Komunikacja miejska w 2020 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kitek » 24 lip 2020, 20:52

ABC pisze: 24 lip 2020, 14:57Może będzie więcej powrotów i wróci 15 na starej trasie, a 10-tka z Piastów do Łagiewnik jako szczytówka za szczytowki 52?
A na Cmentarz Rakowicki co? "2" zostaje?
Bayer2003 pisze: 24 lip 2020, 17:40"7" (jeżeli chodzi Ci o linię Dąbie-Dworzec Towarowy) miała wprawdzie trasę dosyć ciekawą
Dosyć ciekawy potworek, przyznam ;)
PiotrDeda pisze: 24 lip 2020, 18:34Ja mam wrażenie, że docelowo układ po zbudowaniu łącznika Wieczysta – Mistrzejowice będzie wyglądać mniej więcej tak.
Tym łącznikiem pojedzie wiele kursów i kilka linii. Jakie to będą - czas pokaże.
Bayer2003 pisze: 24 lip 2020, 19:07Jednak nawet nie zakładając problemów finansowych (w co wątpię), na powroty brakuje jeszcze taboru. Bez cięć i tak we wrześniu będziemy z nim "na styk", o czym pisał Kitek kilka postów temu.
Cieszę się, że w końcu to zrozumiałeś XD
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Zieleńczanin » 24 lip 2020, 21:08

Kitek pisze: 24 lip 2020, 20:52 Dosyć ciekawy potworek, przyznam ;)
Idealny konkurent dla "2", "16" i zapewne "12" w kategorii największy tlenowóz XD
Kitek pisze: 24 lip 2020, 20:52 Tym łącznikiem pojedzie wiele kursów i kilka linii. Jakie to będą - czas pokaże.
Wiadomo tylko niemal na pewno, że "52" tamtędy nie pojedzie - ta linia jest szykowana na linię przez Stella-Sawickiego.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kitek » 25 lip 2020, 22:44

Nie sądzicie, że w przyszłości "12" powinna jeździć w soboty w godzinach np. 7-17? Byłaby trochę lepsza rekompensata za skrócenie "184" i "194". W dodatku, w sobotę ludzie chętnie jeżdżą na Halę Targową i w przyszłości będzie tam przystanek SKA, więc dodatkowe kursy się przydadzą (zwłaszcza niskopodłogowe).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kaszmir » 26 lip 2020, 11:37

Kitek pisze: 25 lip 2020, 22:44Nie sądzicie, że w przyszłości "12" powinna jeździć w soboty w godzinach np. 7-17?
Wg mnie powinna jeździć nawet w pełnych godzinach, przez cały tydzień. "184/484" tak kursowało, a brak całotygodniowej linii w szybkiej relacji R. Mogilskie - Grzegórzecka - R. Grunwaldzkie jest wg mnie dużym zaniechaniem.

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: ant_sm » 26 lip 2020, 13:54

Kaszmir pisze: 26 lip 2020, 11:37
Kitek pisze: 25 lip 2020, 22:44Nie sądzicie, że w przyszłości "12" powinna jeździć w soboty w godzinach np. 7-17?
Wg mnie powinna jeździć nawet w pełnych godzinach, przez cały tydzień. "184/484" tak kursowało, a brak całotygodniowej linii w szybkiej relacji R. Mogilskie - Grzegórzecka - R. Grunwaldzkie jest wg mnie dużym zaniechaniem.
Według rozkładowych czasów przejazdu w dzień roboczy jazda z Ronda Mogilskiego na Rondo Grunwaldzkie linią 12 to 13 minut, a 52 13/14 minut, czyli porównywalnie. Jasne, że 52 może gdzieś po drodze utknąć np. na Lubicz czy przed Pocztą Główną, ale to samo dotyczy 12 np. na Rondzie Grzegórzeckim jak podjedzie za 1 lub 22. Dodatkowo w rejonie Hali Targowej i Wielopola jest sygnalizacja świetlna. Pamiętam, jak kiedyś był objazd 52 przez Grzegórzecką i jadąc na Starowiślną subiektywnie było gorzej czasowo jak przez Pocztę. Pomijam kwestię sensu cięcia 184/484, bo to osobna dyskusja.

