Strona 8 z 20

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:09
autor: kbieniu7
Ydhflx pisze: 05 gru 2024, 13:01 Moim zdaniem to pozostało szukać rozwiązań alternatywnych. Używane nawet w średnim stanie, byleby coś było. Używane z głęboką modernizacją i wydłużaniem. Używane 26m + wydłużanie maszyn NGT6. Przyczepy bierne do NGT6. Krótkie używane i łączenie ich w składy. Nowy przetarg i dopuścić Turków do udziału w nim.

Tak, te wszystkie rozwiązania są gorsze od kupna nowych. Ale nie stać nas na te ceny - tudzież stać kosztem wstrzymania inwestycji na kilka dobrych lat. Przypominam że nie wydano 8mln (chyba) na szlifierkę bo brakuje pieniędzy.
Nowych 26metrów - nawet używanych - moim zdaniem nie warto. Tego taboru mamy nadmiar, przecież o to też walczono przy pierwszym podejściu do przetargu rok temu, by wykreślić je z listy zakupów. No chyba, że byłoby absurdalnie tanie.

Doczepy bierne do NGT6 - da się skądś je łatwo skombinować? No i ja bym powrócił do pomysłu spinania NGT6 razem ze sobą. Czy to faktycznie się da zrobić?

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:13
autor: Bayer2003
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:09 Doczepy bierne do NGT6 - da się skądś je łatwo skombinować? No i ja bym powrócił do pomysłu spinania NGT6 razem ze sobą. Czy to faktycznie się da zrobić?
Na doczepy bierne do NGT6 zapewne także trzeba byłoby ogłosić przetarg - tutaj pytanie o ceny potencjalnych ofert.

Jeżeli chodzi o spinanie ze sobą, widzę dwa problemy. Po pierwsze konieczne byłoby wtedy wydłużenie przystanków, po drugie znacząco spadłby ilostan (a przecież E1 oraz 105Na będą stopniowo wycofywane, nawet przy chęci ich utrzymania). Niestety najmniejsze zło, czyli tramwaje tureckie, zostało odrzucone, zresztą ze sporym poparciem tutejszych forumowiczów...

Są i oferty na tramwaje ponad 40-metrowe i to aż dwie. PESA z ceną 856.286.713,80 zł (przekroczenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia o 50%) oraz droższa jednostkowa, ale tańsza, bo bez podatku Škoda z ceną 727 436 979,00 zł (przekroczenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia o 28%). Być może widząc jak wygląda sytuacja, warto?

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:21
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Nie mogę już edytować wcześniejszego postu.

Oferty:

jednokierunkowe 42-45m
SKODA 727 436 979,00 zł* w tym:
PESA 856.286.713,80 zł w tym:

*Dostawa towaru zostanie zrealizowana
w trybie zwolnienia z podatku VAT dla
dostaw wewnątrzwspólnotowych zgodnie
z art. 64 ustawy nr 235/2004 Dz.U. o
podatku od wartości dodanej oraz art.
138 dyrektywy UE 2006/112/WE.

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:22
autor: fubukiers
O proszę. Skoda. Tego się nie spodziewałem. Tutaj może być ciekawie.

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:26
autor: kbieniu7
Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 13:13 Jeżeli chodzi o spinanie ze sobą, widzę dwa problemy. Po pierwsze konieczne byłoby wtedy wydłużenie przystanków, po drugie znacząco spadłby ilostan (a przecież E1 oraz 105Na będą stopniowo wycofywane, nawet przy chęci ich utrzymania). Niestety najmniejsze zło, czyli tramwaje tureckie, zostało odrzucone, zresztą ze sporym poparciem tutejszych forumowiczów...

Tak, długość przystanków jest problemem. Chociaż jest tutaj pewna szansa, gdyby spinać je jednostką z pierwszej serii z tyłu. Wtedy mielibyśmy po ~5m długości pojazdu bez drzwi z przodu i z tyłu składu. Powinniśmy dążyć do wydłużenia peronów, ale może umożliwiłoby to obsługę tam, gdzie były z tym problem, jako że pojazd mógłby wystawać poza peron.

A co do PESY - nie wiem, z punktu widzenia pasażera Krakowiaki są ok. Był okres dużej ilości chorób wieku dziecięcego, ale no może ta konstrukcja jest już bardziej sprawdzona niż w 2015.
pasazer_mobilisu pisze: 05 gru 2024, 13:21 Oferty:

jednokierunkowe 42-45m
SKODA 727 436 979,00 zł* w tym:
PESA 856.286.713,80 zł w tym:

*Dostawa towaru zostanie zrealizowana
w trybie zwolnienia z podatku VAT dla
dostaw wewnątrzwspólnotowych zgodnie
z art. 64 ustawy nr 235/2004 Dz.U. o
podatku od wartości dodanej oraz art.
138 dyrektywy UE 2006/112/WE.
O proszę. Tylko jak to czytać? Do wartości skody trzeba doliczyć VAT 23%?

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:30
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Wychodzi na to że tak bo ceny netto to
Skoda 24 068 000,00 zł
Pesa 23.055.000,00 zł

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:31
autor: Bayer2003
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:26 Tak, długość przystanków jest problemem. Chociaż jest tutaj pewna szansa, gdyby spinać je jednostką z pierwszej serii z tyłu. Wtedy mielibyśmy po ~5m długości pojazdu bez drzwi z przodu i z tyłu składu. Powinniśmy dążyć do wydłużenia peronów, ale może umożliwiłoby to obsługę tam, gdzie były z tym problem, jako że pojazd mógłby wystawać poza peron.
Weź pod uwagę, że Bombardierów z pierwszej serii jest zaledwie 14, a połączenie jej z trzecią wyglądałoby głupio (chociaż to chyba najmniejszy problem).
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:26 A co do PESY - nie wiem, z punktu widzenia pasażera Krakowiaki są ok. Był okres dużej ilości chorób wieku dziecięcego, ale no może ta konstrukcja jest już bardziej sprawdzona niż w 2015.
Wykorzystanie Krakowiaków sporadycznie przekracza 80%, co w przypadku nawet Stadlerów jest raczej normą.
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 13:26 O proszę. Tylko jak to czytać? Do wartości skody trzeba doliczyć VAT 23%?
Ja to rozumiem, że nic nie trzeba doliczać i po prostu ewentualne tramwaje Škody nie będą objęte podatkiem VAT, przez co będą tańsze. Ale prawnikiem nie jestem, więc mogę się mylić.

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:41
autor: kbieniu7
Takie moje policzenia na szybko, ale nie ręczę nic, bo nie ogarniam jak dokładnie VAT doliczać (nie spina mi się ze zwykłym pomnożeniem przez 1,23)

Cały budżet zamawiającego netto:
1 158 750 000 zł

Złożone oferty razem netto:
519 390 000 + 558 540 000 + 691 650 000 = 1 769 580 000 zł

Gdyby zamówić tylko 33m duo i 44m:
558 540 000 + 691 650 000 = 1 250 190 000 zł

Gdyby kupić tylko 44m to zostaje nam:
1 158 750 000 - 691 650 000 = 467 100 000 zł

To by pozwoliło jeszcze zamówić tylko część dwukierunków, to starczyłoby na 24-25 sztuki 18 618 000 zł/szt * 25 szt = 465 450 000.

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 13:55
autor: Robert
Brać tylko 42-45m. A reszta na nowy przetarg - przy okazji wyeliminowałbym wtedy jednokierunkowe 33m i zostawił tylko dwukierunkowe 33m + więcej jednokierunkowych 42-45m

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 15:21
autor: yosujiro
Pesa szarpnęła się nawet na wizualizację.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 7cb9be.jpg

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 15:42
autor: Cyjan
yosujiro pisze: 05 gru 2024, 15:21 Pesa szarpnęła się nawet na wizualizację.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 7cb9be.jpg
Może to jakaś forma konwergencji, ale czy to nie wygląda jak obły Lajkon :lol: ?

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 15:45
autor: michal49944
Cyjan pisze: 05 gru 2024, 15:42 Może to jakaś forma konwergencji, ale czy to nie wygląda jak obły Lajkon :lol: ?
Škody, które mają być w Krakowie, również nie różnią się zbytnio od Lajkoników, więc nowości pod kątem wizualnym raczej nie ma co się spodziewać.

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 16:58
autor: Karol1994
Po cichu liczyłem, że Modertrans się zgłosi do przetargu... Ogólnie nie pogniewałbym się na dwukierunkowce od PESY. Miałem okazję jechać w Częstochowie tym nowszym Twistem i muszę przyznać, że przyjemnie się tym tramwajem jechało w przeciwieństwie do swoich starszych odpowiedników z TŚ czy też z Częstochowy.

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 18:30
autor: fubukiers
yosujiro pisze: 05 gru 2024, 15:21 Pesa szarpnęła się nawet na wizualizację.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 7cb9be.jpg
Te tramwaje wyglądają paskudnie. A miałem nadzieję że modertrans złoży ofertę. Bardzo bym chciał zobaczyć gammy w barwach krakowskich.

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

: 05 gru 2024, 18:44
autor: yosujiro
Wcale nie jest powiedziane, że Modertrans zaoferowałby Gammę. Do Szczecina trafi takie paskudztwo:Obrazek