Ydhflx pisze: 27 paź 2024, 16:05
No jednak nie jest tak kolorowo, jak piszesz
Dwa z tych wniosków były Polregio, a nie Małopolski. Owszem, były to projekty Małopolski, ale właścicielem pojazdów byłoby Polregio jeśli dobrze rozumiem. Ale nawet licząc tamte projekty - to dlaczego po ich upadku, przekazano pieniądze do Mazowsza i Łódzkiego? Właśnie z powodów o których wczoraj pisałem. W Małopolsce są pieniądze na wkład własny i chęci zakupu, ale biurokracja tak zrobiła, że nic nie dostaliśmy. No cóż, pozostało nam jeździć kiblami i się uśmiechać, że może i Mazowsze dostało >1mld a my nic, ale przynajmniej... no właśnie, co przynajmniej? Jaka jest zaleta robienia tego w takiej formie?
Znowu, imho i tak i nie
Owszem, były to projekty PR, a nie stricte województwa. Ale dlaczego:
- skoro "są pieniądze na wkład własny i chęci", to województwo nie składało własnych projektów (jak inne województwa), tylko próbowało dogadywać się z PRami? Efekt właśnie widać

- i druga rzecz, czemu projekt "wojewódzki" był tak słabo przygotowany, że w odróżnieniu od innych nie znalazł się na liście podstawowej?
Gdyby nie dogadywanie się z PR i gdyby nie przygotowanie projektu tak, a nie inaczej (za co w całości odpowiada UMWM/KMŁ), to nie dyskutowalibyśmy teraz czemu zwolnione pieniądze są przekazywane na listę podstawową, tylko zwyczajnie byśmy na tej liście podstawowej byli i dostawali większy % dofinansowania.
Natomiast to, czy zwolniony $ idzie w pierwszej kolejności na projekty z listy rezerwowej, czy też w pierwszej koleności zwiększane jest dofinansowanie do projektów na liście podstawowej - pewnie wynika z zasad programu / naboru...