tomta1
Ekspert
Posty: 657
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: tomta1 » 26 lip 2020, 15:37

ant_sm pisze: 26 lip 2020, 13:54 Dodatkowo w rejonie Hali Targowej i Wielopola jest sygnalizacja świetlna.
Przecież tam sygnalizacje są wyłączone lub usunięte (jak skrzyżowanie Dietla z północną odnogą Wielopola, gdzie jest tylko przejazdowa).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kaszmir » 26 lip 2020, 16:34

ant_sm pisze: 26 lip 2020, 13:54Według rozkładowych czasów przejazdu w dzień roboczy jazda z Ronda Mogilskiego na Rondo Grunwaldzkie linią 12 to 13 minut, a 52 13/14 minut, czyli porównywalnie. Jasne, że 52 może gdzieś po drodze utknąć np. na Lubicz czy przed Pocztą Główną, ale to samo dotyczy 12 np. na Rondzie Grzegórzeckim jak podjedzie za 1 lub 22.
Dla "52" przez większość dnia jest 14 minut, tylko przez trzy godziny rano jest 13. W drugą stronę różnica jest tym większa: "12" - 12 minut, "52" - 14. Przyznam, że komentując miałem w głowie jeszcze jazdę "184/484", które - jak to autobusy - było znacznie szybsze niż tramwaje. Jednak nawet "12" ma przewagę nad "52". W praktyce wydaje mi się ciut większa, bo w roku szkolnym na Lubicz tworzą się korki km - nieraz po cztery pojazdy.

Ja jeździłem ostatnimi miesiącami sporo w relacji R. Grunwaldzkie - R. Mogilskie i "184/484" było bezkonkurencyjne. Problemem były spóźnienia, jednak wystarczyło skrócić północny wariant do os. Podwawelskiego, a nie ciąć aż do ronda Grzegórzeckiego :(

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kitek » 26 lip 2020, 20:03

Kaszmir pisze: 26 lip 2020, 16:34Dla "52" przez większość dnia jest 14 minut, tylko przez trzy godziny rano jest 13. W drugą stronę różnica jest tym większa: "12" - 12 minut, "52" - 14. Przyznam, że komentując miałem w głowie jeszcze jazdę "184/484", które - jak to autobusy - było znacznie szybsze niż tramwaje. Jednak nawet "12" ma przewagę nad "52". W praktyce wydaje mi się ciut większa, bo w roku szkolnym na Lubicz tworzą się korki km - nieraz po cztery pojazdy.
Mimo, że z Lubicz ubyło aż 8 kursów/h tramwajów (szczytówki "52" + "44") to nadal tam zatory się tworzyły, więc problem jest głębszy.
Kaszmir pisze: 26 lip 2020, 16:34Ja jeździłem ostatnimi miesiącami sporo w relacji R. Grzegórzeckie - R. Mogilskie i "184/484" było bezkonkurencyjne.
Wiedziałem, że lubisz podróżować autobusami, ale jeden przystanek podjeżdżać autobusem jak jest kilkadziesiąt kursów tramwajów to naprawdę podziwiam ;) Prawdziwy miłośnik :D
Kaszmir pisze: 26 lip 2020, 11:37Wg mnie powinna jeździć nawet w pełnych godzinach, przez cały tydzień. "184/484" tak kursowało, a brak całotygodniowej linii w szybkiej relacji R. Mogilskie - Grzegórzecka - R. Grunwaldzkie jest wg mnie dużym zaniechaniem.
Pełna zgoda. Chciałem tylko zaproponować na początek coś realnego ekonomicznie ;)


Haha, dzięki, poprawiłem błąd w swoim poście ;) - adm. K
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

ant_sm
Specjalista
Posty: 379
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: ant_sm » 30 lip 2020, 18:26

tomta1 pisze: 26 lip 2020, 15:37 Przecież tam sygnalizacje są wyłączone lub usunięte (jak skrzyżowanie Dietla z północną odnogą Wielopola, gdzie jest tylko przejazdowa).
Teraz rzeczywiście tak jest, ale dawno tamtędy chyba nie jechałem albo nie zwróciłem uwagi. Najwidoczniej po zmianach na Wielopolu i Grzegórzeckiej zrobiono z tym porządek, bo jakiś czas temu wszystko działało.
Kaszmir pisze: 26 lip 2020, 16:34 Dla "52" przez większość dnia jest 14 minut, tylko przez trzy godziny rano jest 13. W drugą stronę różnica jest tym większa: "12" - 12 minut, "52" - 14. Przyznam, że komentując miałem w głowie jeszcze jazdę "184/484", które - jak to autobusy - było znacznie szybsze niż tramwaje. Jednak nawet "12" ma przewagę nad "52". W praktyce wydaje mi się ciut większa, bo w roku szkolnym na Lubicz tworzą się korki km - nieraz po cztery pojazdy.

Ja jeździłem ostatnimi miesiącami sporo w relacji R. Grunwaldzkie - R. Mogilskie i "184/484" było bezkonkurencyjne. Problemem były spóźnienia, jednak wystarczyło skrócić północny wariant do os. Podwawelskiego, a nie ciąć aż do ronda Grzegórzeckiego :(
Według mnie głównym problemem dla 184/484 był przejazd przez Dietla. Jasne w innych miejscach też pojawiały się problemy np. przy Nowosądeckiej czy na Pilotów, ale na Dietla wyglądało to komicznie kiedy autobusem przejazd tego samego odcinka co tramwajem zajmował momentami kilka razy więcej czasu. Pamiętam jak mój tata wracał z pracy to zawsze narzekał że połowę czasu jazdy zajmuje mu przejazd z Ronda Grunwaldzkiego na Starowiślną.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kaszmir » 31 lip 2020, 10:36

ant_sm pisze: 30 lip 2020, 18:26Według mnie głównym problemem dla 184/484 był przejazd przez Dietla. Jasne w innych miejscach też pojawiały się problemy np. przy Nowosądeckiej czy na Pilotów, ale na Dietla wyglądało to komicznie kiedy autobusem przejazd tego samego odcinka co tramwajem zajmował momentami kilka razy więcej czasu. Pamiętam jak mój tata wracał z pracy to zawsze narzekał że połowę czasu jazdy zajmuje mu przejazd z Ronda Grunwaldzkiego na Starowiślną.
Może coś w tym jest. A kojarzysz, czy te problemy były tam także przed rozpoczęciem remontu Krakowskiej (i zawężeniem ruchu)?

Awatar użytkownika
Cukier
Specjalista
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:13

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Cukier » 31 lip 2020, 12:47

Bo PAT na Dietla trzeba połączyć w spójną całość i tyle w temacie. Nie tylko dla "184", ale też dla wspólnych przystanków z nockami czy przede wszystkim dla służb ratowniczych. Wyasfaltować 900 m torowiska, z gotowymi już skrzyżowaniami to grosze w skali budżetu i fikuśnych kładek dla pieszych na Ruczaju czy Prądniku.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Krakowianin » 05 sie 2020, 16:54

Odpisuję tutaj, aby tam nie tworzyć spamu...
sorig pisze: 05 sie 2020, 15:09
Krakowianin pisze: 05 sie 2020, 8:31 Z "16" jest ten problem, że do czasu epidemii jest linią całotygodniową, żadna szczytówka. Od tej linii ręce precz chyba, że chcesz, aby w Hucie ciebie zlinczowali, że chcesz 16 tak zdegradować?
Na miejscu nowohucian to bym się bardzo cieszył, jeśli "16" w ogóle wróci, w jakiejkolwiek formie
Pełna zgoda, ale obstawiam, że "16" wróci bo skoro uczniowie mają wrócić do szkół..

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kitek » 05 sie 2020, 18:24

Jeżeli uczniowie mają wrócić do szkół to naturalnym wydaje się powrót f~7,5/15 w tramwajach.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kaszmir » 05 sie 2020, 22:14

Kitek pisze: 05 sie 2020, 18:24Jeżeli uczniowie mają wrócić do szkół to naturalnym wydaje się powrót f~7,5/15 w tramwajach.
Takie są plany.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Krakowianin » 06 sie 2020, 9:49

Tutaj dokończenie tematu "16"
Bayer2003 pisze: 05 sie 2020, 21:22
Obecnie linię "16" zastępuje tymczasowa "76", która to właśnie jeździ w szczycie. Nawet jeżeli "16' nie była szczytówką, po wakacjach zapewne się nią stanie, ponieważ z rozmów z innych wątków na forum wynikało, że jest to niestety raczej pierwsza linia w kolejce do cięć :/.
"76" nie zastępuje "16" a zaś "14" na odcinku Mistrzejowice - Rondo Czyżyńskie a z kolei na odcinku Rondo Czyżyńskie - Kopiec Wandy zastępuje "49". Miejmy nadzieje, że "16" nie zostanie szczytówką bo pamiętajmy o tym, że uczniowie jeżdżą również poza szczytem...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości