Strona 9 z 9
Re: Infrastruktura rowerowa
: 24 lut 2024, 6:49
autor: tomta1
Jeśli ktoś chce znać historię tego miejsca, to polecam rzut oka na
dokumentację projektową dostępną na stronie Zarządu Transportu Publicznego, wrzuconą tam w ramach tzw. audytu pieszo-rowerowego.
Przedmiotowy ciąg przy murze cmentarza
nie jest drogą dla rowerów, nie jest nawet drogą dla pieszych i rowerów, tylko drogą dla pieszych (czy, patrząc na ówczesne nazewnictwo, chodnikiem). Wystarczy rzut oka na:
- plan sytuacyjny, gdzie to miejsce zostało zaznaczone jako „Przebudowa chodnika z betonu asfaltowego”;
- opis techniczny, gdzie wskazano: „Zakres opracowania rozpoczyna w obrębie ul. Żelaznej od zakresu wg opracowania pn. „Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż alei 29 Listopada na odcinku od ul. Żelaznej do ul. Opolskiej w Krakowie I Etap” i obejmuje przebudowę chodnika o nawierzchni z betonu
asfaltowego oraz przebudowę jezdni z betonu cementowego w zakresie przystanku autobusowego.”
- uwag zespołu zadaniowego: „Dla ciągu pieszego na wysokości cmentarza zapewnić nawierzchnię asfaltową z uwagi na dopuszczony zgodnie z prawem ruch rowerowy na przedmiotowym ciągu, na pozostałych odcinkach ciągów pieszych zapewnić nawierzchnię bezfazowa, dla ciągów rowerowych i pieszo – rowerowych asfaltową.”
Tym samym miasto — wiedząc że nie ma miejsca na choćby substandardową infrastrukturę rowerową — doszło do wniosku, że wykona ten odcinek drogi dla pieszych z nawierzchni asfaltowej, bo rowerzyści i tak mają prawo się nią poruszać z uwagi na podniesioną prędkość dopuszczalną na jezdni. Wiedziało, że to miejsce jest problematyczne, dlatego zespół wskazał w uwagach poaudytowych konieczność szczegółowego przeanalizowania tego miejsca m.in. w zakresie lokalizacji wiaty. Co nie zmienia faktu, że na tej asfaltowej drodze dla pieszych rowerzysta jest wyłącznie gościem, tak jak na każdej drodze dla pieszych. De facto ten odcinek al. 29 Listopada nie został przebudowany, tylko wyremontowany, bo po prostu zmieniono nawierzchnię drogi dla pieszych. Nawet oznakowanie się tam nie zmieni.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 25 lut 2024, 10:15
autor: kbieniu7
Tak, ja widziałem ostateczną dokumentację, że to oficjalnie jest chodnik. Tylko to niestety znowu tuż obok jezdni z dwoma pasami ruchu 3,50 i buspasem 3,25 (zbudowano tam betonową nawierzchnię na przystanku, co utrudni ew. zmiany). Jakby zawęzić to o chociaż 3x25cm - to piesi i rowerzyści dostaliby 75cm, co przy tak małej przestrzeni już by było znaczące.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 12 mar 2024, 15:47
autor: kucyk
Więcej punktów naprawy rowerów w Krakowie:
– Obecnie takich punktów jest w Krakowie 60. Jeszcze w tym roku Zarząd Transportu Publicznego chce ogłosić przetarg na montaż kolejnych 30 nowych małych stacji, czyli z pompką i zestawem narzędzi, ale bez wieszaka na rower – informują urzędnicy.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-kra ... 55618.html
Re: Infrastruktura rowerowa
: 14 maja 2024, 22:57
autor: michal49944
Mała rzecz, a cieszy. Rowerzyści przejadą gładko przez rondo Grzegórzeckie [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/mala-rzec ... _7281.html
Dzięki realizacji projektu budżetu obywatelskiego z ubiegłego roku rowerzyści bardziej komfortowo przejadą przez rondo Grzegórzeckie. Projekt przewidywał modyfikację przejazdów w taki sposób, by usunąć dotychczasowe uskoki na krawężnikach. - Wszystkie krawężniki są już zeszlifowane, w części miejsc musimy jeszcze tylko uzupełnić czerwoną masę - mówi nam Krzysztof Wojdowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Dziś standardem jest już budowa takich przejazdów bez krawężników, ale w przypadku starszych inwestycji praktyka była inna.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 20 maja 2024, 11:42
autor: Kaszmir
ZDMK planuje połączenie pieszo-rowerowe od al. Solidarności przez Igołomską do Ptaszyckiego. Jest ono bardzo potrzebne - obecnie jadąc Igołomską od strony Pleszowa, ścieżka i chodnik urywają się na wysokości Giedroycia. By dostać się do Ptaszyckiego, trzeba krążyć przez Giedroycia, z kolei by dostać się do al. Solidarności, trzeba pokonać wertepy na tyłach Kopca Wandy i potem wzdłuż budowy S7.
Liczę, że przy okazji uda się poprawić kwestie transportowe przy Kopcu Wandy. Może dałoby się, by pętla znów stała się dostępna dla pasażerów?
Nowa ścieżka przy kopcu Wandy. Połączy ważne ulice w Nowej Hucie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 56589.html Zarząd dróg ma w planach budowę nowego połączenia pieszo-rowerowego pomiędzy al. Solidarności, ul. Igołomską i ul. Ptaszyckiego. Teren jest trudny, m.in. ze względu na sąsiedztwo węzła S7.
Zarząd Transportu Publicznego zwraca uwagę, że budowa nowego połączenia nie może pogorszyć funkcjonalności i pojemności pętli tramwajowej Kopiec Wandy ani na dojście do przystanków. Przeciwnie, liczy na to, że „przy okazji” uda się coś w tej dziedzinie poprawić, np. poprzez przebudowę peronów przystankowych. Zwracają uwagę, że potrzebny jest przejazd przez ul. Ptaszyckiego na wysokości skrzyżowania z ul. Bardosa oraz dowiązanie do infrastruktury, która powstanie przy okazji budowy nowego odcinka S7.
Jeszcze Velo Małopolska zwraca uwagę, że:
Niestety nie ma tu słowa o wykorzystaniu zapomnianego odcinka ul. Melchiora Wańkowicza nad Dłubnią
https://www.facebook.com/velomalopolska ... DCjbai3k7l
Re: Infrastruktura rowerowa
: 20 maja 2024, 12:42
autor: Kacper
Moim zdaniem świetnie byłoby "odświeżyć" trasę na Wańkowicza i zbudować przejazd przez Al. Solidarności. Dla Velo Dłubnia byłby to super łącznik do Zalewu Nowohuckiego i Bulwarowej.
Byłaby to też okazja to utworzenia przystanku przy zalewie - jeśli nie tramwajowy na zawrotce, to chociaż autobusowe słupki - na pewno mieszkańcy nowych bloków nie pogardziliby dostępem do 132, 139 i 172, a przy okazji skorzystaliby też odwiedzający zalew.
Może jeszcze udałoby się umożliwić trasowanie jakiejś porządnej linii przez Wańkowicza w stronę centrum Huty - dziś trzeba by zawracać aż pod kombinatem by skręcić w lewo.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 04 paź 2024, 23:33
autor: michal49944
Rusza duża rowerowa inwestycja niedaleko Krakowa
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rusza ... 58448.html
W przyszłym roku ma powstać 20-kilometrowy odcinek trasy rowerowej, która połączy okolice Zatora z Łączanami, a więc z istniejącą obecnie trasą wzdłuż Wisły. To stworzy nowe możliwości planowania rowerowych wyjazdów, również z wykorzystaniem linii kolejowej.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 18 paź 2024, 20:38
autor: Cyjan
Napisałam do ZTP w.s. tego, że ta planowana ścieżka rowerowa na Kocmyrzowskiej wzdłuż budowy S7 kończy się na dziurawym i zarośniętym chodniku, dostałam taką odpowiedź.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 21 lut 2025, 18:47
autor: frivo
Zbudowanie przejazdu przez Al. Solidarności oraz rozbudowa trasy na Wańkowicza dałaby naprawdę duże korzyści zarówno dla rowerzystów, jak i dla mieszkańców.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 13 mar 2025, 21:49
autor: michal49944
Rowerowe priorytety na ten rok i kolejne. 8 punktów na liście
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rower ... 60682.html
Według przedstawionej listy, najwięcej punktów rankingowych uzyskały:
1. Budowa tunelu rowerowego przy ul. Ofiar Dąbia,
2. Zapewnienie ciągłości drogi rowerowej przy Wzgórzu Wawelskim poprzez realizację pomostu dla pieszych,
3. Utrzymanie ciągłości tras rowerowych wzdłuż lewego wału Wisły na odcinku od ul. Niepokalanej Panny Marii do obszaru Przylasku Rusieckiego,
4. Budowa kładki rowerowej między ul. Lotniczą a ul. Grunwaldzką,
5. Budowa tunelu rowerowego na trasie ul. Lotnicza – ul. Raciborskiego,
6. Zapewnienie ciągłości ruchu rowerowego wzdłuż ul. Prądnickiej przy przystanku Nowy Kleparz 09 oraz wykonanie połączenia rowerowego przez Park Kleparski,
7. Budowa przejazdów rowerowych w obrębie skrzyżowania ul. Brożka/ul. Lipińskiego,
8. Budowa drogi rowerowej wzdłuż Wału Wilgi na odcinku między ul. Kobierzyńską a ul. Konopnickiej.
Re: Infrastruktura rowerowa
: 05 cze 2025, 21:03
autor: Kaszmir
Z Krakowa do Niepołomic wreszcie dwoma kółkami! Powstanie kluczowy odcinek drogi dla rowerów
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... a-rowerow/ Bardzo dobra wiadomość dla rowerzystów i rowerzystek - powstanie wreszcie odcinek po wałach wiślanych (prawa strona) Brzegi-Grabie. A to oznacza, że będzie można bezkolizyjnie dojechać, na przykład, z Krakowa do Niepołomic. W planach jest też fragment Wiślanej Trasy Rowerowej nad Dunajcem w Wietrzychowicach.