Najwyraźniej tak. Warto tutaj zwrócić uwagę, że HZ270 oraz HZ271 to jedne ze starszych wagonów (obydwa 1985), co tym bardziej daje do myślenia. Skoro tak stary skład trafił do TR, prawdopodobnie w najbliższych latach w eksploatacji pozostaną wagony przynajmniej z jego rocznika (czyli prawie wszystko, starszy jest już jedynie HZ284+HZ285). Czy to źle? Moim zdaniem nie. Jeżeli skasowane zostałyby wszystkie stopiątki, po dostawie STL oraz STL2 mielibyśmy ilostan wynoszący 302 pociągi. Biorąc pod uwagę inwestycje w kolejnych latach, jest to bardzo mało (po oddaniu TŁ, GN oraz Meissnera możliwe, że przekroczone zostanie nawet 270 brygad). Do tego dodajmy zbyt małą ilość taboru 40m+ (w który po zakończeniu COVID-19 może zostać zamieniona spora część Konstali) i widać wyraźnie, że przez dobre kilka lat 105Na pozostaną jeszcze na krakowskich torowiskach (możliwe, że do czasu dostarczenia tramwajów z jeszcze kolejnego przetargu, duża szansa że nawet 40m+).
KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Podobno chodzi o remont w Hali S04 w Hucie. Bieda remoncik aby utrzymać przez jakiś czas wagony przy życiu. Coś podobnego do HZ275+HZ276.
Re: KONSTAL 105N/Na
HZ250+HZ251 dostał wyświetlacze jak HZ275+HZ276. Jeździ dziś na 49. HZ270+HZ271 jeździ teraz na 44 więc chyba raczej remontu nie ma. Może psmkms pomylił te wagony. Co do drzwi w HZ250 nie ma tych udoskonaleń co HZ290 ale faktycznie może robić wrażenie podobnego, bo drzwi zamykają sie wolniej niż w pozostałych 105tkach.
Re: KONSTAL 105N/Na
Znowu rocznik 1985. Raczej wyświetlacza nie chciałoby się nikomu przekładać do tramwaju, który wkrótce trafi na złomowisko. Jeżeli chodzi o HZ270+HZ271 - albo zaszła jakaś pomyłka, albo coś przy tych wagonach przez jeden dzień robiono. Co do drzwi - często wprawdzie nowohuckimi Konstalami nie jeżdżę, jednak wydaje mi się, że w HZ250 i tak zamykają się one szybciej niż w HZ290 (przy czym chyba jednak wolniej, niż w całej reszcie).Adrian14 pisze: ↑22 sty 2021, 15:43 HZ250+HZ251 dostał wyświetlacze jak HZ275+HZ276. Jeździ dziś na 49. HZ270+HZ271 jeździ teraz na 44 więc chyba raczej remontu nie ma. Może psmkms pomylił te wagony. Co do drzwi w HZ250 nie ma tych udoskonaleń co HZ290 ale faktycznie może robić wrażenie podobnego, bo drzwi zamykają sie wolniej niż w pozostałych 105tkach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Tak tak w HZ250 są dużo szybsze niż w HZ290. Ale chodziło mi, że 250 może dawać taki efekt.Bayer2003 pisze: ↑22 sty 2021, 19:27Znowu rocznik 1985. Raczej wyświetlacza nie chciałoby się nikomu przekładać do tramwaju, który wkrótce trafi na złomowisko. Jeżeli chodzi o HZ270+HZ271 - albo zaszła jakaś pomyłka, albo coś przy tych wagonach przez jeden dzień robiono. Co do drzwi - często wprawdzie nowohuckimi Konstalami nie jeżdżę, jednak wydaje mi się, że w HZ250 i tak zamykają się one szybciej niż w HZ290 (przy czym chyba jednak wolniej, niż w całej reszcie).Adrian14 pisze: ↑22 sty 2021, 15:43 HZ250+HZ251 dostał wyświetlacze jak HZ275+HZ276. Jeździ dziś na 49. HZ270+HZ271 jeździ teraz na 44 więc chyba raczej remontu nie ma. Może psmkms pomylił te wagony. Co do drzwi w HZ250 nie ma tych udoskonaleń co HZ290 ale faktycznie może robić wrażenie podobnego, bo drzwi zamykają sie wolniej niż w pozostałych 105tkach.
Re: KONSTAL 105N/Na
Dziś podgórskie składy stopiątek jeżdżą na dwóch pantografach.
Re: KONSTAL 105N/Na
Skąd taka decyzja?
Od kiedy pamiętam dwuskłady 105Na w Krakowie jeździły na jednym pantografie, więc dziwi mnie trochę ta zmiana.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Czyli po warszawsku
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: KONSTAL 105N/Na
Pewnie śmigają jako przecieraki sieci.
Re: KONSTAL 105N/Na
Już bywały 2x105Na na dwóch patykach i to co roku przeważnie w zimie.
Re: KONSTAL 105N/Na
Czwarty trójskład w zajezdni Nowa Huta
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -nowa-hutaOd 1 lutego tramwaje znów kursują z częstotliwością co 7,5 minuty i 15 minut. Rozpoczęły się jednak remonty wagonów PESA 2014N, stąd zajezdnia Nowa Huta poza regularnym wysyłaniem do obsługi brygad 52-01 i 52-15 pociągów trójwagonowych, zaczęła też kierować w miarę potrzeby rezerwowy skład na jedną z brygad obsługiwanych przez wagon niskopodłogowy.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: KONSTAL 105N/Na
Nie wiem czy ktos zwrócił uwagę ale w UFAch HZ261+HZ262+HZ263 oraz HZ267+HZ268+HZ269 w ostatnich drzwiach 3 wagonu zostały zamontowane lampy ledowe, żeby polepszyć widoczność motorniczym. Wygląda, że UFA zostaną z nami na dłużej.
Re: KONSTAL 105N/Na
Czy widział ktoś może w ostatnim czasie na jakiejś linii skład HZ278+HZ279? Wszystkie inne nowohuckie można czasem zobaczyć chociażby na "49", a ten od bardzo dawna nie rzucił mi już się w oczy. Wie ktoś coś o jego losie lub widział go ostatnio?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: KONSTAL 105N/Na
Widziałem go w tamtym tygodniu na 49 właśnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości