Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Tak się zastanawiam, czy nie warto byłoby przemyśleć puszczenia linii dwukierunkowej z Borku na Rondo Grunwaldzkie (numer podejrzewam, że historycznie "79"). Obecnie taboru dwukierunkowego mamy aż w nadmiarze, więc 3-4 brygady na tą linię bez problemu by się znalazły. Pieniądze w obliczu cięć na pewno też.
Sporo seniorów jeździ z Borku i okolic do przychodni na Szwedzką, gdzie aktualnie dojechać mogą z Łagiewnik "722", co jest stosunkowo znośne, lecz częstotliwość autobusu mogłaby być wyższa (np. f7,5/10 i synchronizacja ze 194/494).
Gorzej jest już w drugą stronę, gdyż z racji niezatrzymywania się autobusów na Szwedzkiej, przy założeniu, że przejście jednego przystanku na Kapelankę lub Rondo Grunwaldzkie dla osoby starszej jest ponad siły, to powrót na trasie Szwedzka - Borek Fałęcki musi odbyć się z dwoma przesiadkami (Szwedzka - Lipińskiego - Łagiewniki - Borek F.). Patrząc, że sporo z tych osób dojeżdża autobusami aglomeracyjnymi, powoduje to konieczność aż 3 przesiadek zamiast 1.
Dlatego też uważam, że ZTP powinno poważnie rozważyć powrót "79", bo przy stosunkowo niewiele większych nakładach finansowych, taka linia ułatwiłaby dojazdy wielu pasażerom. Oczywiście "722" powinno zostać na obecnej trasie, jeśli tramwaj pojedzie to aktualna częstotliwość w zupełności wystarczy.
Sporo seniorów jeździ z Borku i okolic do przychodni na Szwedzką, gdzie aktualnie dojechać mogą z Łagiewnik "722", co jest stosunkowo znośne, lecz częstotliwość autobusu mogłaby być wyższa (np. f7,5/10 i synchronizacja ze 194/494).
Gorzej jest już w drugą stronę, gdyż z racji niezatrzymywania się autobusów na Szwedzkiej, przy założeniu, że przejście jednego przystanku na Kapelankę lub Rondo Grunwaldzkie dla osoby starszej jest ponad siły, to powrót na trasie Szwedzka - Borek Fałęcki musi odbyć się z dwoma przesiadkami (Szwedzka - Lipińskiego - Łagiewniki - Borek F.). Patrząc, że sporo z tych osób dojeżdża autobusami aglomeracyjnymi, powoduje to konieczność aż 3 przesiadek zamiast 1.
Dlatego też uważam, że ZTP powinno poważnie rozważyć powrót "79", bo przy stosunkowo niewiele większych nakładach finansowych, taka linia ułatwiłaby dojazdy wielu pasażerom. Oczywiście "722" powinno zostać na obecnej trasie, jeśli tramwaj pojedzie to aktualna częstotliwość w zupełności wystarczy.
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Na razie co zaobserwowałem to 72 średnie zapełnienia, 722 również. Natomiast 194/494 już od Lipińskiego, Kapelanki porządnie doprana. Jak zawieszą 494 na wakacje to będzie ciekawie...
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Czyli bezpośrednie połączenie do ścisłego centrum ma większe branie niż tramwaj + przesiadka. Jest również szansa że nie wszyscy pasażerowie znają ofertę zastępczą. Być może więcej osób przesiądzie się do 72 i 722 w następnych tygodniach?
