Strona 9 z 25
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 27 sty 2025, 23:01
autor: Kojak
elot360 pisze: 27 sty 2025, 21:38
Parę lat temu? Sprawdziłem Google Street View i już w 2009 roku wyglądało ono dokładnie tak w jakiej postaci je widziałem rzeczywiście kilka lat temu, w 2021. Od co najmniej 15 lat skręt z Doktora Twardego się nie zmienił.
Powtórzę raz jeszcze, od września 2024 nowa linia 513 jeździ dokładnie po dawnej trasie linii 164 na odcinku Szpital Jana Pawła II - Muzeum Narodowe. Z twojej narracji wynika że wraz ze zmianą trasy tej linii "to się już w ogóle nie dzieje", co jest nieprawdą
Dwie kwestie:
Jeśli dobrze pamiętam (najlepiej jakby się wypowiedział ktos z XXX-lecia) to ul. Pielegniarek na pewnym odcinku byla jednokierunkowa, dało się na nią wjechać od strony DT, ale nie dało się wjechac z Pielęgniarek w DT. To skrzyżowanie zostalo przebudowane glownie pod klientów Kauflanda, żeby nie musieli jechac na około.
Być może to było przed 2009 roku, nie pamiętam dokładnie, to nie moje rejony, piszę o tym z pamięci jak ta jeździłem.
I kwestia skretu z Pradnickiej w prawo w Słowackiego. Teraz nie ma problemu bo są inaczej wymalowane linie. Ten pas w prawo jest szerszy duzo i można się ustawić szeroko na Pradnickiej i wyciągnąć się na 3 pas na Slowackiego. Ale nie zawsze tak było. Tam sie nie raz ustawiały 3 pasy aut. Już nie pamiętam czy tak byly linie wtedy wymalowane, czy tych linii w ogole tam nie było. Natomiast albo musialeś troche przyblokować pradnicka albo się napocić żeby z tego pasa blisko prawej krawędzi skręcić.
Ikarus zachodził na zewnątrz, wiec mogłeś ciaśniej wziąć zakret, ale zdarzało się zahaczyć kogoś tyłkiem na zewnątrz, bo tego w lusterku tez nie było widać.
Zresztą ciasnawo miałeś tez przy skręcie 124 ze Stradomskiej w prawo na Dietla (z czasow gdy 124 jeździł na Kurdwanow).
I już coś ultra: Końcówka linii 250 na ul. Zygmunta Augusta, tam koledzy z Bienczyc mieli zabawę.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 6:09
autor: scyzor663
Czy tylko ja widzę w linii '119' jakieś rozdwojenie jaźni ZTP? Liszkom kazali dopłacać do aglo jakby miały zostać na Podwawelskim, więc uruchamiają linię która w 100% pokrywałaby się z liniami aglo?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 9:24
autor: Cyjan
kot_feliks pisze: 26 sty 2025, 22:38
- mają jechać na korkującą się obecnie przy dworcu Lubicz
- czy korkującą się przed Grzegórzeckim PW
?
To jest myślę że spoko okazja żeby puścić coś jeszcze do tunelu. Niech se nawet skręca potem w Długą.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 10:09
autor: Kaszmir
scyzor663 pisze: 28 sty 2025, 6:09Czy tylko ja widzę w linii '119' jakieś rozdwojenie jaźni ZTP? Liszkom kazali dopłacać do aglo jakby miały zostać na Podwawelskim, więc uruchamiają linię która w 100% pokrywałaby się z liniami aglo?
Trochę tak, jednak założenie jest że "119/299" będzie służyć wyłącznie (albo prawie wyłącznie) mieszkańcom Krakowa. Czyli autobusy w Bielanach nie będą przyjeżdżać załadowane pasażerami z aglo.
Wg mnie jak już tworzą autobus do ronda w Kryspinowie, to można by go od razu pociągnąć do lotniska. Tylko 3 km różnicy w jedną stronę, a Bielany i Przegorzały odzyskałyby przynajmniej połączenie z Balicami (nie licząc szczątkowego "209").
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 11:05
autor: kot_feliks
Cyjan pisze: 28 sty 2025, 9:24
To jest myślę że spoko okazja żeby puścić coś jeszcze do tunelu. Niech se nawet skręca potem w Długą.
No tylko tunel jest tak samo zapchany jak reszta tras z Mogilskiego

Inna sprawa, że do tunelu trochę murowanym kandydatem, po budowie tramwaju na Azory, będzie 5 z f7,5

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 15:07
autor: Cyjan
kot_feliks pisze: 28 sty 2025, 11:05
No tylko tunel jest tak samo zapchany jak reszta tras z Mogilskiego

Inna sprawa, że do tunelu trochę murowanym kandydatem, po budowie tramwaju na Azory, będzie 5 z f7,5
A rozważany był kiedyś (lub próbowane, sorry, jestem za młoda żeby pamiętać

) dodatkowy równoległy peron na Teatrze Słowackiego 01/02?
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 15:14
autor: Jelczyk
Tam to w ogóle autobusy mógłby stawać po prawej. Zawsze troszkę szybciej by szło.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 15:27
autor: mkm3
Zamiast 119/299 zrobić 309 Os. Podwawelskie-Kryspinów, które można by w sezonie wzmacniać przegubami, aby obsłużyć zalew.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 15:37
autor: Kaszmir
mkm3 pisze: 28 sty 2025, 15:27Zamiast 119/299 zrobić 309 Os. Podwawelskie-Kryspinów, które można by w sezonie wzmacniać przegubami, aby obsłużyć zalew.
Uważam iż dobrze, że linia będzie obsługiwać wszystkie przystanki po drodze. To będzie jedyne połączenie z Bielan w stronę r. Grunwaldzkiego (nie licząc szczątkowego "219"), a z Przegorzał jedno z dwóch. Dobrze, by wszyscy mieszkańcy mieli do niego dostęp.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 15:43
autor: Bayer2003
kot_feliks pisze: 28 sty 2025, 11:05
No tylko tunel jest tak samo zapchany jak reszta tras z Mogilskiego

Inna sprawa, że do tunelu trochę murowanym kandydatem, po budowie tramwaju na Azory, będzie 5 z f7,5
Z tunelem problem jest taki, że jest on podzielony na sekcje, przez które już przy 24 p/h zdarzają się przytkania. Gdyby jednak te sekcje usunąć lub zwiększyć ich ilość, spokojnie dobić dałoby się przynajmniej do tych 36 p/h, będących realnym limitem na większości ciągów. Pytanie jednak co dałoby zwiększenie przepustowości tunelu - w stronę Krowodrzy Górki nic więcej nie pojedzie, bo Bratysławska. W stronę Długiej - prędzej, jednak czy jest potrzeba? Nawet gdyby była, można po prostu przedłużyć "17" lub "19" na ciąg bronowicki/Cichy Kącik/Salwator, jednak wątpię czy połączenia takie byłyby chętnie wybierane przez pasażerów. Do tematu wrócić można po powstaniu torowisk tramwajowych na ATW od Nowego Kleparza, jednak do tego czasu prawdopodobnie obecny system sekcji w tunelu i tak zostanie wymieniony, zresztą wtedy (jeżeli układ linii nie ulegnie znaczącym zmianom) pierwszymi kandydatami do przedłużenia i tak byłyby stosunkowo krótkie linie "17" i "19".
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 15:48
autor: Cyjan
Jelczyk pisze: 28 sty 2025, 15:14
Tam to w ogóle autobusy mógłby stawać po prawej. Zawsze troszkę szybciej by szło.
No właśnie... nawet budowa tej zatoki wskazuje jakby było to kiedyś planowane
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 15:54
autor: Mateuszppp
Z tego co wiem 119 nie ma się kończyć na rondzie w Kryspinowie, ale na rondzie wcześniej na granicy miasta na przystanku Bielany Obwodnica lub na Zamykaczu. Robienie linii aglomeracyjnej przyspieszonej, która byłaby najkrótszą z linii w danym kierunku według mnie jest trochę bez sensu. Jak byśmy mieli coś kombinować z odciążeniem najbardziej obciążonego odcinka, to bym zamiast robić oddzielną linię na Os. Podwawelskie połączyłbym ją z 219 z f-40min kończącą się na przystanku Liszki Urząd Gminy (tam jest sporo miejsca by zawrócić i zrobić postój autobusów), a co drugi kurs jechałby do Jeziorzany Pętla. Oczywiście gmina musiałaby za to zapłacić, ale czy ktoś w ZTP wgl. pomyśli, aby sie o to zapytać? A z tego co wiem Liszki były skłonne dopłacić, a nie chciał tego Czernichów. Pomijam to, że linie 219, 239 (obecnie ma 5 wariantów) i 259 wymagają przemeblowania.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 16:15
autor: yosujiro
Gdzie Ty masz pod UG Liszki dużo miejsca do zawracania? Już widzę, jak parking pełniący również funkcję targowiska zmieniają w pętlę. Najprościej byłoby nawracać na lisieckim rondzie. Ale faktem jest, że taka linia do Liszek jest potrzebna na wczoraj. A między Bogiem a prawdą, to najbardziej by się przydały po prostu skrócone warianty 229 do Czernichowa i 269 do Czułów Szkoła w celu dodatkowego zagęszczenia taktu. W roku szkolnym w szczycie na obu tych liniach jest takie zapełnienie, że nawet w przegubie byłoby tłoczno.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 28 sty 2025, 17:00
autor: scyzor663
Kaszmir pisze: 28 sty 2025, 10:09
Trochę tak, jednak założenie jest że "119/299" będzie służyć wyłącznie (albo prawie wyłącznie) mieszkańcom Krakowa. Czyli autobusy w Bielanach nie będą przyjeżdżać załadowane pasażerami z aglo.
Wg mnie jak już tworzą autobus do ronda w Kryspinowie, to można by go od razu pociągnąć do lotniska. Tylko 3 km różnicy w jedną stronę, a Bielany i Przegorzały odzyskałyby przynajmniej połączenie z Balicami (nie licząc szczątkowego "209").
Nie mieszkam tam, ale chyba jako mieszkaniec Bielan wolałbym linie aglo na Podwawelskie i wzmocnienie 109 do f20 cały dzień albo chociaż f15 w szczycie.
Re: Komunikacja miejska w 2025 roku
: 29 sty 2025, 13:53
autor: Aułrora
Ja bym w przypadku Bielan zrobiłbym coś takiego:
------------------------------------
109: Puścił bym ją po takiej trasie:
Bielany obwodnica - [ po trasie 109-tki ] - Most Zwierzyniecki - Gen. Bohdana Zielińskiego - Monte Cassino - Rondo Grunwaldzkie - Konopnickiej - ATW - (i tutaj 2 warianty):
- Czarnowiejska - Nawojki - Piastowska - Cichy Kącik (trasa trochę naokoło, ale wspiera trochę 159 i 194. Przy okazji spinając się numeracyjnie bo prawie każda xx9 kursuje przez Czarnowiejską
)
albo:
- Krasińskiego - Al. Focha - Królowej Jadwigi - Piastowska - Cichy Kącik (trasa szybsza, ale pozbawiamy tej linii obsługi przystanku "Muzeum Narodowe 05" co uniemożliwia przesiadkę na 192,152,307 bądź 502 i linię na Czarnowiejskiej)
Wydłużenie tej linii wynikałoby z tego, że pozbywamy się linii 109 z Salwatora, dając mieszkańcom dojazd do Ronda Grunwaldzkiego, jednakże aby mieszkańcy nie stracili bezpośredniego połączenia z przystankiem Muzeum Narodowe (bądź Jubilat) trasę tą wydłużamy. Przy okazji wspierając na pewnym odcinku 194-kę i przy okazji mieszkańcy Os. Robotniczego chętnie by z tej linii korzystali bo nie dość, że dostawali by się do ronda szybciej niż krucząc przez Dębniki to jeszcze mieliby możliwość dostania się bezpośrednio na aleje
------------------------------------
219:
Jeziorzany Pętla - [...] - Księcia Józefa -
Salwator
Tak jak wielu tu proponowało.
------------------------------------
309:
Os. Podwawelskie -
Kraków Airport (po dawnej trasie 300-tki)
Tak jak pisałem tu kiedyś, tak jak pisano tu wcześniej, przy okazji aglomeracjom również dając szybszy dojazd do Ronda Grunwaldzkiego
------------------------------------
Wtedy siateczka wyglądałaby następująco:
102: Po stałej trasie z zwiększoną f (
bo powinna ją otrzymać w rekompensacie za puszczenie na niej mniejszych wozów )
209,219,229,239,269: Przez Księcia Józefa do Salwatora
109,309: przez Księcia Józefa do Os. Podwawelskiego/Alei
Usunąłem z posta formatowanie do koloru czerwonego, w myśl art. 3 §4 regulaminu forum. Proszę zastosować inny kolor lub sposób wyróżnienie tekstu //elot360
zmiana koloru, zgodnie z uwagami autora
~Gz391