176" do Salwatora. Z Praskiej do Ronda Grunwaldzkiego są już dość częste autobusy "112" i "162" i jest to naturalne, że pasażerowie będą woleli raczej w tej samej relacji wybrać częstszy autobus. Przystanek Zielińskiego dla "101" jest położony także w innym miejscu niż dla linii "112" i "162", co też negatywnie wpływa na zapełnienia tej linii, bo gdy ludzie czekają na przystanku na "112"/"162", nie będą nawet wiedzieć, że "101" odjechało. Z drugiej strony, obecnie nie ma żadnej linii z Praskiej w kierunku Salwatora, więc moim zdaniem "176" może realnie pozyskać trochę pasażerów z tamtych rejonów, gdyż będzie po prostu oferować unikatową relację. Jednak też myślę, że nie powinno narobić to zbyt dużych tłoków i linia ta raczej powinna wyrobić.Kaszmir pisze: ↑11 sty 2021, 0:32 Chodziło mi o to, że "101" też jedzie koło Praskiej, i też obsługuje duży węzeł przesiadkowy (Centrum Kongresowe), a mimo to nie ma dużych napełnień. A nawet jest w lepszej sytuacji, bo może podebrać paru pasażerów "112/162".
Skoro zatem "101", jadące z Praskiej do węzła przesiadkowego nie notuje tłoków, to myślę że "176" też wyrobi.
Re: Linie mikrobusowe
I to samo wg mnie można powiedzieć o "176", tylko podmienić w powyższym zdaniu "Rondo Grunwaldzkie" na "węzeł przesiadkowy w centrum". Salwator wszak nie jest dla większości celem podróży, a jedynie miejsce przesiadki na tramwaj. Mając do wyboru częste "112+162" do Centrum Kongresowego oraz Rynku Dębnickiego, i odczuwalnie rzadsze "176" do Salwatora, większość wybierze dotychczasowe połączenie
Masz rację. Za to w drugą stronę - jadąc z Centrum Kongresowego - przystanki "101" i "112/162" są już bliżej siebie i na pewno część osób może polować na wszystkie naraz.
Też się trochę o to obawiam. Z tego co wiem, na Salwatorze nie ma już miejsca na linie regularne - i chyba stąd "219" pojechało do os. Podwawelskiego. Natomiast "176" to malutki autobusik, może by się zmieścił
Re: Linie mikrobusowe
Ok, masz rację, jednak myślę, że kilku pojedynczych pasażerów z Zielińskiego takie "176" mogłoby zgarnąć, wszakże Salwator jest trochę bliżej centrum, co może być dla niektórych wygodniejsze. Z drugiej strony, rzeczywiście dla większości będzie chyba lepiej przesiąść się na Rondzie Grunwaldzkim na autobusy w stronę centrum.Kaszmir pisze: ↑11 sty 2021, 16:07 I to samo wg mnie można powiedzieć o "176", tylko podmienić w powyższym zdaniu "Rondo Grunwaldzkie" na "węzeł przesiadkowy w centrum". Salwator wszak nie jest dla większości celem podróży, a jedynie miejsce przesiadki na tramwaj. Mając do wyboru częste "112+162" do Centrum Kongresowego oraz Rynku Dębnickiego, i odczuwalnie rzadsze "176" do Salwatora, większość wybierze dotychczasowe połączenie
Może to być też problem tego, że odjazdy "101" i "162" z Osiedla Podwawelskiego często pokrywają się. W takiej sytuacji pasażerowie pewnie wsiadają w pierwszy lepszy autobus, który akurat podjedzie na przystanek. Z drugiej strony, ze "101" mogą skorzystać tylko pasażerowie z przystanku Zielińskiego. Być może on sam nie generuje takich potoków, aby zauważalny był wzrost napełnienia linii "101".
Re: Linie mikrobusowe
Źródło: https://www.facebook.com/Komarewicz/pos ... %2CO%2CP-RRafał Komarewicz pisze:Złożyliśmy z Dominik Homa interpelację do Prezydenta Jacka Majchrowskiego w sprawie zakupu większej ilości minibusów typu #Karsan. Pozwoli to Miastu na dotarcie z ofertą krakowskiej komunikacji miejskiej do większej liczby mieszkańców Niestety ze względu na różne utrudnienia w przejezdności dróg oraz strukturę własności mieszkańcy rejonów: ulicy Bochenka, Przegorzał czy Woli Justowskiej są skazani na brak komunikacji miejskiej w bliskiej okolicy.
Proponujemy uruchomienie dwóch nowych linii autobusowych obsługiwanych przez minibusy typu Karsan:
Bronowice (osiedle Widok) Na Błonie Wola Justowska Przegorzały Salwator
I wariant: Kurdwanów Cechowa Podedworze Bochenka Łużycka Nowosądecka Piaski Nowe
lub
II wariant: Kurdwanów Cechowa Łużycka Bochenka Podedworze Piaski Nowe
Odpowiadając na naszą interpelację prosimy o analizę zaproponowanych wariantów. W przypadku gdyby nie było możliwości obsługi na wyżej wymienionych trasach prosimy o przedstawienie innych rozwiązań komunikacyjnych dla wyżej wymienionych obszarów.
EDIT: Jeszcze poproszę o analizę jednej trasy:
Kraków Mydlniki Wapiennik Balicka Podłużna Chełm Królowej Jadwigi Focha Cracovia Stadion
Radny Rafał Komarewicz zaproponował kilka pomysłów na trasy nowych linii mikrobusowych. Ciekawie brzmią propozycje obsłużenia niektórych z podanych ulic, choć wydaje mi się, że można było lepiej zaplanować te trasy. Najlepszym pomysłem na obsłużenie ulicy Bochenka wydaje mi się po prostu wydłużenie "164" pod Szpital Świętego Rafała. Przy drobnej zmianie organizacji ruchu i dorobieniu miejsc parkingowych przy ulicy Podedworze tak aby samochody nie parkowały na ulicy, myślę, że przegubowce powinny się tam zmieścić i dzięki temu poprawiłby się dojazd do szpitala, a także całkiem duże i rozrastające się osiedle przy Bochenka zyskałoby lepszą ofertę komunikacyjną. W przypadku tak dużego osiedla, mikrobus dowożący do tramwaju nic w tym przypadku nie pomoże, bo już lepiej w obecnej sytuacji po prostu podejść na przystanek Piaski Nowe. Gdyby wydłużono "164" do tego osiedla, mieszkańcy zyskaliby od razu autobus do centrum.
Re: Linie mikrobusowe
Końcówka Podedworza od strony Bochenka to wąziutka uliczka bez chodników - ja tam przeguba nie widzę... No i gdzie miałaby być ta końcówka "pod szpitalem"?
Re: Linie mikrobusowe
Chodnika nie ma, jednak miejsce na jego dorobienie już jest, gdyby wyciąć część przydrożnych krzaków. Przeguby może i by się nie minęły, lecz ten fragment o którym mówisz nie jest długi, więc na spokojnie można by logistycznie zaplanować to w ten sposób, aby przeguby się nie mijały na końcówce tej ulicy. W jedną stronę na spokojnie zmieściłyby się tam autobusy przegubowe.
Autobusy mogłyby do zawracania korzystać z układu osiedlowych uliczek. Wystarczyłoby wyznaczyć gdzieś jakąś zatoczkę na miejsce postojowe dla autobusu.
Re: Linie mikrobusowe
Odcinek Mydlniki - Chełm pustak, a Chełm - Cracovia ciasnota. Mydlniki mają dobrą przesiadkę na pociąg na Kraków Młynówka, niedługo będą mieć na Kraków Wapiennik. Jeśli to jest z myślą o dojeździe mieszkańców Woli i okolic do pociągu to proponowałbym linię jadącą przez uliczki Olszanicy do stacji Kraków Olszanica - bardziej zabudowany rejon niż Zakliki/Podłużna będą miały dojazd do stacji kolejowej. Mogłaby to być linia Zakamycze - Rzepichy - Chełmska - Chełm - Olszanicka - Korzeniaka/Majówny - Jantarowa - Olszanica SKA. Przy okazji załatwiamy dojazd dla dzieci do szkół przy ul. Korzeniaka.
-
- Znawca
- Posty: 199
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Linie mikrobusowe
Nie ma żadnych szans na to by na osiedlowych uliczkach Piasków Nowych zmieścić jakikolwiek autobus większy od Karsana. Tam czasami ledwo osobówki są w stanie się wyminąć. Zwłaszcza, że mieszkańcy nowo wybudowanych bloków przy szpitalu nagminnie zostawiają swoje samochody na terenie starego osiedla, we wszystkich niedozwolonych miejscach.prezes pisze: ↑08 lut 2021, 17:13 Chodnika nie ma, jednak miejsce na jego dorobienie już jest, gdyby wyciąć część przydrożnych krzaków. Przeguby może i by się nie minęły, lecz ten fragment o którym mówisz nie jest długi, więc na spokojnie można by logistycznie zaplanować to w ten sposób, aby przeguby się nie mijały na końcówce tej ulicy. W jedną stronę na spokojnie zmieściłyby się tam autobusy przegubowe
Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby wydłużenie wszystkich kursów "169" do Piasków Wielkich. Odcinek do przejścia z przystanku "Bochenka", na Łużyckiej, do szpitala wynosi niecałe 300 metrów, więc myślę, że nie jest to specjalnie duży dystans. A na takim rozwiązaniu dodatkowo zyskaliby mieszkańcy Woli Duchackiej i Piasków Wielkich.
Za to interesującą opcją mogłaby być linia mikrobusowa łącząca rejon Piasków Wielkich i Nowych z Prokocimiem przez Bochenka, Sporną, Błotną, Facimiech i Wlotową. Nie mam za bardzo pomysłu gdzie mogłaby zaczynać i kończyć swój bieg, ale byłby to z pewnością interesujący sposób dowiezienia tamtejszych mieszkańców do tramwaju i zlikwidowania wykluczenia komunikacyjnego całkiem sporego rejonu.
Re: Linie mikrobusowe
Poprawka po rozmowach ze znajomymi. Okazuje się, że dla Chełmu i okolic jest istotny dojazd do ośrodka zdrowia przy ul. Wierzyńskiego. To może taka propozycja, żeby maksymalnie nowe rejony dostały dojazd do pociągu.
mapa: https://ibb.co/FY10WNK
Linia: 108
Trasa: MYDLNIKI WAPIENNIK SKA – Brzezińskiego, Balicka, Zakliki, Podłużna, Pylna, Marynarska, Becka, Nad Zalewem, Królowej Jadwigi, Junacka, Chełmska, Olszanicka, Korzeniaka, Majówny, Jantarowa, Powstania Styczniowego – OLSZANICA SKA
Przystanki:
1. Mydlniki Wapiennik SKA
2. Mydlniki Stawy nż
3. Mydlniki
4. Zakliki SKA
5. Podłużna nż
6. Marynarska nż
7. Nad Zalewem nż
8. Panieńskich Skał
9. Grabowa
10. Chełm
11. Raczkiewicza nż
12. Leśmiana nż
13. Korzeniaka nż
14. Majówny nż
15. Jantarowa nż
16. Olszanica SKA
Czas przejazdu przyzwoity - około 25 minut, co chwilę możliwość przesiadki.
Re: Linie mikrobusowe
Naprawdę chcesz prowadzić autobus takimi ulicami jak Marynarska? Tam to samochód się ledwo mieści. No i kury będą wybiegać pod koła autobusu
https://www.google.com/maps/@50.0743686 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@50.0743686 ... 312!8i6656
-
- Ekspert
- Posty: 676
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Linie mikrobusowe
Ja bym puścił z Podgórek Tynieckich prosto na Kozienicką bo odległość do przystanku 116 to jakieś 1200m więc bardzo blisko a mieszkańcy zyskaliby nowe połączenie.
Re: Linie mikrobusowe
Komunikacja powinna powrócić do końcówki "Płaszów Bazy", ale jak na razie stan dróg tamże jest druzgocący.
Re: Linie mikrobusowe
Powyższy cytat i ostatnie dążenia miasta do łatania dziur komunikacyjnych skłoniły mnie do odświeżenia zapoczątkowanego niegdyś w tym wątku przez obserwatora tematu dotyczącego ewentualnego autobusu przez Podgórki i Drogę Rokadową do Kosocic. Przy ewentualnych kolejnych większych dostawach Karsanów, myślę, że warto byłoby rozważyć taki pomysł, bo jak było wspomniane tutaj w tym wątku, jest to jeden z rejonów bardziej wykluczonych komunikacyjnie. Przy okazji wspomniana linia mogłaby właśnie jechać wspomnianym w cytacie odcinkiem ulicy Cechowej, obsługując także tamten rejon.
Przebieg takiej linii mógłby być następujący:
"145" Łagiewniki - Fredry, Połomskiego, Turowicza, Witosa, Halszki, Bujaka, Herberta, Cechowa, Podgórki, Droga Rokadowa, Tuchowska, Osterwy - Kosocice (powrót: Kosocice - Sztaudyngera - Osterwy i dalej po tej samej trasie)
Skoro już się bawić, lista przystanków mogłaby wyglądać następująco:
1. Łagiewniki
2. Łagiewniki
3. Sucha
4. Fredry
5. Turowicza
6. Przykopy
7. Kurdwanów P+R
8. Bujaka
9. Herberta
10. Myślenicka
11. Łężce
12. Kurdwanów Kapliczka (ewentualnie Wyżynna od następnej przecznicy)
13. Soboniowicka
14. Wyrwa
15. Podgórki
16. Landaua
17. Fort Rajsko
18. Rajska Szkoła
19. Orszańska
20. Cmentarz Kosocice
21. Kosocice
Tak więc wspomniana linia nie dość, że obsłużyłaby wspomniane wcześniej rejony zapewniając im dojazd do tramwaju na Kurdwanowie i w Łagiewnikach, to zapewniłaby także połączenie ze szkołą w Rajsku, a także z cmentarzem w Kosocicach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości