Re: DÜWAG GT8S/C/N
: 15 gru 2022, 18:15
No i gra, mamy potwierdzone info co do tego co kolega pisał

No i gra, mamy potwierdzone info co do tego co kolega pisał
Wygląda to źle, ale wagon ten może już długo się na żadnej linii nie pojawić. Przeróbki te mogą sprawić, że zastąpi on #RF324 - obecny wagon szkoleniowy, który nie wyjeżdża liniowo, a widzę go regularnie jako "Nauka Jazdy" (niedawno nawet widziałem jako "Egzamin").kucyk pisze: 16 gru 2022, 21:13 Czyli moje informacje o zamianie numeru wagonu #RF 328 na #RF 303 się potwierdziły. Dziękuję za potwierdzenia. Dzisiaj na PSMKS dowiadujemy się również o nowince w tym wagonie - powiększonej kabinie motorniczego (motorniczej).
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-krakowie
Mam mieszane odczucia co do wyglądu.![]()
Wydaje mi się, że on jako jedyny ma też sterownik Trapeze taki jak w Stadlerach.pawel200020 pisze: 30 kwie 2023, 13:22 RF311 wyświetla na tablicy kierunkowej czas do odjazdu jak w stadlerach
To pierwszy zmodernizowany GT8, można powiedzieć, że prototyp. Jest w średnim stanie, ale jako jedyny posiada 5 drzwi, co na niektórych liniach może być przydatneKowalik pisze: 29 cze 2023, 20:47 Nie wiem kiedy RF313 był remontowany, ale komfort jazdy porównywalny do Wiednia.. Strasznie nim szarpie zwłaszcza przy wyższych prędkościach.![]()
Źródło: https://psmkms.krakow.pl/tramwaje/tramw ... dusseldorfWagony te miały zostać odsprzedane do Krakowa, podobnie jak wcześniej niezmodernizowane GT8S. W grudniu 2017 roku wóz numer 3223 został na próbę sprowadzony do Krakowa i udanie przebudowany na typ GT8N numer RF329. W ramach modernizacji wymieniono w nim środkowy człon na niskopodłogowy, a także zamontowano normalne drzwi i schody oraz nowe, symetryczne ściany czołowe. Krakowskie MPK początkowo chciało pozyskać kolejne wozy tego typu, jednak ze względu na problemy z wprowadzaniem do ruchu nowych jednostek Bombardier HF6, wagony GT8SU musiały pozostać w ruchu w Niemczech. Dopiero w listopadzie i grudniu 2022 roku do Krakowa dotarło 5 GT8SU o numerach: 3203, 3205, 3209, 3213 i 3236. Trzy z wagonów miały być zmodernizowane i przeznaczone do ruchu, natomiast dwa posłużyć, jako magazyn części zamiennych. Tymczasem wiosną 2023 roku wozy GT8SU wciąż kursowały w składach na linii U75 w Düsseldorfie. W sierpniu tego samego roku w niemieckiej prasie pojawiła się informacja o planach sprzedaży do Krakowa pozostałych 21 wozów GT8SU.