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Kolejny remont i kolejny raz decyzje prosamochodowe odbijają się na pasażerach. 52 na Placu Wolnica -> Piastów właśnie było spóźnione 6 minut. Powodem oczywiście korki na Podgórzu oraz światła na pętli w Łagiewnikach (swoją drogą po co "52" stoi na tych światłach, jeśli przecina tylko jedno przejście dla pieszych?). A przecież jest godzina 12:40, czyli dalece poza szczytem. Ale pewnie, podwyższmy ceny biletów, przytnijmy dalej tramwaje, a potem będziemy zdziwieni że ludzie się przesiadają do tramwajów, i wydamy miliardy na 6-pasmowe autostrady w tunelu. Za to potniemy też linie autobusowe, w zamian będą zsynchronizowane z tramwajami, tylko że jak autobus jeździ rzadko a tramwaj się spóźnia to jak ja się mam przesiąść? /rant
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Trochę brakuje mocniejszego połączenia z R. Grunwaldzkiego do/z I obwodnicy. "124/424" mają tylko f15-20, do tego łapią opóźnienia przez budowę na r. Młyńskim. Zapewne "72" miało dowozić głównie do autobusów na Aleje i to zadanie spełnia w mojej opinii bardzo dobrze. Warto byłoby jednak przy okazji spróbować spiąć trasę z I obwodnicą. Raz, że Kapelanka miałaby lepszy dojazd do Rynku, a dwa że i część Ruczaju można by zachęcić do wybrania tego połączenia zamiast linii przez problematyczne Kalwaryjską i Krakowską. Nawet wydłużenie tymczasowo "502" do os. Podwawelskiego by dużo pomogło bo razem ze "124/424" zapewniłby już lepszą ofertę.
Nie przekonuje mnie pętla "722" na Nowym Świecie. Skoro linia dociera tak daleko, to można byłoby pociągnąć ją minimalnie dalej, do Filharmonii. Wtedy zahaczyłaby o I obwodnicę i zyskałaby znacznie na funkcjonalności. Co więcej, teraz nawet nie ma jak się przesiąść na "1/78" bo jadąc z Łagiewnik, linia nie ma przystanku przy Jubilacie, a Nowy Świat jednak jest kawałek dalej.
Nie przekonuje mnie pętla "722" na Nowym Świecie. Skoro linia dociera tak daleko, to można byłoby pociągnąć ją minimalnie dalej, do Filharmonii. Wtedy zahaczyłaby o I obwodnicę i zyskałaby znacznie na funkcjonalności. Co więcej, teraz nawet nie ma jak się przesiąść na "1/78" bo jadąc z Łagiewnik, linia nie ma przystanku przy Jubilacie, a Nowy Świat jednak jest kawałek dalej.
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Tak samo dziś ja jechałem przez Kalwaryjską do centrum. 7 minut spóźnienia.Ydhflx pisze: 14 maja 2025, 12:53 Kolejny remont i kolejny raz decyzje prosamochodowe odbijają się na pasażerach. 52 na Placu Wolnica -> Piastów właśnie było spóźnione 6 minut. Powodem oczywiście korki na Podgórzu oraz światła na pętli w Łagiewnikach (swoją drogą po co "52" stoi na tych światłach, jeśli przecina tylko jedno przejście dla pieszych?). A przecież jest godzina 12:40, czyli dalece poza szczytem. Ale pewnie, podwyższmy ceny biletów, przytnijmy dalej tramwaje, a potem będziemy zdziwieni że ludzie się przesiadają do tramwajów, i wydamy miliardy na 6-pasmowe autostrady w tunelu. Za to potniemy też linie autobusowe, w zamian będą zsynchronizowane z tramwajami, tylko że jak autobus jeździ rzadko a tramwaj się spóźnia to jak ja się mam przesiąść? /rant
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Z obserwacji: nie widzę powodu działania "18". Trasę ma prawie dokładnie jak 52 do TS (przez Franciszkańską) i korkuje dodatkowo cały tranzyt objazdowy, gdzie ludzie mają trochę gdzieś co tam jedzie na Ruczaj. Zamiast tego można by dać zastępczy na Salwator z GN zamiast z KG i to na dobrych pojazdach, przy czym nie wiem czy nie jest już zbyt musztarda po obiedzie, skoro lada moment Franciszkańską mają otworzyć.
ona/jej
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Z obserwacji: nie widzę powodu działania "18". Trasę ma prawie dokładnie jak 52 do TS (przez Franciszkańską) i korkuje dodatkowo cały tranzyt objazdowy, gdzie ludzie mają trochę gdzieś co tam jedzie na Ruczaj. Zamiast tego można by dać zastępczy na Salwator z GN zamiast z KG i to na dobrych pojazdach, przy czym nie wiem czy nie jest już zbyt musztarda po obiedzie, skoro lada moment Franciszkańską mają otworzyć.
Zaczynam mieć przekonanie, że ta linia powinna mieć kierunek Jubilat albo wręcz Muzeum Narodowe, zawracać na alejach i jechać z powrotem na Łagiewniki. Zresztą byłam przekonana że puszczą 722 tak aby stawało na Jubilacie, a tu niespodzianka.Kaszmir pisze: 14 maja 2025, 13:17 Nie przekonuje mnie pętla "722" na Nowym Świecie. Skoro linia dociera tak daleko, to można byłoby pociągnąć ją minimalnie dalej, do Filharmonii. Wtedy zahaczyłaby o I obwodnicę i zyskałaby znacznie na funkcjonalności. Co więcej, teraz nawet nie ma jak się przesiąść na "1/78" bo jadąc z Łagiewnik, linia nie ma przystanku przy Jubilacie, a Nowy Świat jednak jest kawałek dalej.
ona/jej
-
- Miłośnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Średnio widzę przedłużenie do Filharmonii przy remoncie Franciszkańskiej, a za chwilę rozjazdów pod UJ, bo raczej nie przejdzie pętla uliczna Zwierzyniecka-Straszewskiego-Podzamcze-Powiśle ze względu na geometrię skrzyżowania pod Filharmonią, nawet jeśliby wyznaczyć tymczasowy przystanek w miejscu K+R. Jedyną pętlę, którą jestem sobie w stanie wyobrazić, to kryterium Zwierzyniecka-Straszewskiego-Piłsudskiego-Al. Krasińskiego - tylko taka trasa funkcjonowałaby jedynie przez miesiąc (raczej nikt normalny nie wpuści autobusu w ul. Retoryka).Kaszmir pisze: 14 maja 2025, 13:17 Nie przekonuje mnie pętla "722" na Nowym Świecie. Skoro linia dociera tak daleko, to można byłoby pociągnąć ją minimalnie dalej, do Filharmonii. Wtedy zahaczyłaby o I obwodnicę i zyskałaby znacznie na funkcjonalności. Co więcej, teraz nawet nie ma jak się przesiąść na "1/78" bo jadąc z Łagiewnik, linia nie ma przystanku przy Jubilacie, a Nowy Świat jednak jest kawałek dalej.
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Wg mnie dobrze, że zostawiono "18" do Cz. Maków, samo "52" do centrum to byłoby mało. Do tego ludzie pytali o utrzymanie połączenia Krowodrzy z Ruczajem.Cyjan pisze: 14 maja 2025, 15:58Z obserwacji: nie widzę powodu działania "18". Trasę ma prawie dokładnie jak 52 do TS (przez Franciszkańską) i korkuje dodatkowo cały tranzyt objazdowy, gdzie ludzie mają trochę gdzieś co tam jedzie na Ruczaj.
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Warto zaznaczyć że był pomysł RD Podgórze żeby zablokować ruch samochodowy na tym krótkim odcinku Kalwaryjskiej gdzie jest przystanek Smolki i zwężenie, ale mieszkańcy byli bardzo przeciwni. I w ten sposób w korku stoją i tramwaje i auta 

ona/jej
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Moim zdaniem powinna być zrobiona kolejna zmiana w komunikacji miejskiej. Linia 722 w ogóle się nie sprawdza. Czasami z niej korzystam i bywa że ta linia wozi tylko powietrze.
To moja propozycja zmian dotycząca nie tylko ul. Kapelanka.
Linie tramwajowe :
71. ELEKTOMONTAŻ - ... - Dietla - Krakowska - po trasie linii 13 - NOWY BIEŻANÓW P+R
73. NOWY BIEŻANÓW P+R - po trasie linii 13 - Św. Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - Rakowicka - CMENTARZ RAKOWICKI
76. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Krakowska - Dietla - Starowiślna - POCZTA GŁÓWNA ( powrót : Św. Gertrudy - Stradomska - Krakowska )
77. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 50 - Rondo Grzegórzeckie - Grzegórzecka - Dietla - Krakowska - KORONA ( powrót: Limanowskiego - Na
Zajeździe - Starowiślna - Dietla )
79. BOREK FAŁĘCKI - Zakopiańska - Brożka - Kapelanka - Monte Cassino - RONDO GRUNWALDZIE
Linia 71 częstotliwość i godziny kursowania bez zmian.
Linia 79 częstotliwość kursowania jak linia 22.
Linie autobusowe:
124. linia zawieszona
136. linia zawieszona
424. linia zawieszona
502. AL.PRZYJAŹNI - ... - Piłsudskiego - Al. Krasińskiego - Most Dębnicki - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE
722. Linia zlikwidowana.
724. ŁAGIEWNIKI - Brożka - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - jak linia 124 - Pilotów - Ułanów - Al. Jana Pawła II - Lema - Dąbska - Al. Pokoju
- TAURON AURENA KRAKÓW AL. POKOJU ( powrót: Lema - Al. Jana Pawła II )
794. POD FORTEM - po trasie linii 194 - Al. Mickiewicza - Al. Słowackiego - NOWY KLEPARZ
Linie 724, 794 częstotliwość kursowania jak linia 194
Przy takim układzie na pewno oberwie ul. Meissnera.
To moja propozycja zmian dotycząca nie tylko ul. Kapelanka.
Linie tramwajowe :
71. ELEKTOMONTAŻ - ... - Dietla - Krakowska - po trasie linii 13 - NOWY BIEŻANÓW P+R
73. NOWY BIEŻANÓW P+R - po trasie linii 13 - Św. Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - Rakowicka - CMENTARZ RAKOWICKI
76. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Krakowska - Dietla - Starowiślna - POCZTA GŁÓWNA ( powrót : Św. Gertrudy - Stradomska - Krakowska )
77. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 50 - Rondo Grzegórzeckie - Grzegórzecka - Dietla - Krakowska - KORONA ( powrót: Limanowskiego - Na
Zajeździe - Starowiślna - Dietla )
79. BOREK FAŁĘCKI - Zakopiańska - Brożka - Kapelanka - Monte Cassino - RONDO GRUNWALDZIE
Linia 71 częstotliwość i godziny kursowania bez zmian.
Linia 79 częstotliwość kursowania jak linia 22.
Linie autobusowe:
124. linia zawieszona
136. linia zawieszona
424. linia zawieszona
502. AL.PRZYJAŹNI - ... - Piłsudskiego - Al. Krasińskiego - Most Dębnicki - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE
722. Linia zlikwidowana.
724. ŁAGIEWNIKI - Brożka - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - jak linia 124 - Pilotów - Ułanów - Al. Jana Pawła II - Lema - Dąbska - Al. Pokoju
- TAURON AURENA KRAKÓW AL. POKOJU ( powrót: Lema - Al. Jana Pawła II )
794. POD FORTEM - po trasie linii 194 - Al. Mickiewicza - Al. Słowackiego - NOWY KLEPARZ
Linie 724, 794 częstotliwość kursowania jak linia 194
Przy takim układzie na pewno oberwie ul. Meissnera.
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Nie do końca jestem pewien czy można tą propozycję traktować jakkolwiek poważnie. Jak w każdej twojej propozycji brakuje treści, która by uzasadniała takie zmiany, brakuje również ograniczeń w zasobach ludzkich (czyt. ilości dostępnych kierowców i motorniczych) jak i uwzględnienia granic przepustowości.Księżyc pisze: 14 maja 2025, 17:56 Moim zdaniem powinna być zrobiona kolejna zmiana w komunikacji miejskiej. Linia 722 w ogóle się nie sprawdza. Czasami z niej korzystam i bywa że ta linia wozi tylko powietrze.
To moja propozycja zmian dotycząca nie tylko ul. Kapelanka.
Linie tramwajowe :
71. ELEKTOMONTAŻ - ... - Dietla - Krakowska - po trasie linii 13 - NOWY BIEŻANÓW P+R
73. NOWY BIEŻANÓW P+R - po trasie linii 13 - Św. Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - Rakowicka - CMENTARZ RAKOWICKI
76. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Krakowska - Dietla - Starowiślna - POCZTA GŁÓWNA ( powrót : Św. Gertrudy - Stradomska - Krakowska )
77. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 50 - Rondo Grzegórzeckie - Grzegórzecka - Dietla - Krakowska - KORONA ( powrót: Limanowskiego - Na
Zajeździe - Starowiślna - Dietla )
79. BOREK FAŁĘCKI - Zakopiańska - Brożka - Kapelanka - Monte Cassino - RONDO GRUNWALDZIE
Linia 71 częstotliwość i godziny kursowania bez zmian.
Linia 79 częstotliwość kursowania jak linia 22.
Linie autobusowe:
124. linia zawieszona
136. linia zawieszona
424. linia zawieszona
502. AL.PRZYJAŹNI - ... - Piłsudskiego - Al. Krasińskiego - Most Dęnicki - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE
722. Linia zlikwidowana.
724. ŁAGIEWNIKI - Brożka - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - jak linia 124 - Pilotów - Ułanów - Al. Jana Pawła II - Lema - Dąbska - Al. Pokoju
- TAURON AURENA KRAKÓW AL. POKOJU ( powrót: Lema - Al. Jana Pawła II )
794. POD FORTEM - po trasie linii 194 - Al. Mickiewicza - Al. Słowackiego - NOWY KLEPARZ
Linie 724, 794 częstotliwość kursowania jak linia 194
Przy takim układzie na pewno oberwie ul. Meissnera.
Więc:
1. Czy linia 73 miałaby być szczytowa? W jaki sposób ma zmieścić się na Krakowskiej dodatkowe 2 linie tramwajowe?
2. Czy zamiana z linii zastępczej łączącej 2 i 6 na linię łącząca 2 i 13 ma jakies uzasadnienie? Z niedomówień w twojej propozycji wynikałoby że dojazd z Krakowskiej przez przystanek Wawel do Teatru Słowackiego byłby tylko w szczycie nie wspominając, że Rakowicka zostałaby bez tramwaju przez większość tygodnia.
3. Czy rozwiązanie kwestii jednokierunkowości 124 i 424 na Ugorku nie mogłoby zostać zrealizowane robiąc dwie linie zastępcze? Co stoi na przeszkodzie?
4. Co idzie za wydłużeniem 724 do Alei Pokoju?
5. Ostatnie najważniejsze. Czy policzyłeś ile dodatkowych brygad należałoby wysłać na miasto żeby pokryć te wszystkie wzmocnienia? Jeśli nie, to polecałbym się nad tym pochylić w następnych propozycjach.
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Nie tyle mieszkańcy byli przeciwny, co Kracik...Cyjan pisze: 14 maja 2025, 16:57 Warto zaznaczyć że był pomysł RD Podgórze żeby zablokować ruch samochodowy na tym krótkim odcinku Kalwaryjskiej gdzie jest przystanek Smolki i zwężenie, ale mieszkańcy byli bardzo przeciwni. I w ten sposób w korku stoją i tramwaje i auta![]()
Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego
Ciekawe czy on ma jakieś traumy z dzieciństwa związane z transportem szynowym, bo chyba inaczej się tego nie da wytłumaczyć
ona/jej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], krk_kmk, kry5, podróżnik_kmk i 6 gości