Bezpieczeństwo, kultura jazdy

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Kierman
Ekspert
Posty: 616
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: Kierman » 26 wrz 2025, 10:11

fysztof pisze: 26 wrz 2025, 9:39 Na przykład na A1 - cała rodzina zginęła w płomieniach. Na Sokratesa - ginie ojciec rodziny. Brawo Ty... Myślcie tak dalej, ile jeszcze niewinnych osób przez to zginie?
Na miłość boską nie bądź proszę naiwny, że jakiekolwiek zakazy, nakazy, ograniczenia powstrzymałaby tego mordercę drogowego od tego co zrobił.

suchy
Ekspert
Posty: 1238
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Bezpieczeństwo, kultura jazdy

Post autor: suchy » 26 wrz 2025, 11:04

Kojak pisze: 26 wrz 2025, 8:14 Oraz ponowne przeliczenie wysokości mostów i oznakowanie. Żeby nie było tak jak nie raz to mozna zauważyć, ze na znaku jest jest 3.80 m a przejezdza 4.00m
Przecież zgodnie z przepisami nie można na znaku podawać realnej wysokości, tylko MUSI być zapas 0,5m - więc jak na znaku masz 3,80m, to spokojnie samochód do 4,30m się zmieści:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych
oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach


3.2.17. Zakaz wjazdu pojazdów o wysokości ponad ... m


Znak B-16 „zakaz wjazdu pojazdów o wysokości ponad ... m” (rys. 3.2.17.1) należy umieszczać przed takimi obiektami, jak np. tunele lub wiadukty, oraz przed miejscami, gdzie przebiega linia sieci napowietrznej, jeżeli wysokość obiektu nad jezdnią jest mniejsza od 4,5 m. Na znaku podaje się liczbę o 0,5 m mniejszą od wysokości obiektu nad jezdnią. Z tego wynika, że największą wartością liczbową podaną na znaku może być 3,9 m. Wysokość obiektu mierzy się w obrębie drogi, w miejscu, w którym odległość sklepienia obiektu od jezdni jest najmniejsza.

Znak B-16 należy powtórzyć, umieszczając go nad jezdnią, np. na obiekcie. Powyższe zasady ustalania wartości podanej na znaku stosuje się również przy sklepieniach łukowych, z tym że pomiaru dokonuje się w taki sposób, aby odstęp bezpieczeństwa 0,5 m był zachowany między sklepieniem a górną krawędzią pojazdu jadącego możliwie jak najbliżej ściany obiektu.

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 311-c1.pdf

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości